آمار مرداد 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 43
کل بازدید : 833551
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 5:3 ص
تاریخ روز

ابلیسک (obelisk) چیست؟

...نفس ازیریس، باع (Ba) به نام بانبجِت (Banebdjed) خوانده می‌شد و این باع بود که حیثیت و شخصیت و قدرت را برای ازیریس به همراه داشت و نماد بانبجت نیز قوچ بود و این دلیلی بود برای پرستش این حیوان توسط عده ای از مردم مخصوصاً در شهر مندیز (Mendes) در زمان باستان. از اینجاست که رابطه میان ابلیسک و فرقه‌های فراماسونی و ایلومیناتی آغاز می‌شود...

"عماریون"- این نمادهای پاگانیسم هم‌‌اکنون رواج بسیاری یافته‌اند و در سه قرن گذشته صدها ابلیسک در نقاط مختلف جهان ساخته شده است. شاید بتوان این سازه شرک‌آلود را جزو معدود نمادهایی دانست که تا بدین حد در میادین و اماکن مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمونه‌های مختلف ابلیسک‌ها را می‌توان در کشورهایی چون آمریکا، انگلستان و ... مشاهده نمود. 

در اقصی‌نقاط جهان از مسجد بزرگ سلطان احمد ترکیه تا صحن کلیسای اعظم سنت پیتر در واتیکان و محوطه کاخ سفید آمریکا شاهد ستون‌هایی با رأی هرمی‌ شکلی هستیم که سر به فلک کشیده‌اند. این ستون‌ها نمادهایی از الحاد و پاگانیسم نزد ادیان باستانی مصر بودند که در بازه‌های مختلف زمانی تفاسیر مختلفی از آنها شده است. امروزه ابلیسک‌ها تبدیل به یکی از نمادهای مورد احترام فراماسونری و پیروان فرقه‌های شیطان‌پرستی شده و این گروه‌های در چند قرن گذشته سعی داشته‌اند که آنها را در جای جای جهان پراکنده سازند.


نگاهی به پیشینه نمایه ابلیسک

ابلیسک (obelisk) که برگرفته از واژه‌ای یونانی به معنای ستون برافراشته است یک بنای یادبود باریک با قاعده‌ای مربع‌شکل بوده که در بخش فوقانی آن یک هرم قرار داده شده است. بر ساس اساطیر مصر باستان این بنا با خدای خورشید یعنی "رع" (Ra) مرتبط می‌شد. بدین صورت که این نماد اشعه‌ای از اشعه‌های خورشید بود که به صورت سنگی درآمده است و "رع‌" الهه خورشید درون این سنگ قرار دارد. در زبان مصر باستان بر این بنا نام "تِجِن" (Tejen) نیز می‌نهادند، مصریان معتقد بودند بدنه بلند و باریک ابلیسک مظهر دفاع و محافظت و هرم رأسی بنا نیز مظهر دورکردن نیروهای منفی و باد و توفان است. ابلیسک در دورانی نیز نماد ازیریس(Osiris) شد. زیرا اعتقاد بر این بود که این الهه توانسته بر تمامی خدایان دیگر تفوق بیابد به همین دلیل دارای قدرت‌هایی از هر یک از خدایان دیگر شده بود و لذا ابلیسک، نمادی که متعلق به رع بود (خدای خورشید یا رب السماوات) نصیب ازیریس (خدای مرگ و دنیای زیرزمین) شد. نفس ازیریس، باع (Ba) به نام بانبجِت (Banebdjed) خوانده می‌شد و این باع بود که حیثیت و شخصیت و قدرت را برای ازیریس به همراه داشت و نماد بانبجت نیز قوچ بود و این دلیلی بود برای پرستش این حیوان توسط عده ای از مردم مخصوصاً در شهر مندیز (Mendes) در زمان باستان. از اینجاست که رابطه میان ابلیسک و فرقه‌های فراماسونی و ایلومیناتی آغاز می‌شود





      

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، «بهرام افشارزاده» که با راب هریس نویسنده ورزشی آسوشیتدپرس از طریق یک مترجم گفت و گو می‌کرد، تأکید کرد: تیم ایران هیچ طرحی برای تحریم بازی ها به دلیل «ملیت ورزشکاران» حریف ندارد. پیش از این در سال 86 نیز «اسفندیار رحیم مشایی» به عنوان معاون احمدی نژاد در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر دوستی با «ملت اسرائیل» تأکید کرده و گفته بود: «مردم ما با همه مردم دنیا دوست هستند، حتی با مردم اسرائیل!»

پایگاه خبری«فردا»: سرپرست  کاروان اعزامی به المپیک لندن در اظهاراتی شگفت آور ، اعلام کرد که «ورزشکاران ایرانی برای مسابقه با ورزشکاران اسراییلی آماده اند!» وی که مدتهاست در مسئولیت دبیر کلی کمیته ملی المپیک حضور دارد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس «طرح دوستی با اسرائیل» را محور سخنان خود قرار داد و سخنانش سرتیتر خبرگزاری های بین المللی شد!

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، «بهرام افشارزاده» که با راب هریس نویسنده ورزشی آسوشیتدپرس از طریق یک مترجم گفت و گو می‌کرد، تأکید کرد: تیم ایران هیچ طرحی برای تحریم بازی ها به دلیل «ملیت ورزشکاران» حریف ندارد.

پیش از این در سال 86 نیز «اسفندیار رحیم مشایی» به عنوان معاون احمدی نژاد در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر دوستی با «ملت اسرائیل» تأکید کرده و گفته بود: «مردم ما با همه مردم دنیا دوست هستند، حتی با مردم اسرائیل!»

افشارزاده در ادامه مصاحبه تاکید کرد: تیم ایران به یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت قربانیان اسرائیلی در المپیک 1972 مونیخ احترام خواهد گذاشت!!!

این روزنامه آمریکایی نوشت: جمهوری اسلامی به دلیل امتناع ورزشکارانش از رقابت با ورزشکاران اسراییلی در بازی های سال 2004 آتن و 2008 پکن مورد انتقادهای فراوان قرارگرفت.افشار زاده همچنین تأکید کرد: ما فقط دنبال عملکرد ورزشکاری هستیم.

 وی در دهکده ورزشکاران پس از امضای «دیوار آتش بس» - ابتکاری از جانب سازمان ملل متحد که خواستار پایان دادن به جنگ در کشورهای متخاصم است- این سخنان را اعلام کرد. افشارزاده همچنین به زبان انگلیسی گفت: در ورزش و مسابقات المپیک، همه کشورها باید با دوستی و همبستگی شرکت کنند.

هنوز مشخص نیست این سخنان به چه علتی بیان شده اند. به هر روی تردیدی نسیت که در صورت صحت این اظهار نظرات بی درنگ باید افشارزاده از سمت خود برکنار شود






      

مهر: شاید تنها واژه «ایثار» بتواند تفسیرگر رشادت دلاورمردانی باشد که سالهای سال میان امروز و دیروز هروله عشق می کنند . چشمان نافذ و ابری و لبهای خشکیده و متبسم آنها گویای رنجی نهفته از سالهای جنگ است که به خاطر آن روح بلندشان در آن فضای ملکوتی گاه متوقف می شود و گاه فریادشان در میان خانه ها و آسایشگاهها و خیابانها برای بیداری ما از غفلتها به گوش می رسد آیا خبری از آنهایی که به خاطر آرامش ما آسایش خویش را فدا کردند، داریم...



























      

مدیر حوزه علمیه الامام ‌القائم(عج) تهران گفت: خاطرم هست برخی شب‌ها دانشجویان خدمت امام می‌آمدند و ایشان چنین موعظه می‌کردند که اگر خداوند به ما اجازه داد بتوانیم حکومت مردمی تشکیل دهیم، سعی کنید رعایت حق ضعیفان را بکنید که اگر خادم ضعیفان باشید، خداوند متعال حکومت شما را نگه خواهد داشت.
به گزارش فارس، آیت‌الله سید عبدالجواد علم‌الهدی در سال 1309 هجری شمسی در مشهد مقدس به دنیا آمد. وی تحصیلات حوزوی را از سن یازده سالگی در حوزه علمیه «نواب» این شهر آغاز کرد و ادبیات، صرف و نحو، معانی و بیان، منطق، اصول فقه، تفسیر قرآن و عقاید کلامی نسبت به توحید، نبوت و معاد را فرا گرفت.

وی در سال 1321 شمسی همزمان با ورود متفقان به ایران و از بین رفتن حکومت طاغوت اول، به سفارش پدرش سید علی علم‌الهدی که از علمای بزرگ مشهد مقدس به شمار می‌رفت به همراه شش برادر دیگر وارد وادی علم و طلبگی شد چرا که از سال 1314 تا 1320، رضاخان مدارس طلاب خراسان و آثاری که از آنها باقی مانده بود را خراب کرده بود.

سید عبدالجواد در سال 1325 نیز به همراه برادرانش برای هجرت از خراسان، عازم قم شد و برای فراگرفتن تحصیلات قرآنی بالاتر، از اساتید حوزه علمیه قم بهره برد. وی سطح عالی دروس حوزوی را در محضر اساتیدی مانند آیت‌الله العظمی بروجردی(مدت 10 سال) در مدرسه فیضیه قم گذراند. علم‌الهدی به موازات درس آیت‌الله العظمی بروجردی، به همراه آیت‌الله شهید سعیدی از سال 1331 در درس استاد امام خمینی (ره) شرکت کرد و تا سال 1342 که ایشان را تبعید کردند از محضر حضرت امام بهره برد.

آیت‌الله علم‌الهدی در سال 1347 و به دستور ساواک قم را ترک کرد و در تهران محله قیام ساکن شد. وی حوزه علمیه الامام ‌القائم(عج) را در این محله بنا کرد و هم‌اینک دروس خارج این مجتهد علوم حوزوی در این مدرسه دینی برگزار می‌شود. وی تأکید می‌کند درهای این حوزه علمیه به روی همه باز است و شخصاً به سؤالات و شبهات مراجعه‌کنندگان پاسخگوست.

بخش نخست گفت‌وگو با آیت‌الله سید عبدالجواد علم‌الهدی که ناظر به زندگی مبارزاتی و خاطراتش از حضرت امام(ره) است، در پی می‌آید.

شما در برهه‌ای از دوران مبارزاتی خود از سوی ساواک ممنوع‌المنبر شدید. ماجرا از چه قرار بود؟

ـ دلیل این موضوع آن بود که من وظیفه می‌دانستم که در تهران به منبر بروم و وجوهات شرعی که به من داده می‌شد برای استاد(امام خمینی) ببرم. حضرت امام در مدت زمانی که در نجف بودند،‌ شرایط سختی را تجربه می‌کردند. وضع مالی ایشان در نجف اشرف از این نظر که می‌خواستند به طلبه‌ها شهریه بدهند خوب نبود و از طرف دیگر هم پول فرستادن از ایران کار مشکلی بود.

تلاش می‌کردم به هر وسیله‌ای ـ از جمله شرکت در مراسم حج ـ وجوهات را به دست امام برسانم. بنابراین هر گاه توسط ساواک دستگیر می‌شدم به این متهم بودم که برای آقای خمینی پول می‌فرستم! در واقعیت هم این‌طور هم بود چرا که وجوهاتی که بازار برای آقا به بنده می‌دادند را در سفر حج به نماینده امام یعنی مرحوم حاج آقا مصطفی می‌دادم تا به ایشان برساند. یک سفر هم موفق شدم در عراق محضر امام(ره) برسم.

علتی که باعث شد مرا از قم بیرون کنند این بود که ساواک می‌گفت: دستور خاصی آمده است که شاگردان خمینی باید قم را ترک کنند یا برو بیرون و یا اینکه تو را به جای دیگری می‌فرستیم! بنابراین دعوت تهرانی‌ها را در سال 47 اجابت کردم و به تهران آمدم و چون از ابتدا در این محله (قیام) ساکن شدم، مؤمنان محل جمع شدند و سه چهار تا از منازل را خریداری کردند و در اختیار من گذاشتند که آن را به صورت حوزه علمیه در آوردیم و در حال حاضر قریب به 300 نفر از طلاب تا پایه 10 (درس خارج) در اینجا تحصیل می‌کنند و سپس برای اجتهاد به قم می‌روند.

دلیل سفارش امام برای نگارش کتابی با موضوع ماهیت رژیم صهیونیستی چه بود؟

ـ خطاب حضرت امام(ره) به همه افراد بود. امام فرمودند: بر شما لازم است که درباره صهیونیسم مدارکی را با دقت جمع‌آوری کنید، لذا بنده نیز که از جمله مخاطبان بودم وظیفه داشتم امر استاد را اطاعت کنم.

بنابراین به نوشتن کتابی تحت عنوان کتاب «صهیون العالمین» به زبان عربی اهتمام ورزیدم. این کتاب توسط جامعه مدرسین سه بار تجدید چاپ شده است.

لطفا ماجرای سفر به نوفل لوشاتو و جریان دیدارتان را با امام(ره) بازگو کنید.

-در ماه ذی‌الحجه همان سالی که برگشت به ایران، 10 روز محضر حضرت امام(ره) بودم و سپس طی مأموریتی به لندن رفتم، چرا که قرار بود یک راهپیمایی در آنجا صورت گیرد و از آنجایی که برادر خانم امام پسر آقای ثقفی با بنده دوست بود عرض کردم لطفا بفرمائید خانواده در چه وضعیتی هستند، گفت: «خانواده امام، خیلی دلشان حبوبات و روغن ایران را می‌خواهد و هوا نیز آنجا سرد است و کمی برف می‌آید و لباس امام کم است».

از این رو خدا به من این توفیق را داد که لباس گرم برای ایشان تهیه کردم و یک چمدان بزرگ از نخود، لوبیا، ماش، عدس و ... فراهم کردم و از طرف دیگر، بازاری‌ها هم وجوهات بسیاری داده بودند تا به امام برسد.

راه افتادم به دلم افتاده بود که مرا در فرودگاه دستگیر خواهند کرد و قطعا برای بردن نخود و لوبیا‌ به فرانسه به من مشکوک خواهند شد.

قبل از پرواز یک افسر خروجی به من اشاره کرد و گفت: بیا جلو! با خودم فکر ‌کردم که دیگر مرا دستگیر خواهد کرد. به من گفت: می‌دانم به کجا می‌روی خواهش می‌کنم از جانب من دستش را ببوس! لذا به مجرد اینکه محضر حضرت امام(ره) رسیدم، گفتم آقا یکی از افسران فرودگاه گفت من دست شما را ببوسم. 10 روز خدمت ایشان بودم و بعد برای شرکت در راهپیمایی به لندن رفتم و سپس به ایران بازگشتم.

لطفا به عنوان حسن ختام بخش اول مصاحبه، خاطره‌ای از زهد امام(ره) برایمان تعریف کنید.

- مجله لوموند فرانسه آمده بود با امام مصاحبه کند، لذا ما هم اجاره می‌گرفتیم که مصاحبه‌ها را گوش دهیم. همزمان چند تلفن در اختیار تعدادی از جوانان بود که به بازار تهران تلفن می‌زدند و اهم سخنان امام را منتقل می‌کردند.

سؤال او این بود که شما در این منطقه خلوت و حاشیه‌ای هستید (نوفل‌لوشاتو از مناطق ییلاقی حومه پاریس است) اما چرا وقتی فقط چند کلمه صحبت می‌کنید، دو ـ سه روز تمام ایرانیان به صحبت‌های شما عمل می‌کنند. امام در پاسخ جمله شیرین و کوتاهی را فرمودند: برای اینکه من خادم مردم هستم و مردم خادمشان را دوست دارند.

خاطرم هست برخی شب‌ها دانشجویان خدمت امام می‌آمدند و ایشان چنین موعظه می‌کردند که اگر خداوند علی اعلی به ما اجازه داد بتوانیم حکومت مردمی تشکیل دهیم، سعی کنید رعایت حق ضعیفان را بکنید که اگر خادم ضعیفان باشید، خداوند متعال حکومت شما را نگه خواهد داشت.





      

معاونت سینمایی وزارت ارشاد ضمن پرخاشگری به مجری برنامه گفت که حاضر به صحبت با این شخص نیست و در صورت اصرار به نشانه اعتراض برنامه را ترک خواهد کرد. این رفتار قابل تامل شمقدری درحالی رخ داد که این برنامه به شکل زنده از آنتن سراسری رادیو درحال پخش بود.

پایگاه خبری انصارحزب الله:عصر یکشنبه هفته جاری رادیو گفت و گو در خلال برنامه گفت و گوی روز از جواد شمقدری معاونت سینمایی وزارت ارشاد برای شرکت در یک مناظره زنده دعوت به عمل آورده بود. این درحالی است که دکتر محمد صادق کوشکی نیز به نمایندگی از منتقدین به وزارت ارشاد درباره وضعیت اسف بار کنونی سینما به شکل تلفنی برای حضور در این برنامه دعوت داشت.

گفتنی است پس از تمام شدن صحبت‌های شمقدری و زمانی که نوبت به دعوت از دکتر کوشکی رسید معاونت سینمایی وزارت ارشاد ضمن پرخاشگری به مجری برنامه گفت که حاضر به صحبت با این شخص نیست و در صورت اصرار به نشانه اعتراض برنامه را ترک خواهد کرد. این رفتار قابل تامل شمقدری درحالی رخ داد که این برنامه به شکل زنده از آنتن سراسری رادیو درحال پخش بود.

وی در ادامه با دخالت در امور مربوط به نیروی انتظامی از استدلال منتظری در برابر امام(ره) استفاده کرد و در این رابطه اظهار داشت که گشت‌های ارشاد باید از اشخاصی تشکیل شده باشد که درحد کسی مثل دکتر افروز در روانشناسی مهارت داشته باشند و قاعدتا چون ناجا دارای چنین درجه ای در روانشناسی نیست، گشت‌های ارشاد باید به کار خود پایان دهند.

این ادله بی‌منطق درحالی از سوی شمقدری اظهار شد که منتظری نیز در توجیه خود برای تعطیلی کمیته‌های انقلاب اسلامی خطاب به امام خمینی(ره) گفته بود که افراد شاغل در کمیته‌ها باید روانشناس باشند وحالا که نیستند کمیته باید تعطیل شود.

شمقدری همچنین در ادامه به ستایش زاید الوصف از سعید سهیلی کارگردان فیلم مستهجن خوانده شده از سوی کارشناسان پرداخت و خطاب به جمع معترضین به فیلم توقیفی «گشت ارشاد» با لحن تحقیر آمیزی ادعای قبلی خود را تکرارکرد و گفت : معاونت سینمایی حاضر است در قبال فیلمنامه‌ای که این جمع ارائه می دهند یک میلیارد پول بدهد.






      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >