آمار مرداد 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 43
کل بازدید : 833568
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 10:44 ص
تاریخ روز

وقتی احمدی‌نژاد به کانال‌های رسمی و متقن خبررسانی در کشور اعتنایی ندارد و در عوض به کانال‌های خاص خود علاقه‌های وافر نشان می‌دهد و حتی آنها را جزو خط قرمزهای خود اعلام می‌کند، طبیعی است که در خطر بیماری قرار بگیرد.
رئیس جمهوری که روزگاری می‌گفت «کیهان هنرمندانه نقد می‌کند»، «فارس چیز دیگری است»، «هر دو هفته یا هر یک ماه برای گفت و گو در تلویزیون حاضر خواهم شد» و ... اینک فقط با رسانه‌های خارجی گفت و گو می‌کند و خبرهای دادگاه‌های فساد 3 هزار میلیاردی و اختلاس در بیمه را گویا نمی‌خواند که چطور گاه و بیگاه نام نزدیکان خاصّش از آنها شنیده می‌شود.

پایگاه خبری انصارحزب الله: چرا احمدی‌نژاد نسبت به هشدارهایی که برادرش در زمان حضور در بازرسی ریاست جمهوری نسبت به مشایی مطرح کرد بی‌تفاوت ماند؟چرا احمدی‌نژاد نسبت به موارد اتهامی که درباره معاون اول دولتش مطرح می‌شود بی‌تفاوت است و این بی‌تفاوتی گاهی به دفاع همه جانبه از رحیمی و برخی اطرافیان دیگر احمدی‌نژاد نیز تسرّی می‌یابد؟

چرا احمدی‌نژاد هیچگاه و حتی به دلیل اشتباهات فاحش خود از مردم عذرخواهی نکرد؟این سوالات و صدها سوال دیگر را باید در دو مفهوم «هم‌افزایی منفی» و «کانال‌های اطلاع رسانی ناصالح» جستجو کرد.

بیماری هم‌افزایی منفی

در علم مدیریت و درباره مفهومی به نام «هم‌افزایی منفی» بحث‌های فراوانی صورت گرفته است. هم افزایی منفی یعنی خروج تمام مخالفین و منتقدان از حلقه اطرافیان یک مدیر ارشد و به جای آن رسوب تمام چهره‌های موافق به آن.

پر واضح است که با این رخداد، دیگر هیچ صدای نقّادانه ای در اطراف یک مدیر ارشد شنیده نمی‌شود و در نتیجه ضعف‌های اقدامات او نیز به دلیل آنکه تمام اطرافیان جزو موافقان و مشوّقان محسوب می‌شوند، دیده نمی‌شود و تمام تصمیمات و آیین نامه‌ها درست و اصولی پنداشته می‌شوند.
رئیس جمهور احمدی‌نژاد در طول دوران حضور خود در راس کابینه دو دولت به وضوح نشان داده است که اهل پذیرفتن هیچ نقد و یا چهره نقادی در کنار خود نیست.

در کنار او فریاد «محمود کبیر» سر داده می‌شود و احمدی‌نژاد بی‌تفاوت می‌ماند. در جلسه دولت او برای دفاع از رحیمی امضا جمع می‌شود و او این کار را تشویق می‌کند. وزرایی که احساس کند با برخی نظرات او مخالف هستند را چنانکه در ماجرای اژه ای، صفار هرندی و ... اتفاق افتاد و دیدیم برکنار می‌کند، به رسانه‌های منتقد بی‌مهری می‌کند و برای نمونه چند سال است که غیر از رسانه‌های خارجی، با هیچ رسانه داخلی (غیر از تلویزیون) مصاحبه نکرده است و قس علی هذا...

این رفتارهای حذف مآبانه که حتی به برادر خونی رئیس جمهور هم رحم نکردند و به‌خاطر چند انتقاد او را برکنار کردند، به سادگی یک آب خوردن، اطراف احمدی‌نژاد را از چهره‌های منتقد خالی کرد.
اکنون دیگر نباید تعجب کرد که چرا احمدی‌نژاد پروژه ای مثل رساندن آب خزر به کویر قم را در دولت خود کلنگ زنی می‌کند که الهام گیرنده اصلی آن به اذعان رسمی خود، فقط 10 دقیقه درباره آن فکر کرده است.

دیگر نباید برای کسی جای تعجب باقی بماند که چرا رئیس جمهور در اعتراض به لغو شدن حکم خود در برکناری یک وزیر، تا حدّی به درستی تصمیم خود مطمئن است که حتی 11 روز نیز در خانه می‌ماند و به اتاق رئیس جمهوری وارد نمی‌شود.

ادامه مطلب...




      

احکام متناقض دردادگاههای استان نشانه چیست؟!

 


به گزارش نگاه فارس،چندی است اتهام منجر به صدور حکم دو تن از اعضای شورای شهر شیرازنقل محافل سیاسی استان فارس و بویژه شهر شیراز شده است.

در همین راستا "س.م" عضو شورای شهر شیراز، اخیرا در نامه ای به استاندار ضمن استعفا مدعی شده که در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شده است. فارغ از اینکه آیا این ادعا حقیقت دارد یا نه، به دلیل غیر قانونی بودن این استعفا، شائبه صوری بودن آن بیشتر می شود. به دلیل اینکه ایشان باید استعفای خود را به رئیس شورای شهر تقدیم می کرد، نه استاندار محترم استان فارس.

 

گفتنی است دادگاه بدوی "س.م" را به 3 سال و "ف.ه" را  به 18 ماه حبس و اخراج هر دو از شورا محکوم کرده بود، که پس از کش و قوس های فراوان "س.م" اعلا م کرد که ایشان و "ف.ه" از تمام اتهامات تبرئه شده اند.

 

اینگونه احکام  متناقض در دادگستری فارس و در خصوص پرونده های خاص سابقه دار است. در پرونده ی دیگری که با واکنش تشکل های دانشجویی استان نیز همراه شد، آقازاده ای در دادگاه بدوی به جرم کلاهبرداری به شش سال حبس و 366400000 تومان جریمه نقدی و همچنین رد اموال به ارزش میلیاردها تومان به مردم محکوم شده بود، اما در حکم شعبه 16 دادگاه تجدیدنظر استان فارس به یکباره از تمام اتهامات تبرئه شد.


 

در خصوص حکم تبرئه ایشان و همچنین دو عضو شورای شهر شیراز، با توجه به بیانات اخیر رهبرانقلاب اسلامی در بین مسئولین قوه قضائیه ذکر چند نکته ضروری است.

 

رهبر معظم انقلاب در تاریخ 7/4/1391 در مشهد فرمودند:

"یک نکته‌ى دیگرى که من در مورد ارتقاء قوه‌ى قضائیه عرض میکنم ـ البته قبلاً هم بارها مورد تأکید قرار گرفته، لیکن چون مهم است، تکرار میکنیم ـ مسئله‌ى اتقان احکام است. احکام دادگاه‌ها بایستى مطلقا از سهل‌انگارى و سهل‌گیرى به دور باشند. شما به عنوان یک قاضى محترم، حکمى که صادر میکنید، باید جورى باشد که اگر این حکم بنا باشد در معرض دیدِ متخصصین امور فقهى و حقوقى قرار بگیرد، شما هیچ دغدغه‌اى نداشته باشید؛ مطمئن باشید به این حکمى که صادر کرده‌اید. قاضى وقتى از دانش لازم برخوردار است و مراقب کار خود و حکم خود هم هست، باید جورى باشد که همان وقتى که این حکم صادر شد، حاضر باشد آن را در معرض دیدِ همه‌ى کارشناس‌ها و متخصصین قرار بدهد و بتواند از حکمِ خودش دفاع کند. اتقان حکم باید اینجور باشد. اندک سستى و ضعف در حکم، به کل بناى دستگاه قضائى ضربه وارد میکند. یک وقتى عرض کردیم؛ نقض مکرر احکام دادگاه‌هاى بدوى در دادگاه‌هاى تجدیدنظر یا در دیوان عالى کشور، نشان دهنده‌ى این است که یا احکام دادگاه‌هاى بدوى از لحاظ محتوائى نقص دارند و از اتقان برخوردار نیستند، یا از لحاظ شکلى نقص دارند و مقررات رعایت نشده. تصمیم بر این معنا بایستى در سرتاسر قوه رواج داشته باشد و مورد اذعان و قبول و پیگیرى باشد که احکام، اتقان داشته باشند".

حال با توجه به بیانات رهبر انقلاب باید از دستگاه قضائی فارس پرسید که چگونه می خواهند این احکام متناقض و در خصوص افراد خاص را توجیه کنند؟ اگر دادگاه بدوی اشتباه کرده و در صدور حکم دقت لازم را ننموده پس چرا برخوردی صورت نمی گیرد ؟ تا با اینگونه احکام اعتبار دستگاه قضا خدشه دار نشود. و اگر اینگونه احکام دادگاه بدوی صحیح بوده است، چه اتفاقی رخ داده که در دادگاه تجدید نظر 100 درصد حکم اولیه نقض شده است؟

به هر حال مردم از دستگاه قضا مطالبه دقت و برخورد جدی با متخلفین به خصوص در جایگاه های مدیریتی و حاکمیتی دارند و بی شک دستگاه قضا تابلوی تمام نمای اجرای عدالت اسلامی در جامعه است که در صورت خدشه دار شدن اعتبار آن می تواند عواقب اجتماعی ناگواری را در پی داشته باشد






      

دوربین‌های فرودگاه دست متخلفان را روکرد
به گزارش خبرنگار ورزشی جهان، ماجرا از این قرار است که یکی از تیم های ملی ورزشی برای شرکت در مسابقاتی مهم و  حساس (انتخابی المپیک) عازم یکی از کشورهای شرق آسیا می شود و پس از ناکامی درآن مسابقات به کشور بر می گردد اما با دست پر!

بر اساس اخبار رسیده، دقایقی بعد از عبور اعضای این تیم از گیت عمومی، ماموران فرودگاه متوجه وجود ساک هایی بدون صاحب می شوند و پس از بررسی  این ساک ها، بطری هایی را در آنها پیدا می کنند که حمل و مصرف آنها جرم و حرام است.

ماموران برای پیدا کردن صاحبان ساک ها از دوربین های مدار بسته  فرودگاه استفاده کرده و متوجه می شوند که این اقلام متعلق به 2 عضو از  کاروان ورزشی بازگشته به کشور است؛ این 2 نفر که متوجه شده بودند بجای عبور از گیت ویژه باید از گیت عمومی عبور کنند و چمدان هایشان بازرسی شود، قید ساک های خود را زده و آنها را در محوطه فرودگاه رها کرده بودند!

پس از مشخص شدن موضوع، مراتب به حراست فرودگاه و همچنین حراست وزارت ورزش  و جوانان اعلام می شود تا پرونده روال قانونی خود را طی کند.

موضوع وقتی تاسف بار تر جلوه می کند که می دانیم  این تیم در مسابقات  مهمی شرکت کرده و با وجود امیدواری ها به موفقیت در آن پیکارها، ناکام به ایران برگشت.





      

معنای جاسبی گرا چیست؟!!!

 رئیس هیئت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد می‌گوید: جاسبی روزهای یکشنبه موقع ناهار در غذاخوری نمایندگان حضور پیدا می‌کرد و در میز خاصی که بود، نمایندگان به وی مراجعه می‌کردند که این موضوع توهین به مجلس و نمایندگان بود.

 
 علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هفتم و هشتم و نهم است.

زاکانی که سابقه ریاست سازمان بسیج دانشجویی و عضویت در هیات منصفه مطبوعات را هم دارد، تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه تهران و در رشته تحصیلی پزشکی هسته‌ای به پایان رسانده است.

زاکانی در مجلس هفتم و ابتدای مجلس هشتم عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات بود.

زاکانی از نمایندگان منتقد عبدالله جاسبی در دانشگاه آزاد و مسئول هیأت تحقیق و تفحص از آموزش عالی کشور در مجلس هفتم بود.

اگرچه مدیریت 30 ساله جاسبی در دانشگاه آزاد با انتخاب فرهاد دانشجو به عنوان رییس جدید این دانشگاه رسما به پایان رسید اما این روزها زمزمه‌هایی مبنی بر بررسی نحوه مدیریت و عملکرد وی طی این دوران به گوش می‌رسد و حتی برخی از تشکل‌های دانشجویی خواستار تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد عبدالله جاسبی در ریاست دانشگاه آزاد شده‌اند.

بر همین اساس فارس به سراغ علیرضا زاکانی رفت و از وی خواست تا یک بار دیگر از مسائلی که در دانشگاه آزاد در دوران جاسبی رخ داده بود، بگوید.

 متن زیر قسمت اول گفت‌وگوی فارس با زاکانی است:

ادامه مطلب...




      

نمایشگاه مواد غذایی ماه رمضان در شهر تهران دایر شده تا روزه داران راحت تر مواد غذایی موردنیازشان را تهیه کنند اما گویا غرفه داران از آمدن ماه رمضان بی خبرند و بساط تست خوراکی ها در غرفه ها گسترده است

شبستان: نمایشگاه های عرضه مستقیم مواد غذایی در قالب طرح ضیافت به مدت 10 روز و تا 6 مرداد ماه، در سه منطقه حکیمیه، ‌مصلای امام خمینی(ره) و فرهنگسرای خاوران مواد غذایی مورد نیاز مردم را با 5 تا 15 درصد تخفیف عرضه می کنند.

مشاهدات حاکی از آن است که گرچه در این نمایشگاه ها کالاهای دیگری هم عرضه می شود اما غالب غرفه ها به عرضه مواد غذایی اختصاص یافته و محصولات شهرهای مختلف کشور در این نمایشگاه ها عرضه می شود.

نکته جالب توجه اینکه در هر غرفه از این نمایشگاه ها مقداری از مواد غذایی به منظور تست آن  از قبیل انواع تنقلات، شیرینی، ترشی و ... برای تست روی پیشخوان قرار دارد و فروشنده قبل از هرگونه صحبتی به شما پیشنهاد می کند که اول "تست بفرمایید"!!!

و نکته تعجب برانگیزتر اینکه تعداد معدودی از مشتریان بدون هیچ معذوریتی از انواع مواد غذایی تست می کنند و گویی از اینکه اقدام به روزه خواری شود ابایی ندارند و نظارتی هم در این زمینه از سوی مسئولین صورت نمی گیر
د.

گرچه نهاد های مسئول همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح ویژه برخورد با تظاهر به روزه‌خواری در اماکن عمومی را به مرحله اجرا گذاشتند و بر اساس آن، ماموران با هرگونه تظاهر به روزه‌خواری و استعمال دخانیات در خودرو و معابر عمومی برخورد می کنند بد نیست گشت های ویژه در این گونه نمایشگاه ها هم مستقر شوند و وضعیت را از نزدیک کنترل کنند.





      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >