آمار فروردین 93 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 27
کل بازدید : 832659
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 8:53 ص
تاریخ روز

گلوی علی خلیلی را با چاقو بریدند صدای طلبه سیرجانی را با زندان بریدند/ ما همه طلبه سیرجانی هستیم

تجمع پر شور جوانان انقلابی اصفهان در دفاع از آمرین به معروف ، شهید علی خلیلی و طلبه سیرجانی

گفتنی است این تجمع به همت جوانان پرشور و انقلابی اصفهان با هدف حمایت از آمرین به معروف طلبه شهید علی خلیلی که برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر جان خود را فدا کرد و حجت الاسلام علیرضا جهانشاهی طلبه عدالتخواه سیرجانی که اخیرا به همراه 27 نفر طلبه و دانشجو عدالتخواه توسط عده ای از مسئولان قم به صورت بسیار نامناسب دستگیر شده اند ، برگزار شد.

تجمع پر شور در دفاع از آمرین به معروف برگزار گردید

 

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمسیون فرهنگی مجلس در تجمع مردمی دیروز دفاع از آمرین به معروف و ناهیان از منکر که به همت نیروهای خود جوش انقلابی در میدان انقلاب اصفهان برگزار شد اظهار کرد : اگر مسئولین برای حل مسائل فرهنگی وارد عمل نشوند، جوانان مومن و انقلابی خود وارد عمل میشوند.

 

وی در ادامه گفت : مدیران و مسئولین، داخل ادارات امر به معروف و نهی از منکر را احیا نمائید داخل اداراتتان جلوی این بی بندباری را بگیرید و در ادارات و سطح جامعه اجازه ندهید به خون شهدا بخندند و به فعالان فرهنگی و جانبازان نگاه چپ نمایند .  

 

وی گفت : ما از امام زمان عذرخواهی میکنیم اگر در وظیفه مان کوتاهی نمودیم ، ما کوتاهی نمودیم که شهید خلیلی به شهادت رسید.

 

 

مردم تشنگی و گرسنگی را تحمل میکنند و پای همه چیز ایستاده اند ، اما توهین به اسلام و  واجبات اسلام و آمرین را تحمل نمیکنند.

 

چه اشکالی داشت که صدا و سیمای اصفهان برای بزرگداشت این شهید تیزری می ساخت و مردم اصفهان جمع شوند!

آنهائی که مانع شدند خجالت بکشند !

اگر روزی و روزگاری قرار شد سخن بگیم در این سینه ها ما حرفهائی هست با شناخت نسبت به تک تک افراد و مسئولین خواهیم گفت ما کفنمان روی سرمان است و سرمان کف دستمان است.

 

من نمیخواهم در مورد فتنه بزرگتری که آقا در 29 خرداد 88 بعد از فتنه فرمودند حرفی بزنم و به موقعش خواهیم گفت که چه علامتهائی فتنه بزرگتر دارد و در راه است. اما در اینجا عرض میکنم در این مملکت عده ای تلاش میکنند مجلس شما را بگیرند در این مملکت عده ای تلاش میکنند خبرگان شما را بگیرند و تلاش میکنند و حرف اصلی آنها هم با رهبری است و به همین اندازه بس میکنم.

 

گفتنی است این تجمع به همت جوانان پرشور و انقلابی اصفهان و به دنبال شهادت علی خلیلی طلبه جوانی که برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر جان خود را فدا کرد و حمایت از آمرین به معروف طلبه شهید علی خلیلی و حجت الاسلام علیرضا جهانشاهی طلبه عدالتخواه سیرجانی که اخیرا به همراه 27 نفر طلبه و دانشجو عدالتخواه توسط عده ای از مسئولان قم به صورت بسیار نامناسب دستگیر شده اند ، برگزار شد.

 






      

گفت و گو حزب الله پرس با محسن شیرازی درباره ماجرای دستگیری 28 طلبه و دانشجو عدالتخواه در قم:

یک دهم برخوردی که با جوانان انقلابی انجام شد با افراد ضد انقلابی که براحتی در همین قم فعال هستند انجام نمی شود / توجیه مسئولین برای برخورد با عدالتخواهان ولایتمدار چیست؟

برخی از نهادها از شکل گیری و سازمان یافتن چنین نهضتی واهمه دارند و می خواهند سنگ اندازی کنند، اینهم پیام خوبی است برای عدالتخواهان زیرا که نشان می دهد حرکت آنها موثر بوده است و در دل آنهایی که با عدالت مشکل دارند واهمه انداخته است و آنها باعث شده اند تا انشاالله با انگیزه بیش تری موضوع انسجام و سازماندهی عدالتخواهان را پیگیری کنیم.

حزب الله پرس: محسن شیرازی جوان بیست ساله اهل قم جزو دهها طلبه ای است که روز 21 اسفند سال گذشته در محل دفتر نهضت عدالتخواهان ولایتمدار توسط پلیس امنیت استان قم دستگیر شده بودند.

 

حزب الله پرس بعد از آزادی با ایشان گفتگویی ترتیب داده است که در زیر می خوانید:

 

 

سلام برادر خسته نباشید

 

حزب الله پرس:  چطور شد شما را دستگیر کردند؟

 

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب خدمت شما

ما ، برای اینکه بچه های حزب اللهی و عدالتخواه از سراسر کشور دور هم جمع شوند تا همدیگر را بشناسند و به همدیگر کمک کنند و هم افزایی داشته باشند و تجربیات خود را به همدیگر انتقال دهند و عدالتخواهان در سراسر کشور به صورت شبکه ای شده و به صورت شبکه ای اقدامات عدالتخواهانه خود را انجام دهند، برنامه ای ترتیب داده بودیم با عنوان ((پیاده روی و گردهمایی سراسری عدالتخواهان ولایتمدار)) که از آیت الله قائم مقامی و بعضی از چهره های شاخص فرهنگی برای سخنرانی دعوت شده بود . خبر این برنامه ها از مدتی قبل در خروجی سایتهای خبری و خبرگزاری های رسمی کشور مثل خبرگزاری فارس قرار گرفته بود. مجموعه آماده برگزاری برنامه ها بود که عصر روز 21 اسفند برادران پلیس امنیت استان قم به دفتر فرزندان روح الله آمدند و گفتند ما حکم داریم کسانی که در این دفتر هستند را ببریم و ما هم گفتیم مشکلی نیست و میاییم که ما را به پلیس امنیت استان منتقل کردند. هرچند بعدا از مسئولان گلایه کردیم که برای شما باید مشخص باشد چه کسی را می خواهید دستگیری کنید نه این که هر کس در دفتر حضور داشت دستگیر کنید. چون اینجا مشکلی پیش می آید این است که به عنوان مثال اگر همسایه ما به دیدار ما آماده بود، طبق این قاعده باید او نیز دستگیر می شد! ولی او چه گناهی کرده که باید دستگیر شود؟ یعنی خیلی توجیه عقلی برای دستگیری – هر کس که در دفتر حضور دارد – وجود نداشت. دفتر فرزندان روح الله چهار سال است که فعال است و مرکز فعالیت های عدالت طلبانه در این سالها بوده است و انشاالله خواهد بود؛ باید از مسئولان امر پرسید یک دهم برخوردی که این بار با جوانان انقلابی به این صورت انجام شد با افراد ضد انقلابی که براحتی در همین قم خودمان فعال هستند ، و کسی هم کار به کار آنها ندارد ، انجام می شود؟ دستگیری مجموعا 28 نفر از طلاب بسیجی و روحانیون معمم انقلابی که بعضی از آنها از اعضای سرشناس حزب الله شهر خود بوده اند، تاکنون به این صورت سابقه نداشته است که موجبات تعجب همگان را در بر داشته است.

 

 

حزب الله پرس : هدف از برگزاری این برنامه ها چه بود؟

 

برنامه عمدتا یک پیاده روی ساده بود ار حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران که در میدان بودن حزب الله را نشان می داد.  البته اهداف این پیاده روی و گردهمایی در اطلاعیه هایی قبلی منتشر شده بود:

 

* 1- جریان داشتن و استمرار نهضت عدالتخواهان ولایتمدار و تقویت حرکت های عدالتخواهانه کشوری.

2- همفکری و همکاری هرچه بیش تر عدالتخواهان و دلسوزان نظام جهت حل معضلات موجود در کشور در خصوص ظلم و فساد و بی عدالتی.

3- تبدیل گفتمان عدالتخواهی و مطالبه عملی حق و عدل به یک فرهنگ و مطالبه عمومی.

4- انتقال تجربیات و تبیین و توضیح راهکارهای عدالت خواهی و  بررسی آسیب ها و تهدید ها و موانع پیش رو.

 

5- عمل کردن به واجب شرعی اجتماع مومنین برای از بین بردن ظلم و بی عدالتی و منکراتی که جز با اجتماع مومنین از بین نخواهد رفت. 

امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه در کتاب تحریر الوسیله می فرمایند:

“در صورتی که برای از بین بردن منکری نیاز به اجتماع مومنین باشد ، جمع شدن آنها واجب است.”

لذا در این سالهای پس از دوران دفاع مقدس که به فرموده امام خامنه ای حفظه الله تعالی کانون های قدرت و ثروت و اژدهای هفت سر فساد شکل گرفته است، راه اندازی شبکه ای از عدالتخواهان و منسجم کردن نیروهای دلسوز و انقلابی برای حفظ و تقویت نظام و مبارزه با مصادیق ظلم و بی عدالتی از اوجب واجبات است.

به طوری که مقام عظمای ولایت فرموده اند: “هر چه زمان می گذرد تجمع اصحاب حق را واجب تر و فوری تر احساس می کنم.”

 

6- پیگیری عملی مطالبات امام خامنه ای در باب عدالت به ویژه فرمان هشت ماده ای معظم له به سران سه قوه در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی که متاسفانه بیش از 10 سال بر زمین مانده است تا آنجا که خود ایشان فرموده اند: (( چند سال قبل از اینچند سال قبل از این، بنده درباره‌ى فساد اقتصادىفساد اقتصادى، به رؤساى قوا نامه دادم. خب، با فساد اقتصادى مبارزه کنید. به زبان گفتن که مطلب تمام نمیشود؛ عملاً با فساد مبارزه کنید.  هى بگوئیم مبارزه با فساد اقتصادى. خب، کو؟ در عمل چه کار شد؟ چه کار کردید؟ اینهاست که انسان را متأثر میکند.))

 

 

موضوعی که آقا را متاثر می کند قطعا یاران آقا و بچه های حزب اللهی را هم متاثر می کند. این دغدغه ای است که طی چندین سال در این حرکت بوده و هست که چرا مطالبات آقا در حوزه عدالت عمل نشده است؟

البته مسئله ای که هست دشمنان نظام فکر نکنند حرف ما این است که نظام عدالت ندارد یا با عدالت مشکل دارد نه ! به هیچ وجه این طور نیست. این نهضت عدالتخواهی دارد به همه اعلام می کند که همه بدانند این بچه های حزب اللهی ، یاران ولایت و بچه های آقا هستند که پیگیر بحث عدالت اند و این ها هستند که حقیقتا با مفاسد مقابله می کنند.

حضرت آقا می فرمایند:

((بزرگترین مبارزه با آمریکا مبارزه با فساد است، اگر کسی می خواهد با دشمنان این ملت مبارزه عملی کار آمد بکند با فساد مبارزه کند، ابزارهای دشمن در درون کشور فساد ، تبعیض و فاصله طبقاتی است.))

خب این مبارزه با فساد از سوی امت حزب الله قطعا در تغییر دیدگاههای موجود در میان مردم بسیار تاثیر مثبت خواهد داشت.

 

 

حزب الله پرس:  پیاده روی برگزار شد یا نه ؟

 

به صورتی که ما می خواستیم برگزار نشد. بعد از دستگیری ما ، 40 یا  50 نفری که همدیگر را پیدا کرده بودند از حرم شروع به حرکت کرده بودند که در بین راه چند نفر هم از آنها دستگیر شده بودند . البته گروههای دیگری از بعضی شهرها برای شرکت در پیاده روی و گردهمایی خودشان را به قم رسانده بودند ولی نتوانسته بودند ما یا دوستان ما را پیدا کنند.

 

 

حزب الله پرس: چه ارگانی شما را دستگیر کرد و به دستور چه کسی؟

 

پلیس امنیت استان قم به دستور دادگاه ویژه روحانیت که ظاهرا شورای تامین استان قم مرجع صدور این حکم بود.

البته علت اصلی را نمی دانم ولی مثل اینکه یک تلقی از جانب مجموعه استانداری وجود داشته است که اینها حامیان دولت قبلی هستند و این برنامه ها بر علیه دولت فعلی است. در حالی که اینطور نیست و بر همگان آشکار است که فعالیت این نهضت، سیاسی نیست . نه در سال 88 و نه در سال 92 این نهضت از جناح و یا فرد خاصی حمایت نکرده بود. البته در موارد کلی که پای دفاع از نظام و ولایت در میان است مانند فتنه 88 این نهضت قطعا موضع گیری داشته و خواهد داشت. من توصیه می کنم برخی از مسئولان قم تاریخچه نهضت عدالتخواهان ولایتمدارتاریخچه نهضت عدالتخواهان ولایتمدار را مطالعه بکنند.

 

 

حزب الله پرس : آیا از اعضای نهضت هنوز کسی در زندان است؟

 

بله حجت الاسلام علیرضا جهانشاهی طلبه عدالتخواه سیرجانی و آقای سید علی حجازی از جوانان عدالتخواه تهران همچنان در بازداشت به سر می برند.

 

 

حزب الله پرس :علت چیست و فکر می کنید کی آزاد شوند ؟

 

به نظر من علتش اینست که آقایان می خواهند با این فشارها، عدالتخواهان را تسلیم کنند و نهضت عدالتخواهی را متوقف کنند اما به فضل خدای متعال عدالتخواهان تسلیم نخواهند شد و به زودی با عزت آزاد می شوند.

 

 

حزب الله پرس :  موضوع اعتصاب غذای آقای علیزاده در زندان چه بود؟

 

ظاهرا ایشان را ابتدائا هم بند با چند معتاد و بعضی اراذل و اوباش قرار داده بودند که البته نمی دانیم دستور از کجا بوده است. اما اصل اعتصاب ایشان به این خاطر بود که چرا بچه های عدالتخواه را به این صورت گرفته اید و علت برخورد با جوانان انقلابی چیست؟

 

 

حزب الله پرس : در صحبتی که با دادستان داشتید چه مسائلی رد و بدل شد؟

 

اینبار که ما دستگیر شدیم ظاهرا دادگاه ویژه آنچنان خودش طرف اصلی قصه نبود و به عنوان ضابط عمل کرده بود. ما به صورت منطقی با هم صحبت کردیم ، اهداف حرکت را تشریح کردیم و ایشان هم انصافا خوب گوش می کردند و انتهای بحث گفتند: فکر نمی کردم شما اینقدر منطقی باشید و در لابلای بحث چند بار گفتند برخی حرف ها را من نشنیده بودم.

البته این مسئله هم مطرح شد که بعضی نهادهای امنیتی نمی خواهند و نمی گذارند که برخی مسائل و مواضع نهضت عدالتخواهی کامل و واضح به شما برسد.

 

 

حزب الله پرس :  چه حرفی برای استانداری و شورای تامین استان دارید؟

 

با توجه به اینکه پیاده روی های ما بیش از 50 بار تاکنون برگزار شده بود ما انتظار داشتیم اگر از نظر مسئولین دولت جدید مشکلی در حرکت ما بود مطرح میکردند و عجولانه و قهر آمیز عمل نمی کردند که برای خودشان مشکل درست کنند، چون زندان افتادن برای ما که مشکل نیست و ما با این مسئله مشکلی نداریم، البته خودمان کاری نمی کنیم که به زندان بیافتیم اما اگر این اتفاق افتاد خیلی ناراحت نشده و بالعکس خوشحال می شویم زیرا این قصه بستری فراهم می کند که نهضت عدالتخواهان ولایتمدار قوی تر شده و اهداف عدالتخواهان که همان اهداف نظام اسلامی و ولایت است بهتر تحقق یابد.

ما قبلا این پیاده روی ها را به طور مفصل داشته ایم . هم در تهران و هم در قم و هیچ مشکلی هم پیش نیامده بود. ما 6 ماه هر هفته در شهر مقدس قم و 9 ماه هر هفته در تهران پیاده روی عدالتخواهان ولایتمدار را برگزار می کردیم و تایید بسیاری از مسئولین و حتی بعضی افراد از دادگاه ویژه را با خود داشتیم نمونه اش بعضی از قضات دادگاه ویژه قم است که در جلسه ای به ما گفتند شما پیاده روی های خودتان از حرم تا جمکران را داشته باشید و خیلی خوب هم هست و مشکلی هم ندارد (صوت این جلسه موجود است) این پیاده روی ها تایید بسیاری از افراد مختلف مسئول و غیر مسئول را داشته است ، سوال این جاست حالا چه شده که یکدفعه بعضی از مسئولان جدید قم نظرشان در این باره عوض شده؟، بر فرض اگر آن ها به این نتیجه رسیده اند که این پیاده روی قانونی نیست می توانستند دو روز یا سه روز قبل از انجام پیاده روی ها به ما اعلام کنند که نظر ما این است که این کار را نکنید و جلسه می گذاشتند و صحبت می کردیم نه اینکه بدون دادن هیچ تذکری بیایند و عده ای از جوانان بسیجی و روحانیون عدالتخواه و انقلابی را بازداشت کنند. این در حالی است که ما دو هفته قبل از 22 اسفند از مسئولین نهاد های ذیربط درخواست جلساتی برای توضیح حرکت و ارائه گزارشی از فعالیت های خودمان از آنها کرده بودیم که متاسفانه آن مسئولین نپذیرفتند و آن جلسات برگزار نشد.

اینبار هم همانند دفعات قبل با بعضی از بزرگان و وکلا مشورت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که پیاده روی ها را به همان صورتی که قبلا انجام می دادیم ، ادامه دهیم و انتظار چنین رفتار غیر منطقی و غیر قانونی را از طرف مسئولین دولتی و غیر دولتی نداشتیم.

 

 

حزب الله پرس:  شما را قبل از پیاده روی گرفتند. علت چه بود؟

 

گفتند به خاطر شروع به اخلال در نظم عمومی است. البته علت اصلی این بود که برخی از نهادها از شکل گیری و سازمان یافتن چنین نهضتی واهمه دارند و می خواهند سنگ اندازی کنند و این دستگیری پیام خوبی است برای عدالتخواهان زیرا که نشان می دهد حرکت ما موثر بوده است و در دل آنهایی که با عدالت مشکل دارند واهمه انداخته است و آنها باعث شده اند تا انشاالله با انگیزه بیش تری موضوع انسجام و سازماندهی عدالتخواهان را پیگیری کنیم.

 

 

حزب الله پرس : حرف پایانی ؟

 

حرف پایانی ما این که دادگاه ویژه روحانیت یک نهاد بسیار مهم و لازم در نظام اسلامی است که زحمات آنها قابل تقدیر است، اما باید گلایه ما را نیز پذیرا باشند که چرا قبل از اقدام قهر آمیز باب گفت و گو را باز نکردند – چون ما که بار ها برای این مسئله اعلام آمادگی کرده بودیم- چرا قبل از اقدام تذکری ندادند؟ اخطاری نفرستادند؟ واقعا گرهی که با دست باز می شود چرا بعضی از آقایان می خواهند با دندان باز کنند؟ خدا کند این گونه برخورد ها از روی غرور و تکبر مسئولین نباشد و الا ضربه ای که این قشر از مسئولین به نظام و آرمان های انقلاب و ولایت می زنند، غیر قابل جبران است.

 

 

اما حرف اول و آخر و همیشگی ما این است که دشمنان نظام و اسلام و منافقین داخل و خارج بدانند که دعوای ما یک دعوای خانوادگی است در خانواده نظام اسلامی است و به آنها هیچ ربطی ندارد و از نظر ما بدترین مسئول نظام مقدس جمهوری اسلامی بر همه دنیای استکبار شرافت دارد و آنها خودشان هم می دانند و اگر نمی دانند بدانند که دشمن اصلی عدالتخواهان ولایتمدار و بچه های حزب الله آمریکای جنایت کار و صهیونیسم جهانی است و غایت حرکت های انقلابی عدالتخواهان اگر خدا بخواهد حرکت پیاده به سوی قدس شریف برای نابودی غده سرطانی در این منطقه یعنی رژیم صهیونیستی خواهد بود. امام خامنه ای می فرمایند: ((فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است.))  آن روز دیر نیست که دشمنان ازلی و ابدی خدا زیر قدم های حزب الله با خاک یکسان شوند.

 

انشاالله و من الله التوفیق

والسلام






      





ادامه مطلب...




      

 
ادامه مطلب...




      

محله نارمک تهران امروز شاهد سوز و گداز بسیاری از اقشار مختلف مردم بود که برای بدرقه شهید غیور خود گرد هم آمده بودند. امروز مردم شهیدپرور تهران روز خاطره‌‌سازی را در اذهان رقم زدند و به بهانه پرواز ملکوتی یک پرستوی مهاجر طلبه بسیجی شهید علی خلیلی اشک ماتم ریختند؛ جوانی که تا چندی پیش همانند دیگر جوانان همصنف خود مشغول تحصیل و طلبگی بود اما تیغ نااهلان و دشنه نابخردان و پرده‌دران گلوی این جوان غیرتمند را هدف قرار داد.

پا به چهار راه تلفنخانه واقع در خیابان آیت محله نارمک می‌گذاریم خیل عظیم جمعیت از اوایل صبح منتظر آمدن پیکر شهید علی خلیلی هستند. زنان و مردان منتظر اعم از بسیجیان، مسجدیان محله نارمک، مردم منطقه،‌ نیروهای انتظامی، خانواده شهید خلیلی و جمعی از مسؤلان کشوری از جمله برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با چشمانی اشکبار منتظر آمدن پیکر شهید خلیلی هستند.

25 تیر ماه 1390 را همه علاقه‌مندان به شهید خلیلی به یاد می‌آورند، شبی که این طلبه جوان پس از برگشت از مراسم عزاداری اباعبدالله به دلیل نهی از منکر مورد ضرب و شتم و از ناحیه شاهرگ گردن دچار جراحت شد و شب سردی در چهار راه تهرانپارس گذراند، ‌یکی از دوستان نزدیک شهید خلیلی می‌گوید که بیش از 20 بیمارستان آن شب این غیورمرد را قبول نکردند و تقاضای پول داشتند! به همین دلیل خون زیادی از او رفت و ساعاتی طول کشید تا مبلغ مورد نظر بیمارستان برای بستری شدن مهیا شود.

شهید خلیلی به فرمایش رهبرش مبنی بر تذکر لسانی لبیک گفت، ‌نه دعوایی کرد، نه ناسزایی گفت و نه کسی را تحریک کرد بلکه با زبان تذکر وارد شد و به فرمایشی که به او گفته بودند واجب است،‌ عمل کرد، جنس او جنس خشونت نبود.

به خیابان آیت باز می‌گردیم، عده زیادی از مردم تابلوهایی با شعارهای «قوه قضائیه بالاخره علی شهید شد، ‌اقدام کنید!»، «راه شهیدان همچنان باز است»، «امر به معروف راه شهیدان ماست»، «ضاربین شهید خلیلی باید اعدام شوند» حمل می‌کردند و پس از قرائت زیارت عاشورا شعارهایی «چون علی جان شهادتت مبارک» را خوانده، سربند یا زهرا زده و گریه می‌کردند.

یکی از بانوان حاضر در این مراسم تشیع با گریه می‌گوید که شهید خلیلی زنده است، قاتلان او هستند که مُرد‌ه‌اند، همه باید دست به دست هم دهیم، مسؤلان باید کاری بکنند و سپس بلند فریاد می‌زند که «عزا ، عزاست امروز، برادرم خلیلی پیش خداست امروز» و «برادر شهیدم راهت ادامه دارد» سایر بانوان را به همراهی با خود طلب می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدمیثم مؤمنی پشت بلندگوی یکی از وانت‌های پخش مداحی مراسم تشیع جنازه پیش از آمدن پیکر شهید خلیلی ایستاده با صدای فریاد گونه می‌گوید که صدها طلبه از حوزه علمیه باقرالعلوم(ع)، بسیجیان پایگاه فاطمه الزهرا(س)، مسجدالنبی(ص) و اهالی منطقه شهادت می‌دهند که تمام وجود علی محبت بود. عده‌ای نیایند بگویند که اینها دنبال حادثه‌سازی بودند او دلش برای مردی که ناغافل پا در گناه گذاشته بود، سوخت.

چهل روز آخری که منجر به شهادت علی خلیلی شد، وی چله شهادت گرفته بود. دوستانش به او گفته بودند دوست داری شهید شوی یا خیر؟ درحالی که تارهای صوتی‌اش آن قدر آسیب دیده بود که صدایش به خس خس افتاده بود، پاسخ داد: شهادت را دوست دارم ولی دلم می‌خواهد یک بار دیگر بلند شوم بروم در این شهر انتقام سیلی مادرم فاطمه را با جهاد بگیرم تا حضرت آقا فکر نکنند که در جنگ نرم افسر ندارند.

حجت الاسلام مؤمنی می‌گوید که زندگی شهید خلیلی صرف نوجوانان در حوزه بسیج،‌ حوزه علمیه و کارهای فرهنگی در اردوها شد، وی ثابت کرد که اگر ولی چیزی می‌گوید ولو به قیمت از دست رفتن شاهرگ وسط خیابان‌های شهر حرف آقا نباید زمین بماند. یک حرف با قوه قضائیه هم بزنم که حکومت اسلامی است، بالای سر آن امام زمان (عج) است اما به نمایندگی صدها نفر می‌گویم که حرف مردم را بشنوند! آیا از زمانی علی خلیلی که شاهرگش بریده شد جزای قاتلان او به جا آمد؟ اگر این تعرض به جان یکی از فرزندان مسؤلان می‌شد، مجازاتش این بود؟ حق طبیعی قاتل او قصاص است این مردم ساکت نمی‌نشینند.

طی مراسم تشیع شهید خلیلی پس از رسیدن پیکرش به مسجد فاطمه الزهرا تا تشیع در میدان نارمک و نزدیکی مسجد النبی به این فکر بودیم که وظیفه انقلابی ما مطالبه‌گری در چارچوب قانون است، از همه باید بخواهیم امروز علی را از خاطر دور نسازند و احقاق حق او ساکت ننشینند.

در پایان مراسم در خیابان آیت مردم یک صدا فریاد می زدند که تا علی‌ها و حزب الله، حوزه علمیه و روحانیت زنده است نمی‌گذاریم امر به معروف و نهی از منکر بر زمین بماند.

 

در این مراسم احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و همچنین صادق محصولی حضور داشتند.

احمد توکلی درحاشیه این مراسم گفت: ریشه این دسته از حوادث ضعف فرهنگی است و ما بیش از اینکه به فکر اصلاح قانون باشیم باید به فکر فرهنگ مملکت باشیم. چنانچه مسئولین به آن حرفی که می زنند عمل کنند می‌توانند در دفاع از ارزش‌ها موثرتر باشند و با تقویت هنجارهای دینی و مضموم شمردن ناهنجاری های اخلاقی زمینه بروز این حوادث را کاهش دهند و یا به تعبیر دیگر این روایت اگر عدالت به وسیله حکومت برقرار شود معالم دینی نیز در جامعه برقرار خواهد شد.

در مراسم تشییع در دستان عده‌ای از حاضران در مقابل مسجد پلاکاردهایی با عنوان "علی‌ها زنده‌اند به فرمان ولی"، "از غفلت مسئولین قوه قضائیه اسفاده کنید و ناهی از منکر را شهید کنید!"، "خون تو فریاد سحر بوده وای از غفلت ما برادر"، "امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی ما است"، "مسولین ماده 8 قانون اساسی را مطالعه کنند" و "قاتل شهید خلیلی اعدام باید گردد" به چشم می‌خورد.

همچنین جمعی از شرکت کنندگان در مراسم در بیانیه‌ای از قوه قضائیه خواستار محاکمه مجدد عامل این حادثه شدند.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهید ناهی از منکر با در درست داشتن پلاکاردها و شعارهایی خواستار اقدام جدی قوه قضائیه در راستای قصاص ضارب شهید علی خلیلی و همچنین حمایت جدی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر شدند.

حجت‌الاسلام ابوترابی، نایب رئیس مجلس در حاشیه مراسم گفت: دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی باید از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و جریان مردمی خواستار ارزش‌های اسلامی، حمایت جدی و قاطع داشته باشند.

 

تشیع پیکر شهید علی خلیلی تا بهشت زهرا و آرمیدنش در قطعه 24 با حضور خیل داغداران ادامه یافت.






      
   1   2      >