آمار مرداد 92 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 31
کل بازدید : 833241
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/5    ساعت : 4:2 ص
تاریخ روز

رئیس کمیته مطالبلت ملی مجلس با اشاره به پرونده «دیپلمات مست عربستان» گفت: دیپلمات خاطی عربستانی در حال حاضر بدون هیچ‌گونه محدودیتی در تهران به سر می‌برد! و هیچگونه خسارتی به اولیای دم پرداخت نشده است

به گزارش خانه ملت؛مهدی دواتگری نماینده مراغه و عجب‌شیر در مجلس با اشاره به آخرین وضعیت پرونده «دیپلمات مست عربستان»، گفت: این پرونده در حال حاضر بلاتکلیف مانده است. وی افزود: دستگاه دیپلماسی کشورمان اهتمامی که باید در پیگیری این پرونده داشته باشد، را ندارند.

مسئول پیگیری پرونده دیپلمات مست عربستان خاطرنشان کرد: در حالی که باید به اولیای دم، خسارت وارده پرداخت شود هیچ‌گونه خسارتی تا به امروز پرداخت نشده است.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس تاکید کرد: دیپلمات خاطی عربستانی در حال حاضر بدون هیچ‌گونه محدودیتی در تهران به سر می‌برد!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان گفت: پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به پرونده دیپلمات مست عربستان رسیدگی خواهد کرد.

توضیحات وزارت امور خارجه

این در حالی است که سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص این پرونده پیگیری‌های حقوقی و رایزنی‌های سیاسی ادامه دارد.

وی ادامه داد: پیش از این هم اعلام کردیم؛ این پرونده مسئله پیچیده‌ای است که حل و فصل آن به آسانی مقدور نیست چراکه این فرد دیپلمات بوده و مصونیت سیاسی دارد و پیگیری حقوقی این پرونده به آسانی یک پرونده معمولی نیست. سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: هرچه از زاویه سیاسی به این پرونده پرداخته شود حل آن را سخت‌تر می‌کند.

عراقچی ادامه داد: توصیه من به رسانه‌ها و افراد مرتبط با این پرونده این است که اجازه دهند این مسئله روال معمول خود را طی کند. وی اظهار داشت: دیپلمات مذکور به دلیل همان مسئله مصونیت طبیعی است که دستگیر نبوده اما تا تکمیل شدن پرونده اجازه خروج از ایران را ندارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: برای اینکه پرونده روال طبیعی خود را طی کند ما از طریق حقوقی یا سیاسی پیگیر هستیم و از این طریق به نتیجه خواهیم رسید و پرداخت دیه یکی از پیگیری‌های وزارت خارجه است.

گفتنی است،باشگاه خبرنگاران به محض وقوع حادثه کشته شدن یکی از هموطنانمان توسط یک دیپلمات مست عربستانی، پیگیری این موضوع را آغاز کرد به طوری که روز 14 فروردین‌ماه سال جاری مهدی دواتگری رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس و مسئول پیگیری آن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران برای اولین بار جزئیات پرونده این حادثه را علنی کرد.همچنین باشگاه خبرنگاران فیلم حضور دواتگری در منزل مقتول و دیدار با خانواده وی را منتشر کرد.






      

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه پرداخت زکات مال انسان را بیمه می‌کند تصریح کرد: باید مردم نسبت به پرداخت زکات فطره اهتمام داشته باشند و زکات فطره باید قبل از آنکه مردم به اقامه نماز عید بپردازند پرداخت شود.

وی گفت: اگر فقیری معین شده ولی در دسترس نیست به نیت آن فرد باید مبلغ زکات را کنار گذاشته و به اقامه نماز عید پرداخت.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه اغلب منجمین گفته‌اند امروز عصر هلال ماه در منطقه ما و مناطق اطراف قابل مشاهده نیست تصریح کرد: امکان رویت هلال ماه با چشم معمولی و نه با چشم مسلح وجود ندارد و امکان اینکه روز پنجشنبه عید باشد ضعیف است.

وی در خصوص رویت هلال ماه با چشم مسلح یا غیر مسلح ادامه داد: در این زمینه باید به نظر مجتهدین عمل کرد چرا که برخی مجتهدین رویت هلال ماه با چشم مسلح را قبول داشته ولی برخی دیگر رویت هلال ماه را با چشم غیر مسلح قبول دارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان یادآور شد: در ماه رمضان لطف خدا شامل حال ما شد و حادثه دردناکی داخل کشور واقع نشد ولو اینکه شاهد حوادث دردناک در دیگر کشورهای اسلامی بودیم.

وی با اشاره به اینکه در این ماه خبرهای خوبی در خصوص انتقال دولت وجود داشت بیان کرد: اقبال مردم در این ماه عزیز به مجالس، حسینیه‌ها، جلسات احکام و... بسیار خوب بود و به لطف خدا ملت ما آینده بسیار خوبی در پیش خواهند داشت و مشکلات و گرفتاری‌ها روز به روز کمتر خواهد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه به تشریح آیه 40 سوریه احزاب اشاره کرد و افزود: یکی از اعتقادات اصلی و ضروری ما این است که پیامبر گرامی اسلام آخرین پیامبر است و اسلام تا قیامت دین رسمی جهان بشریت بوده و دلایل بسیاری بر این مسئله وجود دارد که از جمله این دلایل آیه 40 سوره احزاب است و این آیه با صراحت می‌گوید پیامبر گرامی اسلام خاتم النبیین (ص) است.

وی در ادامه با اشاره به شبهه مطرح شده مبنی بر عنوان خاتم به معنای انگشتر تصریح کرد: خاتم به معنای ختم کننده و پایان دهنده است و انگشتر معنی دوم این کلمه است که به وسیله آن در زمان پیامبر پایان نامه‌ها را مهر می‌کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه 19 سوره انعام مبنی بر خاتمیت پیامبر گرامی اسلام گفت: قرآن مجید، برنامه‌های عید، نمازهای جماعت و نماز عید از رسانه‌های دنیا پخش می‌شود و اینها نشانه گسترش اسلام بوده و تا قیامت آیین اسلام پابرجا خواهد ماند.

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره فرقان و آیه 28 سوره توبه در تایید جهانی بودن دین مبین اسلام بیان کرد: در این آیه آمده است «ای پیامبر ما تو را برای هدایت همه انسان‌ها برگزیدیم» و این آیه نشان دهنده این است که پیامبر برای همه انسان‌ها بوده و دین اسلام نیز آخرین دین آسمانی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به نقل حدیثی تاکید کرد: حلال پیامبر اسلام تا روز قیامت حلال بوده و حرام پیامبر اسلام تا روز قیامت حرام است و این روایات به صورت صریح خاتمیت پیامبر گرامی اسلام (ص) را تبیین می‌کنند.

وی با اشاره به داستان وقوع غزوه تبوک که حضرت علی(ع) در آن حضور نداشتند افزود: دشمنان گفتند که شاید بین علی(ع) و پیامبر گرامی اسلام اختلافی پیش آمده است و پیامبر به علی(ع) گفت تو برای من همانند هارون برای موسی هستی ولی تو پیامبر نیستی چون پیامبری بعد از من نخواهد آمد و ممکن است که در نبود ما منافقان در مدینه شورش کنند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه اسلام ارزان به دست نیامده است که امروز ما آن را ارزان از دست بدهیم بیان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی زحمات بسیاری متحمل شدیم و امیدواریم خداوند شهیدان دفاع مقدس را با شهدای کربلا و رزمندگان آنها را با رزمندگان اسلام محشور گرداند.

وی تاکید کرد: با توجه به زحماتی که برای حفظ دین مبین اسلام کشیده شده است آیا باید اجازه دهیم اسرائیل و آمریکا بر مسلمانان مسلط شوند؟ آیا مصری‌ها فکر نمی‌کنند این اختلافات موجب از دست رفتن میراث نبی مکرم اسلام (ص) می‌شود؟

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر اینکه باید برای تقویت اسلام به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشیم یادآور شد: نباید در اجرای این فریضه منتظر گشت ارشاد و نیروی انتظامی بود، امر به معروف و نهی از منکر باید مؤدبانه و محترمانه باشد و باید امر به معروف و نهی از منکر احیا شود.

وی توبه از گناهان، استفاده از ماه حلال و امر به معروف و نهی از منکر را سه عامل استجابت دعا دانست و اضافه کرد: امیدواریم که در باقیمانده این ماه مبارک این شرایط را در محیط‌های خود زنده کرده و این مسئله سبب شود که خداوند لطف تازه‌ای به کشور ما داشته و شر همه اشرار را قطع بفرماید. 

*فارس






      

پایگاه خبری انصارحزب الله: چند وقتی است که یک مسئله بسیار مهم فکرم را به خود مشغول کرده است. بعد از چند بار بازدید از نمایشگاه قرآن امسال این موضوع ذهنم را بیشتر از گذشته به خود فرو برد. البته از خوبی‌ها و نکات مثبت نمایشگاه امسال گفتیم و گزارش مفصلی هم در این صفحه نوشته شد. قصدمان هم زیر سوال بردن این رویداد بسیار ارزشمند نبوده و نیست. نکته ای هم که مد نظر است فقط به این نمایشگاه اختصاص ندارد و در بین ما عمومیت پیدا کرده است.

قبل از گفتن نکته اصلی و سپردن نتیجه گیری به خود شما، ذکر یک موضوع دیگر ضروری است. همه مان می‌دانیم آن قدیم ترها شاید خیلی از امکانات امروزی نبود ولی در عوض چیزهایی بود که امروز نیست! امروز تجهیزات مختلف زندگی هست و آن زمان صمیمیت بود. امروز پیشرفته ترین وسایل ارتباط جمعی هست و همه از هم بی خبرند ولی آن روزها همه از حال هم باخبر بودند! امروز انواع و اقسام لوازم به کمک زندگی‌ها شتافته و زندگی‌ها فلج است ولی آن دوره بدون همه این‌ها زندگی‌ها سرحال و سرپا بود و...

این‌ها را گفتم تا در یک کلام بگویم در دوره و زمانه ما حرف زیاد است، کتاب درباره همه موضوعات زیاد نوشته می‌شود ولی عمل کم است! به نوعی در روزگار حرف بدون عمل قرار داریم. هرچه روزگار به جلو می‌رود فاصله حرف تا عمل ما هم دارد بیشتر می‌شود! امروز سطح اطلاعات و آگاهی دینی مردم نسبت به گذشته بیشتر شده ولی شاید بتوان به جرئت ادعا کرد که در گذشته به همان سطح دانش اندک خود عمل می‌کردند و امروز...

در روایت داریم که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «گروهی از بهشتیان به گروهی از دوزخیان می‌نگرند و می‌گویند: ما به برکت تربیت و آموزش شما به بهشت رفتیم. چه شده است که شما خود به دوزخ افتاده اید؟ گویند: إنّا کنّا نأمُرَ بالخیر و لا نفعَلُه؛ ما به نیکی فرمان می‌دادیم ولی خود به آن عمل نمی‌کردیم.»(1)

ادامه مطلب...




      

بهتر است به جای ورود در اموری مثل اعلام نظر درباره کاهش یا افزایش میزان روزه‌خواری یا ماجرای درخواست از اینترپل برای برخورد با بی‌حجابی بازیگران ایرانی در خارج از کشور، به وظیفه اصلی خود که حضور فعال و پررنگ در تیتراژ...

 

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،هفته نامه یالثارات الحسین(ع) در ستون سیاست به روایت همولایتی نوشت:

کاهش به روایت ناجا

ادامه مطلب...




      

ان شاء الله در حد حرف نماند

 

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله‌ ‌آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تبریک عید سعید فطر و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنان روزه‌دار، با اشاره به اینکه «به سهم خود از تمام افرادی که در گذشته و روزهای اخیر در مقام عمل به وظیفه قانونی و شرعی امر به معروف و نهی از منکر دچار آسیب شده و مورد حمله و تعرض افراد شرور قرار گرفته‌اند؛ عذرخواهی می‌کنم» امر به معروف و نهی از منکر را از فرایض مهم دینی و قانونی برشمرد و گفت: متأسفیم از اینکه در این ایام با فردی که به وظیفه دینی و قانونی خود در امر به معروف و نهی از منکر عمل کرده، برخورد خشن شده است و اعلام می‌کنیم که قوه قضاییه با چنین جرائمی برخورد خواهد کرد.

آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه « کسانی که مدعی هستند زمان و دوره امر به معروف و نهی از منکر گذشته در خیالات خود به سرمی‌برند و بر زبان جاری کردن چنین ادعایی اگر با توجه به لوازم آن صورت گرفته باشد با توجه به نصوص صریح قرآنی و دینی درباره لزوم امر به معروف و نهی از منکر و با توجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر ضرورتی دینی محسوب می‌شود، مصداق کفر و ارتداد خواهد بود» اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت همیشگی دینی و قرآنی و سنت پیامبر (ص) است و به هیچوجه نمی‌توانیم بگوییم که عصر آن گذشته است مگر اینکه بگوییم عصر اسلام گذشته است.

رئیس قوه قضاییه افزود: حضرت امام در تحریرالوسیله در کتاب امر به معروف و نهی از منکر که خود ایشان به وسیله النجاه مرحوم سید اضافه کرده، می‌فرمایند که « و هما من اسمى الفرائض و اشرفها، و بهما تقام الفرائضو وجوبهما من ضروریات الدین، و منکره مع الالتفات بلازمه والالتزام به من الکفارین». اگر کسی منکر امر به معروف و نهی از منکر بشود، نهی رسالت پیامبر (ص) و نهی عبودیت حق تعالی است و از کفار محسوب می‌شود.

وی با اظهار تأسف از اینکه «تاکنون درباره عمل به امر معروف و نهی از منکر با وجود صراحت قانون اساسی و تصریح شرع و دین مقدس اسلام تلاش جدی صورت نگرفته است» گفت: ضمن اعلام حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از برخورد اراذل و اوباش با این افراد متأسفیم و تأکید داریم که دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید برخورد با متعرضان به آمران به معروف و ناهیان از منکر را در دستور کار قرار دهند.

آملی لاریجانی جوامع غیردینی و حتی سکولار را نیز نیازمند مکانیزم‌هایی برای امر به معروف و نهی از منکر دانست و با شرح گزارشی از یک نویسنده غربی مبنی بر ضروت تدوین و تبیین راهکاری مردمی برای جلوگیری از حوادثی مانند تجاوز به عنف و یا نزاعهای خیابانی در غرب گفت: این نویسنده غربی پس از مشاهده حوادثی که در انظار عمومی غرب رخ داده و مردم با وجود جریحه‌دار شدن احساساتشان تنها نظارگر آن بوده‌اند، به تحقیق درباره چگونگی پر کردن این خلأ پرداخته و پس از اطلاع از وجود مقوله‌ای به نام امر به معروف و نهی از منکر در اسلام، کتابی در این باب نگاشته است.

رئیس قوه قضاییه سپس به برخی آیات و روایات درباره جایگاه و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و افزود: در آیه 104 سوره آل عمران خداوند می‌فرمایند: «ولتکن منکم أمة یدعون إلى الخیر ویأمرون بالمعروف وینهون عن المنکر وأولئک هم المفلحون» یعنی اینکه فلاح و رستگاری در پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر است همچنانکه در آیه 114 همین سوره می‌فرماید: «یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَیُسَارِعُونَ فِی الْخَیْرَاتِ وَأُولَ?ئِکَ مِنَ الصَّالِحِینَ »

وی با اشاره به اینکه این گونه آیات و روایات متعدد است به روایتی از اصول کافی نیز اشاره کرد و گفت: در این روایت نیز آمده است که «إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ سَبِیلُ الْأَنْبِیَاءِ وَ مِنْهَاجُ الصُّلَحَاءِ فَرِیضَةٌ عَظِیمَةٌ بِهَا تُقَامُ الْفَرَائِضُ وَ تَأْمَنُ الْمَذَاهِبُ وَ تَحِلُّ الْمَکَاسِبُ وَ تُرَدُّ الْمَظَالِمُ وَ تُعْمَرُ الْأَرْضُ وَ یُنْتَصَفُ مِنَ الْأَعْدَاءِ وَ یَسْتَقِیمُ الْأَمْرُ فَأَنْکِرُوا بِقُلُوبِکُمْ وَ الْفِظُوا بِأَلْسِنَتِکُمْ وَ صُکُّوا بِهَا جِبَاهَهُمْ وَ لَا تَخَافُوا فِی اللَّهِ لَوْمَةَ لَائِمٍ» بدین معنا که امر به معروف و نهی از منکر طریقه انبیاء و راه صلحا است و به دنبال آن اوصاف و ویژگیهای متعددی در باب فضیلت این امر مهم دینی ذکر شده است.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه انجام امر به معروف و نهی از منکر مراتبی دارد از تمام دستگاههای فرهنگی و متولیان و مسئولان مربوطه خواست به صورت جدی و پیگیر به احیای امر به معروف و نهی از منکر و آموزش و ترویج امر به معروف با زبان خوش و مناسب و بدون خشونت و زور بپردازند.

آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور اشاره کرد و با اعلام حمایت از تعامل میان سه قوه و مواضع رئیس جمهور درباره تحریمها و انرژی هسته‌ای گفت: بحث تنفیذ در ایران موضوعی ظاهری و شکلی نیست و مبتنی بر آموزه‌های دینی و فقهی است. ریاست جمهوری همچون بسیاری از نهادهای اجرایی دیگر کشور با امضاء ولی فقیه زمان، مشروعیت پیدا می‌کند و خرسندیم که این مراسم به خوبی برگزار شد.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: دستگاه قضایی از رئیس محترم جمهور و عقلانیت، تدبیر و اعتدالی که در شعارهای قبل از انتخابات و پس از آن مطرح کرد حمایت می‌کنیم و امیدواریم روابط قوای سه گانه وارد مرحله جدیدی مبتنی بر تعامل سازنده و به دور از حاشیه‌سازی‌ها و تنش‌ها شود و همه مسئولان تمام همت خود را به حل مشکلات مردم معطوف کنند.

وی در ادامه از حضور پرشور مردم ایران و ملتهای مسلمان در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد و گفت: این راهپیمایی آثار و برکات بسیاری دارد که وحدت و انسجام ملتهای مسلمان در کنار قوت قلب ملت فلسطین از جمله آنهاست.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: استقلال، استقامت و صلابت مردم مسلمان در راهپیمایی روز قدس نمایان شده و نتایج فراوانی به همراه داشته است.

پس از سخنان رئیس قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور گزارشی از سفر هیئت ویژه دادستانی کل کشور به خوزستان و بررسی حادثه سد دریاچه کارون ارائه داد. گزارش ارائه شده از سوی دادستان کل کشور درباره چگونگی وقوع این حادثه و شرایط مردم منطقه موجب تأثر و تأسف رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی شد.

آملی لاریجانی تسریع در تکمیل گزارش و ضرورت رفع مشکلات مردم حادثه دیده، شناسایی و برخورد با عوامل بروز این حادثه و ایجاد تسهیلات مناسب برای بهبود شرایط مردم منطقه را خواستار شد.






      
   1   2   3   4   5      >