به گزارش روزنامه واشنگتن پست، «بهرام افشارزاده» که با راب هریس نویسنده ورزشی آسوشیتدپرس از طریق یک مترجم گفت و گو می‌کرد، تأکید کرد: تیم ایران هیچ طرحی برای تحریم بازی ها به دلیل «ملیت ورزشکاران» حریف ندارد. پیش از این در سال 86 نیز «اسفندیار رحیم مشایی» به عنوان معاون احمدی نژاد در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر دوستی با «ملت اسرائیل» تأکید کرده و گفته بود: «مردم ما با همه مردم دنیا دوست هستند، حتی با مردم اسرائیل!»

پایگاه خبری«فردا»: سرپرست  کاروان اعزامی به المپیک لندن در اظهاراتی شگفت آور ، اعلام کرد که «ورزشکاران ایرانی برای مسابقه با ورزشکاران اسراییلی آماده اند!» وی که مدتهاست در مسئولیت دبیر کلی کمیته ملی المپیک حضور دارد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس «طرح دوستی با اسرائیل» را محور سخنان خود قرار داد و سخنانش سرتیتر خبرگزاری های بین المللی شد!

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، «بهرام افشارزاده» که با راب هریس نویسنده ورزشی آسوشیتدپرس از طریق یک مترجم گفت و گو می‌کرد، تأکید کرد: تیم ایران هیچ طرحی برای تحریم بازی ها به دلیل «ملیت ورزشکاران» حریف ندارد.

پیش از این در سال 86 نیز «اسفندیار رحیم مشایی» به عنوان معاون احمدی نژاد در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر دوستی با «ملت اسرائیل» تأکید کرده و گفته بود: «مردم ما با همه مردم دنیا دوست هستند، حتی با مردم اسرائیل!»

افشارزاده در ادامه مصاحبه تاکید کرد: تیم ایران به یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت قربانیان اسرائیلی در المپیک 1972 مونیخ احترام خواهد گذاشت!!!

این روزنامه آمریکایی نوشت: جمهوری اسلامی به دلیل امتناع ورزشکارانش از رقابت با ورزشکاران اسراییلی در بازی های سال 2004 آتن و 2008 پکن مورد انتقادهای فراوان قرارگرفت.افشار زاده همچنین تأکید کرد: ما فقط دنبال عملکرد ورزشکاری هستیم.

 وی در دهکده ورزشکاران پس از امضای «دیوار آتش بس» - ابتکاری از جانب سازمان ملل متحد که خواستار پایان دادن به جنگ در کشورهای متخاصم است- این سخنان را اعلام کرد. افشارزاده همچنین به زبان انگلیسی گفت: در ورزش و مسابقات المپیک، همه کشورها باید با دوستی و همبستگی شرکت کنند.

هنوز مشخص نیست این سخنان به چه علتی بیان شده اند. به هر روی تردیدی نسیت که در صورت صحت این اظهار نظرات بی درنگ باید افشارزاده از سمت خود برکنار شود