آمار فروردین 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 47
بازدید دیروز : 62
کل بازدید : 833441
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 11:8 ص
تاریخ روز

"مافیای سینما"؛ از فشار به "سلحشور" تا انکار "فساد"
یکی از همین سایت ها خطاب به سلحشور می نویسد: "دهان یاوه گو بربند"

 

اکثر سایت های سینمایی را می توان بازوی اجرایی و جریان ساز جریان انحصارطلب سینمای ایران دانست؛ "جریانی که جنس آن با جنس انقلاب اسلامی جور نمی شود"

سرویس فرهنگ و جامعه عصرامروز: "دهان یاوه گو بربند"؛ این جمله، تیتر یادداشت یکی از سایت های سینمایی علیه اظهارات فرج الله سلحشور، در خصوص فساد در سینمای ایران بود. 

صحبت هایی که واکنش های بسیاری در برداشت و البته هدف نگارنده بررسی این صحبت ها و واکنش ها به آن نیست، بلکه نکته حائز اهمیت، پوشش کامل اخبار مربوط به واکنش ها به صحبت های سلحشور در اکثر سایت های سینمایی بود؛ "آن هم با چاشنی توهین"؛ چه آنکه در همان روزها سایت فیلم نیوز طی یادداشتی با تیتر توهین آمیز "دهان یاوه گو بربند" به انتقاد در این خصوص می پردازد. 

براساس این گزارش، مشاهده آرشیو اخبار اکثر این سایت ها منتج به این نتیجه می شود که اخبار واکنش به صحبت های سلحشور، "مو به مو" در این سایت ها درج شده است و سوال اصلی اینجاست که: "چرا اخبار مربوط به وجود فساد در سینمای ایران بازتابی در این سایت ها ندارد" 

"فیلم نیوز" در بخشی از یادداشت ذکر شده، خطاب به سلحشور می نویسد: "یاد صحبت سیدالشهدا افتادم که گفت باید فاتحه اسلام را خواند وقتی یزید بر مسند امور است و من می گویم حتما فاتحه هنری که تو در آن کارگردانی باید خواند." 

سایت "سینما نگار" نیز در بخشی از یک یادداشت با عنوان "چند کلامی با فرج الله سلحشور" می نویسد: "جناب آقای سلحشور بودن و نبودن انسانیت و مهربانی، نه در چند تار موی پنهان انسان هاست، نه در لباس های شاد آن ها و نه در .....انسانیت در درون انسان هاست..." 

در همین خصوص، سایت "سینما روز" تیتر می زند: " تفاوت سلحشور و حاکم معبد آمون، در یک من ریش است!" یا سی نما: "او باید به شلاق مجازات تهمت سیاه و کبود شود"

و دیگر سایت های سینمایی نیز با پوشش کامل واکنش ها به صحبت های سلحشور، از صحبت های همسر داوود رشیدی گرفته تا امیر جعفری، سلحشور را در مرکز انتقادها و توهین ها قرار می دهند.

اما نمونه دیگر از اقدامات دسته جمعی سایت های سینمایی که مربوط با اتفاقات اخیر سینمای ایران می شود، سانسور خبر مربوط به سخنرانی "داوود رشیدی در اجلاس حقوق بشر ژنو است" 

وی که برای دفاع از وضع حقوق بشر در ایران در این اجلاس حاضر شد طی یک سخنرانی در این اجلاس به شایعات و دروغ پردازیهای مختلف در خصوص محدودیت هنرمندان در ایران پاسخ داد. 

وی هنرمندان مغرض و خارج‌نشین را عوامل خودفروخته‌ای دانست که سعی دارند وجهه هنر ایرانی را لکه‌دار کنند. 

همین سخنان رشیدی باعث شد تا سایت های ضدانقلاب بالاترین، خودنویس و ... با انتشار اخباری به وی توهین کرده و او را عامل خودفروخته رژیم بنامند! 

اما هیچکدام از سایت های مذکور در مقام مدافع رشیدی برنخواسته و از وی در مقابل هتاکی های صورت گرفته دفاع نکردند. 

به گزارش عصرامروز، بررسی اخبار و گزارش های اکثر سایت های سینمایی نشان می دهد که این سایت ها متعلق به "جریانی خاص" بوده و "انحصارطلبانه" در مواجهه با برخی اتفاقات سینمای کشور، "جنجال" به پا کرده و در قبال برخی دیگر "سکوت" می کنند! که این 3 نمونه ذکر شده تنها بخشی از اقدامات این سایت ها در روزهای اخیر است.
در نتیجه اکثر سایت های سینمایی را می توان بازوی اجرایی و جریان ساز جریان انحصارطلب سینمای ایران دانست؛ "جریانی که جنس آن با جنس انقلاب اسلامی جور نمی شود" 

گزارش از روح الله چهره افروز






      

"فساد در سینمای ایران" و سکوت دسته جمعی مافیای سینما

سوال اینجاست که با توجه به افشاگری های اولیه پرستو صالحی درباره "فساد" در سینمای ایران، تا چه اندازه رسانه های کشور به این مسئله پرداخته و آن را مورد موشکافی قرار داده اند؟

گروه فرهنگ و جامعه عصرامروز: اظهارات تکان دهنده "پرستو صالحی" درباره "فساد اخلاقی" در سینما موجب شد تا بحث فساد در سینمای ایران وارد مرحله تازه ای شود و این دمل چرکی که طی سال های گذشته در پی غفلت "رسانه ها" و "اهالی سینما" بزرگ و بزرگ تر شده بود "کمی" سر باز کند. 

اتفاقی که حرف امروز و دیروز سینمای جهان و البته ایران نبوده و سال هاست که جامعه هنری با آن دست به گریبان است. 

سینمایی که قرار بود پس از انقلاب، "انقلابی" شود و اولین ابزار برای ترمیم فرهنگ ایرانی-اسلامی مردم به حساب بیاید، امروز پس از 33 سال نقل محافلش شده است "فساد!" 

حال و با توجه به وضعیت فعلی سینما و تئاتر کشور و به دور از هرگونه قضاوت، باید پرسید که تا چه میزان برنامه ها و استراتژی های کلان فرهنگی کشور در حوزه سینما و تئاتر اجرا شده است؟ و اصلا آیا استراتژی و برنامه ای در این خصوص وجود داشته است!؟

سوالات بی پاسخ زیادی را می توان در این خصوص مطرح کرد که شاید پیش از این نیز کارشناسان و دلسوزان فرهنگی کشور آنها را بارها و بارها مطرح کرده اند، اما به پاسخ های قانع کننده ای نرسیده اند. 


** برداشت اول/"فساد در سینما و سکوت مدعیان"


* "صالحی"، "پطروسیان"، "مظفری"، "کشاورز"؛ پیشگام در افشاگری 


بر اساس این گزارش، پس از افشاگری اولیه پرستو صالحی، وی طی مصاحبه ای مفصل، تیغ دیگری بر این دمل فرود آورد و به تشریح و تثبیت ادعاهای خود پرداخت. 

وی در مصاحبه خود با "فارس" تاکید کرد که "جلوی ورود افراد معلوم‌الحال به این حرفه را باید گرفت. این موضوع نه به جنسیت ربط دارد و نه به هیچ صنف و قشر دیگری. چیزی که وجود دارد این است که همه همیشه فقط بازیگران را می‌بینند و آن کارناوالی که در یکسری از دفاتر سینمایی قبل از پیش تولید به راه می‌افتد را نمی‌بینند.

کارناوالی از دختران و پسران زیبا رو شروع می‌شود و می‌آیند و می‌روند. یکی پول برای سرمایه‌گذاری می‌آورد، دیگری صورت زیبایی دارد و برخی هم مسائل دیگری را وارد کار می‌کنند. روابطی که هست و مسائلی که وجود دارد و البته این ماجرا زن و مرد هم ندارد."

صالحی در ادامه تاکید می کند: "می توانم بگویم حدود 40 درصد از افراد سینمایی غیر بازیگر گرفتار فساد هستند" 

پس از صالحی، ماهایا پطروسیان نیز طی مصاحبه ای با تایید گفته های همکار خویش، گفت:‌ "این حرف‌ها، حرف‌های جدیدی نیست و این‌ها اتفاقاتی است که سال‌هاست رخ می‌دهد" 

سپس مجید مظفری زبان به گلایه بازکرد و در گفتگو با فارس با بیان اینکه الان فیلم‌هایی داریم که حتی تصور ساخته شدن آن‌ها را هم نداشتم، گفت: "نمی‌گذارم دختر خودم با وجود استعداد‌هایش، بازیگر سینما شود"

وی در ادامه تصریح کرد: ما تن به خیلی از کارها دادیم، البته این صحبت من به صورت کلی است. ما اول باید ببینیم‌ که چرا وضعیت سینما به این روز افتاده است. در سینمایی که ‌دهه 60 و نیمه دهه 70 ‌فیلم‌هایی چون «ناخدا خورشید»، «جنگ نفت‌کش‌ها»، «سرب» و ... در آن ساخته می‌شود، چه اتفاقی افتاده که فیلم‌های دم دستی که در فرهنگ ما نیست ‌و دیالوگ‌های دون شأن سینمای ما را دارد، تولید می‌شود. 

پس از این افراد نیز استاد محمد‌علی کشاورز در همین خصوص بیان داشت: دوست ندارم به دنیای بازیگری برگردم، به دلیل اینکه سناریوها خیلی بد شده و روابط نامشروع هم در آن خیلی زیاد شده است. "نمی‌خواهم آبروی 80 ساله‌ام از بین برود"


* بایکوت خبری "فساد در سینمای ایران" توسط سایت های سینمایی


به گزارش عصرامروز، مطمئنا "اصلاح" مسائل مطرح شده اخیر که طی سال های گذشته نیز کم و بیش به آن اشاره شده است، نیاز به یک عزم و همت همگانی دارد که به جز مسئولان و هنرمندان، سعی و تلاش "رسانه ها" را می طلبد. 

اکنون و پس از مسائل مطرح شده باید دید که چگونه سرویس های فرهنگی خبرگزاری ها، روزنامه ها، نشریات و البته "سایت های سینمایی" در این خصوص به ایفای نقش می پردازند و به چه میزان در اصلاح مسئله ای به این مهمی مشارکت می کنند. 

و سوال اینجاست که با توجه به افشاگری های اولیه پرستو صالحی درباره "فساد" در سینما، تا چه اندازه رسانه های کشور به این مسئله پرداخته و آن را مورد موشکافی قرار داده اند؟ 

ادامه مطلب...




      

حکم ضارب طلبه ناهی از منکر اعلام شد

وکیل مدافع علی خلیلی گفت: ضارب علی خلیلی به 3 سال حبس و 35 میلیون تومان دیه محکوم شد که با توجه به اینکه مجازات کمی است به آن اعتراض کردیم.

اسکندری وکیل مدافع علی خلیلی طلبه ناهی از منکر در گفت وگو با فارس با بیان اینکه آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده در تاریخ 17 اسفند سال گذشته در شعبه 1033 مجتمع قضایی شهید قدوسی برگزار شد اظهار داشت: قاضی دادگاه «الف.ق» متهم ردیف اول پرونده را به 3 سال حبس و همچنین پرداخت 35 میلیون تومان دیه محکوم کرده است.
 
وی با بیان اینکه به رأی صادره اعتراض کرده‌ و خواستار تجدیدنظر در حکم هستیم گفت: تبصره ماده 269 برای این نوع جرم، مجازات بالاتری در نظر گرفته است اما قاضی پرونده کم‌ترین مجازات ممکن را برای متهم صادر کرده است.
 
اسکندری درباره رسیدگی به پرونده بیمارستان‌های متخلف در این پرونده خاطرنشان کرد: پرونده درباره رؤسای بیمارستان‌های متخلف که شکایتی کرده‌ایم همچنان در دادسرای اوین در حال رسیدگی است.
 
وکیل مدافع علی خلیلی همچنین به صدور احکام جداگانه برای دیگر متهمان این پرونده خبر داد.
 
مشتاق‌فر مادر علی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه به این حکم اعتراض داریم گفت: اعتراض ما به دیه نیست زیرااساس خواسته ما رسیدگی به موضوع دیه نیست بلکه می‌خواهم بدانم آیا مجازات جرم و اقدامی که فرزند من به خاطرش به آن دنیا رفت و برگشت، هنوز هم بسیاری از مشکلاتش برطرف نشده این است؟‌ صدای علی هنوز هم مشکل دارد و از فاصله 2 متری او، کسی نمی‌تواند صحبت‌هایش را متوجه شود.
 
وی افزود: قوه‌قضاییه باید پاسخ دهد که چرا این حکم را که هیچ قاطعیتی در آن وجود ندارد و احتمال تکرار جرم را ممکن می‌کند، صادر کرده است





      

شعر بدون نقطه علامه حسن زاده آملی

خبرنامه دانشجویان ایران:علامه حسن زاده آملی شعری بدون نقطه در وصف پیامبر اعظم (ص) سروده‌اند که بدین ترتیب است:



محمود مسلم ملائک

امار مطاع در ممالک

هم سالک و هم سلوک و مسلوک

او مالک و ماسواه مملوک

هر حکم که داد هر دل آگاه

سر لوحه حکم اسم الله

اسمی که در او دوای هر درد

اسمی که روای مرئه و مرد

اسمی که مراد آدم آمد

اسمی که سرود عالم آمد

سوداگر اگر در او دل آسود

سودا همه سود دارد و سود

مر همدم کردگار عالم

کی هول و هراس دارد و همّ

دل در حرم مطهر او

گل گردد و هم معطّر او

هر دل که ولای وصل دارد

همواره هوای وصل دارد

موسی که هوای طور دارد

کی دل سر وصل حور دارد

ای وای مر آدم هوس را

دل داده کام سگ مگس را

در وصل صمد رسد رصدگر

در اسم احد رود سراسر

درگاه سحر مراد سالک

دادار دهد علی مسالک

لوح دل آملی اوّاه

دارد صور ملائک الله






      

 

کد پیشوازهای ایرانسل با سخنان امام خامنه ای حفظه الله

 

4412050   مقام معظم رهبری  توصیه به جوانان
441828    مقام معظم رهبری  کجایند عمارها
4412428   مقام معظم رهبری  وظیفه امروز ما
4412155   مقام معظم رهبری  شور انقلابی
4412425  مقام معظم رهبری  همت کنیم
4412426  مقام معظم رهبری  خاصیت حرکت الهی
4412421  مقام معظم رهبری  8سال جنگ سخت،8ماه جنگ نرم
4412422  مقام معظم رهبری  فتنه یعنی…
4412424  مقام معظم رهبری  همت مضاعف و مایوس کردن دشمن
4412427  مقام معظم رهبری  نظام برای مردم
4412044  مقام معظم رهبری  اعتقاد به شهادت
4412045  مقام معظم رهبری  ایستادگی ملت ایران


4412423  مقام معظم رهبری  گناه بزرگ
4412046  مقام معظم رهبری  ما راینا الا جمیلا
4412052  مقام معظم رهبری  فرهنگ چیست1
4412054  مقام معظم رهبری  ملاک موافقت و مخالفت
4412051  مقام معظم رهبری  عامل اصلی
4412049  مقام معظم رهبری  طلایه داران جبهه
4412053  مقام معظم رهبری  فرهنگ چیست
4412255 مقام معظم رهبری  اتکا جوانان به خود
4412147  مقام معظم رهبری  نقش جوانان در فتنه ی 88
4412043  مقام معظم رهبری  عظمت ایران و شهدا
4412048  مقام معظم رهبری  رمز پیروزی
4412150  مقام معظم رهبری  بسیج و مجاهدت
4412141  مقام معظم رهبری  تکاپو برای رسیدن به هدف
4412140  مقام معظم رهبری  تلاش برای سربلندی ایران
4412047  مقام معظم رهبری  رمز اقتدار ملتها
4412139  مقام معظم رهبری  خطاب به جوانان
4412142  مقام معظم رهبری  یکی از دو بهترین
4412146  مقام معظم رهبری  در صحنه ماندن جوانان
4412143  مقام معظم رهبری  اجر الهی
4412144  مقام معظم رهبری  گشاده رو بودن مسولین
4412136  مقام معظم رهبری  دشمن شناسی
4412135  مقام معظم رهبری  بصیر کیست
4412258  مقام معظم رهبری  جهاد اسلامی
4412260  مقام معظم رهبری  معنای امتحان
4412152  مقام معظم رهبری  معنای بسیج
4412145  مقام معظم رهبری  توفیق خدمت
4412151  مقام معظم رهبری  فردای ملت ایران
4412254  مقام معظم رهبری  بسیج،بسیج دلها
4412138  مقام معظم رهبری  جوان مسلمان ایرانی
4412253  مقام معظم رهبری  اساس دشمنی با ایران
4412730  مقام معظم رهبری  ما اسلامی هستیم 4
4412153  مقام معظم رهبری  نشانه های ضعف دشمن
4412137  مقام معظم رهبری  جوان
4412734  مقام معظم رهبری  انقلاب و استقلال سیاسی
4412154  مقام معظم رهبری  شاخص برای بسیجیان
4412256  مقام معظم رهبری  عید قربان در کلام رهبر
4412508  مقام معظم رهبری  مواظبت در تشخیص
4412733  مقام معظم رهبری  انقلاب ما
4412505  مقام معظم رهبری  اقتدار ملت ایران
4412731  مقام معظم رهبری  ایران و قضیه ی هسته ای
4412504  مقام معظم رهبری  بیداری همه اقشار
4412148  مقام معظم رهبری  بسیج آیت الهی
4412259  مقام معظم رهبری  خواسته ی اسلام
4412257  مقام معظم رهبری  ایمان و ملت
4412149  مقام معظم رهبری  بسیج و ایمنی نظام
4412680  مقام معظم رهبری  وحدت در کلام رهبری
4412506  مقام معظم رهبری  اسلام،دین عدل
4412732  مقام معظم رهبری  قانون اساسی
4412729  مقام معظم رهبری  حکومت مردم سالاری
4412503  مقام معظم رهبری  عکس العملهای دشمنان
4412507  مقام معظم رهبری  جمهوری اسلامی درسی برای ملتها
4412888  مقام معظم رهبری  وظیفه ی مسلمانان
4412735  مقام معظم رهبری  امام و کلمه جمهوری اسلامی
4412738  مقام معظم رهبری  تفرقه،منافی با پیشرفت
4412889  مقام معظم رهبری  آمریکا و مردم ملتها
4412890  مقام معظم رهبری  درخشش انقلاب
4412737  مقام معظم رهبری  مهمترین مساله انقلاب ما
4412886  مقام معظم رهبری  با قرآن خود را بسازید
4412736  مقام معظم رهبری  همه چیز در اسلام
4412891  مقام معظم رهبری  اساس مشکل در دنیای اسلام
4412887  مقام معظم رهبری  ملت مستقل
4412894  مقام معظم رهبری  جوان و نیروی جوانی
4412893  مقام معظم رهبری  ولادت نبی مکرم
4412892  مقام معظم رهبری  اولین اثر وحدت اسلامی

 

4412038  مقام معظم رهبری لباس پرهیزگاران 

4412026  مقام معظم رهبری عظمت زن در حجاب

 

5511054 مقام معظم رهبری وصیت امام 

4412035 مقام معظم رهبری اتحاد بین مسلمین






      
   1   2   3   4   5   >>   >