"مافیای سینما"؛ از فشار به "سلحشور" تا انکار "فساد"
یکی از همین سایت ها خطاب به سلحشور می نویسد: "دهان یاوه گو بربند"

 

اکثر سایت های سینمایی را می توان بازوی اجرایی و جریان ساز جریان انحصارطلب سینمای ایران دانست؛ "جریانی که جنس آن با جنس انقلاب اسلامی جور نمی شود"

سرویس فرهنگ و جامعه عصرامروز: "دهان یاوه گو بربند"؛ این جمله، تیتر یادداشت یکی از سایت های سینمایی علیه اظهارات فرج الله سلحشور، در خصوص فساد در سینمای ایران بود. 

صحبت هایی که واکنش های بسیاری در برداشت و البته هدف نگارنده بررسی این صحبت ها و واکنش ها به آن نیست، بلکه نکته حائز اهمیت، پوشش کامل اخبار مربوط به واکنش ها به صحبت های سلحشور در اکثر سایت های سینمایی بود؛ "آن هم با چاشنی توهین"؛ چه آنکه در همان روزها سایت فیلم نیوز طی یادداشتی با تیتر توهین آمیز "دهان یاوه گو بربند" به انتقاد در این خصوص می پردازد. 

براساس این گزارش، مشاهده آرشیو اخبار اکثر این سایت ها منتج به این نتیجه می شود که اخبار واکنش به صحبت های سلحشور، "مو به مو" در این سایت ها درج شده است و سوال اصلی اینجاست که: "چرا اخبار مربوط به وجود فساد در سینمای ایران بازتابی در این سایت ها ندارد" 

"فیلم نیوز" در بخشی از یادداشت ذکر شده، خطاب به سلحشور می نویسد: "یاد صحبت سیدالشهدا افتادم که گفت باید فاتحه اسلام را خواند وقتی یزید بر مسند امور است و من می گویم حتما فاتحه هنری که تو در آن کارگردانی باید خواند." 

سایت "سینما نگار" نیز در بخشی از یک یادداشت با عنوان "چند کلامی با فرج الله سلحشور" می نویسد: "جناب آقای سلحشور بودن و نبودن انسانیت و مهربانی، نه در چند تار موی پنهان انسان هاست، نه در لباس های شاد آن ها و نه در .....انسانیت در درون انسان هاست..." 

در همین خصوص، سایت "سینما روز" تیتر می زند: " تفاوت سلحشور و حاکم معبد آمون، در یک من ریش است!" یا سی نما: "او باید به شلاق مجازات تهمت سیاه و کبود شود"

و دیگر سایت های سینمایی نیز با پوشش کامل واکنش ها به صحبت های سلحشور، از صحبت های همسر داوود رشیدی گرفته تا امیر جعفری، سلحشور را در مرکز انتقادها و توهین ها قرار می دهند.

اما نمونه دیگر از اقدامات دسته جمعی سایت های سینمایی که مربوط با اتفاقات اخیر سینمای ایران می شود، سانسور خبر مربوط به سخنرانی "داوود رشیدی در اجلاس حقوق بشر ژنو است" 

وی که برای دفاع از وضع حقوق بشر در ایران در این اجلاس حاضر شد طی یک سخنرانی در این اجلاس به شایعات و دروغ پردازیهای مختلف در خصوص محدودیت هنرمندان در ایران پاسخ داد. 

وی هنرمندان مغرض و خارج‌نشین را عوامل خودفروخته‌ای دانست که سعی دارند وجهه هنر ایرانی را لکه‌دار کنند. 

همین سخنان رشیدی باعث شد تا سایت های ضدانقلاب بالاترین، خودنویس و ... با انتشار اخباری به وی توهین کرده و او را عامل خودفروخته رژیم بنامند! 

اما هیچکدام از سایت های مذکور در مقام مدافع رشیدی برنخواسته و از وی در مقابل هتاکی های صورت گرفته دفاع نکردند. 

به گزارش عصرامروز، بررسی اخبار و گزارش های اکثر سایت های سینمایی نشان می دهد که این سایت ها متعلق به "جریانی خاص" بوده و "انحصارطلبانه" در مواجهه با برخی اتفاقات سینمای کشور، "جنجال" به پا کرده و در قبال برخی دیگر "سکوت" می کنند! که این 3 نمونه ذکر شده تنها بخشی از اقدامات این سایت ها در روزهای اخیر است.
در نتیجه اکثر سایت های سینمایی را می توان بازوی اجرایی و جریان ساز جریان انحصارطلب سینمای ایران دانست؛ "جریانی که جنس آن با جنس انقلاب اسلامی جور نمی شود" 

گزارش از روح الله چهره افروز