آمار مرداد 92 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 62
کل بازدید : 833418
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 7:43 ص
تاریخ روز

بولتن نوشت:

گرامیداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین صالحان، باعث می شود که مردم از ایشان الگو گرفته و به سوی کارهای خیر تشویق شوند؛ از روحیه خودخواهی خارج شوند و روحیه‌ی ایثار و از خود گذشتگی، به خاطر خدا برای همنوع خود در جامعه رواج پیدا کند. به همین خاطر است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «امروز زنده نگه داشتن یاد شهید، کمتر از شهادت نیست»

 

اخلاق و انسانیت نیز حکم می کند، زمانی کسی لطفی در حق ما کرد، از وی تشکر کنیم. آیا اینکه شهدا از جان خود و از لذت بردن در کنار عزیزان خود گذشتند تا جان و مال و مهمتر از همه ناموس و خاک ما حفظ شود، این لطف نیست؟ آیا ما نباید به نحو "احسن" از ایشان قدردانی کرده و حداقل یاد و خاطره شان را گرامی و زنده نگه داریم.

یکی از فرزندان شهدا هنگام تردد از متروی تجریش متوجه مجسمه های دیوار کوب این ایستگاه و تفاوت فاحش مجسمه های شهدا و مردم تهران قدیم می شود. وی که به شدت از این موضوع ناراحت شده، دل نوشته ای برای آقای قالیباف می نویسد که در ادامه مشاهده می کنید. 

 

آقای قالیباف جهادی؛ مدیر مدبر ولایی

خدا وکیلی پدران ما این شکلی بودند. چرا دقت لازم را در تهیه مجسمه ها، یادمان ها و یاد بودها نمی کنید. آیا میدانید شکستن دل پدر مادر شهید ولو با کارهای بی کیفیت در تصویر سازی این افراد که جانشان را فدای این مرز و بوم کرده اند، چه عواقبی در پی خواهد داشت.


 
مگر کسی انتظاری از شما داشته یا به زور متوسل شده که یاد شهدا را زنده نگه دارید و این چنین پول بیت المال را حیف و میل می‌کنید. به طور عمدی می گویم "می‌کنند" چون میدانم شما اصلا و ابداً، اهل این ریخت و پاش‌هایبی فایده‌ی گزارش پر کن نیستید.

این تصاویر در یک روز و یک ساعت در ایستگاه متروی تجریش، عکس برداری شده است. پیمانکار ساخت این مجسمه های دیوار کوب نیز یک شرکت است، اما چرا در طرح تهران قدیم، حالت خماری چشم ها و خال لب کوچکترین فرد مشخص است، اما در طرح شهدا و دفاع مقدس، بزرگترین فرد، شمایلی چون ... برایش طراحی شده است.

درخواست دارم یک بازرس ویژه ناشناس انتخاب کنید که فاکتورهایی از مراسمات تا طراحی های تابلوهای شهدا را بررسی کنند، تا متوجه شوید این فعالیت ها را چگونه دولا پهنا با خزانه شهرداری حساب کرده اند.»


 

 

 

 

 

 

 






      

با افزایش بی سابقه فشارها و ارسال تذکر از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، 2 مطلب روزهای گذشته "صراط" در خصوص میزان محبوبیت حسن روحانی از خروجی آن حذف شد.

به دنبال ارسال تذکر از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، 2 مطلب روزهای گذشته "صراط" در خصوص میزان محبوبیت حسن روحانی از خروجی آن حذف شد.
به گزارش صراط، 29 تیرماه گذشته مطلبی با عنوان "چرا روحانی اصلا محبوب نیست؟" روی خروجی "صراط" قرار گرفت که به بررسی میزان محبوبیت روحانی و مقایسه آن با محبوبیت روسای جمهور گذشته بر مبنای میزان آرای به دست آمده و نیز واکنش های مردمی به پیروزی آنها می پرداخت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به دنبال درج این مطلب، فشارهای فراوانی از سوی برخی افراد و نهادها برای حذف این مطلب به "صراط" وارد شد. این فشارها تا جایی پیش رفت که اعلام شد در صورت عدم حذف مطلب، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به این موضوع ورود خواهد کرد.
با افزایش این فشارها مطلب دیگری در خصوص نقد رفتار حذفی و سیاست سانسور و تقابل آن با شعارهای مسئولان فرهنگی کشور با عنوان "افزایش فشارها به صراط برای سانسور یک سوال" روی خروجی سایت قرار گرفت که به اطلاع رسانی در مورد این سیاست می پرداخت.
اکنون با گذشت یک هفته از آغاز فشارها، سرانجام وعده داده شده در خصوص دخالت "کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه" عملی شد و با تذکر این کارگروه "صراط" ناچار به حذف این دو مطلب شده است.
"صراط" بابت حذف این دو مطلب از مخاطبان خود عذرخواهی می کند.
گفتنی است پیش از این ، در تاریخ سوم خرداد ماه و در اوج رقابتهای انتخاباتی ، با دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، پایگاه خبری صراط به مدت 6 روز از دسترس خارج شد .
این اقدام کمیته فیلترینک باعث شد تا برای نخستین بار مدیرمسئول پایگاه خبری صراط از دبیر این کمیته شکایت کند .






      

22صراط: بهمن سال 1391 همانند سال‌های گذشته مراسم راهپیمایی پیروزی انقلاب اسلامی، در شهرهای مختلف کشور با شور و هیجان بیشتری نسبت به قبل برگزار شد اما در این روز و در جریان سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در شهر قم، تعداد قلیلی از جاهلان و افراد نادان با اهانت به رئیس قوه مقننه سبب برهم زدن این مراسم شدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از این اتفاق در روز 28 بهمن 91 در خصوص این موضوع فرمودند: این کارهائى که در قم اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. آن کارهائى که در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. بارها به مسئولین و کسانى که میتوانند جلوى این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانى که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهى و مؤمنند، خب نکنند. مى‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است، این کارها به نفع نیست.

پس از موضع‌گیری صریح رهبر انقلاب درباره آن، موضوع به کمیسیون امنیت ملی ارجاع و کمیسیون نیز کمیته‌ای ویژه را تشکیل داد تا به بررسی مسئله پرداخته گزارشی دراین‌باره تهیه کند.
























این کمیته که ریاست آن به‌عهده منصور حقیقت‌پور، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی بود، پس از چند ماه بررسی مسئله بی‌احترامی به رئیس مجلس، نهایتاً گزارشی تهیه و ماوقع را شرح داده و در آن اسامی برخی مسئولان استانی را در وقوع این حادثه نام برده و موضوع را متوجه اشتباهات آنها کرده است.


برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند که این گزارش باید از طریق مقامات قضایی مورد پیگرد و ارزیابی قرار گیرد.
بر اساس این گزارش پس از کش و قوس‌های فراوان در مجلس شورای اسلامی برای قرائت این گزارش، روز چهارشنبه هفته گذشته چکیده این گزارش در اختیار نمایندگان قرار گرفت و قرار شد این گزارش این هفته در صحن علنی مجلس قرائت شود. این تصمیصم موافقان و مخالفانی را به همراه داشته است.

با مخالفت‌های چند روز اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی چهره‌های سیاسی، احتمال این وجود دارد که قرائت این گزارش از دستور کار صحن علنی خارج مجلس شود.


دلایل برخی مخالفان قرائت گزارش













* احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اطلاعات و نتیجه‌گیری گزارش حادثه 22 بهمن قم با یکدیگر تناقض دارد، گفت: مشکل مردم معیشت و اقتصاد است نه حادثه 22 بهمن قم.

*محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم‌کرمان با اشاره به قرائت‌گزارش حادثه 22 بهمن قم در صحن علنی مجلس،‌‌ اظهار داشت: با توجه به در پیشِ‌رو بودن مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب و لزوم آرامش کشور برای تشکیل کابینه، شرایط فعلی مناسب قرائت گزارش حادثه قم نیست و بهتر است که این‌گزارش بعد از تشکیل دولت بررسی شود.


* حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ضمن مخالفت با قرائت گزارش حادثه قم در صحن علنی مجلس، گفت: طرح این‌گونه مسائل موجب شکاف بیشتر بین جریان اصولگرایی می‌شود.

وی ادامه داد: قرائت گزارش حادثه قم در صحن علنی به نفع جریان‌های سیاسی نخواهد بود و فقط موجب آسیب رساندن به وفاق و انسجام بین نیروها می‌شود.

* حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: فکر می‌کنم قرائت این‌گزارش به انشقاقی در درون مجلس منجر شود‌‌ و لذا زمان مناسبی برای مطرح شدن‌گزارش حادثه قم نیست.

*سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قرائت گزارش 22 بهمن قم را به مصلحت نمی‌دانم، افزود: شرایط موجود ایجاب نمی‌کند که جامعه دچار التهاب سیاسی شود.


دلایل برخی موافقان قرائت گزارش





* حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصل قرائت گزارش بر اساس آیین نامه داخلی مجلس ضروری است و جدای از بحث تاکید آیین نامه باید به این توهین به ریاست مجلس رسیدگی جدی شود تا از بروز این دست از رفتارها جلوگیری شود.


* عزت‌الله یوسفیان ملا در خصوص اصرار و تاکید برخی افراد و چهره ها برای عدم قرائت کامل گزارش حادثه 22 بهمن قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تحقیق و تفحص صراحت دارد که گزارش تحقیق و تفحص باید در صحن قرائت شود . 

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس در ادامه افزود: هیچ کجای قانون نامی از تحقیق و تفحص محرمانه برده نشده است و در هیچ کجای قانون نیز ذکر نشده است که بخشی از گزارش می تواند محرمانه باشد یا اسامی نباید قرائت شود.

* فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: قوانین در کشور ما به خصوص قوانین و آیین نامه مجلس صریح و شفاف است و به همین دلیل باید قرائت گزارش نیز شفاف ، روشن و صریح باشد.

*سید‌باقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسناد، مدارک و فیلم سخنرانی محر‌کان حادثه 22 بهمن قم موجود است و گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس کاملا دقیق و قانونمند تدوین شده است به گونه‌ای که جای شک و شائبه‌ و سنگ‌اندازی عاملان و با‌نیان را باقی نمی‌گذارد.


* سید‌حمید‌رضا طباطبائی نائینی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه گزارش کمیته بررسی کننده حادثه 22 بهمن قم بر مبنای موازین قانونی تدوین شده است، تاکید کرد: این گزارش که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به رای گذاشته شد و برای قرائت در صحن به تصویب رسید دارای سندیت برای همه نمایندگان مجلس است. 

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس، گفت: همچنین بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس گزارش نهایی شده کمیته حقیقت‌یاب باید در صحن علنی مجلس قرائت شده و به اطلاع نمایندگان مجلس به عنوان وکلا‌ی ملت ایران و برگزیده مردم برسد.

*مهدی پورفاطمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که اسامی افراد  و عاملان حادثه 22 بهمن قم باید در صحن علنی مجلس قرائت شود، گفت: اسامی عاملان این حادثه باید برای نمایندگان و مردم مشخص شود و دستگاه قضا نیز باید با این گروه های خودسر برخورد کنند.

محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه مسئولان بعد از قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم، باید ریشه افراط را در کشور بخشکانند، گفت: اعلام اسامی عاملان فتنه قم، ساحت دین را از افراطیون پاک می‌کند.

* روح الله بیگی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه معرفی عاملان فتنه قم، ام القرای جهان اسلام را از خوارج خالی می‌کند، گفت: قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم فرصت مناسبی است که ریشه افراط آن هم با ظاهر دینی‌اش از بین برود.


آنچه در این بین باید به آن توجه شود، یکی نکردن اصولگرایی و انقلابی‌گری با اقدامات افراطی و بی‌مبنای عده قلیلی از بی‌خبران و جاهلان است و مسوولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌بایست به این مسئله توجه داشته باشند که مبادا بر اساس خواست رسانه‌های ضد انقلاب و بعضی از رسانه‌های بیمار داخلی، جریان اصولگرایی و انقلابی با عملکرد این عده یکسان تلقی بشود.





      

به گزارش بولتن نیوز، "منصور حقیقت‌پور" در حاشیه صحن علنی امروز (یکشنبه)‌ در جمع خبرنگاران درباره قرائت گزارش واقعی 22 بهمن در صحن علنی مجلس اظهار داشت: گروهی خودسر در قم وجود دارند که هر وقت اجتهاد می‌کنند عملی را انجام می‌دهند.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد:‌ طبقه‌بندی‌هایی در تدوین گزارش صورت گرفته است که بر این اساس گزارش در صحن خوانده می‌شود. براساس آئین‌نامه داخلی مجلس اگر نام فردی در این گزارش گفته شود او می‌تواند از خود دفاع کند.  
 
وی با بیان اینکه ما در تدوین این گزارش سعی کرده‌ایم بر پایه قانون عمل کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر گزارش خیلی محرمانه از این حادثه تدوین شده که این گزارش در اختیار اکثر نمایندگان قرار گرفته و مطمئن باشید که مجلس در این باره بهترین اقدام را انجام داده است.  
 
حقیقت‌پور در پاسخ به سوالی در خصوص نقش "انجمن حجتیه" در واقعه 22 بهمن قم گفت:‌ قطعا انجمن حجتیه با شیوه جدید اداره‌اش از قرائت گزارش راضی نخواهد بود.  
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد:‌ این گزارش در دو قالب 50 و 600 صفحه‌‌ای تهیه شده است که  چکیده آن در قالب 6 تا 7 صفحه ساعت 10 الی 11 فردا در صحن علنی قرائت می‌شود.  
 
وی درباره حواشی قرائت این گزارش اذعان داشت: تاکنون تعدادی از مسئولان ارشد اجرایی کشور، ما و آقای بروجردی(رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس) را برای خواندن این گزارش در مجلس تهدید کرده‌اند.
 
حقیقت‌پور با اشاره به نقش نیروهای امنیتی در واقعه 22 بهمن قم گفت: نقش نیروهای امنیتی در این گزارش به طور کامل آمده است، ولی در صحن علنی به صورت گزیده‌ای از این اقدامات مطرح می‌شود.  
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: در هنگام قرائت گزارش، فیلم واقعه 22 بهمن قم در مجلس پخش خواهد شد.






      

 

استاد فاطمی نیا: مردم را مینشانیم کاملا که رمقشان گرفته شد هیچ حالی که نماند تازه قرآن ها توضیع میشود!

استاد فاطمی نیا:من قبلا در جاهای دیگر عرض کرده ام تاکید روایات بر این است که ما به نشاط نگاه کنیم، نشاط نشاط! فردا ان شاء الله شب های قدر می آید حالا این حدیث را هیچ کس عمل نمیکند، جلسه های احیاء خواهیم داشت پنج ساعت الی شش ساعت! مردم را مینشانیم کاملا که دیگر رمقشان گرفته شد هیچ حالی که دیگر نماند تازه قرآن ها توضیع میشود بگذارند روی سرشان بگویند بک یا الله!

دعای کمیلمان که باید بیست دقیقه طول بکشد معمولا دو ساعت و نیم، سه ساعت، ببینید اینها روز قیامت جواب دارد، اگر صاحب شریعت بگوید چرا لطائف و ظرائف شریعت ما را در ذهن مردم ثقیل جلوه دادید، چه جواب خواهیم داد؟! یک جوان میخواهد برود دعای کمیل میداند که رفتنش با خودش است برگشتنش با کرام الکاتبین است! میخواهد برود احیاء رفتنش با خودش است برگشتن با کرام الکاتبین، بابا شش ساعت هم آخر احیاء می شود؟! آخر چه کسی گفته است؟ اگه تو خودت حال داری خوب برو یک گوشه، برادر من عزیز من حالت را که نمیتوانی به کسی منتقل کنی.

خلاصه نشاط خیلی مهم است، روایت داریم که آقا خطرناک است، تو همین قم یک طلبه ای بعضی ریاضت ها را برخودش تحمیل کرده بود، حتما باید نماز شب بخواند، روزی سه جزء قرآن بخواند، چه بکند، چه بکند، چون پشتوانه علمی هم نداشت یکدفعه بریده بود، آمده بود میگفت بله ما یکوقت بیکار بودیم نماز شب میخواندیم!، چرا؟ برای اینکه پشتوانه علمی نداشت، نشاط هم نداشت، یک وقت حاج آقا حسین فاطمی است رضوان الله علیه قریب به یک قرن نماز شب خواند و سیر نشد، یک وقت مرحوم آیت الله العظمی اراکی بود قریب به یک قرن نماز شب خواند و سیر نشد، امام همینطور بزرگان همینطور، یک وقت هم یک آدمی که پشتوانه علمی ندارد روی احساس آمده، فقط احساس.

احساس یک اندازه ای دارد عزیز من، اگر کسی علوم اولین و آخرین را داشت باشد حال نداشته باشد یک عباسی نمی ارزد و اگر کسی حال داشته باشد پشوانه علمی نباشد، بالاخره نمیخواهم بگویم همه علامه بشوند ولی حال هم که پیدا میکنی باید یک پشتوانه ای داشته باشد، یک حدیثی، آیه ای، مبنایی، اما دیگر همه اش بشود احساس. خدا شاهد است الان در حتی تهران هم یک مجالسی روی احساس برگزار میشود، خیلی ببخشید نواری را آورده بودند یک جایی در آن نوار آن بنده خدایی که میخواند می گفت که بله امام حسین به قمر بنی هاشم گفت که شب عاشورا اگر تو هم میخواهی بروی، برو! خیلی ببخشید، اینها درد دل من است،اینها چیزهایی است که در پایتخت شیعه خوانده میشود، نوار میشود، پخش میشود،مشتری هم دارد.

بعد میگوید: عباس خوشگله! آمد زینب کبری را پیدا کرد گفت به داداش حسین یک چیزی بگو! مثل اینکه میدان مولوی بوده مثلا، دروازه غار بوده نعوذبالله، این شد حرف؟! همش احساس؟! آدم قمر بنی هاشم را اینطور یاد میکند؟! قمر بنی هاشمی که ائمه وقتی اسمش می آمد تعظیمش میکردند، میگفتند عموی ما نافذالبصیره بود عموی ما پرده ای برابر چشمش نبود، آنوقت اینطور میگویند؟! که دو نفر عوام میخواهند گریه کنند؟! میخواهم صد سال گریه نکنند، اگر میخواهیم به یک آدم عوامی هم حالی بدهیم به او بفهمانیم روی این روایت داریم این را به تو میگوییم، روی این مبنا داریم میگوییم، مبنایش این است.






      
<      1   2   3   4   5      >