آمار مرداد 92 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 31
کل بازدید : 833237
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/5    ساعت : 1:49 ص
تاریخ روز

به گزارش بولتن نیوز ، وارد مصلی شدیم تا به نمایشگاه قرآن برویم؛ در میان آدم‌های مختلفی که درصحن بیرونی تجمع کرده بودند تا ساعت 5 بشود و در ورودی نمایشگاه را بازکنند. در همین حال و هوا بودیم که پوشش خانمی به همراه دو آقا توجهم را جلب کرد؛ آن خانم جوان تناقضی درنوع پوشش داشت که دیگر سکوت را جایز ندانستم. کفشی با پاشنه بلند چندسانتی به پا داشت و از مانتو شلوارهای تنگی که اخیراً به سبک زنان خیابانی رایج شده پوشیده بود اما در عین حال حجاب کاملی داشت ـ از قرار تنها قسمتی که جلوی دوربین پیداست باید پوشیده باشد!
 
 
ـ گفتم این دیگر چه نوع حجابی در فضای مصلای نمایشگاه قرآن است؟! معلوم نیست هنجارشکنی یا محجبه، نه این تمام و نه آن تمام؟!
 
گفت: من مجری برنامه شبکه سحرم و آقایی هم کنارش ایستاده بود خیلی موجه و حق به جانب گفت: خانم محترم! من تهیه کننده‌ام حجاب ایشان چه اشکالی دارد؟ این لباس فرم و اداری شبکه برای خانم‌های مجری است! با تعجب پرسیدم یعنی این پوشش دوپاره لباس رسمی در رسانه ملی است؟! خیلی محکم جواب داد: بله.
 
خلاصه به حکم وظیفه هرچه شرط بلاغ بود گفتم و رفتم. از قضا همان روز یکی از شبکه‌هایی که برای تهیه گزارش و مصاحبه به بخش ما آمد و اجازه خواست، همان خانم و آقایان همراهش بودند (خودشان هم ازاین دیدار دوباره تعجب کرده بودند) به آنها گفتم با این نوع پوشش ناجور اجازه تهیه برنامه نمی‌دهیم که دیدم خانم از کیفش چادری بیرون آورد و برسرکرد وگفت برای این مواقع چادر همراه داریم.
 
ناخودآگاه به یاد این ضرب المثل معروفی افتادم که هرچه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک. وقتی مجری زن درجمهوری اسلامی با چنین پوشش ناجوری در شبکه برون مرزی برای اجرای برنامه‌هایش ظاهر می‌شود انصافاً چه انتظاری از مردم عادی داریم وچگونه می‌خواهیم فرهنگسازی منطقی برای حجاب و عفاف داشته باشیم؟! حالا هرچقدر هم برای آنها ازحجاب و پوشش اسلامی حرف بزنیم وقتی عملاً خلاف آن را پیاده می‌کنیم چگونه می‌خواهیم دختران و زنان جامعه را به حجاب راغب سازیم؟!
 
یکی از مجریان خارجی محجبه درشبکه پرس. تی. وی هم به ما گفت: «من پوشش چادر دارم ولی به من می‌گویند وقتی جلوی دوربین برای پخش خبر می‌روید چادرتان را بردارید و من ناچارم بدون چادر برنامه داشته باشم که اصلاً تمایلی به آن ندارم.» آنچه مسلم است خیلی می‌خواهیم فرهنگسازی درخصوص نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف داشته باشیم اما حقیقتاً نمی‌توان تنها به حرف و سخنرانی و همایش بسنده کرد باید درعمل آن را نشان داد به ویژه افرادی که تریبون رسانه در اختیار دارند باید مراقب نوع پوشش و رفتارهای خود باشند و به خصوص وقتی در فضاهایی که برد بین‌المللی دارد و افرادی ازکشورهای خارجی می‌آیند، تا مبادا تصویر ذهنی نامناسبی برایشان تداعی شود. چنانکه یکی ازمهمانان امریکایی که اخیراً مسلمان شده است و خانمی با پوشش کاملی بود با تعجب می‌گفت: «چرا چنین پوشش‌هایی در ایران وجود دارد؟ برای ما مسلمانان غیرایرانی که در فضا و محیط غیراسلامی هستیم، ایران کشوری آرمانی است و خیلی‌ها دوست دارند اینجا بیایند اما چرا عده‌ای این طور بدحجاب هستند و قدر موقعیتی را که
دارند نمی‌دانند؟
 
حال تصور کنید قرار بود تا همان خانم مجری با پوشش کاریکاتوری که داشت یا همان لباس رسمی کار! برای شبکه برون مرزی سحر با او مصاحبه داشته باشد؛ انصافاً چه ذهنیتی برای او ایجاد می‌شد؟! وقتی پرسنل سازمان دولتی صداوسیما که خودشان در زیرنگاه مردم و سایر رسانه‌ها هستند خود را موظف به رعایت حجاب مناسب ندانند به خصوص افرادی که در حوزه بین‌المللی و برون مرزی فعال هستند چگونه می‌خواهیم بنا به توصیه امام خمینی (ره) فرهنگ انقلاب اسلامی را به جهانیان صادر کنیم؟!






      

هر سال در ماه مبارک رمضان جمعی از نخبگان و فعالان دانشجویی در نشست صمیمانه‌ای با رهبر انقلاب دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح و به تبادل نظر درباره مسائل مختلف دانشگاهی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی میپردازند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز در این دیدارها توصیه‌ها و رهنمودهایی را به دانشجویان دارند. پایگاه اطلاع‌رسانی  khamenei.ir در جدول زیر به مرور توصیه‌های مطرح‌شده در دیدار اخیر داشجویان که روز شانزدهم مردادماه جاری برگزار شد، پرداخته است      .

 

1     شرح صدر سیاسی داشته باشید
2     با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشید
3     مراقب نگاه‌های سوسیالیستی و مارکسیستی باشید
4     ایده اقتصاد مقاومتی را تبیین کنید
5     جریان دانشجویی موضع انتقادی خودش را حفظ کند
6     اعلام نظر کارشناسی متفاوت با رهبری، مخالفت با رهبری به حساب نیاید
7     نیروی جوانی خود را کشف کنید
8     آرمانگرایی را در دانشگاه زنده نگه دارید
9     بدنبال قله‌های علمی باشید
10     محیط دانشگاه باید پاکیزه و معنوی باشد
11     آرمانگرایی را با پرخاشگری اشتباه نگیریم
12     در مسائل اجتماعی موضع‌گیری کنید
13     در تصمیم‌گیری‌ها مطالعه عالمانه داشته باشید
14     در تصمیمات مصلحتها را در نظر بگیرید
15     نظرات خود را به دستگاه‌ها ارائه کنید و موضع‌گیری کنید
16     از تصمیمات نسنجیده پرهیز کنید
17     کانون‌های تصمیم و اقدام تشکیل دهید
18     از قول بدون علم بپرهیزید
19     مراقب رقابت بر سر پست و مقام باشید
20     سقف معرفت خود را سایتها و روزنامه‌ها قرار ندهید
21     با قرآن و نوشتجات شهید مطهری و دیگر فضلا، معرفت دینیتان را بالا ببرید
22     به اوضاع کشور نگاه مستفسرانه داشته‌باشید
23     نسبت به اوضاع کشور نقد مستمر و منصفانه داشته‌باشید
24     با تشکل‌های دانشجویی جهان اسلام ارتباط داشته باشید
25     امید را  در خود زنده نگه دارید

متن کامل بیانات را از اینجا بخوانید.





      

اسماعیل‌کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در‌گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم در صحن علنی هفته آینده مجلس،‌ گفت: اگر قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از حادثه قم بدون اسامی باشد، خوب است، چرا که در صورت مطرح شدن اسامی موضع گیری افراد علیه یک‌دیگر شروع می شود و در آن زمان آرامش کشور به هم خواهد خورد.

وی افزود: اگر برخی اصرار دارند‌ که گزارش حادثه 22 بهمن قم در صحن مجلس قرائت شود، هیچ اشکالی ندارد چرا که موضوع سری یا محرمانه ای وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه باید با متخلفان و عاملان حادثه قم برخورد شود، اظهار داشت: در گزارش حادثه قم، عاملان اصلی به وجود آورنده این اتفاقات دیده نشده‌اند.

کوثری در ادامه با بیان اینکه گفته می شود با افراد متهم در حادثه قم به صورت دقیق صحبتی نشده است، گفت: نمایندگان شهر قم که به صورت دقیق با حادثه 22 بهمن قم آشنا هستند و معتقدند که این گزارش دقیق نیست.
وی تصریح کرد: مخالفان قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم نیز تاکید دارند که از متهمان به صورت دقیق تحقیقات نشده است.

از طرفی، نماینده مشهد و دیگر عضو کمسیون امنیت ملی مجلس هم در گفتگویی جداگانه با خبرگزاری تسنیم گفت: علیرغم انتقادات زیادی که به گزارش غائله 22 بهمن قم داریم، اما موافق قرائت آن در صحن علنی مجلس هستیم.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به گزارش کمیسیون حقیقت‌یاب واقعه 22 بهمن قم، اظهار داشت: این گزارش که توسط 4 تن از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی تهیه شده، دارای اشکالاتی است و البته ما به آن نقدهایی داریم، اما ما نمایندگان هم می‌توانیم بابت این مسئله تحقیق و تفحص کنیم و از کمیسیون امنیت ملی در مورد گزارش، نحوه شکل‌گیری کمیته، نوع تحقیقات صورت گرفته و برخی دیگر از مسائل توضیحات بخواهیم.

وی ادامه داد: متاسفانه بر خلاف روال موجود که یک کمیته باید به وسیله اعضای کمیسیون انتخاب شوند، اما اعضای این کمیته تنها به وسیله یک نفر انتخاب شدند که تمام این مسائل سوالاتی را ایجاد می‌کند که آیا پشت صحنه‌ای وجود داشته و یا اتاق فکری بوده است و همچنین دنبال ایجاد اختلافاتی در قم هستند که یک کمیته را منصوب کرده و تحقیق از ماجرا را برعهده آنها می‌گذارند.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: ما هم قصد داریم یک کمیته 10 یا 20 نفره به وجود بیاوریم که طبق ماده 44 این اجازه برای ما وجود دارد و ما می‌توانیم با جمع کردن چند امضا این کمیته را تشکیل داده و پیگیر ماجرا شویم. چرا که شواهد حاکی از این است که کمیته حقیقت‌یاب تحقیقات کاملی نداشته و با بسیاری از بازداشت شدگان تماس نگرفته و گویا با یک عینک خاصی سراغ این قضیه رفته است، لذا جای بررسی بیشتر در این موضوع وجود دارد.

کریمی قدوسی با تاکید بر اینکه ما با انتشار و قرائت گزارش موافق هستیم، گفت: ما اصرار داریم که این گزارش قرائت شود. البته برخی در کمیسیون امنیت ملی ادعا می‌کنند که افرادی مخالف این کار هستند در حالیکه اولین کسی که پیشنهاد قرائت گزارش را در این کمیسیون مطرح کرد، خود من بودم. اما برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مصاحبه‌هایی کردند و حتی رئیس این کمیسیون نیز مصاحبه کرد. حتی چند ماه پیش آقای حقیقت‌پور مصاحبه‌ای انجام داد و بحث دولت را مطرح کرد. لذا این مصاحبه‌هایی که انجام شده شبیه حرکت و اقدام کسانی است که دم از صداقت و درستی می‌زنند، اما یک چماق را بر سر یک عده می‌گیرند و ایجاد خوف و واهمه می‌کنند. بنابراین ما با قرائت این گزارش موافقیم، چرا که سبب شفاف‌سازی دیدگاه‌های برخی افراد می‌شود.

نماینده مردم مشهد همچنین تاکید کرد: قرائت این گزارش نشان می‌دهد که برخی افراد به‌خصوص در کمیسیون امنیت ملی و یا در بین اصولگرایان چه خط و مشی‌ای دارند و آیا خط و مشی و عمل آنها منطبق بر تفکر اصولگرایی است یا نه. همچنین قرائت این گزارش برای پرهیز از حاشیه‌سازی بسیار خوب است و شبهه‌ها و حاشیه‌هایی که اکنون مطرح می‌کنند، روشن خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه برخی در این میان به دنبال حاشیه‌سازی هستند، گفت: قطعا این گزارش باید قرائت شود و پس از قرائت گزارش شاهد خواهید بود که چه تجزیه و تحلیل ها و ارزیابی‌هایی از دیدگاه‌های افرادی که این گزارش را تهیه کردند به دست می‌آید. همچنین پس از قرائت این گزارش دیگر عده‌ای نمی‌توانند توپ را در زمین دیگران بیندازند و بگویند که این افراد از قرائت این گزارش واهمه دارند و مخالف قرائت این گزارش هستند، در حالیکه ما از همان ابتدا نیز تاکید داشتیم که گزارش قرائت شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی اضافه کرد: برخی از این گزارش سوء استفاده‌های سیاسی می‌کنند و به قول آقای لاریجانی که در جلسه استیضاح وزیر کار به آقای احمدی‌نژاد گفت که دوره بگم بگم تمام شده است، ما هم مبنی بر هیمن سخن آقای لاریجانی می‌گوییم که دوره بخوانم بخوانم‌ها به پایان رسیده، بیایید این گزارش را بخوانید.

وی ادامه داد: گرچه این گزارش برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس روند خود را طی کرد و بدون رای‌گیری از نمایندگان برای انتشار آن تصمیم‌گیری شد، همچنین کمیته نیز بدون رای اعضای کمیسیون امنیت ملی تشکیل شد، اما ما با قرائت آن موافق هستیم. البته باید این نکته را هم بگویم که رئیس این کمیته در اسفندماه با روزنامه بهار گفت‌وگو کرده و گفته که این کمیته انتصابی است و به من حکم داده‌اند و من هم همفکران خود را که راحت‌تر می‌توانستم با آنها کار کنم، برای این کمیته انتخاب کردم. بنابراین خود رئیس کمیته نیز بر این نکات اذعان دارد.

نماینده مردم مشهد همچنین خاطر نشان کرد: ما این گزارش را گزارش کمیسیون امنیت ملی نمی‌دانیم، بلکه این گزارش، گزارش 4 نفر از اعضا است که دچار نواقصی است. اما با این حال ما می‌گوییم که این گزارش خوانده شود. چرا که در محتوای آن مشخص است که چه دست‌هایی برای ایجاد اختلاف به‌خصوص در شهر قم تلاش می‌کنند و سعی دارند که بین مردم، روحانیون و علمای این شهر تفرقه ایجاد کنند. البته مردم قم به خوبی به این نکات واقف هستند و می‌دانند عده‌ای غرض‌ورزانه سعی در ایجاد اختلاف دارند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه محتوای این گزارش اختلاف بین مردم قم، حزب‌اللهی‌ها، روحانیون و علمای این شهر است، گفت: در این گزارش برای این اختلاف‌افکنی‌ها تلاش شده و جریانی‌که به دنبال فتنه 88 بود، اکنون می‌خواهد اختلافات دیگری را در کشور و به خصوص بین مردم و علما و مسئولین نظام ایجاد کند؛ افرادی که اکنون دم از لباس شخصی‌ها می‌زنند و آنها را مسببین حادثه 22 بهمن قم می‌دانند، باید دقت کنند که لباس شخصی‌ها توسط اصلاح‌طلبان مطرح شد و اکنون از دهان این اصولگرایان نباید ادبیات اصلاح‌طلبان اسرائیلی و آمریکایی بیرون بیاید.






      


به گزارش فارس، نمازگزاران تهرانی امروز پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران در پی هتک حرمت به دو تن از آمران به معروف و ناهی از منکر، از مقابل درب دانشگاه به سمت میدان انقلاب راهپیمایی کردند.

راهپیمایان تهرانی شعارهایی همچون «الله‌اکبر»، «امر به معروف ما راه شهیدان ما»، «آمرین به معروف تکریم باید گردند» و «نیروی انتظامی، اقدام انقلابی» سر می‌دادند.

بنا بر این گزارش، این راهپمایی در پی اهانت به دو نفر از خواهران آمر به معروف صورت گرفت که طی روزهای گذشته در تهران مورد ضرب و شتم برخی افراد بدحجاب و هنجارشکن قرار گرفتند.






      

ساعاتی پیش، ذیل عنوان یکی از اخبار پایگاه خبری «انتخاب» ، به صورت کاملاً سهوی ، نظری توهین آمیز در مورد یکی از مقامات ارشد منتشر شد.

پایگاه خبری «انتخاب» وظیفه خود می داند به دلیل انتشار این کامنت توهین آمیز، از ملت بزرگوار ایران ، مخاطبین همیشه همراه و شخصیت هایی که در نظر مذکور مورد اهانت قرار گرفتند پوزش بطلبد.

جای این گله از همکاران رسانه ای وجود دارد که به جای تذکر صنفی و شخصی به «انتخاب» ، در اقدامی مملو از شور و شعف، دست به رسانه ای کردن این اتفاق غیرعمدی با هدف تعطیلی سایت انتخاب زده اند. «انتخاب» این اشتباه سهوی را می پذیرد ، اما انتشار مجدد آن توسط برخی رسانه ها، از مصادیق "اشاعه فحشا" محسوب می شود.

در پایان، ضمن ابراز ارادت خاضعانه نسبت به پیشوای کبیرمان حضرت امام خمینی (س) و نیز رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مجددا تاکید می گردد پایگاه خبری انتخاب به دلیل حجم گسترده نظرات مخاطبان و متاسفانه سوء مدیریت صورت گرفته به صورت سهوی اقدام به انتشار این نظر توهین آمیز نموده و هیچ سوء نیتی در کار نبوده است.






      
<      1   2   3   4   5      >