با افزایش بی سابقه فشارها و ارسال تذکر از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، 2 مطلب روزهای گذشته "صراط" در خصوص میزان محبوبیت حسن روحانی از خروجی آن حذف شد.

به دنبال ارسال تذکر از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، 2 مطلب روزهای گذشته "صراط" در خصوص میزان محبوبیت حسن روحانی از خروجی آن حذف شد.
به گزارش صراط، 29 تیرماه گذشته مطلبی با عنوان "چرا روحانی اصلا محبوب نیست؟" روی خروجی "صراط" قرار گرفت که به بررسی میزان محبوبیت روحانی و مقایسه آن با محبوبیت روسای جمهور گذشته بر مبنای میزان آرای به دست آمده و نیز واکنش های مردمی به پیروزی آنها می پرداخت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به دنبال درج این مطلب، فشارهای فراوانی از سوی برخی افراد و نهادها برای حذف این مطلب به "صراط" وارد شد. این فشارها تا جایی پیش رفت که اعلام شد در صورت عدم حذف مطلب، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به این موضوع ورود خواهد کرد.
با افزایش این فشارها مطلب دیگری در خصوص نقد رفتار حذفی و سیاست سانسور و تقابل آن با شعارهای مسئولان فرهنگی کشور با عنوان "افزایش فشارها به صراط برای سانسور یک سوال" روی خروجی سایت قرار گرفت که به اطلاع رسانی در مورد این سیاست می پرداخت.
اکنون با گذشت یک هفته از آغاز فشارها، سرانجام وعده داده شده در خصوص دخالت "کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه" عملی شد و با تذکر این کارگروه "صراط" ناچار به حذف این دو مطلب شده است.
"صراط" بابت حذف این دو مطلب از مخاطبان خود عذرخواهی می کند.
گفتنی است پیش از این ، در تاریخ سوم خرداد ماه و در اوج رقابتهای انتخاباتی ، با دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، پایگاه خبری صراط به مدت 6 روز از دسترس خارج شد .
این اقدام کمیته فیلترینک باعث شد تا برای نخستین بار مدیرمسئول پایگاه خبری صراط از دبیر این کمیته شکایت کند .