آمار مرداد 92 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 59
کل بازدید : 833346
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 3:4 ص
تاریخ روز

درخواست آیت‌الله مکارم ازرئیس‌جمهور جدید


به گزارش مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، بعد از ظهر یکشنبه در جلسه تقسیر قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه نمی‌شود احکام خدا را به واسطه عیب گویی دشمنان‌‌ رها کرد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به رسول الله(ص) می‌فرماید، تمام انبیاء پیشین وقتی با خرافات و سنت‌های غلط مبارزه می‌کردند عده‌ای شروع به بد گویی می‌کردند.

وی با بیان اینکه بدترین سنت در ادیان پیشین بت پرستی، بود ابراز داشت: کسانی که چشم و گوش بسته دنبال سنت‌های غلط بودند، سر از چنین وضعی در می‌آورند که وقتی حضرت ابراهیم(ع) بت‌ها را شکست، عده‌ای گفتند ابراهیم به خدایان بی‌حرمتی کرده و باید او را آتش بزنیم.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: وقتی پیامبر(ص) وارد مکه شده و آن را فتح کردند، دستور دادند تا بت‌ها از داخل کعبه خارج شود و یکی از افتخاراتی که نصیب علی(ع) شد و دوست و دشمن هم نوشتند آن بود که حضرت پا به روی دوش پیامبر(ص) گذاشت و بت‌ها را شکست که در این لحظه، بت پرستان گفتند اکنون زلزله و بلایی آسمانی نازل می‌شود که همه دیدند چنین اتفاقی رخ نداد و فهمیدند این حرف‌ها خرافات است.

چشم و گوش بسته نباید به دنبال هر رسم و عادتی باشیم

وی با بیان اینکه ما چشم و گوش بسته نباید به دنبال هر رسم و عادتی باشیم افزود: کارهای خوب و بدی در جامعه امروزی سنت شده که انسان باید بیندیشد و کارهای خوب را دنبال کند و به پیرو رسم و عادت گذشتگان نباشد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برخی از سنت‌های بدی که امروز در جامعه رواج یافته، اظهار داشت: برخی‌ها در مسیر دستجات و یا وقتی فردی از سفر زیارتی می‌آید زیر پایشان قربانی می‌کنند که این امر موجب ایجاد آلودگی می‌شود و اقدامی نادرست است.

وی گفت: باید قربانی را در گوشه‌ای سر برید و آن وقت خون آن را پاک کرد، چرا بیشتر آلودگی و مریضی‌ها از همین خون انتقال پیدا می‌کند و نباید با‌‌ همان وضعیت روی خون لگد کرد و بعد به مسجد و سایر مکان‌ها برویم.

مفسر قرآن کریم، ادامه داد: در برخی جا‌ها هم معمول شده وقتی خانه تازه‌ای می‌سازند قربانی می‌کنند و بعد خون آن را به سقف می‌زنند و روی آن سفید کاری می‌کنند و گاهی هم دیده شده این اقدام را در مسجد هم انجام می‌دهند که باید گفت کاری خرافی و غیر عقلانی است.

بالا و پایین پریدن در مراسم‌ها اهانت به عزاداری امام حسین(ع) است

آیت الله مکارم شیرازی، افزود: برخی‌ها هم در عزاداری‌ها کارهای نادرستی انجام می‌دهند که در این خصوص مداحان پیشکسوت باید مراقب مداحان جوان باشند و آن‌ها را راهنمایی کنند.

وی اضافه کرد: در برخی از هیئت‌های عزاداری دیده می‌شود مداحی در حال خواندن است و جمعیت نیز در حین بالا و پایین پریدن، سینه می‌زنند که این امر اهانت به عزاداری امام حسین(ع) است.

مرجع تقلید شیعیان، تصریح کرد: عزاداری امام حسین(ع) باید سنگین باشد و پیشکسوتان باید با زبان خوش، جوانان را نصیحت کنند که به هوا پریدن در مراسم‌های عزادای کار درستی نیست و اهانت است.

عده ای با فالگیری و جن گیری مردم را سر کیسه می‌کنند

استاد برجسته حوزه علمیه قم، با اشاره به یکی دیگر از سنت‌های نادرست با بیان اینکه، برخی‌ها وقتی کارشان گیر می‌کند به سمت فالگیر‌ها و جن گیر‌ها می‌روند، افزود: عده‌ای هم از این فرصت سوء استفاده و مردم را به بهانه فالگیری و جن گیری سر کیسه می‌کنند.

وی افزود: ما کاری به کار جن نداریم و آن‌ها هم به ما کاری ندارند و بهترین وسیله هم برای در امان بودن، خواندن آیت الکرسی است که در این صورت هیچ مشکلی بوجود نخواهدآمد.

ساختن مغازه در مسجد حرام است

آیت الله مکارم شیرازی همچنین عنوان کرد: امروز در برخی از نقاط کشور رسم شده، آشپزخانه مساجد را اجاره می‌دهند تا پولش را صرف هزینه‌ها مسجد کنند که این کار درستی نیست.

وی بیان داشت: در برخی دیگر از نقاط، مسجد می‌سازند و بخشی از آن را مغازه می‌کنند که این کار حرام است و باید اهالی مسجد خودشان همت کنند و خدا هم خرج مسجد را می‌رساند و نباید از این بابت نگرانی داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، در ادامه با اشاره به برخی از سنت‌های پسندیده هم ابراز داشت: یکی از سنت‌های خوب که در جامعه بوجود آمده است تشکیل جمعیت‌هایی برای کمک به زندانیان بدهکار است.

وی گفت: برخی از زندانیان به خاطر بدهی مبالغ کم به دلایل قانونی به زندان افتاده‌اند که خیرین در تشکل‌های حمایت از زندانیان، گاهی با جمع آوری 100 میلیون تومان زندانی‌های زیادی آزاد می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان، به مشکلات بیماران کلیون نیز اشاره کرد و با بیان اینکه عده‌ای برای کمک به این بیماران تشکلی راه اندازی کردند عنوان کرد: برخی‌ها دچار دیالیز هستند که یک بلا است و این افراد هفته‌ای دو مرتبه زیر دستگاه دیالیز می‌روند که بسیار برای آنها سخت است و منتظر هستند تا کسی کلیه اضافی خود را به آن‌ها هدیه کند تا آنان بتوانند بدون مشکل به زندگی عادی خود باز گردند.

وی با بیان اینکه جمعیتی با کمک خیرین برای بیماران کلیوی، کلیه می‌خرند و به آنان هدیه می‌کنند ادامه داد: افرادی هم وصیت می‌کنند تا در صورتی که مرگ مغزی شدند، اعضای بدنشان را به بیماران نیازمند هدیه کنند که این امر اشکال شرعی ندارد چرا که موجب نجات دیگران می‌شوند.

مجالس جشن ازدواج گروهی از سنت‌های خوب است

مفسر قرآن کریم، با بیان اینکه برگزاری مجالس جشن ازدواج گروهی هم سنت‌های خوبی است که در جامعه ما رواج یافته ابراز داشت: گاهی برای 500 زوج در یک مجلس، مراسم می‌گیرند و که با این اقدام در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود و امر پسندیده‌ای است.

وی در ادامه اقدام خیرین مدرسه ساز، مسجد ساز و حوزه علمیه ساز را مهم و سنت نیکویی برشمرد و افزود: در سال امیرالمومنین(ع) با کمک تعدادی از خیرین تصمیم گرفتیم تا 110 مسجد را در سراسر کشور بسازیم که از آن تاریخ به بعد اسم آن جمع به خیرین 110 مسجد ساز معروف شد.

آیت الله مکارم شیرازی، عنوان کرد: این عده از خیرین در نقاطی از کشور که شیعیان مسجد نداشتند و در عوض اهل سنت دارای مساجد مجلل و باشکوهی بودند شروع به ساخت مسجد کردند که آمار آن بیش از 110 مسجد رسیده است.

مرجع تقلید شیعیان، افزود: کسانی هم که به امر ساختن حوزه علمیه همت دارند باید بدانند کارشان بسیار مهم است چرا که محل تحصیل نگهبانان دین، اعتقادات و باورهای مردم را می‌سازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ حجت الاسلام روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید اظهار داشت: دولت جدید با تنفیذ رهبر بزرگوار انقلاب بر سر کار آمده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، اظهار داشت: از جمله مسائلی که در 8 سال گذشته به آن بی‌اعتنایی شد، مسائل اخلاقی، فرهنگی و مسئله حجاب بود و کار به جایی رسید که آمرین به معروف و ناهیان از منکر را کتک می‌زدند.

دولت جدید اخلاق را در کنار اقتصاد زنده کند

وی با تاکید بر اینکه دولت جدید اخلاق را در جامعه در کنار اقتصاد زنده کند، ابراز داشت: در این دوره امر به معروف و نهی از منکر باید زنده شود و بد اخلاقی و مفاسد کنار رود و با افراد بی‌بند و باری که هر کاری می‌خواهند انجام دهند برخورد شود.

مرجع تقلید شیعیان، در پایان بیان داشت: مسلمانان باید در این روزهای باقی مانده حداکثر استفاده را از ضیافت الهی ببرید و برای کشور‌ها و ملت‌های اسلامی دعا کنند تا همه آتش‌هایی که بر افروخته شده است خاموش شود.






      

دولت اعتدال = سن بالای 50 سال = مدرسه پیر مردها

دولت اعتدال =  دو باره انحصار در نسل اولی ها

دولت اعتدال = بدون هیچ وزیر زن !!!!!!!

دولت اعتدال = هر وزیری رو یه عده انتخاب کنن و شما ....

دولت اعتدال = ....

جوجه رو آخر 100 روز میشمرن

یه پیشنهاد!!!!

جناب دکتر روحانی لطفا خودتان و از رییس دفترتان گرفته تا بقیه معاونین و مشاورین و وزرا مثل آقای زنگنه و .... سعی کنید این حرف دکتر احمدی نژاد که گفتند: دولت من پاکترین دولتهاست درست نباشه و شما هم بعد 4 سال بتونید این حرف رو بزنید






      

از دادستان تهران و مدعی العموم تقاضا داریم با این بداخلاقی ها که متاسفانه فاز جدید اباحه گری است برخورد جدی کند یاد نداریم که این جمله زیبای "مکن ای صبح طلوع" برای کسی به جز مرثیه خوانی اباعبدالله الحسین علیه السلام به کار رفته باشد.

سند توهین سایت به مقدسات اسلامی و عزاداری سالار شهیدان






      

سید حسن نصرالله :

با وجود همه فشارها امام خمینی (س) گفت: اسرائیل غده سرطانی است و باید ریشه کن شود

http://jamaran.ir/fa/NewsContent-id_22942.aspx

 

 

خبرگزاری فارس: اظهارات محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری کشورمان درباره رژیم صهیونیستی، خشم حامیان صهیونیسم خصوصا حامیان غربی این پدیده شوم را برانگیخت.


خبرگزاری فارس: اظهارات احمدی‌نژاد درباره رژیم صهیونیستی، خشم حامیان صهیونیسم را برانگیخت

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8408040372

 

تحریف سخنان رییس جمهور منتخب دکتر حسن روحانی در روز محو اسرائیل

 

به گزارش خبرگزاری فارس، از آنجایی که راهپیمایی امسال روز قدس با واگذاری قدرت به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران مصادف شده است، موضع‌گیری رسمی او درباره رژیم صهیونیستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. از این رو بود که وقتی روحانی در جمع خبرنگاران اسرائیل را «زخمی کهنه» خواند که «سال‌هاست در سایه اشغال سرزمین مقدس فلسطین و قدس عزیز در منطقه بر بدن دنیای اسلام نشسته است»، به سرعت اظهارنظر او در صدر اخبار رسانه‌های بین‌المللی  قرار گرفت اما یک «تحریف» که ظاهراً ماحصل اشتباه برخی از رسانه‌های داخلی در نقل سخنان روحانی بوده است موجب جنجال آفرینی رسانه های غربی و صهیونیستی شد و دقیقا همان نکته تحریف شده، محور اصلی بازتاب‌های آنها قرار گرفت. بر این اساس، همه رسانه‌های غربی و صهیونیستی بر روی این موضوع مانور دادند که روحانی گفته است «اسرائیل زخمی کهنه بر بدن جهان اسلام است که باید از میان برود.»

شبکه خبری ان‌بی‌سی، خبرگزاری رویترز، نشریه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، خبرگزاری آسوشیتدپرس، شبکه خبری فاکس‌نیوز، پایگاه اسرائیلی عاروتص شوع و روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف از جمله این رسانه‌ها بودند.

برخی همچون پایگاه خبری عاروتص شوع تا جایی پیش رفتند که با انعکاس این نکته تحریف شده، نوشتند: «حسن روحانی نیز مانند محمود احمدی‌نژاد از اسرائیل متنفر است و از بیان آن هیچ ابایی ندارد.»

روزنامه دیلی‌تلگراف نیز در این رابطه نوشت: «آقای روحانی هنگامی که با پیروزی در انتخابات از «اعتدال» و «امید» سخن به میان آورد، امید به تغییر در دیدگاه ایران را به وجود آورد اما سخنان تند او علیه اسرائیل نشان داد سیاست ایران از اساس افراطی است.»!

در این میان نیز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که منتظر کوچکترین موضع‌گیری روحانی علیه اسرائیل بود، به سرعت و به شدت به سخنان منتسب به روحانی واکنش نشان داد و گفت: «روحانی زودتر از آنکه ما انتظار داشتیم چهره واقعی خود را نمایان ساخت.» 

وی افزود: «سخنان روحانی باید جهانی را که بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران در توهم به سر می‌برد، هوشیار کند.»!

نتانیاهو حتی پیش‌دستی کرد و اظهار داشت: «حتی اگر روحانی سخنان خود را انکار کند، حرف‌های او روش و رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران است.»

در حالی که لحظه به لحظه بر تعداد بازتاب‌های بین‌المللی سخنان تحریف شده، سخنان روحانی افزوده می‌شد، شبکه خبری بی‌بی‌سی، از اشتباه در انعکاس سخنان روحانی خبر داد و نوشت: «در فیلمی که از حضور حسن روحانی در تظاهرات روز قدس در تهران منتشر شده، وی حرفی درباره "از میان رفتن اسرائیل" نمی‌زند.»

بعد از آن بود که روند انتشار این خبر متوقف شد. این نکته به اندازه‌ای حائز اهمیت بود که «توماس اردبرینک»، مقاله‌نویس روزنامه نیویورک تایمز گفت: « رسانه‌های داخلی ایران زمانی که سخنان مقامات‌شان را نقل قول می‌کنند، باید با دقت بیشتری عمل کنند.»

 

 

پیش از این خبرگزاری ایسنا به نقل از رئیس جمهور منتخب نوشته بود: رژیم صهیونیستی زخمی است که سال‌ها بر بدن دنیای اسلام نشسته است و این زخم باید از بین برود.

ایسنا در این مورد بدون آنکه به خاطر این اشتباه بزرگ و پربازتاب، عذرخواهی کند، نوشت: این اشتباه از سوی چند خبرگزاری دیگر نیز رخ داده بود که بدون رعایت کردن اخلاق رسانه‌ای و ارائه توضیحات، تنها اقدام به حذف خبر از روی خروجی‌ها یا تغییر همان خبر اولیه کردند.

 

این درحالیست که خبرگزاری تسنیم که این خبر مشکوک را مانند ایسنا منتشر کرده است، هیچ واکنشی در مورد "تحریف سخنان روحانی" نداده است.

یک منبع نزدیک به دفتر رئیس جمهور منتخب، ضمن انتقاد از این اقدام مشکوک برخی خبرگزاری ها، گفت: البته موضع قطعی جمهوری اسلامی ایران در مورد رژیم جعلی صهیونیستی واضح است، اما تحریف عجیب سخنان رئیس جمهور منتخب در این مورد، بازتاب فوری آن در رسانه های خارجی و در ادامه واکنش سراسیمه نتانیاهو، به شدت مشکوک به نظر می رسد.

 

 

سالی که نکوست از بهارش پیداست!!!!!






      

ضرب و شتم یک آمر به معروف این بار در شب قدر

آقا اسماعیل و آقا صادق  اگر شما ها اقتدارتان را نشان ندهید آمرین به معروف  بی عرضه نیستند خودشان آستین بالا خواهند زد  بعد اگر ..... خواستید انجام دهید!!!!!

اشرار محله جیحون در پاسخ به تذکر یکی از شرکت‌کنندگان مراسم شب قدر مبنی بر لزوم پوشش مناسب، اقدام به ضرب و شتم این آمر به معروف کردند.

به گزارش فارس،  متاسفانه مدتی است که در گوشه و کنار این مرز و بوم اتفاقات ناگوار و دلخراشی همچون تعرض به آمرین به معروف و نهی کنندگان از منکر رخ می دهد که با مسامحه ی دستگاه قضا و ناجا این ناهنجاری مسیر تصاعدی به خود گرفته است.
 
از تعرض به زن محجبه آمر به معروف که مدتی پیش توسط اراذل و اوباش در پیش چشم مامورین مورد ضرب و شتم قرار گرفت تا حمله گروهی به طلبه ناهی منکر در شرق تهران در چند سال پیش و حمله با آلت قتاله به چند روحانی و پیش نماز مسجد که درصدد مقابله با بداخلاقی ها در محله خود بودند تنها نمونه ای از عملیات معکوس آشوب گران اجتماعی در جامعه است که به مدد غفلت برخی از دستگاه ها رقم خورده است.
 
اما در جدیدترین این موارد در شب شهادت مولای متقیان یکی از اهالی محله جیحون خیابان صاحب زمان واقع در منطقه 10 تهران، پس از مراسم احیای شب قدر در حال مراجعت به منزل بوده است که مشاهده می کند یکی از اشرار محل با پوشش بسیار نامناسب ( تقریبآ عریان-که از ذکر جزئیات معذوریم) وقیحانه در خیابان ایستاده است و هنگامی که مورد تذکر فرد آمر به معروف قرار می گیرد به همراه دو تن از اشرار دیگر و با استفاده از چوب، میل گرد و قمه فرد ناهی از منکر را مورد تهدید، فحاشی و هتاکی قرار داده و این فرد را جلوی چشمان خانواده مورد ضرب و شتم قرار می دهند.
 
گفتنی است این افراد شرور بارها در موضوعات مختلف اقدام به تهدید و ارعاب اهالی نموده اند که در مواردی اهالی محل اقدام به شکایت از این اشرار کردند اما متاسفانه با مسامحه دستگاه های مسئول، صبح روز بعد اشرار آزاد شدند.





      
<      1   2   3   4   5      >