آمار تیر 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 27
کل بازدید : 834309
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/26    ساعت : 8:52 ص
تاریخ روز

شاید مسئولین با استفاده از یک فیلمساز خارج‌نشین و فیلمنامه‌ای که جایگاه مطلوبی در سینمای داخلی کشور ندارد به دنبال راه یافتن به عرصه دیگری هستند که برخی آن را عرصه جهانی شدن سینما می‌نامند و یا اینکه برخی نیز از این رهگذر به دنبال برآوردن غرض‌های شخصی خود هستند

پایگاه خبری انصارحزب الله: این روزها خبرهای عجیب و غریب در سینمای ایران کم نیستند. از بازیگری یک بازیگر معروف مرد در نقش یک مادر گرفته تا تذکر گشت ارشاد به یک بازیگر زن و افشاگری‌های بازیگران از فساد اخلاقی در پشت صحنه فیلم‌ها، همه و همه نشان از سینمایی پر التهاب دارد. در واقع شاید بتوان گفت سال 91 که با اکران فیلم‌های مساله‌داری چون «زندگی خصوصی» و «گشت ارشاد» شروعی عجیب را تجربه کرد، سالی پر التهاب و پرحاشیه برای سینمای ایران باشد. سینمایی که با تمامی حواشی که دارد بسیاری از نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده است اما نتوانسته آنطور که باید خود را اثبات کند و در واقع همین حواشی بوده است که سینما را در کانون توجه قرار داده نه فعالیت هنرهفتم در ایران.

اخیرا نیز در صفحات سینمایی رسانه‌ها خبر عجیب دیگری نقش بست. «فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد (معروف به اسی نیک‌نژاد) که پیش از این در شورای تخصصی بنیاد سینمایی فارابی فیلمنامه آن رد شده بود، به دستور برخی افراد با هزینه 5‌میلیارد تومانی تولید می‌شود.»حواشی این خبر نیز برای خود طول و تفسیرهای فراوانی دارد که در این مقاله به برخی از این موارد می‌پردازیم.

فیلمنامه بی‌محتوا؛تلاش سازمان سینمایی

فیلمنامه فیلم لاله اولین نکته‌ای است که در ساخت این پروژه سینمایی 5 میلیاردی مورد انتقاد قرار گرفته است. فیلم سینمایی «لاله» (راننده) درباره رالی بانویی از ایران است که توانسته تا مقام قهرمانی در این رشته هم پیش برود. این خانم در ایران برای اولین بار در مسابقات رالی به این درجه رسیده است.این داستان ‌پس از انقلاب رخ می‌دهد و فیلمنامه بر اساس یک واقعیت نوشته شده است.

جالب است که ساخت این فیلم سینمایی پیش از این به بنیاد سینمایی فارابی سپرده شده بود اما مسئولان این بنیاد مخالف محتوای آن بودند و زیر بار ساخت آن نرفتند. به دنبال عدم پذیرش بنیاد فارابی، ساخت این فیلم سینمایی به دستور مستقیم جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با بودجه‌ای معادل 5 میلیارد تومان واگذار شد.

محتوای پایین‌دستی فیلمنامه لاله، موجی از انتقادات را متوجه این فیلم کرد اما انتقادها از فیلمنامه سبب نشد که مسئولان از ساختن آن صرف‌نظر کنند و در همین راستا مشاور رئیس سازمان سینمایی بازنویسی فیلمنامه پروژه سینمایی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را برعهده گرفت.

فیلمنامه ابتدایی این پروژه این روزها در حال بازنویسی است و جلیل عرفان‌منش مشاور رئیس سازمان سینمایی و عضو شورای صدور پروانه ساخت و نمایش طی قراردادی مجزا با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی این کار را برعهده گرفته است.

عرفان‌منش، فیلمنامه‌نویس و تاریخ‌نگار سینمای ایران است. وی دارای مدرک دکترای پژوهش هنر (فیلمنامه‌نویسی) است و آخرین فعالیت سینمایی او داوری نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی انقلاب اسلامی بوده است. این فیلمنامه‌نویس، پیش از این نگارش متن سریال «آفتاب و زمین» به کارگردانی جواد شمقدری را برعهده‌ داشته است.

سوالی که اینجا باید از رئیس سازمان سینمایی کشور پرسیده شود، این است که این فیلمنامه از چه موضوع برجسته‌ای برخوردار است که باید با این بودجه گزاف ساخته شود؟ضرورت ساخت این فیلم در کدام یک از اولویت‌های سینمای انقلاب ما قرار می‌گیرد؟ در حالی مسئولان سینمایی کشور تمام توان خود را صرف ساخت چنین فیلمی می‌کنند که برخی از کارگردانان متعهد به دنبال تامین هزینه مالی آثار خود هستند. از این میان می‌توان ساخت فیلم سینمایی شهید چمران توسط «ابراهیم حاتمی‌کیا» همچنین ساخت زندگینامه مادر امام‌عصر (عج) را نام برد که نیاز به تامین بودجه مالی دارند.

چه کسی به کارگردان فیلم‌های پورنو پیشنهاد همکاری داد؟


نکته قابل توجه دیگری که در این پروژه سازمان سینمایی مطرح است استفاده این سازمان از کارگردانی ایرانی است که سالها در خارج کشور بوده است و در‌ هالیوود مشغول به کار بوده است.
اما اسدالله نیک‌نژاد معروف به اسی کیست؟ سایت imdb از کاملترین و مستندترین منابع اطلاعات سینمایی است. تمامی شخصیت‌ها و فیلم‌های ریز و درشت سینمای جهان از ابتدا تا به امروز در این سایت صفحه دارند. در این سایت درباره اسی نیک‌نژاد اطلاعاتی ثبت شده که خلاصه‌اش اینگونه است:

اسدالله نیک‌نژاد معروف به اسی نیک‌نژاد متولد سال 1960 در تهران است. او فوق لیسانس کارگردانی سینما از دانشگاه هنر کالیفرنیا است. او کار در سینما را با همکاری امیر قویدل با فیلم «برنج خونین» شروع کرد و سپس به آمریکا سفر کرد و در تلویزیون و سپس سینمای این کشور مشغول به کار شد.
در کارنامه تهیه‌کنندگی اسی نیک‌نژاد 14 فیلم و سریال تلویزیونی به چشم می‌خورد. در بین این فیلم‌ها عناوینی دیده می‌شود که شهرت خود را مدیون بی‌پردگی و نمایش امیال جنسی انسان هستند، فیلم‌هایی که به هدف تحریک جنسی تماشاگر ساخته می‌شوند.

یکی از سریالهایی که نیک‌نژاد یکی از مدیران تولید و تهیه کنندگان آن است، مجموعه‌ای است که هر قسمت آن از چند بخش اروتیک با محوریت خاطرات یک زن ساخته شده است. سریالی که در نمایش برهنگی هیچ منعی برای خود قائل نیست. این سریال در پنج فصل (1992 تا 1999) تولید شده است. یکی از کارگردانان این سریال زلمان کینگ است که با فیلم‌هایی پر از صحنه‌های اروتیک شهرت دارد.

نیک‌نژاد نزدیک به دو دهه از سینمای ایران و فضای آن دور بوده است اما نام وی و حضورش در سینمای ایران با کارنامه کاری مشخص ،حاشیه دیگری نیز به‌وجود آورده است. به همین دلیل زمانی که نام وی به عنوان داور مسابقه سینمای ایران در دوره بیست و نهم فیلم فجر اعلام شد، حاشیه‌های زیادی به وجود آمد و مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و کارگردانان قرار گرفت و در نهایت هم از جمع اعضای هیئت داوران جشنواره کنار گذاشته شد. با وجود عدم حضور وی در ایران این کارگردان چگونه می‌خواهد تصویری از یک زن ایرانی را با معیارهای جامعه اسلامی به تصویر بکشد.
لزوم استفاده از چنین کارگردانی و صرف هزینه هنگفت برای به کارگیری وی در سینمای ایران با وجود حضور کارگردانان متعهد در کشور سوالی است که تاکنون از سوی مسئولان امر بی‌جواب مانده است.

چرا مسولان سینمایی برای ساخت یک پروژه سینمایی اینقدر اصرار می‌کنند؟

اما سوال اصلی در ساخت چنین پروژه عظیمی این است که «چرا مسئولان سینمایی تمام توان خود را صرف ساخت چنین فیلمی می‌کنند؟» به گفته شفیع آقامحمدیان فیلم لاله با دستور مستقیم رئیس سازمان سینمایی کشور ساخته می‌شود. توجه بیش از حد به یک فیلم و اهدای بودجه هنگفت به آن در زمانی که بسیاری از فیلمسازان در زمینه مالی با محدودیت‌های فراوانی روبرو هستند نکته دیگری است که عملکرد مسئولان سینمایی کشور را با چالش روبرو می‌کند.
درخصوص عملکرد مرکز گسترش می‌شود پای درددل مستندسازان نشست و دید که این مرکز چگونه به سینمای مستند پرداخته و خروجی‌اش چه بوده است.

در شرایطی ساخت فیلم سینمایی «لاله» در اولویت مدیران سینمایی قرار گرفته است که بسیاری از فیلمسازها در شرایط امروز که هزینه تولید بالا رفته است، نمی‌توانند آثارشان را جلوی دوربین ببرند؛ زیرا بودجه مناسب در اختیار ندارند؛ اگر مسئولان به جای ارایه بودجه بیت‌المال به پروژه‌ای که هنوز فیلمنامه‌اش به صورت کامل آماده نیست (و در حال بازنویسی توسط یکی از فیلمنامه‌نویسان است و پیش تولیدش را آغاز کرده است) به خوبی می‌توانند نظر دیگر فیلمسازان را در این عرصه به خود جلب کنند و تا حدودی عدالت را در این زمینه برقرار سازند. مدیران سینمایی باید بدانند که توجه بیش از حد و صرف هزینه هنگفت برای یک فیلم نمی‌تواند به یکباره این بخش از سینما را شکوفا سازد.

البته حرف و حدیث‌های دیگری نیز در خصوص علت اعطای بودجه هنگفت به پروژه سینمایی لاله وجود دارند. برخی از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور دستور ساخت این فیلم را به رئیس سازمان سینمایی داده است و به همین علت است که سازمان سینمایی بودجه هنگفتی را برای ساخت این فیلم تخصیص داده است و اینهمه برای ساخت آن مصمم است. به نظر می‌رسد باز هم پای فرد خاصی در این زمینه در میان است که به حواشی این فیلم و بخصوص سینما دامن می‌زند.

رویه‌ای که پیش از اینها نیز در زمینه توجه موردی به افرادی خاص و اعطای وام‌های میلیونی به برخی از هنرپیشگان خاص دیده شد که در جای خود انتقادات و مشکلاتی را همراه داشت.

 شاید مسئولین با استفاده از یک فیلمساز خارج‌نشین و فیلمنامه‌ای که جایگاه مطلوبی در سینمای داخلی کشور ندارد به دنبال راه یافتن به عرصه دیگری هستند که برخی آن را عرصه جهانی شدن سینما می‌نامند و یا اینکه برخی نیز از این رهگذر به دنبال برآوردن غرض‌های شخصی خود هستند،به هر حال این رویه هر چه که باشد از پیش آشکار است که چنین عملکردی نه تنها کمکی به بهبود کیفیت سینمای ایران نمی‌کند بلکه مشکلات درونی دیگری در آن به وجود می‌آورد که ممکن است تا سالهای سال اثر نامطلوب خود را در سینما بر جای گذارد.

سینمایی که در همین جایگاه نیز با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند و نیاز مبرم دارد که با برنامه‌ریزی و تعیین اولویت‌های مناسب هنری، آن را در راه ارزشهای جامعه هدایت کرد؛ مساله‌ای که متاسفانه در میان مدیران سینمایی کشور کمتر بدان توجه می‌شود و به مانند نمونه مذکور به صورت سفارشی با آن برخورد می‌شود.






      

تا ساعت ده صبح در منزل مطالعه می‏کردم و عفت و مهدی و فاطی عازم راهپیمائی بودند و یاسر کفن‏پوش شرکت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویداد، یاسر هاشمی رفسنجانی کوچکترین فرزند آقای اکبر هاشمی است که برخلاف دیگر اعضای خانواده اش اطلاعات اندکی از وی در شبکه اینترنت موجود است.

وقتی نام وی را در یکی از جستجوگر ها سرچ کنید تنها اطلاعات برخی گفتگو های مختصر و بیوگرافی ای چون پاراگراف زیر هویدا می شود.

یاسر هاشمی بهرمانی (رفسنجانی) زاده? 1350 در تهران،بازرگان ایرانی و کوچک‌ترین فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی است.

به‌نوشته? ماهنامه? فوربس وی یک مزرعه? پرورش اسب 30 هکتاری در لواسان در شمال تهران دارد، جائی که هر هکتار زمین در آن حدود 4 میلیون دلار قیمت دارد.

یاسر هاشمی همچنین یک شرکت بزرگ واردات و صادرات را اداره می‌کند که در زمینه? خریدوفروش غذای بچه، آب معدنی و ماشین‌آلات صنعتی فعالیت دارد.

وی تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان نیکان و تحصیلات دانشگاهیش را در دانشگاه تهران و بلژیک گذرانده‌است.

در مورد علائق وی اغلب مطالب با محوریت دوست داشتن آثار باستانی مطرح میشود چنانچه حضور وی در برخی نقاط تاریخی کشور که گمانه ها به وجود اشیا تاریخی میرود اعلام شده است.

در ابتدای سال 91 از عزیمت وی به کانادا خبر هایی منتشر شد که در این خصوص سایت صراط چنین نوشت:

پس از فرار مهدی هاشمی از کشور و محکومیت فائزه هاشمی، یاسر هاشمی نیز به همراه خانواده خود به کانادا عزیمت کرده است.

از اینکه اقامت وی در این کشور آمریکایی یک سفر نوروزی است یا یک سفر دائمی خبری منتشر نشده است.

لازم به ذکر است پیش از این رضا خاوری مدیر عامل سابق بانک ملی نیز به همراه خانواده خود به کانادا عزیمت کرده بود.

شخص آقای اکبر هاشمی نیز در بازخوانی کتب خاطراتش در سایت رسمی خود طی مطلب از فرزند کوچکش چنین یاد می کند:

یاسر هاشمی در راهپیمایی روز قدس؛ کفن پوشید

تا ساعت ده صبح در منزل مطالعه می‏کردم و عفت و مهدی و فاطی عازم راهپیمائی بودند و یاسر کفن‏پوش شرکت کرد.
صبح زود هواپیماهای عراقی به نشان اجرای تهدیدات به تهران تجاوز کردند ولی دفع شدند. خبر رسید که نه فروند موشک اسکاد هم به شهرهای غرب و جنوب زده‏ اند. تهدیدات برای ارعاب مردم به منظور جلوگیری از شرکت در راهپیمائی زیاد است اما حضور مردم در سراسر کشور بی‏سابقه است.
نکته جالب توجه این است که بغیر از حضور وی در این راهپیمایی هنوز مطالبی مشخص از حضور یاسر هاشمی در عرصه های سیاسی کشور مشاهده نشده است.






      

رئیس دانشگاه آزاد گفت: پس از انتصاب بنده به عنوان ریاست این دانشگاه، آیت‌الله جنتی به من هشدار داد که "پا در میدان مین گذاشته‌ای."

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل از فارس، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دومین جلسه هم‌اندیشی با دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران که عصر امروز (یکشنبه) در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه از انتصاب بنده تاکنون 95 روز کاری گذشته است، درباره برخی انتصابات و ابقائات در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی 4290 مدیر دارد که موج تغییرات می‌تواند در آنها تأثیرگذار باشد.

وی افزود: در ابتدا گفته بودم که 3 ماه فرصت برای شناسایی افراد می‌خواهم و از بسیج و بسیاری از افراد خواستم که افراد را با علت و سابقه معرفی کنند؛ در کنار این 2 کمیته و یک شورای استعدادیابی متشکل از 6 نفر از اعضای باسابقه ولایی در دانشگاه و 4 نفر حزب‌اللهی در بیرون دانشگاه، بررسی وضعیت مدیران را برعهده داشتند تا اگر مجموعه‌های انقلابی به نتیجه نرسیدند، این کمیته استعدادها را معرفی کند.

* 80 درصد انتصابات به پیشنهاد بسیج بوده است

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این کمیته پس از بررسی‌های خود، 3 نفر را که دارای سابقه جهادی و جبهه رفته بودند، برای برعهده گرفتن سمتی معرفی کند که در نهایت از آن بین تنها یک نفر را بنده انتخاب می‌کنم.

دانشجو با بیان اینکه فتنه 88 نیز یک جبهه بود، گفت: بیش از 80 درصد انتصاب‌های دانشگاه آزاد با پیشنهاد بسیج دانشجویی، بسیج کارمندان و اساتید بوده است؛ اگر عده‌ای مدعی‌اند که فردی ملی- مذهبی سمت گرفته است، چرا پیش از این اعلام نکردند، بنده که کسی را نمی‌شناسم، شما که 3،4 سال در دانشگاه بودید، چرا نگفتید؟

وی ادامه داد:‌ اتفاقا همین فردی که مدعی‌‌اند ملی-مذهبی بوده است، از جانبازان جبهه و جنگ است؛ بنده به وی گفتم که می‌گویند ملی-مذهبی هستی ولی خودش می‌گفت، گولش زده‌اند و گفته‌اند خودت را کاندیدای انتخابات کن و بعد زیر پایش را خالی کردند.

فرهاد دانشجو تاکید کرد که به طور حتم اگر فردی را که حتی خودم منصوبش کردم اشتباه کند، یک روز نیز نخواهم گذاشت در منصب ریاست باقی بماند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بسیاری مدعی‌اند که دانشگاه‌های ما به لحاظ فرهنگی ضعف دارند، گفت: این دغدغه بسیار با اهمیت است و این موضوع را رد نمی‌کنم اما باید دید که جامعه چقدر بر دانشگاه تاثیر می گذارد، دانشگاه و جامعه به لحاظ فرهنگی به صورت متقابل با یکدیگر در تعامل هستند و نباید گمان کرد جامعه بسیار جلوتر از جامعه است.

وی خطاب به دانشجویان بسیجی اظهار داشت: بنده زمانی که رئیس دانشگاه آزاد شدم، دانشجوی بی‌حجاب، با حجاب، بدحجاب و خوش‌حجاب فرزندان من هستند و باید فرزندانم را حفظ و به سمت اعتلای فرهنگی سوق دهم.



وی همچنین گفت: باید فردی را به عنوان مشاور انتخاب کردم تا شما طرح‌های خود را به وی ارائه کنید که تا امروز یک طرح هم دریافت نکردم. دعوت می‌کنم که اگر در مسائل فرهنگی طرحی دارید حتما آن را تبیین کنید کمیته‌ای تشکیل دهید و طرح را بررسی کنید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اشاره‌ای نیز به تعیین رئیس این دانشگاه در سال گذشته کرد و گفت: در آن موقع به بنده می‌گفتند که اگر احمدی‌نژاد تکلیف کند، ریاست دانشگاه آزاد را برعهده خواهی گرفت که گفتم دوست ندارم حرف رئیس جمهورم را رد کنم ولی تکلیفم را مرجع‌ام حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای مشخص می‌کند.

* دلایل برخی از انتصابات را نمی‌توانم بیان کنم

فرهاد دانشجو با بیان اینکه برخی از انتصابات دانشگاه آزاد را نمی‌توانم باز کنم، گفت: ‌اینجا مجموعه بزرگی است که سال‌ها ساختاری به خود گرفته است و نمی‌شود یک مرتبه آن را عوض کرد ولی شما این شرایط را با شرایطی که پیش از این حاکم بود مقایسه کنید.

وی با بیان اینکه در جبهه‌ هم اینطور بود که برخی مواقع پیشروی داشتیم و برخی مواقع باز می‌گشتیم به عقب برای تثبیت وضع فعلی، گفت: برخی مواقع باید قرارداد صلح و توافقنامه با مسیح و جهود هم ببندیم تا پیروز شویم.

* در طول ریاستم خیلی بی احترامی شنیدم

دانشجو با بیان اینکه در طول مدت ریاست بر دانشگاه آزاد به بنده خیلی بی‌احترامی شد و بارها مورد تهدید و مطالب دیگر قرار گرفته‌ام، تصریح کرد: می‌گفتند اگر احمدی‌نژاد از ریاست جمهوری کنار برود، چگونه می‌خواهی در مملکت زندگی کنی؛ بودند کسانی که با ارسال پیامک‌های مشکوک تلاش داشتند در آزمون دانشگاه آزاد خللی ایجاد شود تا مدیریت بنده را ناکارآمد جلوه دهند.

* آیت‌الله جنتی گفت پا در میدان مین گذاشته‌ای

به گفته وی، زمانی که رئیس دانشگاهی در تهران عوض شد؛ شب هنگام سیستم کامپیوتری این واحد به طور کامل به هم ریخت و سیم‌های ارتباطی را از زیر زمین بیرون کشیدند که این اقدام 20 میلیون تومان هزینه بر دانشگاه آزاد وارد کرد ولی خوشبختانه تا صبح مشکل حل شد.

دانشجو افزود: حتی پس از انتصاب بنده به عنوان ریاست دانشگاه آزاد، آیت‌الله جنتی هشدار داد که پا در میدان مین گذاشته‌ای.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص انتصاب برخی نمایندگان مجلس در دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: چه اشکالی دارد که همه با هم باشیم اگر عده‌ای دور هم جمع شوند و هزینه‌ای دریافت نکنند، 300 نماینده هم که در دانشگاه آزاد کار کند، باز هم ایرادی ندارد زیرا این دانشگاه می‌خواهد دانشگاه امام زمان (ع) و دانشگاه جعفریه باشد اما اگر بخواهند برای پست و مقام و امضای قراردادهای خاص به دانشگاه آزاد بیایند و علیه نظام فعالیت کنند، آنگاه این بد است.

وی با بیان اینکه بنده یک مدیر آکادمیک موفق هستم و مِی‌دانم در دانشگاه آزاد چه‌کار کنم، گفت:‌ تا 2 سال دیگر اعتلای کیفی را در دانشگاه آزاد خواهید دید. ما پیش از این 100 رشته غیرمجاز داشته‌ایم که در طول 5 سال نتوانسته بودند مشکل آن را حل کنند و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها مشکل داشتند؛ ولی ما در 12 جلسه با وزارت علوم توانستیم مجوز این رشته‌ها را بگیریم.

* آزمایشگاه ملی در 3 استان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص آزمایشگاه‌های ملی این دانشگاه نیز گفت: استانداران خراسان رضوی و مرکزی به دنبال تأسیس آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد در استان خود هستند؛ در مشهد برای تأسیس آزمایشگاه‌های مرکزی صنعت و معدن 150 میلیارد تومان و 100 هکتار زمین به دانشگاه آزاد اسلامی می‌دهند. همچنین در اراک به جهت اینکه 14 تولیدکننده خودرو وجود دارد، تقاضای ایجاد آزمایشگاه خودرو و در خوزستان آزمایشگاه ملی مرجع نفت و گاز را داریم.

* عده و عُده ندارم

دانشجو خطاب به بسیجیان گفت: من می‌توانم به جای 5 سال یکساله وضعیت دانشگاه آزاد را مطلوب کنم. ولی عده و عُده ندارم و بی‌کس هستم. بیایید پشتیبان همدیگر باشیم. ما خیلی فاصله داریم ولی بدانید امام حسن هم بدون یار صلح کرد؛ یادتان نیست در ماجرای امضای حکم ریاست بنده چه اتفاقی افتاد؟ اگر برادرم نبود که حکم را امضا کند، نمی‌دانستیم چه باید می‌کردم.

* حمایت هاشمی از فرهاد دانشجو

وی در خصوص حمایت‌های هیئت امنا از وی اظهار داشت: همه می‌خواهند دانشگاه آزاد پیشرفت کند. آقایان انصاری، میرزاده و یکی از همکاران آیت‌الله هاشمی به نقل از هاشمی به بنده گفتند که سیاست آیت‌الله هاشمی دفاع از دانشجوست که ما از این حمایت استقبال می‌کنیم.

دانشجو در پایان از بسیجیان خواست که هر اقدامی را که فکر می‌کند شرعاً وظیفه‌شان است انجام دهند.






      

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در قسمت اول گزارش به نحوه و مکانیزم تصویب بودجه و تخلفات صورت گرفته آن در مجلس شورای اسلامی اشاره شد و در ادامه میزان رشد اعتبارات قوا در بودجه سال جاری بیان می شود که ارقام تصویب شده در آن بسیار جالب توجه است 

اما قبل از آن لازم است برای تنویر افکار عمومی و جلوگیری از سوء استفاده برخی رسانه ها یادآور شویم که بودجه در حال حاضر یک قانون است و پایبند بودن به اجرای قانون یکی از اصول و معیارهای دولت خدمتگزار می باشد، اما آنچه در قالب گزارشی دو قسمتی به استحضار مردم شریف رسید دغدغه های دولت در نحوه تصویب بودجه 91 از سوی مجلس هشتم است که بارها به تخلفات صورت گرفته در آن و عواقب اجرای آن هشدار داده بود و این یکی از حقوق ملت ایران است تا با برخی جزئیات تصویب قوانین از جمله بودجه یکساله کشور آگاهی یابند و خود قضاوت کنند.

رشد 1523 درصدی مجموع اعتبارات عمرانی مجلس

با نگاهی به قوانین بودجه، دیده می‌شود که مجموع اعتبارات عمرانی مجلس در سال 1384، 12 میلیارد تومان، در سال 1390، 168 میلیارد تومان و در سال 1391، 200 میلیارد تومان است که مجموع اعتبارات عمرانی مجلس در سال جاری نسبت به سال 1384، 1523 درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، گفتنی است که مجلس در سال جاری علاوه بر 200 میلیارد تومان مجموع اعتبارات عمرانی، بابت فروش ساختمان سابق خود نیز 108 میلیارد تومان را از آن خود کرده است.

رشد 670 درصدی مجموع اعتبارات عمرانی قوه قضائیه

بر این اساس مجموع اعتبارات عمرانی قوه قضائیه در سال 1384، 79 میلیارد تومان، در سال 1390، 332 میلیارد تومان و در سال 1391 مجموع این اعتبارات 610 میلیارد تومان بوده است بنابر این مجموع اعتبارات عمرانی قوه قضاییه در سال جاری نسبت به سال 1384، 670 درصد رشد داشته است.

رشد منفی مجموع اعتبارات عمرانی نهاد ریاست جمهوری

همچنین مجموع اعتبارات عمرانی نهاد ریاست جمهوری در سال 1384، 39 میلیارد تومان، در سال 1390، 24 میلیارد تومان و در سال 1391، 29 میلیارد تومان است که مجموع اعتبارات عمرانی نهاد ریاست جمهوری در سال جاری نسبت به سال 84، رشد منفی داشته است.

رشد 388 درصدی مجموع اعتبارات هزینه‌ای مجلس

مجموع اعتبارات هزینه‌ای مجلس نیز در سال 1384، 61 میلیارد تومان، در سال 1390، 256 میلیارد تومان و در سال 1391، 300 میلیارد تومان است که دیده می شود که مجموع اعتبارات هزینه ای مجلس در سال جاری نسبت به سال 1384، 388 درصد رشد داشته است.

گفتنی است که مجموع اعتبارات هزینه‌ای بدون احتساب 175 میلیارد تومان اعتبار برای نمایندگان دوره نهم است.

رشد 392 درصدی مجموع اعتبارات هزینه‌ای قوه قضائیه

همچنین مجموع اعتبارات هزینه ای قوه قضائیه در سال 1384، 434 میلیارد تومان، در سال 1390، یک هزار و 500 میلیارد تومان و در سال 1391 مجموع این اعتبارات دو هزار و 136 میلیارد تومان بوده است بنابراین مجموع اعتبارات هزینه ای قوه قضائیه در سال جاری نسبت به سال 1384، 392 درصد رشد داشته است.

رشد 164 درصدی مجموع اعتبارات هزینه‌ای نهاد ریاست جمهوری

بر این اساس مجموع اعتبارات هزینه‌ای نهاد ریاست جمهوری در سال 1384، 91 میلیارد تومان، در سال 1390، 209 میلیارد تومان و در سال 1391، 240 میلیارد تومان است که این آمار نشان‌دهنده رشد 164 درصدی مجموع اعتبارات هزینه‌ای نهاد ریاست جمهوری در سال جاری نسبت به سال 84 دارد.






      

فارس: فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دومین جلسه هم‌اندیشی با دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های‌ آزاد‌ استان تهران، با بیان اینکه در طول این چند ماه از ریاست بر دانشگاه آزاد اسلامی به بنده خیلی بی‌احترامی شد، گفت: در این چند ماه بسیار مورد تهدید و مطالب دیگر قرار گرفتم.
 
وی افزود: برخی برای اینکه مدیریت بنده را ناکارآمد جلوه دهند در برگزاری آزمون با ارسال پیامک به برخی داوطلبان به دنبال ایجاد خلل بودند.
 
به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، پس از تغییر یکی از رؤسای واحدهای تهران دانشگاه آزاد به طور غیرمعمول سیستم کامپیوتری شبانه به هم ریخت وسیم‌های ارتباطی از زیر زمین بیرون کشیده شده بود که این اقدام کارشکنانه با هزینه 20 میلیون تومانی تا فردای آن روز درست شد.
 
وی خطاب به بسیجیان حاضر گفت: بنده می‌توانم برنامه پنجساله را یکساله انجام دهم اما تنها و بی‌کس هستم.

روایت خبرگزاری مهر از سخنان جنجالی دانشجو

فرهاد دانشجو در دومین نشست هم اندیشی مسئولان بسیج دانشگاههای استان تهران به برخی نکات و حاشیه ها از زمان انتصابش به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.

 
ماجرای انتصابات فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری جریان انتصابش در این دانشگاه خاطرنشان کرد: این فرهاد دانشجو همان است که یک بار از من سوال شد اگر رئیس جمهور به تو تکلیف کند که رئیس دانشگاه آزاد شوی، چه اقدامی انجام می دهی، من اعلام کردم مکلف به انجام تکلیف هستم و تکلیف من را مرجعم آیت الله العظمی خامنه ای تعیین می کند گرچه نظر رئیس جمهور هم برای من مهم است.

 

وی خطاب به دانشجویان بسیجی گفت: حکمم ریاستم را که دیدید، اگر برادرم نبود نمی دانستم چه کسی حکمم را امضا می کند.

 

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد با یادآوری این موضوع که در جریان انتصاب و آغاز ریاستش بر دانشگاه آزاد برخی به وی تهمت زدند و تهدیدش کردند، ادامه داد: در این باره حتی عده ای تهدیدم کردند بعد از پایان دولت دکتر احمدی نژاد نمی توانم در این مملکت زندگی کنم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: هنگام ورودم به دانشگاه آزاد، آیت الله جنتی به من گفت وارد میدان مین شدم. در این مدت که در دانشگاه آزاد هستم ناملایمتی های زیادی دیدم که حتی از زمان جنگ و صدام هم بیشتر است، به عنوان نمونه می توانم بگویم عده ای در جریان برگزاری کنکورهای دانشگاه آزاد با ارسال پیامک برای برخی داوطلبان قصد بهم ریختن این دانشگاه را داشتند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر سخنان خود به اقدامی خرابکارانه اشاره کرد که در راستای نشان دادن مخالفت عده ای با ریاست فعلی دانشگاه آزاد است و گفت: هنگام انتصاب یکی از روسای واحدهای تهران، در یک اقدام خرابکارانه سیستم و تمام کابلهای اینترنتی این شخص را بهم ریختند و 20 میلیون تومان به دانشگاه آزاد خسارت وارد کردند اما این اقدام به زودی رفع شد.

 

وی با دفاع از انتصاباتی که تاکنون در این دانشگاه انجام داده، با تاکید بر اینکه نزدیک به 50 مدیر جدید را در این دانشگاه منصوب کرده، از مجموع انتصاباتی که تاکنون انجام داده به خود نمره 19.5 داد و تاکید کرد که این عدد برای انتصاباتش نمره خوبی به نظر می رسد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه از انتصاب برادرش خسرو دانشجو به عنوان رئیس واحدهای علوم و تحقیقات این دانشگاه یاد کرد و گفت: به جز برادرم که سالها سابقه ریاست در واحد تهران غرب دانشگاه آزاد را داشت، ساعدی - مدیر کل دفترم و مومن بالله - روسای یکی از واحدهای دانشگاه آزاد، سایر افرادی را که در این دانشگاه منصوب کردم نمی شناختم. من هم مثل رئیس قبلی دانشگاه آزاد فامیل زیاد دارم اما نخواستم از آنان در این دانشگاه استفاده کنم.

 

دانشجو همچنین درباره صدور حکم ریاست برای دو نماینده مجلس در دانشگاه آزاد گفت: 2 نماینده مجلس که سهل است اگر 200 نماینده مجلس هم در دانشگاه آزاد حضور یابند مشکلی ندارند زیرا برای همکاری گرد هم جمع شدیم و با هم بودن که بد نیست.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به ساز و کار انتصابات در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: تغییر ساختار و انتصابات در دانشگاه آزاد بر اساس مشاوره، تحقیق و تامل صورت می پذیرد، ضمن اینکه کمیته استعدادیابی متشکل از 6 همکار در دانشگاه آزاد و 4 مسئول در دانشگاههای دیگر در زمینه انتصاب افراد فعال است. اگر پیشنهاداتی برای انتصابات ارائه شود، در کمیته انتصابات مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و سپس این کمیته 3 گزینه را برای انتصاب به من معرفی می کند که یکی از این اشخاص را برای انتصاب انتخاب می کنم.

 

به گفته رئیس دانشگاه آزاد، تاکنون 80 درصد انتصابات صورت گرفته در این دانشگاه با مشاوره از کمیته های دانشجویی، استادان و کارکنان صورت انجام شده است. 

 

وی با اشاره به اینکه به خاطر گستردگی مجموعه دانشگاه آزاد بسیاری از انتصابات را نمی توان ناگهانی انجام داد بلکه گاهی یک انتصاب باید با دو سه یا چهار ضرب صورت پذیرد، تصریح کرد که پیش از شروع کار و همکاری با افراد در بدنه دانشگاه آزاد با آنها شرط می کنیم که باید تابع ولی فقیه باشند و اگر کسی در این راستا شک و تردید دارد دانشگاه آزاد جایی برای وی ندارد.

 

دانشجو با بیان اینکه با هیچ مسئولی رودربایستی ندارم، تاکید کرد: هر کس در دانشگاه آزاد حتی اگر خودم منصوبش کرده باشم، خود را مخالف ولایت فقیه نشان دهد روز بعد از انتصاب خلع می شود و اگر کسی اشتباه کند یک روز هم صبر نمی کنم.

 

هر شخصی من را دوست دارد به جاسبی محبت کند

 

فرهاد دانشجو در ادامه سخنان خود بار دیگر به جاسبی و قدردانی از زحمات وی اشاره کرد و گفت: چند بار شنیدید که گفتم هر کسی من را دوست دارد به جاسبی احترام بگذارد، این موضوع را مدام به همه می گویم که قدردان زحمات مسئولان قبلی باشید و هر اتفاقی هم که بیفتد وظیفه دارم از مسئولان قبلی دانشگاه آزاد تشکر کنم.

 
گله از حجاب و برخی استادان در دانشگاه آزاد

 
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه بحث فرهنگی مبحث جدیدی در کشور نیست و معضل فرهنگی در جامعه بیداد می کند، ادامه داد: برخی مسائل فرهنگی متاثر از ما فرهیختگان دانشگاهی و برخی مسائل فرهنگی موجود متاثر از جامعه است. با احتساب تعطیلاتی که از زمان انتصابم در کشور وجود داشته حدود 3 ماه و 5 روز است که رئیس دانشگاه آزادم و در این مدت درباره بحث حجاب و استادان مسائلی عنوان شد که پاسخگوی این موارد شما دانشجویان بسیجی بیشتر از من بودید






      
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >