آمار تیر 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 43
کل بازدید : 833569
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 10:54 ص
تاریخ روز

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه نباید برای واردات کالاهای غیر ضروری ارز با نرخ مرجع در اختیار واردکنندگان گذاشت، گفت: به عنوان مثال، چه لزومی داشت که طی یک سال گذشته برخی از واردکنندگان با استفاده از ارزدولتی در حدود 70 میلیون دلار اسباب بازی از کشور چین خریداری و به ایران وارد کنند؟

ارسلان فتحی پور با بیان اینکه سالانه بیش از 10 میلیارد دلار ارز مسافرتی از کشور خارج می‌شود درحالی که هیچ توجیه اقتصادی برای آن وجود ندارد، از طرح مجلس برای حذف ارز مسافرتی خبر داد.

نماینده منتخب مردم کلیبر در مجلس نهم در خصوص زمان ارائه بسته اقتصادی مجلس برای ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور اظهارداشت: هنوز کار تهیه و تدوین بسته اقتصادی این کمیسیون برای ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور به پایان نرسیده است، چون نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد.

به گفته وی، در صورت تصویب این طرح در مجلس نهم و همچنین درصورت اجرای درست آن توسط دولت شاهد کاهش چشمگیر قیمت کالاها به ویژه کالاهای اساسی در بازار خواهیم بود.

فتحی پورتصریح کرد: براین اساس، باید ارائه ارز مسافرتی با نرخ دولتی در کشور متوقف شود و مسافران برای رفتن به مسافرت ارز با نرخ آزاد تهیه کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین درخصوص اینکه این طرح شامل مسافران زیارتی هم می شود، گفت: بله، این طرح همه مسافران اعم از مسافرانی که برای تفریح یا برای تجارت و یا برای زیارت به کشورهای دیگر می روند را شامل می شود.(مهر






      

این یک سفید نمایی است !!!!!!

چه کرده اند با مردم

 عصبانی شدم!دعواتهوع‌آورگریه‌آور

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه طرح ضیافت در مصلی امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ها سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت پیش از این خبرداده بود حدود 12 قلم کالای اساسی و پرتقاضا در نمایشگاههای عرضه مستقیم ویژه ماه مبارک رمضان عرضه می‌شود که برنج، روغن، حبوبات، لبنیات، شکر، گوشت، مرغ از آن جمله محسوب می‌شوند.

در تصاویر زیر که خبرگزاری مهر آن را منتشر کرده است ازدحام جمعیت در کنار یکی ماشین های توزیع گوشت منجمد را مشاهده می کنید. در همین تصاویر مردم پس از پایان فروش همچنان به خرید از این توزیع کننده اصرار دارند.














      

 

اگرچه علی لاریجانی بخاطر نشستن بر جایگاه ریاست قوه مقننه و ضروت حفظ شان روسای قوا از سوی همگان، شب گذشته با دست رد حضرت علامه مصباح یزدی مواجه نشد و موفق به دیدار با معظم له گردید اما حضرت علامه مصباح یزدی با درخواست وقت برخی دیگر از کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری از جمله محمدباقر قالیباف و محسن رضایی تا کنون موافقت نکرده است.

 

اگرچه علی لاریجانی بخاطر نشستن بر جایگاه ریاست قوه مقننه و ضروت حفظ شان روسای قوا ، شب گذشته با دست رد حضرت علامه مصباح یزدی مواجه نشد و موفق به دیدار با معظم له گردید اما حضرت علامه مصباح یزدی با درخواست وقت برخی دیگر از کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری از جمله محمدباقر قالیباف و محسن رضایی تا کنون موافقت نکرده است.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته راس ساعت 22 با حضرت علامه مصباح یزدی در قم دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار بی باک، این دیدار حدود یک ساعت به طول انجامید که نیم ساعت آن جلسه بصورت خصوصی برگزار شد که در این دیدار علامه مصباح یزدی مطالبی را به رئیس مجلس تذکر داده اند.

مسئول دفتر علامه مصباح یزدی به خبرنگار بی باک گفت: از سوی دیگر حضرت علامه مصباح یزدی با درخواست وقت ملاقات محسن رضایی دیگر کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم، موافقت نکرد.

محمد باقر قالیباف دیگر کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم نیز که چندی پیش برای دیدار با علامه مصباح یزدی درخواست وقت ملاقات کرده بود، موفق به این دیدار نشد.

حضرت علامه مصباح یزدی چندی پیش در سخنانی صریح و در انتقاد از برخی سوء استفاده ها در انتخابات اخیر مجلس  تصریح کرد:در انتخابات گذشته مجلس عده‌ای در سایه انتساب به نام اشخاص بزرگوار و محترمی که دست آنها را می‌بوسیم، کارهای خطرناکی را انجام داده و برنامه‌های مخربی را طراحی کردند که بسیار خطرناک است. 

وی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین دو نهاد مهم و مقدس در کشور اسلامی هستند که سابقه‌ای بیش از انقلاب اسلامی دارند، خاطر نشان کرد: قرار بود این دو نهاد مقدس برای تقویت اصولگرایی در تصمیم گیری‌ها با یکدیگر تعامل داشته باشند، اما متأسفانه گاهی نظرات اشخاص حقیقی به جای تصمیم شخص حقوقی جامعه روحانیت و جامعه مدرسین بیان می‌شد و این روند در حال ادامه پیدا کردن بود. 
علامه مصباح یزدی همچنین در انتقاد از عملکرد شهرداری تهران افزود: گاهی نیز تنها به خاطر نفوذ شخص و داشتن امکاناتی از وی حمایت می‌شد و مثلا از امکانات شهرداری برای انتخابات هزینه می‌شد که چنین عملی با هزینه بیت المال شرعا جایز نیست و این انحراف از تفکر انقلابی و اسلامی است، اما برخی نه تنها از این امکانات در انتخابات استفاده کردند، بلکه به برخی تنها به خاطر اینکه به چنین امکاناتی دسترسی دارند و می‌توانند از آن استفاده کنند و آن را نقطه قوت خود تلقی کردند، اجازه دخالت در تصمیم گیری‌ها داده شد. 
تصاویری از حمل ابزار تبلیغاتی یک جریان توسط ماشین های شهرداری تهران
 
وی با اشاره به اینکه فتنه اخیر خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: برخی نه تنها در مقابل فتنه موضع نگرفتند، بلکه با فتنه‌گران رابطه داشتند، لذا این‌ها نقص‌های بسیار بزرگی است که نمی‌توان آن را در انتخابات نادیده انگاشت. 

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: عده‌ای نیز علاوه بر اینکه اعتقادی به ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری ندارند، آن را مانع و رقیب خود می‌دانند و رفتار و سخنانشان را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که هم از لحاظ تئوریک، ولایت‌فقیه را زیر سئوال می‌برد و هم در عمل در جهت تضعیف مقام معظم رهبری برآمدند، لذا اگر چنین افرادی صحنه گردان انتخابات شدند، نباید فریب آنها را خورد.






      

به گزارش بولتن نیوز به نقل از"صراط" - حاکمیت مناسبات ناسالم در حوزه تبلیغات فوتبال و به کارگیری برخی مدیران در صداوسیما باعث میلیاردر شدن جوان سی ساله ای به نام ع. ش در طی یکی دوسال و از قبل انعقاد قراردادهای غیر قانونی شده است. موضوعی که به نظر می رسد با توجه به نقش برخی مدیران معاونت مالی اداری صدا و سیما می بایست توسط سازمانهای مسئول مورد بررسی دقیق قرار گبرد.

به گزارش سرویس ورزشی صراط، حاکمیت مناسبات ناسالم در حوزه تبلیغات فوتبال و به کارگیری مدیران ضعیف در صداوسیما باعث میلیاردر شدن جوان سی ساله ای به نام "ع. ش" در طی یکی دوسال و از قبل انعقاد قراردادهای غیر قانونی شده است.

"ع . ش" با سوء استفاده و تطمیع عده ای از دست اندرکاران و در سایه غفلت برخی مدیران، در پوشش شرکت های اجاره ای مبادرت به راه اندازی غیر قانونی مجموعه ای به نام ((دفتر نمایندگی تبلیغات محیطی فوتبال کشور)) نموده و با این پشتوانه، برخی شرکت ها و موسسات دولتی به تصور دولتی بودن این مجموعه مبادرت به عقد قرارداد و پرداخت ارقام میلیاردی برای تبلیغ کالا و خدمات خود در هنگام پخش مسابقات فوتبال از تلویزیون نموده اند.

افراد مطلع اذعان دارند که "ع . ش" علی رقم بدهی های میلیاردی به سازمان صدا و سیما از مدتها قبل، موفق به عقد قراردادهایی در سنوات اخیر شده است و این در حالی است که تشریفات قانونی واگذاری قراردادهای میلیاردی نیز انجام نپذیرفته است .

با عنایت به سکوت صدا و سیما در خصوص اخبار منتشره در روزهای اخیر، لازم است مسئولان این دستگاه علاوه بر اظهار نظر در درخصوص اخبار منتشره، نسبت به تبیین میزان انطباق فعالیت های خود در واگذاری قراردادها به ع.ش با قوانین و مقررات موجود مبادرت نموده و در رابطه با ابهامات به وجود آمده پاسخگو باشند .

به هر حال با توجه به حجم بالای تخلفات صورت گرفته و شائبه نقش برخی مدیران صدا و سیما در مناسبات ناسالم مذکور به نظر می رسد سازمانها مسئول می بایست در این حوزه ورود پیدا کرده و ماجرای انعقاد قراردادهای غیر قانونی و مناسبات ناسالم موجود را بررسی نمایند.
مطالب مرتبط





      

... فساد نفوذ می‌کند حتی از پشت ورقه‌های فلزی که پنجره‌هایمان را پوشانده‌اند؛ این را از جولان شبانه بوی مواد مخدر خوب فهمیدم.

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل ازخبرگزاری دانشجو؛ درست در وسط بلندی های ولنجک آنجا که هر روز صبح با بازکردن پنجره نگاهت گره می‌خورد به نگاه آسمان آبی و ریه‌هایت پر می‌شود از تازگی هوای صبح، خانه‌ای است که هوایش بسته و دلگیر است.

پنجره‌های این خانه را با ورق‌های آلومینیومی پوشانده‌اند تا مبادا نگاه گناه‌زده ساکنانش با نگاه مردان هرزه تلاقی کند. دختر شهرستانی هر روز صبح که پنجره را باز می‌کند به جای آسمان آبی ولنجک ورقه‌ای فولادی می‌بیند که تمام آسمانش را اشغال کرده است.

شب‌ها که گاهی از سر دلتنگی راهروهای تنگ و باریک خانه‌اش را گز می‌کند، بوی تند مواد مخدر از بعضی اتاق‌ها و حتی دستشویی‌ها مشامش را می‌آزارد شاید همان اتاق و تخت پرسر و صدا تنها جای خصوصی و محل آرامش دختر باشد. اینجا خوابگاه دانشگاه شهید بهشتی است.

بوی مواد مخدر از حمام و دستشویی

خوابگاه دختران دانشگاه شهید بهشتی تنها جایی برای اسکان و خوابیدن دختران دانشجو است؛ بی‌دغدغه مشکلات فکری، فرهنگی و اخلاقی بعضی دختران.

این را از حرف‌های ماریه دانشجوی خوابگاهی دانشگاه شهید بهشتی خوب دانستی وقتی برایت از بوی تند مواد مخدر می‌گوید که دختری را سه ساعت در دستشویی معطل می‌کند و دختران سر به راه شهرستانی به معتادانی کارکشته و تحصیل‌کرده تبدیل می شوند.

ماریه می‌گوید: امسال در طبقه‌ای که خودم در آن زندگی می‌کنم شب ها بوی مواد مخدر از یکی از اتاق‌ها می‌آمد اما مسئولان خوابگاه هیچ رسیدگی نمی‌کردند.

نوشین دانشجوی خوابگاهی دیگری است که می‌گوید: یک شب یکی از دوستانم که از خواب بیدار شده بود، برود دستشویی متوجه شده بود کسی داخل حمام مشغول مصرف مواد مخدر است.

وجود مشکل اخلاقی که شرم آور است

ماریه، نوشین و بسیاری از دختران مذهبی خوابگاه دانشگاه شهید بهشتی دلگیرند از مشکلات اخلاقی که روز به روز در خوابگاه بیشتر می‌شود و هیچ کس با دلسوزی مادرانه به زندگی این دختران نگاه نمی‌کند.

وجود روابط خارج از عرف میان برخی دختران دانشجو و برخی مشکلات اخلاقی شرم آور حکایت تلخ تنزل اخلاقی دختران خوابگاهی را توی گوشت زمزمه می‌کند.


ماریه می گوید: یک شب یکی از دوستانم دلش خیلی گرفته بود خواست برود توی محوطه خوابگاه قدم بزند صحنه‌ای دیده بود که نتوانست تحمل کند. آن شب با گریه پیش من آمد و ماجرا را برایم تعریف کرد.

او می‌گوید: خودم بعدها متوجه شدم که دو نفر از دوستانم که الآن فارغ‌التحصیل شده‌اند دچار مشکل اخلاقی شدید بودند. حالا شما خودتان فکر کنید چه فضای روانی بر اتاقی حاکم می‌شود که چنین افرادی در آن زندگی می‌کنند.

این دانشجو می‌گوید: بارها وجود این رابطه‌ها به مسئولان گفته شده اما آنها هیچ برخوردی نداشتند واقعا حق آن آدم نیست که از خوابگاه اخراج شود؟!

پنجره مشرف به خیابان مشکل‌ساز شد

پنجره‌های بلوک 3 و 4 خوابگاه دانشگاه شهید بهشتی مشرف به خیابان است، گاهی برخی دختران دانشجو با حجاب‌های نامناسب پشت پنجره می‌ایستادند، این مسئله باعث اعتراض دانشجویان مذهبی شد مسئولان خوابگاه در اقدامی عجولانه پنجره‌های اتاق‌های مشرف به خیابان را با ورقه‌های فلزی پوشاندند تا دیگر چنین مشکلاتی ایجاد نشود.

نوشین می‌گوید: من خودم دیده بودم که دختران با وضع نامناسب پشت این پنجره‌ها می‌ایستادند و حتی به مردانی که در بیرون بودند با ایما و اشاره شماره تلفن می‌دادند بارها به مسئولان حراست گفتم که چرا هیچ برخوردی با بچه‌های این اتاق‌ها نمی‌کنید اما آنها می‌گفتند کاری از ما ساخته نیست بعد از مدتی در اقدامی عجولانه کلا جلوی پنجره‌ها را بستند.

ماریه جوش زدن پنجره‌های رو به خیابان را کاری فرمالیته و بی‌پشتوانه فکری می‌داند و می‌گوید: هر اتاق 2 پنجره دارد اما آنها فقط یکی از پنجره‌ها را پوشانده‌اند و پنجره بعدی باز است خوب دختری که بخواهد از پشت همان یکی پنجره هم به هدفش می‌رسد.

او می‌گوید: آشپزخانه و اتاق تلویزیون فقط یک پنجره داشتند که همان یک پنجره را هم با ورقه‌ فلزی پوشاندند حالا وقتی برای آشپزی به آشپزخانه کوچک بلوک می‌رویم بوی غذاهای مختلف و دود غذاهای سوخته آزارمان می‌دهد.

به عقیده این دانشجویان مشکل پوشش نامناسب دختران در پشت پنجره باید کنترل شود اما نه به شکل مسدود کردن پنجره‌ها آنها معتقدند با اندکی سخت‌گیری و تدوین قوانین اخلاقی می‌توانستند بر این مشکل غلبه کنند اما آنها ساده‌ترین راه را انتخاب کردند.

نوشین می‌گوید: نمی‌دانم شاید این راه بهترین راهی بود که مسئولان به فکرشان رسید حتی معاون فرهنگی دانشگاه هم گفت به خاطر وجود مشکلات مجبور شدیم این کار بکنیم اما کاش با تاریک کردن اتاق‌ها، برنامه‌های جایگزینی هم داشتند تا بچه‌ها توی اتاق‌های تاریک و دلگیر نپوسند.

ماریه می‌گوید: اصلاً تمام خوابگاه ما قابل دید است اگر بلوک 3 و 4 مشرف به خیابان است بلوک 1 و 2 هم به خاطر مجاورت با خوابگاه پسران و اینکه سطح خوابگاه آنها بالاتر از خوابگاه ماست کاملاً از طرف خوابگاه پسران قابل دید است، باید از همان روز اول فکر اساسی می کردند و خوابگاهی با کاربری دخترانه درست می‌کردند.

یکی از بلوک هایمان به فساد معروف است

او می‌گوید: یکی از بلوک‌های خوابگاه آنقدر وضع نامناسبی دارد که اصلاً معروف شده به اینکه دخترانی که برای خودشان شغل شبانه دست و پا کرده‌اند در این بلوک زندگی می‌کنند.

این دانشجو می‌گوید: اگر چه آدم‌های مذهبی هم در این بلوک زندگی می‌کند مثلاً یکی از دوستانم که دختر پاک و سالمی است در همان بلوک است اما جو غالب بلوک به دست دختران غیرمذهبی است حتی یکی از دختران این بلوک که تمام خوابگاه می‌شناسنش برای خودش شغلی دست و پا کرده است و هر شب ساعت 1:30 به خانه می‌آید اما هیچ کس نمی‌گوید تو کجا بودی و تا حالا چه کار می کردی.

ماریه می‌گوید: چند شب پیش بین همین دختران دعوا شده بود و یکی‌شان می‌گفت که به شما چه مربوط است من خودم دوست دارم اینطوری زندگی کنم.

او می‌گوید: متاسفانه دانشجویان سال اولی آنقدر در معرض این بدآموزی‌ها قرار می‌گیرند که اخلاق و رفتارشان عوض می‌شود من نه تنها مسئولان خوابگاه بلکه رئیس دانشگاه را هم در این مورد مقصر می‌دانم.

وقتی سالی 2000 دانشجو را پذیرش می‌کنند باید مسئولیت این تعداد را قبول کنند نه اینکه فقط جای خواب به آنها بدهند.

سگ، گربه و شغال در خوابگاه

گربه‌ها میهمان همیشگی خوابگاه دانشگاه شهیدبهشتی هستند، روی لباس دختران می‌خوابند و گاهی از کنار سطل زباله و یا توی سینک ظرفشویی سر در می‌آورند و خلاصه مثل همه خوابگاه‌های کشور برای خودشان زندگی آرامی در خوابگاه دارند.

فاطمه یکی از دانشجویان خوابگاه می گوید: سال گذشته آنقدر اعتراض کردیم که آمدند تا حد ممکن گربه‌ها را جمع آوری کردند الان گربه‌ها کمتر شده اما همچنان در طبقات اول این مشکل وجود دارد.

ماریه می‌گوید: یک بار توی سرمای زمستان شغال هم در محوطه خوابگاه دیده‌ایم اما هنوز کاری برای رفع این مشکل انجام نداده‌اند.

اینترنت وایرلس وجود ندارد به دلیل جلوگیری از فساد

علی رغم اینکه تمام فعالیت‌های دانشجویان مانند تحقیق‌های درسی، شارژ کارت تغذیه، رزرو غذا و انتخاب واحد به صورت اینترنتی است، اما دانشجویان خوابگاهی از داشتن اینترنت وایرلس محرومند. چون مسئولان می گویند با گسترش اینترنت، فساد و استفاده های نامناسب از اینترنت در خوابگاه بیشتر می شود.

اینترنت وایرلس خوابگاه محدود شده به سایت خوابگاه و محوطه کوچکی که در جلوی سایت قرار دارد. نوشین می‌گوید: سایت خوابگاه فضای کوچکی دارد که در یک روز معمولی برای استفاده از کامپیوتر‌های آن حداقل باید 30 دقیقه منتظر بمانیم.

او می‌گوید: در روزهایی که سایت تعطیل است مجبوریم پشت در سایت روی موکت بنشینیم تا از فضای وایرلس آنجا استفاده کنیم.

فاطمه هم می‌گوید: تمام سیستم‌هایی که در سایت خوابگاه هستند قابل استفاده نیست و از طرفی محوطه کوچک سایت پاسخگوی تمام دانشجویان نیست.

دانشجویان خوابگاهی دانشگاه شهید بهشتی چشم انتظار روز تازه‌ای هستند روزی که بتوانند در آرامش روحی و روانی درس بخوانند.






      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >