آمار تیر 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 43
کل بازدید : 833570
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 11:3 ص
تاریخ روز

پایگاه خبری تحلیلی جوان/به گزارش خبرنگار جوان از محل شورا خدیجه منصوری در طی صحبت هایی که در باب های مختلف داشت در طی ابراز نظری تاسف برانگیز موجب تعجب ...

 

امیدواریم خانم منصوری با عذرخواهی رسمی از مردم از بیان چنین نظری ،کمی هم قبل از حرف زدن بیاندیشد.

 

پایگاه خبری تحلیلی جوان/به گزارش خبرنگار جوان از محل شورا خدیجه منصوری در طی صحبت هایی که در باب های مختلف داشت در طی ابراز نظری تاسف برانگیز موجب تعجب همگان شد.

وی که در جمعی 5 نفری صحبت می کرد وقتی به موضوع قاچاق و قاچاقچی رسید قاچاقچیان کالا را که بزرگترین ضربه ها را به پیکره اقتصاد کشور وارد می کنند را زحمتکش نامید و کسی که در راههای کوهستانی هنگام قاچاق توسط نیروی نظامی ایران کشته می شوند را شهید خواند.

این در حالی است که وی وکیل رسمی قوه قضائیه است و واقف بر تمامی قوانین جاریه و حکم چنین کسی که کشته می شود را به خوبی می داند. متاسفانه دور سوم شورای شهر یکی از ضعیف ترین شوراهای شهر کشور است که با عملکرد های سو خود موجب نارضایتی عمومی را در سطح مرکز استان بوجود آورده است. امیدواریم خانم منصوری با عذرخواهی رسمی از مردم از بیان چنین نظری ،کمی هم قبل از حرف زدن بیاندیشد.






      

به گزارش سولدوز به نقل از جوان پرس محمد احمدزاده نویسنده وبلاگ فاش در نقد سریال جدید سیمای ضعیف استانی نوشته است:

ساعت یازده شب است ؛ تلوزیون روی شبکه استانی روشن مانده که متوجه تیتراژ آغازین یک سریال می شوی , چه خوب ! بالاخره نمردیم و یک سریال دنباله دار استانی دیدم , باجناقهای 3 , محصول سیمای آذربایجان غربی , اثری که آقای رئیس شخصا دستور ساخت سری چندم آن را به علت محبوبیت فراوان صادر کرده اند و جناب کارگردان افزوده اند سه ماه پیش تولید و پنج ماه فیلم برداری ؛ تنها بخشی از تلاش های صورت گرفته برای خلق این اثر فاخر بوده است , این نوشته سوالی است از حضرات نامبرده ,  " کلا منظورتان از سریال چیست ؟ "


1 . متن

نوشتار این مجموعه به حدی مبتدیانه و پیش پا افتاده است که یک مخاطب معمولی هم بد سلیقگی آن را تشخیص می دهد , پیامهای سطحی گویا با کودکان گروه سنی دو تا پنج سال سر و کار دارند ؛ آدم های فیلم خیلی زود اشتباه می کنند و زود تر متنبه می شوند و خیلی زود تر نیز پیام اخلاقی و عبارات قصار بیان می کنند , انگار نویسندگان از ابتدایی ترین اصول فیلمنامه نویسی مطلع نیستند , ابتدایی ترین درس سینما این است که زندگی در قاب فیلم باید مبتنی بر زندگی واقعی باشد و از آنجا پا به جهان داستان ها بگذارد . این که ما میتوانیم هر کدام از دیالوگ ها را بین شخصیت ها جابه جا کنیم , این که هیچ شخصیتی را درجهانبینی مخصوص به خود نمی بینیم , این که ری اکشن نقش ها شبیه به هم و سطحی است , یعنی انسان های فیلم قانون ندارند .

ادامه مطلب...




      

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه اسراف و تبذیر از مصادیق حرام محسوب می‌شود، با بیان خاطره‌ای گفت: در یک مهمانی با هدف یادآوری تبعات اسراف از یکی از وزرا خواستم باقی مانده نوشابه‌اش را تا آخر بنوشد.

به گزارش فارس، آیت‌‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی که یکی از سخنرانان برجسته و عالم در سطح کشور محسوب می‌شود به دلیل جملات طنزش که در قالب ادبیاتی خاص مطرح می‌شود، مشهور است.

از جملات معروف وی در قالب شاخص‌های یاد شده می‌توان به جمله معروفش خطاب به فتاح وزیر نیرو در بندرعباس زمانی که از وی خواسته بود نماز باران بخواند، اشاره کرد که وی در پاسخ به این خواسته وزیر گفته بود "خودت برو نماز باران بخوان"، من چرا باید لب دریا و در کنار آب نماز باران بخوانم.

نعیم‌آبادی که عصر چهارشنبه در جمع مدیران هرمزگانی و در حضور استاندار و معاون وزیر امور خارجه نیز پیرامون اسراف و تبعات تبذیر سخنرانی کرد، به نکاتی قابل تامل و ظریف اشاره داشت.

وی با بیان اینکه با شعار امور اصلاح نمی‌شود و حاکمیت باید اصلاح را از مراکزی مانند هتل‌ها که بیشترین ریخت و پاش‌ها در آنها صورت می‌گیرد برای جلوگیری از اسراف و تبذیر و این گناهان بزرگ آغاز کند، اصلاح پخت نان را نیز از مواردی دانست که جلوی بسیاری از تبذیرها را می‌گیرد و می‌تواند پایه صرفه‌جویی در سایر موارد شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری گفت: گاه به گاه قیمت نان افزایش می‌یابد و مردم نیز دل‌خوش می‌شوند که با افزایش قیمت، کیفیت نان نیز بهتر می‌شود اما بهبود کیفیت موقتی بوده و پس از مدتی دوباره نان نامرغوب با قیمت گران شده به مردم عرضه می‌شود.

نعیم‌آبادی در بخش دیگری از اظهارات خود گوشت‌های خارجی حتی به شرط خریداری از کشورهای اسلامی را در صورت عدم ذبح اسلامی حرام اعلام کرد و خواستار توقف عرضه "گوشت نجس" به مردم شد.

امام جمعه بندرعباس ضمن انتقاد از عرضه گوشت خرچنگ در برخی از مراکز عرضه و اغذیه‌فروشی‌ها در بندرعباس خواستار جلوگیری از روند عرضه این نوع گوشت شد و آن را حرام عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید جلوی اسراف و تبذیر در هر سطحی که هست گرفته شود به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: باید در این ماه جلوی اسراف و تبذیر در سفره‌های افطاری را گرفت.

نعیم‌آبادی هم‌چنین خطاب به معاون وزیر امور خارجه و استاندار هرمزگان به بیان خاطره‌ای پرداخت و افزود: زمانی یکی از وزرا به بندرعباس آمده بود و در سر سفره‌ای که نشسته بودیم وی نیمی بیشتر از نوشابه‌اش را نخورد که بنده وی را مجبور کردم تمام نوشابه‌اش را بنوشد و به او گفتم این تبذیر است و باید به همان اندازه که نیاز داریم مصرف کنیم چرا که دور ریختن باقی مانده غذا و نعمتی که خودمان موجب فنا شدن آن شده‌ایم، گناهی بس بزرگ است.

نعیم‌آبادی در بخش پایانی سخنان خود در جمله‌ جالب دیگر به شوخی به یکی از مدیران که تلفن وی با صدای بلند زنگ می‌خود، گفت:‌ "لطفاً به جای همراهی تلفن‌های همراه خود جلسه را همراهی کنید".






      

آب از سرچشمه گل آلوده آقای قرائتی !!!

 این مطلب را کی می خواهیم بگوییم ؟  و کسی جرات گفتنش را ندارد تا چه برسد به درست کردن
ما 3 رئیس جمهور را پشت سر گذاشتیم، به آقای رفسنجانی می‌گفتند سردار سازندگی اما سردار سازندگی ذوالقرنین بود که میخ توی سدش نمی‌رفت.قرائتی خطاب به کتابداران گفت: زیر همین سقف از شما می‌خواهم نذر کنید یک دوره کامل تفسیر قرآن را مطالعه کنید. شما به هیچ کتابی نیاز ندارید و قرآن برای شما کافی است.

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل از فارس، سخنران پایانی مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی بود. وی در این مراسم گفت: من قصد دارم درباره مهمترین کتاب یعنی قرآن صحبت کنم. به جرأت می‌توانم بگویم که کسی تاکنون قرآن را نفهمیده است به جز اهل بیت و افراد بسیار اندکی قرآن علمی‌ترین کتاب است و اگر روی هر کلمه‌اش دست بگذارید پروژه علمی است. قرآن می‌گوید من برای مردم شفا هستم و قطعا همین است.

وی در ادامه با شمردن مثال‌هایی از قرآن گفت: مثلا در یکی از آیات قرآن آمده است بدترین صدا، صدای خر است حالا اگر شما این را به یک نفر در کانادا یا آمریکا نشان دهید می‌گوید این بود دین شما که می‌گوید صدای خر بدترین صدا است؟ اما همین خودش یک پروژه علمی است. شما بزرگترین دکترهای اعصاب را دعوت کنید تا بر روی تأثیر صدای همه موجودات روی اعصاب انسان آزمایش کنند و آنگاه نظر بدهید.

*همین جا نذر کنید یک دوره تفسیر قرآن بخوانید

قرائتی در ادامه خطاب به کتابداران حاضر در جمع گفت: من شما را نمی‌شناسم ولی می‌دانم حقوقتان کم است دوم اینکه آدم‌های خوبی هم هستید سوم اینکه گزینش هم شده‌اید اما زیر همین سقف از شما می‌خواهم نذر کنید یک دوره کامل تفسیر قرآن را مطالعه کنید. شما به هیچ کتابی نیاز ندارید و قرآن برای شما کافی است. من 33 سال در صدا و سیما هر پنج‌شنبه برنامه داشتم و یک شب هم این برنامه تعطیل نشده است هیچ کتابی هم مطالعه نمی‌کنم اگر شما تفسیر قرآن را بخوانید بی‌نیاز می‌شوید، هر چه که بخواهید در قرآن هست.

وی افزود: ما 3 نوع علم داریم، علم مفید، علم مضر و علمی که نه مفید است نه مضر، علم مفید علمی است که ارزش دارد، پیغمبری صدسال بمیرد و بعد دوباره زنده شود تا چیزی را بیاموزد. بعضی از علم‌ها مضر هستند مثلا خداوند در قرآن می‌گوید ندانستن بعضی چیزها برای شما بهتر است مثلا اگر ما در سیلوهایمان گندم نداشته باشیم و به مردم اطلاع‌رسانی کنیم همین الان توی نانوایی‌ها چاقوکشی می‌شود پس بهتر است نگوییم، بعضی‌ علم‌ها هم دانستن و ندانستنشان فایده ندارد مثل دانستن تعداد اصحاب کهف. اصل آن کاری است که انجام داده‌اند نه تعدادشان.

*اطلاعات بیهوده را از کتاب‌های درسی حذف کنید

قرائتی در ادامه با بر شمردن مثال‌هایی برای واضح شدن علم مضر گفت: مثلا یک نفر به مکه رفته بود و وقتی برگشت به من گفت من در این چند روز 7 متر موز خوردم انگار او هر موزی که می‌خورده متر می‌کرده و در دفتر خاطراتش می‌نوشته یا خیلی از اطلاعاتی که در کتاب‌های دانشگاهی و کتاب‌های مدارس آمده است لغو و بیهوده است مثلا به بچه‌های ما چه ربطی دارد که کوه هیمالیا چند متر است، به شما چه ، پدرت بالای کوه هیمالیا رفته؟ مادرت بالای کوه هیمالیا رفته؟ خودت می‌خواهی بروی؟ یا اینکه تاریخ سلجوقیان چه ربطی به بچه ما دارد.

*انگار کسی نفرینمان کرده!

علت کتابخوان نشدن مردم کشور ما کش دادن مطالب است. اگر خلاصه شده باشد بیشتر کتاب می‌خوانند، اخیرا لندن رفته بودیم به من گفتند یک نفر 1500 جلد کتاب درباره امام حسین نوشته است یکی از جلدها را باز کردم دیدم حسینیه‌های سبزوار را شمرده که چه شکلی است و چه کاشی‌ها و چه دیگ‌هایی دارد، واقعا مشکل ما در لندن حسینه‌های سبزوار است. به نظرم کسی نفرینمان کرده که خیر از عمرمان نبینیم، بچه‌های ما دیپلم و لیسانس می‌گیرند اما نمی‌توانند قرآن بخوانند چون در عربی در مدارس یادمان داده‌اند که العصفور طار یعنی گنجشک پرید، آیات قرآن یادمان ندادند.

*30 سال معاون وزیر بودم اما خیلی از وزیرها را ندیدم!

قرائتی در قسمت دیگری از سخنانش گفت: من 30 سال معاون وزیر بودم اما کاری به وزیرها نداشته‌ام. اصلا بعضی وزیرها آمدند و رفتند و من ندیدمشان مثلا آقای فرشیدی چند سال وزیر بود و من یک بار هم ندیدمش. نکته دیگر اینکه من در یک سال یک ساعت هم روزنامه نمی‌خوانم، کمبود هم ندارم. خلاصه اخبار کافی است، فیلم‌های صدا و سیما هم سر کاری است چون به ازای هر دقیقه‌اش از صدا و سیما پول می‌گیرند و برای همین دقایق را طول می‌دهند.

وی افزود: باید نهضت تلخیص کتاب در کشور به راه بیفتد. شما کتابداران هم ننشینید تا کسی بیاید از شما کتاب بگیرد، تلفن بزنید و افراد آن منطقه را جذب کنید.

وی ادامه داد: البته بعضی‌ها خودشان عاشق کتاب هستند و به کتابخانه می‌آیند اما بعضی‌ها هم نمی‌آیند هنر نیست که افراد عاشق کتاب را در کتابخانه‌تان جمع کنید. اگر هر کدام از شماها تریاکی بودید حضرت عباسی در یک سال 10 هزار نفر می‌شدید اما الان که کتابدار هستید چند نفر را جذب کتاب خوانی می‌کنید؟

*کتابخانه مگر اداره قند شکر است که ساعتی کار می‌کنید؟

وی افزود: شما باید کتاب‌های شیرین دم دستتان باشد تا آن را به مراجعه کنندگانتان معرفی کنید. همین طور زمان کتابخانه نباید محدود به ساعات اداری باشد. شما که اداره قند و شکر نیستید. کتابخانه باید شبانه‌ روزی باشد، کتابخانه کار اقتصادی نیست که ساعتی باشد کار فرهنگی است که زمان ندارد مطالعه و استفاده از کتاب باید مثل استفاده از عابر بانک شود، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی باید کاری کنند که تلفن‌های شبانه‌روزی برای راهنمایی مردم در هر شهر راه بیفتد و این شماره تلفن‌ها در کتابخانه‌ها به مردم اعلام شود.

*روایت قرائتی از القاب 3 رییس جمهور

وی در ادامه با بیان اینکه ما چون قرآن را خوب نفهمیده‌ایم به افراد لقب می‌دهیم، گفت: ما 3 رئیس جمهور را پشت سر گذاشتیم، به آقای رفسنجانی می‌گفتند سردار سازندگی اما سردار سازندگی ذوالقرنین بود که میخ توی سدش نمی‌رفت. به خاتمی گفتند مبتکر گفتگوی تمدن‌ها در حالی که قرآن پر است از قالو و قل. ابتکاری در حرف‌های او نبود. احمدی‌نژاد را عدالت‌محور می‌خواندند اما اگر با حضرت علی و نهج‌البلاغه‌اش آشنا باشید او 1400 سال پیش برای شترهایش هم عدالت می‌گفته من تاکنون در این سالها هیچ آخوندی را ندیده‌ام که حرف تازه‌ای بزند.






      

روزهای آخر شعبان است و عده‌ای از توفیقات این ماه معظم بازمانده‌اند، امام رضا(ع) برای این دسته از افراد راهکاری را ارائه می‌دهند که در این لحظات آخر ماه رسول خدا(ص) ره‌توشه‌ای از ماه شعبان برای ماه رمضان برچینند.

به گزارش فارس، در حالی روزهای آخر ماه شعبان را با حسرت سپری می‌کنیم که چشم امید به روزهای ماه مهمانی خدا دوخته‌ایم، شاید بسیاری از افراد نتوانسته باشند که آن گونه که شاید و باید از ماه شعبان توشه‌ای برای دنیا و آخرت خود اندوخته باشند، اما ائمه معصومین علیهم‌السلام برای این افراد راهکاری را ارائه دادند که شاید به نحوی جبران فرصت از دست رفته باشد، در زیر به برخی از توصیه‌های ائمه هدی می‌پردازیم:

دعاى شب آخر شعبان و شب اول رمضان/ اعمال جمعه آخر ماه شعبان

ابوالصلت هروى روایت کرده است که در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا (ع) رفتم؛ حضرت فرمود: اى ابوالصلت، اکثَر ماه شعبان رفت و این جمعه آخر آن است، پس تدارک و تلافى کن در آن چه از این ماه مانده است، تقصیرهایى را که در ایّام گذشته این ماه کرده‌اى و بر تو باد که رو آورى بر آنچه نافع است براى تو و دعا و استغفار بسیار کن و تلاوت قرآن مجید بسیار کن و به سوى خدا از گناهان خود توبه کن تا آن‌که چون ماه مبارک در آید، خود را برای خدا خالص گردانیده باشى و در گردن خود امانت مگذار و حق کسى را مگر آنکه ادا کنى و در دل خود کینه کسى را مگذار مگر آنکه بیرون کنى و گناهى را که انجام می‌دادی مگذار، مگر آن‌که ترک کنى و از خدا بترس و توکّل بر خدا در پنهان و آشکار امور خود کن و هر که بر خدا توکّل کند، خدا او را بس است و در بقیّه این ماه این دعا را بسیار بخوان: «اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ»، «خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده‌اى در آن قسمت که از این ماه مانده بیامرزمان»، به درستى که حقّ تعالى در این ماه بندهاى بسیار از آتش جهنّم براى حرمت ماه مبارک رمضان آزاد مى‌گرداند».

شیخ طوسی از حارث بن مُغَیْرَه نَضْرى روایت کرده که حضرت صادق (ع) در شب آخر شعبان و شب اوّل ماه رمضان این دعا را می‌خواندند: «اَللّهُمَّ اِنَّ هذَا الشَّهْرَ الْمُبارَکَ الَّذى اُنْزِلَ فیهِ الْقُرآنُ وَ جُعِلَ هُدىً لِلنّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى وَالْفُرْقانِ قَدْ حَضَرَ فَسَلِّمْنا فیهِ وَ سَلِّمْهُ لَنا وَ تَسَلَّمْهُ مِنّا فى یُسْرٍ مِنْکَ وَ عافِیَهٍ یا مَنْ اَخَذَ الْقَلیلَ وَ شَکَرَ الْکَثیرَ اِقْبَلْ مِنِّى الْیَسیرَ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ اَنْ تَجْعَلَ لى اِلى کُلِّ خَیْرٍ سَبیلاً وَ مِنْ کُلِّ ما لا تُحِبُّ مانِعاً یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ یا مَنْ عَفا عَنّى وَ عَمّا خَلَوْتُ بِهِ مِنَ السَّیِّئاتِ یا مَنْ لَمْ یُؤاخِذْنى بِارْتِکابِ الْمَعاصى عَفْوَکَ عَفْوَکَ عَفْوَکَ یاکَریمُ اِلهى وَ عَظْتَنى فَلَمْ اَتَّعِظْ وَ زَجَرْتَنى عَنْ مَحارِمِکَ فلَمْ اَنْزَجِرْ فَما عُذْرى فَاعْفُ عَنّى یا کَریمُ عَفْوَکَ عَفْوَکَ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ الرّاحَهَ عِنْدَ الْمَوْتِ وَالْعَفْوَ عِنْدَ الْحِسابِ عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبدِکَ فَلْیَحْسُنِ التَّجاوُزُ مِنْ عِنْدِکَ یااَهْلَ التَّقْوى وَ یا اَهْلَ الْمَغْفِرَهِ عَفْوَکَ عَفْوَکَ اَللّهُمَّ اِنّى عَبْدُکَ بْنُ عَبْدِکَ بْنُ اَمَتِکَ ضَعیْفٌ فَقیرٌ اِلى رَحْمَتِکَ وَ اَنْتَ مُنْزِلُ الْغِنى والْبَرَکَهِ عَلَى الْعِبادِ قاهِرٌ مُقْتَدِرٌ اَحْصَیْتَ اَعمالَهُمْ وَ قَسَمْتَ اَرْزاقَهُمْ وَ جَعَلْتَهُمْ مُخْتَلِفَهً اَلْسِنَتُهُمْ وَ اَلْوانُهُمْ خَلْقاً مِنْ بَعْدِ خَلْقٍ وَ لا یَعْلَمُ الْعِبادُ عِلْمَکَ وَ لا یَقْدِرُ الْعِبادُ قَدْرَکَ وَکُلُّنا فَقیرٌ اِلى رَحْمَتِکَ فَلا تَصْرِفْ عَنّى وَجْهَکَ وَاجْعَلْنى مِنْ صالِحى خَلْقِکَ فِى الْعَمَلِ وَالاْمَلِ وَالْقَضاَّءِ وَالْقَدَرِ اَللّهُمَّ اَبْقِنى خَیْرَ الْبَقاَّءِ وَ اَفْنِنى خَیْرَ الْفَناَّءِ عَلى مُوالاهِ اَوْلِیاَّئِکَ وَ مُعاداهِ اَعْداَّئِکَ وَ الرَّغْبَهِ اِلَیْکَ وَ الرَّهْبَهِ مِنْکَ وَالْخُشُوعِ وَالْوَفاءِ وَالتَّسْلیمِ لَکَ وَالتَّصْدیقِ بِکِتابِکَ وَاتِّباعِ سُنَّهِ رَسُولِکَ اَللّهُمَّ ما کانَ فى قَلْبى مِنْ شَکٍّ اَوْ رَیْبَهٍ اَوْ جُحُودٍ اَوْ قُنُوطٍ اَوْ فَرَحٍ اَوْ بَذَخٍ اَوْ بَطَرٍ اَوْ خُیَلاَّءَ اَوْ رِیاَّءٍ اَوْ سُمْعَهٍ اَوْ شِقاقٍ اَوْ نِفاقٍ اَوْ کُفْرٍ اَوْ فُسُوقٍ اَوْ عِصْیانٍ اَوْ عَظَمَهٍ اَوْ شَىءٍ لا تُحِبُّ فَاَسْئَلُکَ یا رَبِّ اَنْ تُبَدِّلَنى مَکانَهُ ایماناً بِوَعْدِکَ وَ وَفآءً بِعَهْدِکَ وَ رِضاً بِقَضاَّئِکَ وَ زُهْداً فِى الدُّنْیا وَ رَغْبَهً فیما عِنْدَکَ وَ اَثَرَهً وَ طُمَاْنینَهً وَ تَوْبَهً نَصُوحاً اَسْئَلُکَ ذلِکَ یا رَبَّ الْعالَمینَ اِلهى اَنْتَ مِنْ حِلْمِکَ تُعْصى وَ مِنْ کَرَمِکَ جُودِکَ تُطاعُ فَکَانَّکَ لَمْ تُعْصَ وَ اَنَا وَ مَنْ لَمْ یَعْصِکَ سُکّانُ اَرْضِکَ فَکُنْ عَلَیْنا بِالْفَضْلِ جَواداً وَ بِالْخَیْرِ عَوّاداً یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ وَ صَلَّى اللّهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِهِ صَلوهً داَّئِمَهً لا تُحْصى وَ لا تُعَدُّ وَ لا یَقْدِرُ قَدْرَها غَیْرُکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ»

* خطبه پیامبر(ص) در روز آخر شعبان/ ماه رمضان براى مؤمن سود و براى منافق خسران است

سلمان فارسى می‌گوید: «خطبنا رسول الله صلى الله علیه وآله فى آخر یوم من شعبان، فقال: یا ایها الناس قد اظلکم شهر عظیم مبارک شهر فیه لیلة خیر من الف شهر جعل الله صیامه فریضة و قیام لیله تطوعا، من تقرب فیه بنافلة من الخیر کان کمن ادى فریضة فیما سواه وهو شهر الصبر والصبر ثوابه الجنه وشهر المواسات وشهر یزاد فى رزق المؤمن وشهر اوله رحمة واوسطه مغفرة وآخره عتق من النار وهو للمؤمن غنم وللمنافق غرم‏»

سلمان فرمود: پیامبر (ص) در روز آخر شعبان براى ما خطبه‏اى در فضیلت ماه رمضان ایراد کرد و در خطاب خویش به ما فرمود: اى مردم به راستى سایه افکنده بر سر شما ماه بزرگ مبارکى، ماهى که در او شبى است که از هزار ماه بهتر است که خداوند روزه‏اش را فرض و واجب کرده و به پا داشتن عبادات شبش را به طور استحباب مقرر فرموده است، کسى که تقرب بجوید به خداوند، به انجام نافله خیرى، مثل آن است که در غیر ماه رمضان فریضه‏اى انجام داده باشد و این ماه، ماه صبر است و صبر هم اجر و ثوابش بهشت است و ماه روزه، ماه مواسات و برابرى است و ماهى است که رزق مؤمن در او زیاد مى‏‌شود و ماهى است که اولش رحمت و وسطش مغفرت و آمرزش و آخرش آزادى از آتش جهنم است و این ماه براى مؤمن بهره و منفعت است و براى منافق خسارت و ضرر».






      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >