سایت تبیان نوشت: زمانه با خود تغییر در پی دارد سبک زندگی ها، باورها و رفتارها در طول سالیان عوض می شود، تغییراتی که گاهی مثبتند و گاهی هم منفی.

یکی از این تغییرات در نوع پوشش و ظاهر است شاید این موضوع را به طور خاص وقتی نگاهی به آلبوم عکس هایتان یا یک فیلم قدیمی مثلا برای دهه 60 می کنید به خوبی درک کنید.

تغییرات در نوع پوشش و ظاهر همیشه مثبت نبوده و تحت عوامل بسیاری فراز و نشیب های عجیب و غریبی به خود دیده است. پوشش و مدهایی که بر خلاف فلسفه خود نماد عریان گرایی و برهنگی و مروح آن در جامعه شده اند تیپ شلخته یا کثیف، شلوارهای فاق کوتاه و پاره، تی شرت های یقه باز، مانتوهای کوتاه و بدون دکمه و تنگ، ساپورت و.......

فرهنگ پوشش تحت تاثیر عوامل زیادی چون ماهواره و سایر رسانه ها، مانکن های خیابانی، شوهای زیرزمینی مطابق اهداف فرهنگی و اقتصادی وارد پازل تهاچم فرهنگی شده و یکی از ابزارها برای نیل جوامع به سمت عضوی از فرهنگ دهکده جهانی و غربی شدن می باشد.

وقتی پوشش یک جامعه از ارزش های اخلاق مدارانه و اللهی به سمت ارزش های فرهنگ لیبرالیسم و اوامنیسم می رود آن جامعه سرعت بیشتری به سمت لذت گرایی جنسی، بی قیدی، فروپاشی نهاد خانواده پیدا می کند.

فرهنگ برهنگی روز به روز توسط مدها و پوششهای جدید وضع بدتری پیدا می کند و گسترده تر و افسار گسیسخته تر می شود حیا در پوشش های جدید هربار چند گام عقب تر می رود و خودنمایی و عرض اندام جلو تر می اید مدهایی که برای ما جز فاصله از فرهنگ بومی ضرر جنسی، جسمی و اقتصادی چیزی دربرندارد. زن و مرد هم نمی شناسد فقط قوه جنسی جامعه را به مرز انفجار می رساند که نمودهای ان را در جامعه، نهاد خانواده و روابط مشاهده می کنیم و با اینکه نسبت به جوامع دیگه به وضعیت بهتری را داریم اما شیب صعودی تاسف برانگیزی را را طی می کند.

برخی از این پوششها برخلاف انواع جدید خود که تکامل یافته پوشش ها و مدهایی قدیمی ترند چون لی های پاره، مانتوهای بدون دکمه و ساپورت ها ای اما آنها از قدیم اصالت! خود را حفظ کردند و فقط تغییرات محتوایی تری داشتند و این پوشش ها چیزی نیستند جز مارک ها و شلوار و تی شرت هایی که رویشان پر است از حروف و کلمات لاتین.

این پوشش ها شکل و شمایل جذاب برای جوانان دارند، حس خودنمایی و متفاوت بودن انها را ارضا می کنداما متاسفانه بسیاری از کسانی که از این پوشش ها و نمادها استفاده می کنند به معانی و مقاصد طراحان و تولیدکنندگان توجهی ندارند اهدافی که همه در خدمت ترویج فرهنگ بی بند وباری، حیازدایی و ابتذال در جامعه اند و در اشکال خورد تر خود قبح شکنی، ترویج مفاهیم و اصطلاحات خاص، بی قیدی، ترویج فرهنگ جنسی، ترویج گروهای مبتذل و فرهنگ رفتاری آنها و ناهنجاری را در پی دارند.

فقط این کلمات نیستند که با این اهداف روی تی شرت ها درج می شوند گاهی مارک های انها نیز خود به تنهایی مقاصد اینچنینی را دنبال می کنند و دستی بر اتش طرح های مروج فرهنگ برهنگی و جنسی در جوامع دارند به عنوان نمونه می توان به مارک d & g اشااره کرد مارکی که بسیاری برای پوشیدن آن سر و دست می شکنند. این علامت؛ مخفف dolce&gabana یعنی دلچه و گایانا که از معروف ترین نام ها در جهان فشن است، نام دو فردی است که طراحان لباس بازیگران هالیوودی هستند و مربوط به دو مرد همجنسگرایی است که با هم ازدواج کرده، پس از مدتی برای گسترش افکار پلید همجنسگرایانه خود با حمایت از طریق شبکه صهیونیستی توانستند یکی از صنعتگران معروف پوشاک در جهان شده و با چاب آرم های صهیونی و شیطان پرستانه بر روی لباسها و تیشرت ها افکار پست خود را در جهان پخش کنند.

این پوشش ها شکل و شمایل جذاب برای جوانان دارند، حس خودنمایی و متفاوت بودن انها را ارضا می کنداما متاسفانه بسیاری از کسانی که از این پوشش ها و نمادها استفاده می کنند به معانی و مقاصد طراحان و تولیدکنندگان توجهی ندارند اهدافی که همه در خدمت ترویج فرهنگ بی بند وباری، حیازدایی و ابتذال در جامعه اند

اما کلمات و نمادها جای خاصی در مدهای امروزی و اهداف ان دارند گاهی ازکنار نمادها و اشکال روی تی شرت ها و گردنبند و دستبندها به راحتی می گذریم و زیبایی بصری ان را برای پوشش خود که اولین پیام ما برای رساندن شخصیتمان هست انتخاب می کنیم در حالی که توجهیی به معنا و اهداف ان نداریم شاید برخی از این اشکال خیلی هم ساده به نظر برسند مثلا یک گیتار که نماد مروج موسیقی اسنت گیلاس که نماد شراب خواری و یا صلیب شکسته که سمبل نئونازیسم و گروه رش است و سایر نمادهایی که نماینده باورهای شیطان پرستانه هستند.

کلمات هم همین شکل را دارند بااین فرق که بهتر می توان از انها رمز گشایی کرد شاید بعد از خواندن این کلمات این سوال برای شما پیش آید که واقعا چرا عده ای چنین پوشش هایی را برتن می کنند که چنین مفاهیمی روی آن درج شده است؛ کلمات و اصطلاحاتی چون Reaven به معنای اوج لذت جنسی بر روی تی شرت های دخترانه(1)، KISS ME به معنای مرا ببوس، COOL CAT متجاوز جنسی(2) ، DANCE ME با من برقص، و یا عباراتی که مبلغ گروه های موسیقی و منحرفند مانند W-AS-D یک گروه موسیقی از سبک هوی متال به معنی ما هم جنس باز هستیم - عقاید وحشیانه و ضد اخلاقی این گروه به شیطان پرستان نیز معروفند (3) شکل ها، کلمات و اصلاحات بسیاری که به نوعی به طور مستقیم یا غیر مستقیم با یک ناهنجاری اخلاقی و جنسی در ارتباطند و هیچ تناسبی با فرهنگ اایرانی اسلامی ما ندارند.

در رواج این پوشش ها علاوه بر تاثیر منفی ما از رسانه ها و تقلیدهای بی ظابطه و مخرب، کم کاری مسئولین در ایجاد و ترویج مدهای ملی و مناسب و جذاب و فرهنگ سازی در زمینه فرهنگ پوشش نقش به سزایی دارند اما با این همه، کم کاری مسئولین و نبود پوشش داخلی بهانه مناسبی برای زیر سوال بردن شخصیت خود با استفاده از این نوع پوشش های خاص و معلوم الحال و صدمه به فرهنگ جامعه نیست.

ایرانی بودن و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی خود را به خاطر دیده شدن و حتی خوش تیب و آراسته! بودن به چه فرهنگی می فروشیم؟