آمار فروردین 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 193
بازدید دیروز : 58
کل بازدید : 837710
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/9/10    ساعت : 2:23 ع
تاریخ روز

سلام

دیروز داشتم  فیلمهای قدیمی که با گوشی موبایلم (تلفن همراه) گرفته بودم  رو نگاه می کردم به یکی از فیلمهایی برخوردم که موقع

فیلمبرداری به قصد وبلاگ گرفتم  که متاسفانه  یادم رفته بود ولی حالا با یه فیلم دیگه که روز قدس 88 از همین  محل گرفتم رو میذارم تا

مزه امنیت رو متوجه بشیم!!!!!! وقدرشو بدونیم و همچنین از همه کسانی که این امنیت رو بوجود آوردن  و کسانی که با تمام وجودشون

ازش محافظت می کنن(مخصوصا کسانی که تو پارکینگ کاوه به علت سنگهای طرف مقابل پرت می کردند با سر و صورت خونی و ورم کرده

به بیمارستان منتقل می شدن) تشکر می کنم 

البته فیلم روز قدس رو به دلایلی فقط چند ثانیه  گذاشتم

دو فیلم متفاوت از پارکینگ کاوه تهران

فیلم اول روز قدس 88

 

فیلم دوم سال 89






      

سلام

تا حالا از خودتون پرسیدین امام خمینی (ره) چرا اصرار داشتن که نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؟

 چرا در طی این سی و اندی سال خیلی ها ( در هر لباس و مقامی ) به دنبال حذف یکی از این دو کلمه بودند؟

روزجمهوری اسلامی

 

12 فرودین مبارک






      

 

واکثروا الدعاء بتعجیل الفرج (برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید)

دعاها و زیارات وارده درباره حضرت مهدی(عج) در بین شیعیان بسیار مهم تلقی شده و مردم بسیار به آن دعاها و زیارات می‌پردازند.

زیرا حضرت مهدی صاحب عصر و زمان و امید ما به حساب می‌آید. با توجه به روایات، دعا برای سلامتی حضرت صاحب الزمان بسیار سفارش شده است .

به طوری که گفته شده امام صادق علیه السلام در تعقیب نمازشان بسیار و بیشتر از دعا برای خویش برای امام زمان علیه السلام دعا می‌کردند.

 دعا برای سلامتی حضرت مهدی آثار و برکات فراوانی هم دارد. از جمله اینکه دعا برای آن حضرت باعث ازدیاد محبت آن حضرت به ما خواهد شد.

ارتباط قلبی ما با حضرت زیاد می‌شود و از طرف دیگر دعا برای سلامتی آن حضرت موجب می‌شود که مردم از بلاهای طبیعی دور بمانند.

دعا باعث زنده نگه داشتن یاد امام در دل ما می‌باشد. دعا برای فرج آن حضرت باعث گشایش در زندگیمان خواهد بود و خیلی آثار و برکات دیگری دارد

که قابل شمارش نمی باشد.

دعاها و زیارات بسیاری در رابطه با امام زمان وجود دارد و یا از ناحیه خود امام به دست ما رسیده است. در این مطلب تا حد ودی به توضیح بعضی از این ادعیه می‌پردازیم

 

ادامه مطلب...




      

هر سال بعد از اتمام اردوی راهیان نور با گذر از بهشت زهرا و میثاق با شهدائ در قطعه 24 آلونک نه نه

علی در دل غوغا به پا می کرد اما امسال هرچه از دور در قطعه 24 نظاره کردم چیزی ندیدم و فکر کردم

قطعه را اشتباهی اماده ام  و سرانجام مجبور شدم از نوشته هایم استفاده کنم. آخر در گوشه دفترچه ام

آدرس دقیق آن را نوشته بودم و وقتی طبق آدرس جلو رفتم در کمال تعجب دیدم سنگی نمایانگر است که

سالهای گذشته فقط عکس آن را نشان می دادیم. آری سنگ قبر شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست

که سالهای قبل بدلیل بسته بودن درب اتاقک نه نه علی کسی آ نرا نمی دید . و در کنار قبرشهید، قبر

مادر شهید و یا بهتر بگیم همان نه نه علی خودمان که در ابتدای اسفند ماه دار فانی را وداع گفت. اما حالا

که می خواهیم برای هم کاروانی هایمان بگویم که اینجا چی بوده و چه به سر مزار این شهید آمده این

بهت زدگی امکان تکلم را می گیرد. آری از آلونک نه نه علی که حدود 33 سال در این مکان خاطرات زیادی

به خود دیده بود و 20 سال نجوای شبانه روزی دلنشین مادر شهیدی که در درون آن با قرائت قران و دعا

درهم آمیخته شده بود حال چیزی باقی نمانده است و همچون سیلی که با آمدنش خانه های آباد را ویران

می کند مسئولین متمدن!!! که روزی قبور شهدا را به بهانه ساماندهی نابود کردند حالا این یادمان

گرانبهای استقامت را نابود کرده اند. اما اگر این اتاقک خانه یک اشرافی و یا سرمایه دار بود به این سرعت

تخریب می شد که البته صرف هزینه های هنگفت سالانه میراث فرهنگی جهت بازسازی اماکن قدیمی که

بسیاری از حاکم جور باقی مانده چیزی دیگر را نشان می دهد و آثار شهدا و خانواده هایشان هر روز با

بهانه هایی در حال از بین رفتن است. آیا مسئولین بهشت زهرا و بنیاد شهید میی خواهند همچون

گذشته بهانه  تمدن گرایی سر بدهند و آرام آرام آثار شهدا و خانواده هایشان را نابود کنند؟. که البته جایی

بسی تاسف و وااسفا دارد . آیا می خواهند بقیه قبور شهدا را با فوت خانواده هایشان نیز ساماندهی

کنند؟!!! امید است که خانواده شهدا کمی هوشیار تر شده و اجازه ندهند هر کس و مسئولینی به بهانه

ای سعی در تخریب و از بین بردن آثار شهدا داشته باشد.امید است مسئولین با بازسازی مجدد این خانه

عشق و صفا و استقامت، مجدد دل مشتاقان شهدا را شاد کنند.

http://atash61.parsiblog.com






      

لطفا نماز نخوانید! اقامه کنید

 

شاید بارها از خود پرسیده باشیم که به راستی آیا نماز عباراتی است که تعبدی باید تلفظ کرد و خواند؟ یا

اینکه خدای سبحان چه انتظاری در نماز از ما دارد؟ چگونه باید نماز را بر پا داشت، طرح قرآن در بر پا داشتن

نماز چیست؟ آیا تفاوتی بین اقامه نماز با خواندن نماز هست؟ مرکز تخصصی نماز به این سوالات این گونه جواب می‌دهد.

 

تفاوت اقامه نماز با خواندن آن‏

برنامه منسجم متون دینی، همانا توصیه به «اقامه نماز» و برپا داشتن آن است؛ نه خواندن آن یا نمازگزار

بودن: (اَقِمِ الصَّلوةَ لِدُلوکِ الشَّمس)1 ؛(اَقیموا الصَّلوة)2 ؛ (اَقِمنَ الصَّلوة)3.

سرّ این فرق‏گذاری آن است که اگر در تعبیرهای قرآنی عنوان «خواندن» به کارمی‏رفت، با حکیمانه بودن

قرآن هماهنگ نبود، زیرا ستون خواندنی نیست بلکه برافراشتی است، نه آنکه خواند.

اساس سفارش قرآن کریم درباره نماز به «اقامه» است؛ نه صرف خواندن آن. دلیل این اهتمام آن است که

نماز خواندن حتی نمازگزار بودن غیر از اقامه نماز است، چرا که اولی با یک بار نماز خواندن و دومی با

استمرار آن ـ هر چند که حدود آن مراعات نشود ـ محقق می‏شود؛ اما اقامه نماز و بر پا داشتن آن بسیار دشوار است.

با اینکه فضایل، آثار و برکات اصلی نماز برای اقامه این عبادت بی‏نظیر است: (هُدًی لِلمُتَّقین  ... ویُقیمونَ

الصَّلوة)4 ؛ (اِنَّ الَّذینَ ءامَنوا وعَمِلوا الصّلِحتِ واَقاموا الصَّلوةَ... لَهُم اَجرُهُم عِندَ رَبِّهِم ولاخَوفٌ عَلَیهِم ولاهُم

 یَحزَنون)5 ؛ (والَّذینَ یُمَسِّکونَ بِالکِتبِ واَقاموا الصَّلوةَ اِنّا لانُضیعُ اَجرَ المُصلِحین)6 ؛ (فَاِن تَابوا واَقاموا الصَّلوةَ...

 فَخَلّوا سَبیلَهُم)7 ؛ (فَاِن تَابوا واَقاموا الصَّلوةَ... فَاِخونُکُم فِی الدّین)8.

قرآن در کنار تمجید و ستایش از برخی نمازگزاران، (اِنَّ الاِنسنَ خُلِقَ هَلوعا  ...  اِلاَّ المُصَلّین)9 بعضی دیگر

را مذمّت کرده است، (فَوَیلٌ لِلمُصَلّین،  اَلَّذینَ هُم عَن صَلاتِهِم ساهون)10 و از خواندن نماز و نزدیک شدن به

آن در برخی شرایط و حالات نهی کرده است: (لاتَقرَبوا الصَّلوةَ واَنتُم سُکری... )11؛ اما اقامه کنندگان را

مذمت نکرده و از نماز هرگز باز نداشته است و این بدان جهت است که اقامه نماز با میگساری، بی‏توجه

بودن به نماز، به قعر جهنم سقوط کردن و... جمع نمی‏شود: (اَقِمِ الصَّلوةَ اِنَّ الصَّلوةَ تَنهی‏ عَنِ الفَحشاءِ

والمُنکَر)12.  اقامه نماز تنها به انجام واجبات فقهی که موجب اسقاط تکلیف می‏شود، تحقق نمی‏یابد؛ بلکه به آداب و شرایط دیگری وابسته است.

 

به قول مرحوم طبرسی: «اقامه بازار به تعطیل نکردن خرید و فروش آن است» [نه باز بودن فروشگاه‏ها به

تنهایی‏]13، بنابراین اقامه بازار به این است که در آن خرید و فروش یا همان مقصود اصلی از تشکیل بازار،

رواج داشته باشد، در نتیجه اگر اهل بازار به گونه‏ای عمل کنند که داد و ستد در آن رواج نداشته باشد،

نمی‏توان گفت که آنها، بازار را اقامه کردند، هر چند فروشگاه‏ها به صورت شبانه‏روزی باز باشند.

بدین ترتیب، زمانی نماز اقامه می‏شود که هدف از تشریع آنکه نهی از فحشا و منکر و یاد خدا است، به

دست آید. برای نیل به این هدف والا به آداب و شرایطی بیش از آنچه در کتاب های رساله توضیح المسائل آمده، نیازمندیم .

نمازتان برپا باد.






      
<      1   2   3   4   5   >>   >