آقای مشایی در باره جلسه خصوصی خود با متهم فساد بانکی توضیح بدهد !

کیهان:

مدیرعامل سابق بانک صادرات از جوانفکر مدیرعامل ایرنا خواست اسفندیار رحیم مشایی را برای ارائه توضیح در زمینه جلساتش با متهم اول پرونده فساد کلان بانکی مجاب کند.
جهرمی می گوید جوانفکر به جای دادن آدرس غلط بهتر است مشایی را مجاب کند تا درباره جلساتش با مه آفرید خسروی توضیح دهد.
روزنامه ایران مدتی است می کوشد ضمن تبرئه نقش برخی اعضای حلقه انحرافی، تمام مسئولیت فساد کلان بانکی را صرفا متوجه مدیران دو بانک ملی و صادرات (خاوری و جهرمی) کند. این در حالی است که دادگاه به تدریج در حال بررسی نقش تمام این مقامات است.
جهرمی با تکذیب ارتباط با مه آفرید خسروی گفته است: آقای جوانفکر به جای القای دروغ و دادن آدرس غلط بهتر است از آقای رحیم مشایی سؤال کند و ایشان را مجاب کند تا با ارائه توضیحات برای مردم روشن کنند که جلسات خصوصی با آقای مه آفرید خسروی در دفترشان در چه رابطه بود که منجر به مصوبه نیز برای ایشان شد. اگر آقای مشایی برای مردم توضیح ندهد بی انصافی و نامردی به مردم عزیز است.
وی تأکید کرد: در عین حال مطالبی در خصوص پرونده و این گروه دارم که به زودی در اختیار مردم فهیم قرار می دهم.
خاطرنشان می شود در پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده که اختصاص به رسیدگی به اتهامات معاون مالی گروه آریا داشت، کیفرخواست این متهم قرائت شد که از جمله گفته شده بود: معاون مالی شرکت آریا همراه با مدیرعامل داماش در دفتر آقای جهرمی، مدیرعامل سابق بانک صادرات جلسه ای داشتند که براساس گفته متهمان در این جلسه صحبت هایی گفته شد که آقای جهرمی بسیار برافروخته شده و دستور بررسی حساب های شرکت را صادر کرده است.
گفتنی است برخی مدیران بانک ملی و صادرات نقش عمده ای در تکوین فساد بانکی مربوط به گروه آریا داشتند. در این میان چند نماینده مجلس و مدیر میانی دولتی نیز جزو متهمان این پرونده هستند.

 

  

اژه ای: تعدادی معاون وزیر در پرونده فساد بانکی به‌زودی محاکمه می‌شوند/قرار منع تعقیب مرتضوی صادر شده/ان‌شاالله حکم فائزه هاشمی اجرایی می‌شود

  

 

 

به گزارش «فردا» به نقل از فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضع دولت در برابر فشارهای که وارد می‌شود، همچنان سکوت است چرا‌که کشور نیازمند وحدت و همدلی است اما کابینه خط قرمز است و مجموعه این فشارها کاری سیاسی است.

وی تصریح کرد: موضع ما سکوت بوده و همچنان سکوت است اما اگر بخواهند به این روند ادامه دهند، مسائل را با مردم در میان می‌گذارم و به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل می‌کنم.

رئیس جمهور که ابراز امیدواری کرد این روند متوقف شده و نیازی نباشد وی وارد عمل شود، گفت که در خصوص اتهاماتی که به همکارانش در دولت وارد می‌کنند، با رئیس قوه قضائیه مذاکره کرده است