بهتر است به جای ورود در اموری مثل اعلام نظر درباره کاهش یا افزایش میزان روزه‌خواری یا ماجرای درخواست از اینترپل برای برخورد با بی‌حجابی بازیگران ایرانی در خارج از کشور، به وظیفه اصلی خود که حضور فعال و پررنگ در تیتراژ...

 

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،هفته نامه یالثارات الحسین(ع) در ستون سیاست به روایت همولایتی نوشت:

کاهش به روایت ناجا



1- معاون اجتماعی ناجا: امسال روزه‌خواری 20 درصد کاهش داشته است. (خبرگزاری نسیم هفته پیش)
2- فرمانده ناجا: امسال کاهش چشمگیری در برخورد با روزه‌خواری داشتیم. (هفته‌نامه امین جامعه، 5/5/92)

نتیجه اخلاقی:
الف) حرف راست را باید از فرمانده شنید! لابد راست می‌گوید! امسال ناجا برخورد با روزه‌خواری را به شدت کاهش داده و تقریبا بی‌خیال مبارزه با روزه‌خواری شده!
ب) معاون محترم ناجا هم نفرموده‌اند که به نسبت کجا روزه‌خواری در کشور کاهش داشته؟

شاید ایشان میزان روزه‌خواری در ایران را با روزه‌خواری در تل‌آویو، لندن یا شانگ‌های مقایسه کرده و به این نتیجه‌ رسیده‌‌اند که امسال میزان روزه‌خواری در کشور کاهش داشته‌ است! آن هم 20درصد! البته ممکن است عزیزان ناجا امسال برای دادن آمار دقیق در خصوص میزان روزه‌خواری، مقابله با روزه‌خواران را بی‌خیال شده و فقط به سرشماری آنان مشغول بوده‌اند که توانسته‌اند این قدر دقیق میزان روزه‌خواری و درصد کاهش آن را (البته در مقایسه با لندن و تل‌آویو و...) محاسبه کنند! و الا امسال هر دختر 9 ساله مسلمانی می‌توانست میزان روزه‌خواری و در مملکت را تشخیص دهد!

ج) به معاون محترم اجتماعی ناجا عرض می‌کنیم بهتر است به جای ورود در اموری مثل اعلام نظر درباره کاهش یا افزایش میزان روزه‌خواری یا ماجرای درخواست از اینترپل برای برخورد با بی‌حجابی بازیگران ایرانی در خارج از کشور، به وظیفه اصلی خود که حضور فعال و پررنگ در تیتراژ انتهایی فیلم‌ها و سریالهاست پرداخته و آن سنگر حساس را خالی نگذارند!
د) در خاتمه مجددا از صداقت فرمانده ناجا تشکر و قدردانی می‌نماییم.

تعارض دو حرف راست

1- دادستانی تهران: در جریان حمله به خانم ناهی از منکر در محله خانی‌آباد تهران، متهم دستگیر و به دادسرای بعثت معرفی و پرونده قضایی تشکیل و در نهایت متهم با معرفی کفیل آزاد شد. (امین جامعه، 5/5/92)

2- نیروی انتظامی: متهمین حمله به خانم ناهی از منکر در خانی‌آباد تهران پس از دستگیری و تشکیل پرونده به دادسرا ارجاع شده و حسب دستور مقام قضایی با اخذ آدرس و التزام به حضور آزاد شدند. (صحت آدرس متهمین از طریق ارائه قبض برق تایید شد) -(امین جامعه 5/5/92)

* ملاحظات و تعارضات حقوقی:
الف) ناجا می‌گوید متهمین و دادستانی می‌گوید متهم! کدامشان راست می‌گویند؟ (هر دو! چون فرق معامله یک متهم است و کسی به خاطر یک متهم ناقابل دنبال تناقض و تعارض نمی‌رود!)

ب) ناجا می‌گوید متهمین با اخذ آدرس و التزام به حضور آزاد شده‌اند و دادستانی فرموده متهم با معرفی کفیل آزاد شده است! این دو جمله هم کاملا راست و دقیق است! تعارضی هم میان ادعای دو نهاد محترم نیست!

ج) اصل تعارض و تناقض آنجاست که آن خانم بی‌جا کرده که نهی از منکر کرده! اگر ریگی به کفش ایشان نبود مثل بقیه دنبال کار و زندگی‌اش می‌رفت! اگر زبانم لال و خدای ناکرده روزی روزگاری یک جانی خطرناک پیدا شد و به اسب مقامات قضایی و انتظامی «یابو» خطاب کرد آنگاه «منکر» واقعی رخ داده و همه باید برای نهی از آن وارد عمل شوند!

زنی که بچه بغل نهی از منکر می‌کند(آن هم در خصوص یک اتفاق بسیار ساده به نام کشف حجاب) و بعد هم به وسیله زنان بی‌حجاب کتک می‌خورد (آن هم در پایتخت ام‌القرای جهان اسلامی یعنی تهران) حتما آدم شری است و کتک فوق‌الذکر حقش بوده و اگر دست و پای ضاربان بابت کتک زدن او زخم برداشته یا سرخ و کبود شده باشد باید به پرداخت دیه به ضاربان محکوم بشود تا بفهمد که مملکت قانون دارد و هرکی به هرکی نیست!

*سوال حقوقی:
اگر فردی به اتهام خط انداختن روی پراید فلان مامور ناجا یا خالی کردن باد لاستیک خودروی معاون بازپرس شعبه اول فلان دادگاه دستگیر و به دادسرا معرفی شود با اخذ قبض برق و یا ساز و کاری مشابه آزاد خواهد شد یا باید قباله ازدواج مادر ناصرالدین شاه و سند شش دانگ کاخ سعدآباد را وثیقه بگذارد تا روی آزادی را ببیند؟

خورده شد

مدیر عامل هواپیمایی قشم: از سال 88 تا الان سه بار سفارش خرید هواپیما داده‌ایم که فروشندگان به گونه‌ای از تحویل هواپیما خودداری کرده و پولمان توسط آنها خورده شد! سرانجام موفق شدیم تعدادی هواپیما با میانگین عمر 11 تا 16 سال خریداری کنیم! این هواپیماها بسیار نوین و به روز هستند! (ایران،13/4/92)

1- خوب شد که فروشندگان مرحله چهارم به صورتی اتفاقی درستکار از آب درآمدند در غیر این صورت ممکن بود به جای 3 بار 13 یا 16 بار کلاه این شرکت برداشته می‌شد! علی‌الظاهر مدیران این شرکت نذر داشتند به همه کلاهبرداران بین‌المللی فعال در عرصه هواپیمایی حال اساسی داده و با دادن سفارش خرید هواپیما و پرداخت پول نه هواپیمایی تحویل بگیرند و نه پولشان را!!

2- پولهای خورده شده فوق‌الذکر متعلق به خود این عزیزان (مدیران هواپیمایی قشم) بوده، یا اقوام درجه یک‌شان؟ چون بعید است آدم پول سهامداران از همه جا بی‌خبر یا بیت‌المال را این جوری به حلق کلاهبرداران بین‌المللی صنعت هوانوردی واریز کند آن هم نه یک بار بلکه 3 بار!

3- البته این که چگونه می‌شود هواپیماهایی دست چندم که 16 سال از ساختشان می‌گذرد به روز و نوین باشند برمی‌گردد به هوش و ذکاوت مدیران هواپیمایی قشم! چون برای کسی که 3 بار پولش توسط فروشندگان هواپیمایی خورده شده هواپیمایی‌های 16 ساله نه تنها کهنه نیستند بلکه بسیار نو و به روز هم می‌باشند!

عدلیه در غش و ضعف(1)

*سه سارق و تبهکار سابقه‌دار به اتهام تشکیل باند کیف قاپی و ارتکاب ده‌ها مورد سرقت دستگیر شدند.

یکی از این 3 نفر پس از مرخصی از زندان به این باند پیوسته است. اعضای باند اقرار کرده‌اند که بارها به زندان افتاده و هر بار پس از آزادی به کیف‌قاپی و سرقت پرداخته‌اند. (ایران 15/5/92)

1- ای کاش روزی برسد که مدیران عدلیه همه زندانیان را برای همیشه به مرخصی بفرستند! چقدر امنیت در جامعه افزایش خواهد یافت و طوفان عدل و داد به صورتی سیل آسا مملکت را فراخواهد گرفت! اصولا مرخصی برای زندانی است! آن هم زندانی تبهکاری که به صورت حرفه‌ای به شغل شریف کیف‌قاپی آن هم به صورت تخصصی مشغول است و هر بار پس از آزادی به این حرفه بازمی‌گردد و با پشتکار سعی در روشن نگه داشتن چراغ این حرفه و نوآوری و تنوع بخشی به شیوه‌های آن را دارد!

2- از سوی دیگر اصرار و قاطعیت عدلیه در اجرا نکردن حکم قطع دست سارقین(مخصوصا سارقان حرفه‌ای و این کاره) روز به روز به گسترش این حرفه شریف و افزایش تمایل نسل جوان به اشتغال در این عرصه منجر شده و اگر نبود این اصرار و قاطعیت شاید امروز در کشور نشانی از حرفه‌هایی مانند کیف‌قاپی، زورگیری، سرقت مسلحانه، سرقت به عنف و... باقی نمانده بود!

تلاش عدلیه برای بقا و توسعه این حرفه‌های خاطره انگیز و عدم اجرای حکم خشن و قدیمی و از مد افتاده قطع دست سارق (آن هم سارقین حرفه‌ای) حاکی از دوراندیشی و روشن‌بینی این عزیزان دارد و به همین دلیل از طرف تمامی مالباختگان و آسیب دیدگان از کیف قاپی و قربانیان سرقت به عنف از عدلیه متشکریم.