زنگ خطر به صدا درآمده است
آیت‌الله شبستری: نکند تجربه آندلس تکرار شود/ تهدید جوانان و نوجوان از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای

امام جمعه تبریز گفت: دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از بدحجابی اقدام عملی نمی‌کنند و این امر نگران کننده بوده و نکند تجربه آندلس در ایران تکرار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه اثر مسائل فرهنگی با دلیل و برهان بیشتر می‌شود و کارهای احساسی و شعارگونه اثر خوبی ندارند، اظهار کرد: متاسفانه در شرایط فعلی با گسترش ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک که بی‌بند و باری‌های جنسی و بی‌مبالاتی و ارتباط نامشروع دختر و پسر را ترویج و تبلیغ و نوجوانان و جوانان را تهدید می‌شود.

وی با ابراز نگرانی در این زمینه افزود: دستگاه‌های اجرای اصلا در این زمینه قدم بر نداشته و برای جلوگیری از بدحجابی اقدامی نمی‌کنند و این امر نگران کننده بوده و نکند تجربه آندلس در ایران تکرار شود.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: خطر استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در دوران جوانی و نوجوانی علاوه بر خدشه دار کردن عفت جوانان موجب افت تحصیلی آنها نیز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بنا به اعلام روانشناسان اگر یک دانش‌آموز روزانه یک بار به دنیای مجازی مراجعه داشته باشد به طور متوسط 25 دقیقه وقت او صرف و مانع مطالعه دروس و افت تحصیلی می‌شود.

زنگ خطر به صدا درآمده پدران و مادران مراقب باشند

آیت‌الله مجتهد شبستری خطاب به پدران و مادران گفت: هشدار می‌دهم زنگ خطر به صدا درآمده است اگر نسبت به جمع‌آوری ماهواره از خانه‌ها اقدامی نکرده و نظارت دقیق بر استفاده فرزندان از اینترنت نداشته باشید جوانان و نوجوانان را از دست خواهید داد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: از مسئولان دولتی می‌خواهیم چه دولت فعلی و چه دولت آینده برای حفظ خون شهدا و حفظ اسلام و انقلاب برای مقابله با شبیخون فرهنگی هر چه سریع‌تر اقدامات عملی را انجام و اتخاذ کنند.

وی همچنین با بزرگداشت روز 21 تیر ماه روز عفاف و حجاب در کشور گفت: مردان و زنان مسلمان در سال 1314 شمسی در اعتراض به کشف حجاب رضا خانی توسط ایادی رژیم منحوس پهلوی، در مسجد گوهرشاد مشهد اعتراض کرده و با رگبار مسلسل ارتش شاهنشاهی به خاک و خون کشیده شدند که شمار این شهدا به بیش از دو هزار نفر رسید.

انتخابات و بازگشت ارتش به پادگان‌ها تنها راه‌حل مصر

امام جمعه تبریز در ادامه به حوادث کشور مصر اشاره و اظهار کرد: اعتراضات علیه محمد مرسی باعث شد تا ارتش مصر وارد عمل شود و با کنار گذاشتن وی کشور را در دست گرفت در حالی که از ریاست مرسی یک سال بیشتر نگذشته بود.

وی ادامه داد: ارتش مصر سعی دارد با روی کار آوردن چهره‌های ملی چنین وانمود کند که اقدامش کودتا نبوده است اما نظرسنجی‌های موجود نشان می‌دهد از 10 نفر مصری هشت نفر مخالف اعمال سیاست‌های آمریکایی در این کشورند.

آیت‌الله مجتهد شبستری بهترین و تنها راهکار برای حل بحران مصر را انتخابات دانست و تصریح کرد: این انتخابات با مشارکت همه گروه‌ها و احزاب برگزار شده و ارتش باید به پادگان‌ها بازگردد.

امام جمعه تبریز همچنین به اوضاع سوریه و موفقیت‌های ارتش این کشور در پاک‌سازی مناطق اشغال شده اشاره کرد و گفت: به فضل الهی و پایداری و مقاومت مسلمانان جهان شاهد تحقق شعار همیشگی «اسلام پیروز است اسرائیل نابود است» خواهیم بود.

انتقاد از اسراف، ریخت و پاش‌ها در افطاری‌ها

آیت‌الله مجتهد شبستری از عموم مومنان خواست تا در ماه رمضان با رعایت شرایع اسلامی مصداق آیه شریفه «لعلکم تتقون» شویم.

وی با بیان اینکه اینگونه ضیافت‌های افطاری به تقوا که هدف نهایی روزه‌داری است، لطمه می‌زند، بر دوری از اسراف تاکید کرد

خطیب جمعه تبریز از اسراف، ریخت و پاش‌ها در سفره‌های افطاری انتقاد کرد و گفت: یک بخش حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تولید و بخش دیگر آن صرفه‌جویی و قناعت است.