آقای رئیس! ازحال شما و «دارالافتاء» اختصاصی تان در شرایط وزیدن گرفتن «بادهای موسمی اعتدال» بی خبریم! امّا ما «همینیم»!،«کهنه پرست»! و امت حزب الله به «کهنه پرستی» خود افتخارمی‌کند....

پایگاه خبری انصارحزب الله:ضرغامی رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران درهمایش ملی ارتقای کیفیت، آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی که صبح روز سه شنبه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شددرحاشیه سخنرانی خود به خلق افتضاح تصاویر پخش شده درجریان پخش مسابقه والیبال از سیما اشاره کرد و به ارائه ادله برای توجیه افتضاح به بار آمده پرداخت و پس از کلی بافتن آسمان به ریسمان در نهایت به معترضان فهماند که این حد از پخش مستقیم شادی زنان عریان با توجه به جمیع شرایط و تلاش سانسورچی‌های خبره سیما بوده استاندارد بود و حتی باید ازما تشکر هم بکنید

اما رئیس کارت زردی صدا وسیما که پس از ارائه این توجیهات، موضع خود را ارتقاء یافته فرض کرده بود مشغول زمینه چینی برای آماده سازی اذهان برای خلق دومین افتضاح سیما پرداخت وگفت:«ازنظر فرهنگی تماشاچیان متفاوتی درسالن برگزاری مسابقات در ایتالیا حضور داشتند که این وضعیت درسالن مسابقات در کوبا وخیم‌تر هم می‌شود. دربازی والیبال برخلاف فوتبال تماشاچیان چسبیده به زمین بازی هستند. وقتی بازی جریان دارد و دوربین به ضبط بازی می‌پردازد خواه‌ناخواه تصاویری از تماشاچیانی که ممکن است پوشش نامناسب داشته باشد پخش می‌شود.»

ضرغامی درادامه عرایضش پیشاپیش فتوای شرعی فضاحت پیش رو را از دارلاافتاء ناکجا آباد تراشید وگفت: « من روز گذشته‌ با علما و روحانیون درباره موضوعی بحث داشتم و این مسئله را نیز مطرح کردم که ما اگر بخواهیم مرّ شرع را رعایت کنیم باید مسابقه روز شنبه ایران و کوبا را نشان ندهیم چون دلیل گرم بودن هوا در کوبا وضعیت تصویرها بدتر خواهد شد. شما قضاوت کنید تیم ایران با این همه موفقیتی که کسب کرده چه میزان تماشاگر درایران دارد. اگر ما بازی را نشان ندهیم این تماشاگران به سراغ ماهواره‌ها خواهند رفت و ما به دست خودمان بسیاری از مردم و جوانان را به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای سوق داده‌ایم. در این جلسه همه دوستان گفتند بهترین کاراین است که حتما بازی پخش شود ما شما تا آنجا که می‌توانید کنترل کنید.»

اما دو سوال از رئیس رساانه ملی بدین شرح مطرح است:
1- احتمالا منظور شما از کاربرد «علما و روحانیون» و«دوستان» مراجع تقلید نیست، پس الطفات فرموده بفرمائید این حضرات براساس کدام حکم شرعی به جناب عالی اجازه اشتغال به حرام و نشر فساد با استفاده از امکانات بیت‌المال را داده اند؟

2- یک نشانی ازحضرات ارائه دهنده مجوزیادشده بدهید تا امت حزب الله جهت کسب اطلاع از آخرین احکام شرعی منطبق با ضروریات روز(بویژه لخت شدن در کوچه وخیابان و رقصیدن زنان درانظار به مناسبت پیروزی‌های متوالی تیم‌های ملی در مسابقات بین المللی و... ) به ایشان مراجعه نموده و به تلمذ بپردازند.

وپس از این، پاسخی ازآرشیو صحیفه امام راحل به دعاوی مضحک رئیس رسانه ملی که پیشاپیش برای نمایش زنان عریان مستقر در کوبا از شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران تراشیده اند.البته معظم له این فرمایشات را درباره نشر موسیقی درصدا وسیمای سال 1358 وخطاب به همتای آقای ضرغامی بیان فرموده اند و از آنجایی که حرام، حرام است و در ذکر مثال هم مناقشه ای نداریم و بعید است که آقای ضرغامی هم احتمالا قصد داشته باشد بگوید پخش موسیقی حرام تر از نشان دادن زنان عریان است، برای هشدار به وی وتنویر افکار عمومی به بازخوانی دوباره آنمی‌پردازیم:

1- «اینکه می‏گویند که اگر چنانچه موسیقی در رادیو نباشد آنها می‏روند از جای دیگرمی‌گیرند موسیقی را، بگذار بگیرند از جای دیگر، شما عجالتاً آلوده نباشید؛ آنها هم کم کم برمی گردند به اینجا. این عذر نیست که اگر موسیقی دررادیو نباشد، آنها می‏روند ازجای دیگر موسیقی می‏گیرند.حالا اگر ازجای دیگر موسیقی بگیرند، ما باید به آنها موسیقی بدهیم؟! ما باید خیانت بکنیم؟! این خیانت است به یک مملکتی، خیانت است به جوانهای ما. این موسیقی را حذفش کنید بکلی، عوض این یک چیزی بگذارید آموزنده باشد. کم کم مردم را و جوانهای ما را عادت به آموزندگی بدهید؛ از آن عادت خبیثی که داشتند برگردانید.» (1)

2- «نترسید ازاینکه به شما بگویند کهنه پرستید50 سال به ما گفتند، بگویند، ما همینیم. مسائل را جدی بگیرید، نه مسائل را گوشتان به این باشد که از اروپا چی می‏گوید؛ گوشتان به این باشد که غرب چه خبری دارد؛ گوشتان به این باشد که مسائل درغرب چه جوری حل می‏شود. ما شرقی هستیم، ما یک مسائل خودمان برای خودمان داریم، یک چیزهایی در بین خودمان باید باشد.»(2)

3- «این دستگاهی که دست شماهاست این دستگاه را اصلاحش کنید؛ یعنی غربی نباشید، غرب زده نباشید، که حتماً باید بین این خبر و این خبر، موسیقی باشد، این غربزدگی است، یک طرح دیگری درست کنید، یک چیز دیگری. اخبار را زیادترش کنید، یک کارهایی بکنید که موسیقی را ترکش کنید.»(3)

4- «اینکه ما می‏گوییم که اینها را از بین ببرید و مکرر من گفته‏ام، شاید تا حالا ده مرتبه بیشتر من به آقای قطب زاده (سرپرست وقت رسانه ملی) (4)گفته‏ام که آقا این را بردارید از آن، می‏گوید نمی‏شود. من نمی‏دانم این «نمی‏شود» یعنی چه؟ چرا نمی‌شود؟ شما به عرض من گوش بکنید. من عرض می‏کنم که اگر ما یک کاری که صلاح ملتمان است بکنیم، غربیها یا غرب زده‏ها بیایند به ما اشکال بکنند و بگویند که اینها کهنه پرستند، ما باید دست برداریم برویم سراغ آنها؟ یا نه، ما باید مصلحت خودمان را ملاحظه کنیم.»(5)

سخنان امام گویا، صریح و انگاری وفق شرایط امروز ماست، پس نه نیازی به تفسیر دارد و نه تعبیر! سخن پایانی با ضرغامی:

1- آقای رئیس! ازحال شما و «دارالافتاء» اختصاصی تان در شرایط وزیدن گرفتن «بادهای موسمی اعتدال» بی خبریم! امّا ما «همینیم»!،«کهنه پرست»! و امت حزب الله به «کهنه پرستی» خود افتخارمی‌کند.

2- آقای ضرغامی! شما برکرسی ریاست رسانه ملی تکیه زده اید، از کیسه بیت‌المال خرج می‌کنید وارتزاق، پس موظفید که آن را به حرام نیالایید.

3- آقای ضرغامی! شما رئیس یک دستگاه حکومتی هستید، پس حتی اگر اعتقادی هم به سخنان امام خمینی ندارید، موظفید که براساس جایگاهی که تصرف کرده اید به آن عمل کنید!

4- آقای رئیس! فراموش نکنید که به حکم «ولی امر» کرسی ریاست به شکل مشروط در تصدی شماست.

5- آقای رئیس! متدینین همانطور که نشانی دفتر «شمقدری» را از بَرَند، راه اطاق کار شما را نیزمی‌دانند! پس اگر جوابی در آستینتان برای «کهنه پرستان» آماده کرده اید به فتوای دارالافتاء خود در روز شنبه عمل کنید.


پی نوشت:
1- سخنرانی در جمع کارکنان رادیو دریا، نقش تربیتی رادیو و تلویزیون، 30 تیر 1358
2- همان.
3- بیانات درجمع کارکنان سازمان صدا و سیما (نقش رادیو و تلویزیون)، 28 تیر 1358، نقش رادیو و تلویزیون در اصلاح یا افساد مملکت.
4- صادق قطب‌زاده پس از پیروزی انقلاب سرپرست سازمان صدا و سیما بود که در تاریخ 17 فروردین 1361 به اتهام طرح کودتا برای براندازی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شد در 24 شهریور 1361 اعدام شد.
5- بیانات درجمع کارکنان سازمان صدا و سیما (نقش رادیو و تلویزیون)، 28 تیر 1358، نقش رادیو و تلویزیون در اصلاح یا افساد مملکت.