پایگاه خبری انصارحزب الله:آیا تا به حال شنیده اید ماجرای کسی را که چند روز در دل کویر گم شده و در اوج ناامیدی ناگهان چشمه ای بسیار زلال وگوارا وخنک در کنار درختان بسیار سرسبز وسربه فلک کشیده و پرمیوه ای را دیده باشد؟ اینکه چقدر شاد می شود و امیدوار، دقیقا حکایت حال این حقیر بود درمناطق کپرنشین کرمان در شهرستان عنبرآباد در روستای حاجی آباد فلاح ؛ که بعد از سالها خشکسالی شدید فرهنگی، به ناگاه آبشاری بسیار زیبا و با طراوت را در دل این کویر خشک و بی آب و علف دینداری دیدم. 



روستایی که اهالی آن به شکل وضو، تیمم می کردند، امواتشان را بدون سدر و کافور غسل می دادند، به جای نماز و روزه به زیارت قدمگاه‌های روستایشان مشرّف می‌شدند، خرگوش شکار می کردند و می خوردند، زن و مرد نامحرم به راحتی به هم دست می دادند، بعد از داشتن چند نوه و نتیجه، با غسل میانه ای نداشتند! و... 

به راستی حاجی آباد فلاح با شرح مختصری که از استضعاف دینی و فرهنگی آن داده شد، همان کویری بود که ذکرش رفت.اما ذکر آن چشمه زلال وگوارا وخنک درکنار درختان بسیار سرسبز و سربه فلک کشیده و پرمیوه... زن که نه! شیر زنی بود که پس از مراجعه به حاج آقا قرائتی با تاسیس یک خانه قرآنی در کویر فرهنگی حاجی آباد فلاح چنین کرد: 



آموزش روخوانی و روانخوانی کتاب نور، آموزش مفاهیم قرآن، اجرای طرح نسیم انس، اجرای طرح ریشه کنی بیسوادی قرآن، آموزش حفظ موضوعی نونهالان و حفظ نیم جزء، اجرای طرح حدیث وقصه گویی امامان، اجرای طرح سوره فیل ویژه پیش دبستانی، طرح 1445 سوره مبارکه انفال، آموزش تجوید، آموزش تجوید به صورت اشاره، راه اندازی گروه تواشیح و سرودهای عربی ویژه نونهالان و نوجوانان و جوانان، کلاس زبان انگلیسی، کلاس نقاشی، آموزش اشعار حافظ به صورت موضوعی، آموزش حکایت‌های گلستان سعدی، آموزش اشعار بابا طاهر، برگزاری یک دوره تفسیر سوره مبارکه حجرات، برگزاری شش کلاس احکام، برگزاری طرح تربیتی چهره به چهره به مدت سه سال، مدیریت دو حلقه صالحین44 نفره، راه اندازی چهار هیئت قرآنی در روستاهای همجوار، تدریس برای بچه‌های اهل تسنن در کلاسهای قرآنی و ... برای ده‌ها برادر وخواهر کودک و نوجوان وجوان روستایی و بالاخره کسب رتبه اول شهرستان عنبرآباد در برگزاری حلقه‌های صالحین، کسب رتبه اول استان کرمان در طرح چهره به چهره، دو سال کانون نمونه شدن و اخذ لوح سپاس... 



اینها تنها بخشی از کارنامه درخشان یک خانم معلم قرآن پرتلاش بود. بله فقط یک خانم، نه جمعی از کارمندان حقوق بگیر ! خانمی که نه تنها حقوق نمی‌گیرد بلکه بسیاری از هزینه‌های خانه قرآنی خود را نیز شخصا پرداخت می کند. شاید خواندن آنچه ذکرش رفت برای مخاطبین هفته نامه یالثارات مطالب عادی و پیش‌پا افتاده ای باشد؛ اما اگر شما هم مثل حقیر به مخروب? گلی آنان که نامش را خانه قرآنی گذاشته بودند می آمدید نظر دیگری می داشتید.یک اتاق مخروبه استیجاری، بدون آب، گاز، تلفن و هر گونه امکانات آموزشی و آسایشی دیگر (البته برق استثناء بود آن هم برق بدون لامپ)! این شرح وضعیت خانه قرآنی است که از ابتدای سال91 تاکنون به اهالی آن، 90 بار برای تخلیه اش اخطار داده‌اند!. 

حالا بخوانند یالثاراتی‌ها شرحی از زبان این معلمه دلسوز قرآنی روستای حاجی آباد فلاح :«خانه قرآنی روستای حاجی آباد فلاح از مرداد ماه 1382 با هیئت قرآنی صدیقه کبری(س) شروع به فعالیت نمود که به طور سیّار هفته ای دو جلسه خانه به خانه می گشت و دعای توسل وحدت بین شیعه و سنی، توسط یکی از خواهران سنی قرائت می شد و برای خواهران اهل تشیع و تسنن نیز مباحث مهدویت و قرآن تدریس می شد. روند کار به همین منوال پیش می رفت تااینکه سازمان تبلیغات مجوز خانه قرآن را به ما داد و شخصی یک اتاق را نیز به عنوان کلاس درس در اختیار ما گذاشت. 

اما بعد از مدتی، چند بار تذکرداد که باید آن اطاق را تخلیه کنیم ولی ما مکانی برای انتقال نداشتیم، تا اینکه یک شب صاحب اتاق به بهانه برداشتن وسایلش کلید اتاق را از ما گرفت و صبح روز بعد میز و تخته سیاه و موکت و20 قرآن خانه قرآن بیرون پشت درب قفل شده اتاق بود! چند روز به همین منوال گذشت تا اینکه شخص دیگری، کپری را در اختیار خانه قرآن قرار داد که چهار ماه با سختی فراوان، بدون برق وامکانات درتابستانهای عنبرآباد باگرمای 40- 50 درجه به کار خود ادامه دادیم. 



از فروردین سال 90 مکان مخروبه ای که الان نیز در آن ساکن هستیم در اختیار ما گذاشته شد که هزینه برق مصرفی آن را نیز شخصا پرداخت می کنم، اما حالا صاحب همین مخروبه نیز جوابمان کرده وحتی تا یک هفته هم راهمان نداد! 

ازسال 82 تا امروز 27 درخواست ونامه جهت ساخت مسجد فرستادم اما با وجود جمعیت 1300 نفری این روستا متاسفانه پاسخ آن در حد چند ستون نیمه کاره باقی مانده است. از طرف دیگر با پیگیری‌های فراوان، یک ساختمان 85 متری برای خانه قرآن اختصاص داده شده که آن هم به علت کسری 20 میلیون تومانی بودجه به شکل نیمه کاره رها شده است. این درحالی است که موقعیت خاص روستای حاجی آباد فلاح از لحاظ همجواری با روستاهای اهل تسنن و استفاده برادران و خواهران اهل تسنن از این برنامه‌ها و فعالیتهای این خانه قرآنی، نکته ای است که بر اهمیت ساخت و تجهیز هرچه سریعتر ‌آن می افزاید.» 

این خواهر قرآنی از سال 82 عشق علی و آل علی(علیهم السلام )را برای بچه‌های شیعه و سنی مشق می‌کند و فریادگر حب زهرا(سلام الله علیها ) و اولاد زهراست ؛ امید است در این قافله خیر، سهمی داشته باشیم و در روز قیامت شرمنده زهرا(سلام الله علیها ) و اولاد زهرا (سلام الله علیها ) نشویم. امید است مثل همیشه با حمایت خیّرین دلسوز، خانه قرآن وچند ستون نیمه کاره مسجد این روستا به زودی تکمیل گردد. 

شماره حساب گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت 4420447442 نزد بانک ملت به نام گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت و شماره کارت بانک ملت به نام محمد رضا فراهانی 6104337097054322 آماده دریافت کمک‌های سبز شما خیر اندیشان کوثری است. خواهشمند است بعد از واریز درضمن پیامکی به شماره برادر فراهانی 09108051182 حتما مبلغ هدیه و علت واریز (بابت خانه قرآنی روستای حاجی آباد فلاح) را ذکر بفرمایید.

منبع:هفته نامه یالثارات الحسین(ع)