نتیجه می‌گیریم اگر یک دادستانی درد دین و امنیت و اخلاق جامعه را داشته باشد می‌تواند بسیاری از کارهای زمین مانده قوه قضائیه (مثل پیشگیری از جرایم به وسیله نامساعد کردن زمینه‌های وقوع جرم) را به نحو مناسب انجام دهد و به سرانجام برساند.

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،هفته نامه یالثارات الحسین(ع) در ستون سیاست به روایت همولایتی نوشت: شنیده‌ایم که دادستان محترم شهرستان دزفول با حمایت از نیروهای بسیجی مجموعه‌ای از اقدامات تامینی را در چند ماه اخیر در سطح منطقه به اجرا گذاشته که منجر به کاهش جرایم و افزایش امنیت اخلاقی در این شهرستان شده است!لذا: 

1- از مقامات عالیه عدلیه خواهشمندیم نسبت به تقدیر از ایشان و ترویج چنین اقداماتی در میان سایر دادستانهای محترم اقدامات لازمه را مبذول فرمایند! 

2- نتیجه می‌گیریم اگر یک دادستانی درد دین و امنیت و اخلاق جامعه را داشته باشد می‌تواند بسیاری از کارهای زمین مانده قوه قضائیه (مثل پیشگیری از جرایم به وسیله نامساعد کردن زمینه‌های وقوع جرم) را به نحو مناسب انجام دهد و به سرانجام برساند. 

3- برای کاهش جرم باید از اختیارات قضایی بیشترین بهره را برد!( که الان از این ظرفیت در حداقل ممکن استفاده می‌شود.) 

4- ما هم به سهم خودمان از ایشان ممنونیم! خدا خیرشان بدهد! 

* مثال: به عنوان نمونه در طول چند ماه اخیر ایشان با کمک بچه‌های بسیجی دزفول یکی از اماکن عمومی و تفریحی این شهر که کانون فساد، بی‌بند و باری، فحشا، عربده و چاقوکشی، شرب خمر و... در سطح شهرستان و شمال استان خوزستان شده بود را پاکسازی کرده و به صورت دائمی تحت نظارت قرار داده‌اند.
 
نتیجه آن شد که با نامساعد شدن منطقه برای ارتکاب جرایم، مجرمان و متخلفان گورشان را گم نموده و محیط جهت استفاده خانواده‌ها و مردم متدین مساعد شد! (یعنی یک قدم معقول و قانونی موجب کاهش جرایم و افزایش امنیت اخلاقی و روانی و ایجاد محیط آرام و امن برای زندگی مردم می‌شود! چرا سایر دادستانهای مملکت از این نمونه مطلوب الگو نگیرند؟!)