فاطمه ولی زاده پاشا رتبه اول کنکور زبانرسی هم از اینکه در این راه از بین بروم ندارم .

فاطمه ولی زاده پاشا ، رتبه یک رشته زبانهای خارجی، در گفتگوی تلفنی با خبرنگار بلاغ ، لطف خدا و سپس تلاش خود و کمک خانواده و معلمان خوب را عوامل موفقیت خود معرفی کرد

این بسیجی نخبه افزود : از تابستان سال قبل از کنکور بطور جدی مطالعه را شروع کردم در بعضی مواقع تا ده ساعت در روز به مطالعه دروس میپرداختم، تمرکز اصلی من روی کتابهای درسی بود ولی در کنار آن کتابهای کمک آموزشی نیز میخواندم .

رتبه یک زبانهای خارجی با اشاره به مشقت های خود در طول یک سال اخیر،خاطر نشان کرد: این یک سال ارزش این را دارد که انسان تلاش بکند اگر تلاش کافی باشد حتما نتیجه بخش خواهد بود . اگر یک برنامه ریزی درست باشد و با برنامه عمل شود می توان با آرامش کامل مطالعه کرد و نتیجه آن را هم دید.

دانش آموز فرزانگان بابل در پاسخ به این سوال که آیا انتظار این رتبه را داشتند یا خیر؛ گفت : انتظار رتبه ی خوب را داشتم اما اصلا انتظار نداشتم رتبه یک بیاورم .

ولی زاده پاشا با اشاره به حضور در آزمونهای آزمایشی گفت که این آزمونها با شبیه سازی شرایط کنکور میتوانند تاثیر بسیار مهمی داشته باشند و به شدت از استرس دانش آموز در جلسه ی امتحان کم کنند و با داشتن سوالات نسبتا مشابه تاثیر مهمی در قبولی دانش آموز داشته باشند اما مهمترین عامل همان تلاش و همت خود فرد است.

این دانش آموز تیزهوش شهرستان بابل در مورد ترور نخبگان علمی کشور گفت : به هر حال چون شهادت این دانشمندان برای ارتقای علم و سربلندی وطن بوده به نظرم خیلی ارزش دارد و هیچ ترسی هم از اینکه در این راه از بین بروم ندارم .

مصاحبه توسط: سیده مهری حسینی