قطع10 روزه آب در بخش چاه دادخدا قلعه گنج کرمان صدای مردم روزه دار و محروم چاه دادخدا را درآورده است.

 به گزارش بازخوانی؛ از سه شنبه هفته گذشته است که بدلیل سوختن دینام، آب این بخش پرجمعیت قطع گردیده است و مردم روزه دار برای تهیه آب آشامیدنی خود باید مسافت های طولانی را طی نمایند

حسنی یکی از ساکنان چاه دادخدا در گفتگو با خبرنگار ما ضمن بیان مطلب فوق گفت؛ در این مدت مشکلات زیادی برای تهیه آب متوجه مردم گردیده است و در این درجه گرمای بالا مردم باید با گالن های 20 لیتری خود را به تلمبه های که گاهاً از محل زندگی بعضی مردم فاصله زیادی دارد خود را به آب رسانده و آب مورد نیاز خود را تامین نمایند.
 
وی افزود، تا امروز که 10 روز است از قطع آب میگذرد کسی پاسخ قانع کننده ای به ما نداده است.
 
 فلاحی بخشدار چاه دادخدا در گفتگو با بازخوانی گفت؛ طبق اعلام نظر شرکت آبفار دینام های که میسوختند دیگر تعمیر نمیشدند و دینام جدید باید جایگزین آنها می گردید و به همین دلیل دینام سوخته شده برای تعمیر به کرمان فرستاده نشد? اما شرکت نتوانست دینام جدید را جایگزین نماید و ناچاراً دینام سوخته را برای تعمیر به کرمان فرستادیم و همین مسئله زمان را از ما گرفت تا اینکه بعد از تعمیر به چاه دادخدا برگدانده شد و بدلیل نبود جرثقیل در این منطقه درخواست جرثقیل از منوجان کردیم که دیشب به منطقه فرستاده شد و هم اکنون دینام در حال کارگزاری در داخل چاه می باشد و ان شاالله بزودی این مشکل رفع خواهد شد
 
فلاحی افزود?؛ فقط 60? از مردم منطقه چاه دادخدا از آب شرب سالم بهره مندند و بدلیل گستردگی و جمعیت بالای این بخش به سه مجتمع آب دیگر نیازمند می باشد که برای هر مجتمع حداقل 2 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که امیدواریم بتوانیم این مشکل را حل نمائیم.
 
البته گفتنی است هر چند مشکل اعتبار برای حل آب آشامیدنی سالم منطقه مشکل کوچکی نیست و نباید به سادگی از کنار آن گذشت، اما اهمال کاری مسئولین منطقه و استان هم در این مسئله کاملاً مشهود است که برای تعمیر کردن یک دینام کوچک باید مردم را در این گرمای نزدیک 50 درجه آنهم در ماه مبارک رمضان بمدت 10روز معطل نگهداشت.
 
مسئولین محترم اگر بودجه برای حل آب آشامیدنی مردم ندارند پس برای چه کاری بودجه دارند اصلا این مشکل بودجه تا چه موقع باید بعنوان چماق بر سر مردم خورده شود. آقایانی که مسئول هستند و برای حل آب آشامیدنی مردم، آنها را 10 روز معطل نگه می دارند نباید حداقل ذره ای در عدم کفایت خودشان شک نمایند!.