باز هم قانون

اگر اسلام ناب محمدی(ص) را رعایت کنیم خیلی از قوانین که حتی با عقل سلیم هم در تضاد است باید حذف و خیلی از قوانین جدید اضافه شوند

بعضی از موارد: امر به معروف ونهی از منکر ، مهریه و زندان و محکومیت مالی ، حجاب ، بانک و قراردادهای اقتصادی ، و...... که نمی شه اسم برد و خیلی اساسی هستن و سرچشمه اند

احتمال لغو قانون کنترل نرخ رشد جمعیت

عضو مجمع نمایندگان تهران در صورت بی توجهی به هرم جمعیتی، جمعیت کشور رو به سالمندی می رود، گفت: طرح لغو قانون تنظیم خانواده و جمعیت و کنترل نرخ رشد جمعیت کشور تهیه شده و احتمال تصویب این قانون وجود دارد.

فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه طرحی در خصوص سیاست جمعیتی کشور در مجلس در حال تهیه است، گفت: ماده واحده پیشنهادی این طرح تهیه شده که بزودی تقدیم مجلس می شود.

وی افزود: با عنایت به تحقق اهداف قانون تنظیم خانواده و جمعیت، مصوب 26 اردیبهشت 1372 مجلس شورای در زمینه کنترل نرخ رشد جمعیت و فراتر رفتن نرخ رشد مقرر در قانون و آئین نامه مربوطه و با عنایت به اینکه متوسط نرخ رشد جمعیت به نرخ 3/1 کاهش یافته که این امر تهدیداتی را متوجه کشور می نمایند که امضا کنندگان این طرح خواستار لغو قانون فوق الذکر شده اند.



وی افزود: نمایندگان ماده واحده ایی به این شرح را پیشنهاد نمودند که قانون تنظیم خانواده به شرح فوق از تاریخ تصویب این ماده واحده لغو می گردد و دولت موظف است لایحه جایگزین قانون مذبور در راستای سیاست ها و اهداف کلان کشور در زمینه جمعیت را در اسرع وقت به مجلس ارائه نماید.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: امام راحل تاکید داشتند که با توجه به سرمایه های طبیعی و خدادادی، کشور ما ظرفیت 150 میلیون نفر جمعیت را دارد. بنابراین با توجه به قوانین توسعه و چشم انداز 20 ساله کشور و تاکید بر تعلیم و تربیت اسلامی و مدیریت صحیح، توجه به هرم جمعیتی کشور در این مقطع تاریخی بسیار ضروری است چرا که در غیر این صورت طی چند سال آینده جمعیت کشور رو به سالمندی می رود.

آلیا اضافه کرد: در صورت عدم توجه به ترکیب جمعیتی کشور پیشرفت و تعالی کشور به جهت نیروی انسانی جوان و متخصص و کارآمد دچار تهدید خواهد.

وی گفت: مباحث کارشناسی این طرح در شورای فرهنگی -اجتماعی زنان و خانواده به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است.