به میمنت و مبارکی نام علی علیه السلام جوانان خود را زندانی می کنیم!!!!!!!!!!!

عجب مجلس اسلامیی!!!!!!!!!!!! هیچ مسلمانی مانند اینها پیرو احکام اسلامی نیست!!!!!

یه زمانی 1000 سکه (به میمنت کدام یک از نامها وبر اساس کدام یک از احکام وحدیث و روایت اسلامی نمی دانم) بود بعد گفتن به میمنت و مبارکی اقتصاد اسلامی که در کشور رواج داده ایم!!!! به مهریه های بالا مالیات ببندیم!!! بعد دیدن به میمنت و مبارکی تمام این تفکرا ت ناب اسلامی که مبتنی بر نص صریح اسلام در باب ازدواج است زندانها دارد پر می شود از جوانانی که آینده ساز این کشور هستند و بالاخره بعد از 4سال تلاش شبانه روزی در احکام اسلامی توانستد یک مورد میمنت و مبارک پیدا کنند شاید زندانی های مهریه کمتر شد!!!!!!

مگر نمی گوییم که اسلام حتی برای (پای چپ و راست)برنامه دارد چطور برنامه اسلام در مورد ازدواج این همه ایراد دارد و هیچ کدام از میمنت و مبارکی هنوز مشکل (ازدواج=زندان )را نتوانسته چاره کند ایراد کار از کجاست؟؟؟؟؟

نمایندگان مجلس با تصویب آخرین ماده مراعا مانده لایحه حمایت از خانواده، بالاخره بعد از گذشت حدود 4 سال، رسیدگی به لایحه مذکور را به اتمام رساندند. نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه حمایت از خانواده، آخرین ماده لایحه را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند که با تصویب این ماده، رسیدگی به لایحه مذکور پس از گذشت حدود 4 سال در مجلس هشتم، به اتمام رسید و بالاخره به شورای نگهبان رفت تا این شورا مصوبات مجلس را با قانون و شرع مقدس اسلام تطبیق داده و نظر خود را اعلام کند.
لایحه حمایت از خانواده در حالی به روزهای پایانی خود در مجلس هشتم رسید که روز گذشته و در آخرین مصوبات، پیشنهاداتی همچون تعیین سقف مهریه برای زندانی نشدن زوج، تعیین سن حضور اطفال در دادگاه خانواده و تقسیم شدن حقوق شوهر بین همسران خود به تصویب رسید. به گزارش مهر، نمایندگان مجلس تصمیم دارند به هرنحوی که شده، تکلیف لایحه حمایت از خانواده را قبل از سال نو به مشخص کنند. در بخش مهریه در لایحه پیشنهادی دولت آمده‌است میزان مهریه با توجه به وضع عمومی اقتصادی، هر سه سال یکبار از سوی رئیس قوه قضائیه اعلام شود و اگر مهریه نامتعارف بود زوج می‌تواند براساس توان خود پرداخت کند که این لایحه در کمیسیون قضائی حذف شد. ولی نیره اخوان بیطرف این بار پیشنهادی جدید ارائه کرد و گفت: میتوانیم در قانون مصوب کنیم که هرگاه مهریه در زمان وقوع عقد تا 110 سکه – به میمنت و مبارکی نام حضرت علی- باشد، وصول آن مشمول ماده 2 قانون محکومیتهای مالی شود و اگر بیش از این مقدار باشد، مناعت زوج ملاک پرداخت مقرر گردد. مقررات مربوط به به روز رسانی میزان مهریه نیز به قوت خود باقی است. پس از پیشنهاد اخوان، نماینده دولت هم موافقت کرد و درنهایت رای آورد.

http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/News.aspx?NID=95660

 

یاد آن بنده خدایی افتادم که می گفت همسرش گفته مهریه را به میمنت و مبارکی تعداد یاران امام زمان (عج) 313 عدد قرار می دهد!!!!!!گفتم اگر اینقدر مذهبی و اسلامیست!!!! مقام خود امام زمان (عج) که از یارانشان بالاتر است چرا به احترام خود ایشان که امام دوازدهم هستند مهریه خود را 12 عدد قرار نداده و یا 14 عدد بخاطر چهاردهمین معصوم بودن امام زمان (عج)؟

این هم نتیجه اعداد مبارک با تفکرات مذهبی!!!!!!!

تا کی می خواهیم دین را ملعبه هوا و هوس خود قرار دهیم؟؟؟؟؟؟

 

 

 

و اما نظر یکی از مراجع معظم تقلید آیت الله مکارم شیرازی

 

گروه جامعه و شهروند- افزایش چشمگیر زندانیان مهریه در سال جاری نسبت به سال گذشته که حکایت از رشدی بالای 100 درصد دارد عکس العمل های بسیاری را در بر داشته است.یکی از شدید ترین این واکنش ها مربوط به آیت الله مکارم شیرازی است که عنوان کرده قوانین مهریه آبروی اسلام را می‌برد.وی هم چنین گفته که ”خواستار اصلاح این قوانین خلاف شرع هستم.”
به گزارش ایلنا، مرجع تقلید شیعیان در درس خارج فقه و اصول چهارشنبه گذشته خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: سه قانون خلاف شرع مقدس اسلام در مورد مهریه در کشور اجرا می‌شود و خواستار اصلاح این قوانین توسط قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی هستم.آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی افزود: راهی شدن جوانان به زندان به دلیل پرداخت نکردن مهریه یکی ازاین قوانین است که باید اصلاح شود.وی اظهار داشت:امید داریم قوه قضائیه با همکاری مجلس این موارد خلاف شرع را حل کنند.آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد:اثبات پول نداشتن در پرداخت مهریه لازم نیست؛ نباید اعسار ثابت شود و فرد زندان برود تا ثابت کند که معسر است این خلاف بین شرع است؛ شما باید ثابت کنید که پول دارد و مهریه نمی‌دهد و اگر ثابت شد با وجود توانایی مهریه را نمی‌پردازد در این صورت باید به زندان برود.مرجع تقلید شعیان تصریح کرد:دومین قانون خلاف شرع این است که اگر ثابت شد کسی معسر است و اعسارش ثابت و مهریه تقسیط شود سکه اول را که پرداخت زن باید تمکین کند.وی در ادامه تشریح سومین قانون خلاف شرع مهریه افزود:برای عقد قصد جدی شرط است بنابراین جوانی که دانشجو است و برای عقدش زیر بار قرض رفته است مطمئنا پولی ندارد که بخواهد مهریه را عندالمطالبه بپردازد و با وجود تعهدی که کرده است قصد جدی برای پرداخت این مهریه از قبل نداشته است بنابراین زندانی کردن این فرد خلاف شرع است.آیت الله مکارم شیرازی پیشنهاد کرد:برای رفع این مشکل باید سقفی برای مهریه تعیین شود و بیش از آن براساس بخشنامه ای در دفاتر ثبت نشود چون اگر این 3 مسئله حل نشود زندان کردن فرد به خاطر مهریه خلاف آشکار شرع است.
گفتنی است پیش از این معاون ستاد دیه کشوراعلام کرده بود: در مدت 50 روز شاهد افزایش 327 نفری زندانیان مهریه بوده‌ایم و اگر این روند ادامه پیدا کند تا پایان سال 90 افزایش دست‌کم 117 درصدی زندانیان مهریه خواهیم داشت.محمد علی ساری بالا رفتن قیمت سکه را یکی از دلایل زیاد شدن پرونده زندانیان مهریه دانسته است.
قابل ذکر است در اواسط مهرماه سال جاری آیت الله لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نیز به قانون محکومیت های مالی اشاره کرده و در زمینه احراز اعسار محکومان مالی بویژه محکومان مهریه گفته است:امیدوارم این روند که افراد زندانی می‌شوند و بعد مسئله اعسار آنان رسیدگی می‌شود، مورد تجدیدنظر قرار گیرد و بحث عسر همزمان با بحث اجرای محکومتی های مالی مورد رسیدگی قرار گیرد. مسئله ای که اگر موردتوجه قرار گیرد، مشکلات بسیاری از زندانیان مهریه حل خواهد شد.
اعسار در واقع به تنگنای مالی و ناتوانی مردان در پرداخت مهریه اشاره دارد، موضوعی که اکنون پس از زندان رفتن آنها بررسی می‌شود و در برخی موارد هم ناتوانی مرد در پرداخت مهریه اثبات می‌شود.
از سوی دیگر تبعات اقتصادی افزایش قیمت سکه در ماه های اخیر اما موضوعی نیست که بتوان تاثیر آن را بر روی افزایش تعداد زندانیان منکر شد. به عنوان نمونه یک فرد کارمند که سال 83 ازدواج کرده و مهریه همسرش 300 سکه بهار آزادی بوده است، اکنون در صورت طلاق، باتوجه به اینکه مهریه عندالمطالبه بوده و سکه را به نرخ روز حساب می‌کنند، درحالی که در طول این مدت حقوق او حداکثر دو برابر افزایش یافته است. به همین اعتبار می‌توان گفت که با افزایش قیمت سکه، مهم ترین گروه قربانیان این ماجرای اقتصادی، مردانی هستند که با پایان زندگی مشترک شان، دوران زندان را آغاز می‌کنند.
این گزارش می‌افزاید آمار زندانیان مهریه‌ که در سال گذشته 2هزار و 300 نفر بوده در سال جاری به 3هزار و 300 نفر رسیده است.

http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/News.aspx?NID=89636


 هشدار:

من مجرد هستم! این را گفتم که نگویید خودش چوب میمنت و مبارکی این اعداد را خورده استتبسم