افزایش فعالیت کلیساهای خانگی، گسترش پوشش های نامناسب و مبتذل که اکثراً نیز با تقلید از ماهواره و فضاهای مجازی انجام می گیرد و... نشان از برنامه ریزی گسترده و دقیق دشمن برای آندولسیزه کردن جامعه ایران دارد.

پایگاه خبری انصارحزب الله:انقلاب اسلامی در حساس ترین شرایط خود از زمان پیروزی آن تا به امروز قرار دارد که عبور موفق از این شرایط حساس تأثیر زیادی بر تحولات آتی جهان و ایران خواهد گذاشت. به همین دلیل است که غرب به سرکردگی آمریکا و صهیونیست ها، به تازگی هجمه های سنگینی را علیه جمهوری اسلامی تدارک دیده اند، که ؛ تحریم های گسترده اقتصادی، اقدامات سخت افزاری (مانند ترور، حمایت از گروهک های جنایتکار)، نرم افزاری(حملات ویروسی به مراکز حساس) و هجمه های بزرگ فرهنگی و سیاسی... در این چارچوب ارزیابی می شود. 

شاید این موج گسترده هجمه و اقدامات ضدایرانی امروز غرب علیه ایران در طول تاریخ انقلاب بی نظیر باشد و علت آن نیز حساسیت و شرایط خاص امروز جهان است. گسترش موج بیداری اسلامی، وضعیت فلاکت بار اقتصادی غرب، بروز نشانه ها و فروپاشی لیبرال دموکراسی غربی و از سویی، پیشرفت های گسترده ایران در تمام زمینه ها و ابعاد و الگو شدن آن برای دیگر ملل و... سبب شده که غرب با تمام قوا وارد عرصه مقابله با جمهوری اسلامی شود.
 
گرچه، نظام جمهوری اسلامی، مقتدرانه و محکم در برابر این هجمه ها ایستاده است؛ اما به نظر می رسد که این توطئه های خزنده دشمنان از دید بسیاری از مسئولان و مردم ما مغفول واقع شده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است و آن توطئه ها، تهاجم خزنده و مرموزانه دشمن در بحث فرهنگی و اجتماعی است. 

برخی مسئولان آنقدر ذهن خود را مشغول مبارزه و دور زدن تحریم ها کرده اند که از این مهم، غافل شده اند و اگر گهگاه نیز اقدامی در موضوع فرهنگی و اجتماعی انجام می شود، ناقص، کم و بی اثر است. دشمن گرچه از همان ابتدای پیروزی انقلاب شبیخون فرهنگی علیه نظام را آغاز کرد اما واقعیت این است که اقدامات ضدفرهنگی آن امروز در اوج خود قرار دارد و مع الاسف، کمتر نیز در برابر آن اقدامی صورت گرفته است. 

در خبرها آمده بود که اخیراً بسیاری از آژانس های مسافرتی و تورهای گردشگری برای جذب مشتری از بین جوانان و کسب درآمد بیشتر، به شگردی ضدفرهنگی و مبتذل روی آورده و سعی در جذب دختران و پسران به نام ،«تورهای گردشی و بازدیدهای علمی و فرهنگی» می کنند. 

در هفته گذشته خبری دیگر نیز منتشر شد مبنی بر آنکه، برخی گروه های انحرافی در تهران فعالیت های شان را تشدید کرده و در این راستا سعی می کنند پسران و دختران دانشجو را به بهانه اجرای برنامه های خاص(!) در اماکن تفریحی جمع نمایند که در یکی از این تجمعات نیز برگه های دعوتی با موضوع «جشن تیرگان»[جشن زرتشتی] را میان این جوانان توزیع کرده اند. 

افزایش فعالیت کلیساهای خانگی، گسترش پوشش های نامناسب و مبتذل که اکثراً نیز با تقلید از ماهواره و فضاهای مجازی انجام می گیرد و... نشان از برنامه ریزی گسترده و دقیق دشمن برای آندولسیزه کردن جامعه ایران دارد.

درگیرشدن مسئولان به بحث تحریم، سبب شده که آنان از موضوع بزرگ و مهمی چون هجمه فرهنگی دشمن غافل بمانند. هم غربی ها و هم ما می دانیم که در جهان امروز، تحریم اقتصادی کشورها امری غیرممکن و یا بسیار مشکل است. به ویژه، تحریم کشوری که دارای ذخایر بزرگ انرژی است که مورد نیاز بسیاری از کشورها و از جمله همین تحریم کنندگان است. 

به واقع باید خطر بزرگ را در از دست رفتن جوانان و دوری آنان از فرهنگ اصیل اسلامی-ایرانی دید. اگر جوانی سرگرم تفریحات ناسالم و مخرب جنسی و القائات گروه های انحرافی و شیطانی شود، آیا می تواند، یا رغبتی دارد که در برابر مثلاً، هجوم نظامی احتمالی دشمن ایستادگی کند؟! آنچه نظام اسلامی را تا به امروز پا برجا و مقتدر نگه داشته است، اعتقادات دینی، مذهبی و ملی مردم به ویژه جوانان ما بوده است و دشمن امروز با به فساد کشاندن جوانان ما در پی استحاله این روحیات دینی و ملی است، همان کاری را که از تجربه آندولس گرفته است و به موفقیت آن نیز بسیار امید بسته است. امروز، مراکز فرهنگی و دینی و همچنین مراکز امنیتی و اطلاعاتی در برابر این هجمه عظیم، وظیفه سنگینی دارند، چراکه استحاله فرهنگی جوانان، بسیار خطرناک تر از تحریم و یا حمله نظامی است. 


علی اسماعیلی
منبع:بصیرت