رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از وقوع سونامی نارسایی کلیه تا سال 1400 در استان خوزستان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از وقوع سونامی نارسایی کلیه تا سال 1400 در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش جنوب نیوز، اسماعیل ایدنی در مراسم تجهیز و توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام اهواز اظهار کرد: باید به مقوله بهداشت یک نگاه جدید شود و بیماریهای نارسایی کلیه، دیابت و فشار خون قابل پیشگیری است. متاسفانه تا سال 1400 با سونامی نارسایی کلیه مواجه خواهیم شد و پیش بینی می شود تا سال 1400 تعداد بیماران دیالیزی خوزستان دو و نیم برابر شود.

 

وی افزود: برخی از شهرستان های استان با اینکه تعداد بیماران کمی دارند اما فاصله آنها با مرکز زیاد است و این شهرستان ها نیاز به بخش دیالیز دارند. اتفاق خوبی که در چند سال اخیر در اهواز رخ داده این است که دیالیز با کیفیت تری را به بیماران ارائه می دهیم.

 

افزایش 100 درصدی ظرفیت بخش دیالیز بیمارستان امام

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: پزشکان ما نظارت های لازم قبل و بعد دیالیز و همچنین میزان دفع سموم را به خوبی انجام می دهند. خوشبختانه خیلی از بیماران ما ظاهر بیماران دیالیزی را ندارند ولی نگرانی برخی از دکترها این است که اگر چشم اندازها را ترسیم  کنیم حمایت ها کمتر می شود.

 

ایدنی بیان کرد: بخش دیالیز بیمارستان امام اهواز در گذشته دارای 25 تخت بوده که امروز تعداد این تخت ها به 50 عدد افزایش پیدا کرده که شاهد افزایش 100 درصدی ظرفیت هستیم. تعداد تخت های این بخش دو برابر شده است.

 

وی عنوان کرد: هزینه خرید هر تخت دیالیز بین چهار تا 10 میلیون تومان و هزینه خرید دستگاه نیز بین 55 تا 60 میلیون تومان است. با احتساب هزینه های عمرانی که نزدیک به 250 میلیون تومان بود و با در نظر گرفتن هزینه تجهیزات می توان گفت هزینه توسعه و تجهیزات این بخش بیش از سه میلیارد تومان است. این بخش تعداد 17 نفر کادر اداری دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد: در خدمت رسانی به بهداشت و درمان و  حوزه سلامت افق خوبی را پیش بینی می کنیم. دانشگاه علوم پزشکی اهواز قطب جنوب کشور است و کل استان خوزستان را پوشش می دهد و به طور رسمی محل ارجاع بیمارهای استان لرستان نیز به شمار می رود. به طور غیر رسمی بیماران استانهای کهگلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و ایلام نیز به خوزستان مراجعه می کنند./ مهر

 

علت نارسایی کلیه ؟