آمار فروردین 92 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 40
کل بازدید : 833294
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/6    ساعت : 11:44 ص
تاریخ روز

به گزارش بولتن نیوز به نقل از تریبون مستضعفین «مجتبی دانشطلب» وبلاگ‌نویس و فعال فرهنگی صبح امروز برای گذراندن دوره 6 ماهه محکومیت‌اش، خود را به اجرای احکام معرفی کرد.

مجتبی دانشطلب بنا بر رای صادره به اتهام موضوع ماده 514 [توهین به مقام معظم رهبری] به تحمل 6 ماه حبس و به اتهام موضوع ماده 609 [توهین به مسئولین] به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم؛ و رای صادره قطعی عنوان شده است.

daneshtalab

دانشطلب لحظاتی قبل از انتقال به اوین

او در دادگاه بدوی از تمامی اتهامات وارده تبرئه شده بود. اما با اعتراض دادستان به حکم صادره، پرونده وی به دادگاه تجدید نظر ارسال شده بود.

‌دانشطلب از وبلاگ نویسان با سابقه است که بسیاری او را با وبلاگ «مدرسه ما» می شناسند. این وبلاگ به دستور قضایی از روی سرویس بلاگفا حذف شده است. او بعد از آن وبلاگ «دانشطلب» را بر روی سرویس بلاگ اسکای راه اندازی نمود که بعد از مدتی مسدود شد. وی اخیرا بر روی دامنه شخصی وبلاگ «دانشطلب» را به روز می‌کرد.

دانشطلب موضوع اجرای حکم را پیش از مراجعه به اجرای احکام رسانه‌ای نکرد اما در مطلبی با عنوان «خداحافظی بدون تیتر!» که به صورت زمان‌بندی منتشر کرده است می‌نویسد:

… راجع به پرونده و حکم و محکومیت و زندان هم به نظرم همان چند مطلبی که قبلا نوشته‌ام کفایت می‌کند و نیاز به شرح چندانی نیست، دوستان و خوانندگان اینجا بنده را به حد کافی می‌شناسند و گمان نمی کنم توضیح واضحات یا اعلان و ادعایی لازم باشد که ضدانقلاب نشده‌ام، و قصد سوئی نداشته‌ام، و طبق دفاعیات‌ام و تبرئه‌ای که در دادگاه بدوی اتفاق افتاد خلاف قانونی مرتکب نشده ام و …

چندی قبل نیز او در مطلب «اطلاعاتی ار پرونده امنتی یک وبلاگ‌نویس ضدانقلاب» با اعتراض به این‌که «به چه دلیل باید در دادگاه انقلاب محاکمه شود» توضیحاتی درباره پرونده‌اش منتشر کرده بود:

تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی، توهین به نمایندگان مجلس، توهین به علی لاریجانی، و توهین به مقام معظم رهبری اتهاماتی است که اجمالا در روند بازپرسی به اینجانب تفهیم شده، اما متأسفانه اطلاع دقیقی از کیفرخواست صادره ندارم. دو بار برای اطلاع از محتوای کیفرخواست به دادگاه مراجعه کرده‌ام اما ـ نه قبل از دادگاه اول و نه قبل از تجدیدنظر ـ اجازه نداند، و بار دوم گفتند چون پرونده‌ات امنیتی است نمی‌توانی کیفرخواست را مطالعه کنی!

دوستان می‌دانند که با سخت گیری هم نمی‌توان بنده را متهم به توهین به رهبری کرد و اتهام کلیدی بنده‌‌ همان توهین به علی لاریجانی است که وبلاگ نویسان دیگری هم به خاطر آن متهم شده‌اند. روزی طلب، بذرافکن، ثابتی و… که در چند ماه اخیر به زندان محکوم شده‌اند نکته کلیدی پرونده‌شان همین بوده است. تفاوت پرونده قدیمی‌تر و سنگین‌تر بنده اینست که اعتماد بیشتری داشته‌ام و باب انتساب اتهامات ناروا برایم باز‌تر بوده است. (اینهم لابد از سادگیمان بوده که فکر کردیم می‌توانیم چیزهایی را به سود نظام و رهبری عملا و علنا ـ و نه با شعار و ادعا ـ ثابت کنیم).

گفتنی است رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی ماه رمضان سال گذشته خود (16/05/1391) در زمینه برخوردهای قضایی با نظرات مختلف و بعضا اشتباه فرمودند:

لیکن من هم عقیده‌ام همین است که در قبال اظهارنظرِ احیاناً قدرى تند یک جوان دانشجو خیلى نباید حساسیت وجود داشته باشد. فرق است بین آن کسى که با نظام مخالف است، با نظام معارض است، قصد دشمنى دارد، قصد عناد دارد، با آن کسى که نه، از روى احساسات یک مطلبى را بیان میکند؛ ولو ممکن است آن مطلب درست نباشد، یا آن نحوه‌ى بیان کردن را هم من نپسندم – که حالا اگر ان‌شاءاللّه وقت شد، مطالبى در این زمینه‌ها عرض خواهم کرد – ولى برخورد با این جوانها، به نظر ما هم همین است؛ نباید خیلى برخورد خشن و تند و آنجورى باشد.

DSC_0782

انتشار خبر حبس دانشطلب واکنش‌هایی را نیز در فضای مجازی در پی داشت. نویسنده وبلاگ هابیل در این باره نوشت:

من از هشتاد و سه دانشطلب را می‌شناسم… آدمی با بیانی صریح، شفاف و دور از اغماض و فراری از ماله‌کشی اشتباهات. در عین حال، صادق و روراست و انقلابی.

توی دادگاه بدوی که تبرئه شد همراهش بودم. قاضی دادگاه، شخص آرامی بود که گفت اگر چه «لحن» نوشته‌ها تند بوده است اما چون در متن از هیچ «لفظ اهانت‌آمیزی» استفاده نشده است، پس جرمی صورت نگرفته است و به طبع، حکم مجازاتی هم صادر نمی‌کند و مجتبی «تبرئه» شد.

دانشطلب به دلیل انتشار مطلبی در خصوص ساختار نظام که در آن به نقد عملکرد نمایندگان مجلس پرداخته بود مورد پیگرد قضایی قرار گفت. این نوشته در 24 مهرماه 90  در پی سخنان رهبری در کرمانشاه در خصوص انعطاف پذیری ساختار نظام منتشر شده است.

از دیگر مطالبی که در تبیین اتهامات به آن اشاره شده است مطلبی است که بعد از حادثه 14 خرداد سال 89 و برخورد مردم با سید حسن خمینی منتشر شده است. او در این نوشته به رفتاری که با منسوبان به شخصیت‌های برجسته یا به عبارتی آقازاده‌ها می‌شود نقدهایی وارد کرده است.

به دلیل مسدودسازی وبلاگ‌های دانشطلب هیچ یک از این مطالب در دسترس نیست.

در یکی دو ساله اخیر برخورد با وبلاگ نویسان حزب اللهی و انقلابی باعث ایجاد سوالات و ابهامات زیادی شده است. گفته می‌شود اغلب برخوردهای صورت گرفته به دلیل انتقادات وارد شده از سوی نویسندگان این وبلاگ‌ها نسبت به علی لاریجانی بوده است.






      

به گزارش بولتن نیوز به نقل از رجا نیوز، وی امروز در جمع فرزندان هاشمی، مدیران دولت موسوم به سازندگی و همچنین بخشی از هواداران خود به صورت رسمی کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

البته صبح امروز روزنامه نزدیک به خانواده هاشمی رفسنحانی گفتگویی از دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی منتشر کرد که روحانی در این گفتگو صراحتا اظهارات مقامات آمریکایی درباره موضوع هسته ای ایران را تکرار کرد تا خاطرات هم راستا بودن وی با مقامات غربی در زمانی که دبیری شورای عالی امنیت ملی را بر عهده داشته ، زنده کند.

روحانی در بخشی از گفتگوی خود با اشاره به موضوع هسته ای ایران گفت: اگر روزی این مسئولیت (ریاست جمهوری) را بر عهده بگیرم حتما این روند (هسته ای) را تغییر می دهم یعنی می‌توانیم استراتژی و شیوه بهتری را انتخاب کنیم که حقوق مسلم ما حفظ شود و در عین حال بتوانیم مشکلاتمان را با دنیا حل کنیم. درست است که فناوری هسته ای حق مسلم ماست، اما بسیاری از موضوعات دیگر هم حق مسلم ماست. از جمله اینکه تحریم نباشیم، هم حق مسلم ماست، اینکه فشاری بر ملت ایران نباشد هم حق مسلم ماست. زندگی توام با آرامش و رفاه هم حق مسلم ملت ماست. ما می خواهیم به همه این حق ها برسیم و نه فقط یک حق مسلم.

روحانی در حالی خواستار تغییر در روند "مقاومت هسته ای" ایران است که مقامات آمریکایی نیز بارها به رویکرد مقاومت محور ایران اعتراض داشتند. 

باراک اوباما در جریان سفر اخیر خود به خاورمیانه اشاره به برنامه هسته ای ایران تهران اظهار داشت که ایران می‌تواند آینده‌ای متفاوت با امروز داشته باشد، اگر برنامه اتمی خود را متوقف کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در پیام نوروزی خود با انتقاد از سیاست هسته ای ایران گفته بود: مردم ایران هم می توانند از مزایای اقتصاد آزاد و روابط با کشورهای دیگر جهان بهره مند شوند و هم می توانند در انزوای بیشتر فروروند. او خواستار آن شد که «به خاطر مردم ایران و جهان، رهبران ایران راه بهتر را انتخاب کنند.»

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در پیام نوروزی خود که بی شباهت به پیام اوباما نبود، از رهبران ایران خواسته به تعهداتشان نه تنها در برابر جامعه بین‌المللی بلکه در قبال مردمشان عمل کنند.

وی گفت در صورتی که رهبران ایران به تعهداتشان عمل کنند ایران جایگاه مناسبش در جامعه ملت‌ها را به دست می‌آورد و افزود: «[در این صورت] مردم ایران می‌توانند به همان فرصت‌های و آزادی‌هایی دسترسی داشته باشند که مردم دیگر در سایر نقاط دنیا از آنها برخوردارند.»

منظور جان کری از تعهدات بین المللی اشاره به قطعنامه های شورای امنیت دارد که در نتیجه این قطعنامه ها ایران باید از تمام حقوق هسته ای خود دست بکشد و تاسیاست هسته ای خود را به حالت تعلیق در آورد.

روز استثنایی جک استروا چه زمانی بود؟
روحانی در حالی اظهارات اوباما و کری را تکرار کرده است که در زمانی که ریاست تیم مذاکره کننده هسته ای ایران را بر عهده او بود، درخواست های کشورهای غربی درباره برنامه هسته ای ایران را به شکلی که "تعجب" مقامات غربی را نیز به همراه داشت به اجرا می گذاشته است.

حتی توافقنامه سعدآباد تهران برای آن به امضای حسن روحانی درآمد تا او بتواند وزرای امور خارجه سه کشور را به دیدار خاتمی ببردد چرا که بدون امضای این توافقنامه آنها حاضر به دیدار با رئیس جمهور وقت ایران نمی‌شدند. 

جک استراو، وزیر امور خارجه انگلیس بعدها در کتاب خاطرات خود با اشاره به این موضوع، از حضور خود در کاخ سعد آباد تهران و امضای آن توافقنامه که تمام فعالیت های هسته ای را به تعلیق درآورد به عنوان یک روز "استثنایی" یاد می‌کند.

ادامه مطلب...




      

به گزارش بولتن به نقل از مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی امروز اولین میتینگ انتخاباتی خود را در تالار آدینه برگزار کرد.
 حسن روحانی در همایش انتخاباتی امروز خود با اعلام رسمی کاندیداتوری خود پا به عرصه رقابت های انتخاباتی یازدهم گذاشت.

در این همایش انتخاباتی چهره‌هایی هم چون فاطمه و یاسر هاشمی، تیمور علی عسگری و غفوری فرد حضور داشتند.

روحانی در جمع تیم انتخاباتی و جمعی از هواداران خود پیرامون نام دولت خود اظهار داشت: دولت من دولت تدبیر و امید خواهد بود و منشور حقوقی شهروندی را تدوین خواهم کرد.

او در سخنرانی انتخاباتی خود با تشکر از زنان، اساتید و نمایندگان اقشار مختلف گفت: سلام ما بر ایران، ایرانی که امروز چهره اش غبار آلود است. سلام ما بر اسلام و انقلابی که از نام این انقلاب عده ای سو استفاده کرده اند و شعارهای بی محتوا و بد اخلاقی را پای انقلاب نوشتند و سلام ما بر آن قد خمیده که نمی دانم نامش چیست و خود می گوید نامش آزادی است. سلام من بر انقلاب اسلامی و ایران عزیز و ملت ایران!

حسن روحانی همچنین در جمع خبرنگاران درخصوص احتمال کناره گیری اش گفت: به نفع هیچکس در انتخابات کنار نخواهیم کشید.

او همچنین درباره احتمال ورود هاشمی رفسنجانی و خاتمی به عرصه رقابت های انتخاباتی اظهار داشت: خاتمی و هاشمی قطعا در انتخابات کاندیدا نمی‌شوند.

_ ماجرای دیدار خصوصی با شیوخ عرب زبان خوزستانی
در میتینگ انتخاباتی روحانی میهمانان ویژه ای نیز حضور داشتند که حسن روحانی در حاشیه این همایش دیداری خصوصی و ویژه نیز با آنها ترتیب داد.

شیوخ عرب خوزستان که برای شرکت به تهران دعوت شده بودند در این دیدار خصوصی خواسته های خود را با این نامزد انتخاباتی در میان گذاشتند.


جادری به نمایندگی از این شیوخ عرب باب سخن را با حسن روحانی باز کرد و خواسته های آنان را از این نامزد انتخاباتی بازگو کرد، که یکی از آن خواسته ها اختصاص دادن 10 درصد از وزارت خانه های دولت روحانی به شیوخ عرب زبان بود!

جادری نماینده شیوخ عرب زبان خوزستان در سخنرانی خود که همنوا با "احسنت" های شیوخ شده بود با اشاره به سخنرانی حسن روحانی در این همایش انتخاباتی و مطرح کردن انتقادات تند نسبت به دولت، اظهار داشت: من به جرات می گویم شما با این سخنرانی از خاتمی هم جلوتر زدید!

جادری در گفت و گو با خبرنگار مشرق در تکمیل اظهارات خود گفت: من مطمئن هستم و پای حرفم نیز می ایستم. بنده طرفدار 100% آقای خاتمی بودم ولی حالا طرفدار 1000% حسن روحانی هستم!

شیوخ عرب زبان خوزستانی در این جلسه خصوصی از حسن روحانی تقاضاهای متعددی کردند که روحانی نیز وعده انجام آنها را به این شیوخ داد.


*** در ادامه متن کامل سخنرانی حسن روحانی در این همایش انتخاباتی را ملاحظه می کنید؛


  • امروز ایران روزهای حساسی را می گذراند. سرمایه هایی که در این سال های اخیر یا از دست رفت و یا بر او ضربه های سخت وارد آمد. از اخلاق می گویم که امروز این نورانیت اخلاق در جامعه ما کمرنگ شده است. اخلاق در جامعه و در مدیریت که سخن بعضی از این مدیران سال ها با واقعیت فاصله دارد.

 

  • از توسعه و پیشرفت می گویم که تنها نام زیبای آن مانده است. توسعه و پیشرفتی که در این 8 سال باید شاهد شکوفایی آن می بودیم. تمام دولت سازندگی ارزی که در اختیار داشت کمتر از 24 درصد در آمد این 8 سال بود. تمام ارزی که دولت اصلاحات داشت کمتر از 27 درصد این دوره بود و چقدر شرمگین که بانک مرکزی سکوت کند و نهادهای بین المللی اعلام کنند که رشد اقتصادی کشور منفی شده است.
  • از کارآمدی میگویم که در طول این مدت سخن زیادگفته شد اما از فعالیت زیربنایی کمتر انجام شد. از اعتماد و رضایت عمومی بگویم که متاسفانه به خاطر بداخلاقی ها به سمت بی اعتمادی و عدم رضایت هستیم.

 

  • ایران روزهای حساسی را می گذراند، روزهای سخت. زمان فداکاری و زمان حماسه است. چرا حساسیت؟! حساسیت به سبب چالشهای منطقه ای و بین المللی و تحریم ها. حسیاسیت به خاطر معضلات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و سو مدیریت ها.

 

  • مدیریت اقتصادی کشور به جای اینکه با تکیه بر مقاومت و اقتدار مر دم پبام رشد به جهانیان بدهد متاسفانه پیام ضعف می دهد. تورم بالای 30 درصد. کاهش قدرت خرید پول ملی به کمتر از نصف. بیکاری بالای 13 درصد و رشد اقتصادی صفر و یا منفی و این در شرایطی است که بیشترین درآمد ارزی در این 8 سال نصیب کشور شد.
  • قرار بود رشد 7 درصد و نرخ تورم و بیکاری تک رقمی باشد. همه ضعف ها را نمی توان به پای تحریم نوشت. همین مدیریت بود که تحریم ها را به سخره گرفت و آن ها را کاغذ پاره می نامید. می توانستیم تحریم ها را تقلیل دهیم.
  • مگر نهادها و سازکارهای اندیشه ای منحل نشد؟ مگر در کمیسیونهای دولت شاهد این همه به هم ریختگی نبودیم. تصمیمات ناهماهنگ، بی ثبات و... تا جایی شاهد 60 تصمیم مختلف درباره ارز بودیم.

 

  •  من به عنوان فرزند ایران و سرباز انقلاب اسلامی چه وظیفه ای را بر دوش خود احساس می کنم؟ مگر آنچه که به عنوان تجربه اندوخته ام با سرمایه ملی نبوده است؟ در این شرایط حساس چه باید کرد؟ نباید رئیس جمهوری کار را به دست بگیرد که ملی بیاندیشد نه حزبی؟ معتدل باشد، کار آمد باشد، بین الملل شناس باشد، مسئولیت پذیر و پاسخگو باشد؟ رئیس جمهور باید جمهور مردم را اداره کند.

 

  • در این شرایط من به خاطر احساس مسئولیت شخصی و فردی ام و به خاطر نظر مشورتی بزرگان نظام که سال ها من با آن ها و در کنار آن ها کار کردم و به من گفته اند تو وظیفه داری حضور یابی و مسئولیت را به عهده بگیری. من پیش پای این ملت بن بستی را نمی بینم. باید تدبیر جای بی تدبیری را بگیرد. باید باور کنیم که مردم باید حاکم باشند. بنابراین نخبگان این مردم باید نظر بدهند.

 

  •  روزگار روزگار فداکاری است. بیایید آبروها را هزینه کنیم. بیایید برای عظمت این کشور بزرگ کمر همت را ببندیم. ظرفیت ما بالاست. ما دارای توان و قدرت بالایی هستیم. نیروی انسانی تحصیل کرده و مبتکر اما بیکار  هستند. سرمایه های عظیم کشاورزی ما به خاطر بی تدبیری از حد اکثر ظرفیت استفاده نمی شود. یک مدیریت کارآمد و متوازع در کنار سرمایه های بزرگ کشور و با استفاده از تمام سرمایه های کارشناسی استفاده کند می تواند ما را از این وضعیت نجات دهد.
  •  روابط بین المللی باید در مسیر و سیاست مذاکراتی که مذاکرات را به سمت برد برد ببرد . ما نیاز به دانشمندی هنرمند داریم که تجربه داشته باشد. باید دوران جدید مدیریت کشور آغاز شود نه بر پایه ستیزه جویی بلکه با گردهم آیی ها و وفاق ها و وحدت ها. دولتی موفق خواهد بود که فراجناحی باشد. مگر می شود با یک جناح کشور را اداره کرد. کشور را ملت اداره می کند نه حزب و یک جناح .

 

  •  همه انسانهای کارآمد را به کار بگیریم. هرکس این نظام را پذیرفته است از او بهره بجوییم. چرا با دلایل واهی بخشی از نخبگان را از مدیریت حذف کرده ایم. چرا بسیاری از اساتید را بازنشسته کرده ایم.؟ مگر شما حق دارید سرمایه های ملی را با تهمت و افترا و دروغ این چهره ها را منکوب کنید؟
  • ما مالک کشور نیستیم. رئیس دستگاه اجرایی کشور باید باور کند که صرفا یک امانتدار برای مردم است. احساس مالکانه را کنار بگذاریم. با چه حقی پول مردم را خرج می کنیم؛ ارزش پول ملی را نصف کرده ایم و هنوز شعار می دهیم. در شرایط دوران جدید مدیریت هستیم. ملاک شایستگی است و نه وابستگی.

 

  •  ما نیاز به فرهنگ پویا و سیاست راهگشا داریم. اداره کشور بر اساس برنامه و نه شعار. استفاده از همه نیروهای لایق و کارآمد. همه مردم ایران باید احساس عدالت کنند و عدالت یعنی فرصت برابر. شیعه، سنی، کرد، بلوچ ، ترکمن و همه اقوام باید عدالت را احساس کنند.

 

  • اگر بار اجرایی را مردم بر عهده من بگذارند منشور حقوق شهروندی را تدوین خواهم کرد. در منشور حقوق شهروندی تمام مردم احساس برابری خواهند کرد. دولت من دولت تدبیرو امید خواهد بود.

 

  •  گفتمان من احیای اقتصاد، تعامل با دنیا خواهد بود. دولت راستگویان و درست کاران را تشکیل خواهم داد. آمده ام با احیای اقتصاد ایران و تعامل سازنده با جهان دولت تدبیر و امید را تشکیل بدهم.

 

  • زنده باد اخلاق، حقوق شهروندی، اعتدال، تدبیر و امید، زنده باد اسلام و زنده باد ایران. ما حماسه سیاسی را به فرمان رهبری در 24 خرداد خواهیم آفرید. ما با دولت تدبیرو امید حماسه اقتصادی را خواهیم آفرید.

 

حاشیه‌هایی فارس از همایش انتخاباتی حسن روحانی

*مجتمع آدینه از مجتمع‌های نوساز و بسیار شیک منطقه شمال غرب تهران است که البته درباره مالکیت آن روایتهای مختلفی وجود دارد و به یکی از مراکز مهم تجمع سیاسیون اصولگرا و اصلاح‌طلب در آستانه انتخابات تبدیل شده است.

*مهمانان همایش دعوت از روحانی در بدو ورود به خیابان شقایق منشعب از بزرگراه آبشناسان با خودروهای گرانقیمتی مواجه شدند که روی آنها آدرس محل برگزاری «همایش حامیان دکتر روحانی» نصب شده بود.

*قرار بود همایش انتخاباتی روحانی ساعت 9 صبح آغاز شود اما به دلیل نامعلومی که مجری برنامه به آن اشاره نکرد، با تاخیر 45 دقیقه‌ای آغاز شد.

*در بدو ورود به مجتمع و سالن اصلی آن با پلاکاردهای بزرگی مواجه شدیم که تصویر روحانی و شعار انتخاباتی وی که موید خبر دو روز پیش فارس بود، حک شده بود: دولت تدبیر و امید با دکتر روحانی.

*مراسم با قرائت قرآن توسط منصور قصری‌زاده که برخی او را از اقوام نزدیک مدیر مسئول روزنامه کیهان می‌دانند آغاز شد و اجرای برنامه را نیز غفاری از مجریان کهنه‌کار تلویزیون که البته مدتی نیز مسئول روابط عمومی شهرداری تهران در زمان غلامحسین کرباسچی بود، بر عهده داشت.

*حضور فاطمه و یاسر هاشمی فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این همایش بیش از هر چیز دیگری نظر خبرنگاران را به خود جلب کرده بود.

بحث خبرنگاران شد، جالب است بدانید که حضور چشمگیر آنها به ویژه خبرنگاران رسانه‌های خارجی خودش از حاشیه‌های غالب بر متن همایش انتخاباتی روحانی بود.

*در این مراسم گفته شد که هموطنانمان از قومیت‌ها و طوایف مختلف حضور دارند که البته در این میان سهم خوزستانی‌ها با لباس‌های محلی بیش از بقیه بود.

*برخی مدیران مترو در زمان مدیریت محسن هاشمی رفسنجانی و همچنین چهره‌های نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله محمدحسن غفوری فرد از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

در این میان البته حضور فریدون جیرانی کارگردان و منتقد سینما برای حضار جالب توجه بود که برخی از آن به عنوان آغاز فرایند تولید فیلم انتخاباتی روحانی تعبیر می‌کردند.

*علاوه بر روحانیون نزدیک به هاشمی همچون علی عسگری و سیدمحمود علوی و تعدادی از طلاب، علی یونسی وزیر اطلاعات خاتمی، محمد علی زم رئیس سابق حوزه هنری، ذاکری و  اشرفی اصفهانی از چهره‌های نزدیک به کروبی و خاتمی و شهیدی باجناق ناطق نوری که مدتی نیز سرپرستی بازرسی ویژه ریاست جمهوری دولت احمدی‌نژاد را بر عهده داشت، در همایش حضور داشتند.

*در بدو ورود به مراسم به مهمانان کتابچه زندگینامه حسن روحانی که شامل سوابق و کارنامه وی در طول انقلاب و همچنین تصاویر او و نظرات بزرگان نظام درباره این نامزد ریاست جمهوری بود اهدا شد.

همچنین نشریه‌ای چهار برگی تحت عنوان «سرو» از سوی ستاد جوانان و دانشجویان حامی روحانی به پیوست یک نسخه از روزنامه عصر اقتصاد که صفحه اول آن به معرفی روحانی اختصاص داشت در مراسم توزیع شد.

در این ویژه‌نامه که بالای آن عبارت «تنها سرو می‌داند که در زمستان چه گذشته است» حک شده، علاوه بر انتشار مطلبی تحت عنوان «همه چیز درباره دکتر روحانی» دیدگاه‌ها و برنامه‌های وی نیز تبیین شده است.

*مهمانان هنگام ورود به سالن همایش با پلاکاردی مواجه می‌شدند که روی آن از طرف حزب اعتدال و توسعه عبارت «به استقبال شیخ حماسه‌آفرین آمده‌ایم» نوشته شده بود.

*هنگام ورود حسن روحانی به سالن تعداد انگشت‌شماری از حاضران با کف‌زدن از وی استقبال کردند که بلافاصله با صلوات حضار مجبور به سکوت شدند.

*پس از قرائت قرآن کریم حجت‌الاسلام رستگاری در همان آغاز جلسه، فضا را معطر از نام حضرت فاطمه زهرا (س) کرد و به مناسبت ایام فاطمیه به ذکر مناقب و مصائب آن حضرت پرداخت.

وی در انتهای سخنانش ابراز امیدواری کرد حسن روحانی به تبعیت از علی (ع) و فاطمه زهرا (س) مجاهدانه از حریم قرآن و اسلام و میراث شهدا و امام امت سرسختانه دفاع کند و از حضرت زهرا (س) استعانت خواست وی را در این راه مهم مدد دهد.

*محمدرضا نعمت‌زاده رئیس ستاد انتخابات روحانی و محمدباقر نوبخت سخنگوی وی از جمله سخنرانان اصلی این مراسم بودند و روحانی نیز پس از آنها در جمع حامیانش درباره مهمترین مسائل روز و برنامه‌ها و شعارهایش سخنرانی کرد.

هنگامیکه روحانی در بخشی از سخنانش به انتقاد از دولت پرداخت و مسئولان دولت را مخاطب قرار داد که با چه حقی دست در جیب مردم می‌کنند و نصف پول آنها را برمی‌دارند و همچنان شعار می‌دهند یکی از حضار با صدای بلند فریاد زد ایول‌الله دکتر که این اقدام وی هم خنده حضار را در پی داشت و هم تشویق روحانی توسط آنها.

*روحانی در سخنانش از تشکیل دولت تدبیر و امید برای نجات اقتصاد ملی و تعامل سازنده با دنیا و احیای اخلاق در جامعه سخن گفت و وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات منشور حقوق شهروندی را تدوین می‌کند.

وی هنگامیکه خواست شعار انتخاباتی خود را اعلام و دلیل انتخاب آن را تبیین کند به شعر مشهوری از یکی از بزرگان ادبیات ایران متوسل شد و گفت: مسلمانان مرا وقتی دلی بود/که با وی گفتمی گر مشکلی بود/به گردابی چو می‌افتادم از غم/به تدبیرش امید ساحلی بود.

روحانی سخنان خود را اینگونه تمام کرد: زنده باد اخلاق، زنده باد صداقت، زنده باد حقوق شهروندی، زنده باد اعتدال، زنده باد تدبیر و امید و زنده باد اسلام و ایران.

*پس از پایان رسمی همایش و خروج مهمانان از مجتمع آدینه مسئولان ستاد انتخابات روحانی پشت درهای بسته اقدام به برگزاری جلسه داخلی خود برای هماهنگی فعالیت‌های انتخاباتی روحانی کردند.

*از دیگر نکات جالب توجه در این مراسم عدم مصاحبه فرزندان هاشمی رفسنجانی با خبرنگاران و خروج فوری آنان از محل برگزاری همایش بود.






      

 به گزارش بولتن نیوز به نقل از اصولگرا، این روزها جریان انحرافی تمام توان خود را برای برگزاری میتینگ انتخاباتی در ورزشگاه آزادی که با عنوان تجلیل از خادمین سفرهای نوروزی برگزار خواهد شد به کار بسته است.
اخبار رسیده به خبرنگار «اصولگرا» حاکی است برای پر شدن ورزشگاه به هر استان سهمیه 2 الی 3 هزار نفری اختصاص داده شده که استانها موظفند این تعداد را برای آن روز در تهران و ورزشگاه آزادی حاضر نمایند.
 
بنابر این گزارش، ظاهرا به سیاق موارد مشابه، هر مسئول استانی که قدرت اجرایی این ماموریت را نداشته باشد باید با پست خود خداحافظی کند.

از سوی دیگر با وجود اینکه ظرفیت ورزشگاه آزادی با احتساب محوطه میانی نهایتا کشش 120 هزار جمعیت را دارد، بیش از 200 هزار دعوت نامه و تعداد بسیار زیادی پوستر مراسم نیز چاپ شده است که با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی کشور معلوم نیست مخارج آن از کجا و با چه توجیهی تهیه شده است.
 
همچنین شنیده ها حاکی از دعوت چهره های مشهور ورزشی و سینمایی برای حضور در این مراسم با وعده های آنچنانی است.
 
اما نکته اصلی و به قول معروف آسی که قرار است در ساعات آخر رو شود حضور حبیب محبیان خواننده لس آنجلسی در این برنامه است که در جلسات اجرایی مطرح شده و با شخص وی نیز گفتگو شده اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است
.
گفتنی است حبیب از جمله ایرانیان خارج نشینی بود که پس از تسلط جریان انحرافی و شخص ملک زاده بر شورای عالی ایرانیان، در کنار افرادی چون هوشنگ امیراحمدی، پریوش سطوتی، اسدالله نیک نژاد (کارگردان فیلم جنجالی لاله) و... مورد لطف این جریان قرار گرفت و پس از سالها دهن کجی به ارزشهای انقلاب اسلامی به کشور بازگشت.





      

گروه سیاسی: رئیس ستاد مشترک انتخابات اقوام ایرانی گفت: برخی از چهره های اصلاح طلب، نمایندگان ادوار اصلاح طلب و دبیران کل جبهه احزاب مستقلین و ستاد مشترک انتخابات اقوام ایرانی در دیداری با سید حسن خمینی خواستار کاندیداتوری وی در انتخابات شدند اما سید حسن گفت: که کاندیدا نمی شود ولی باید کاندیدای توانمند را بیابید و خواستار حضور وی شوید.

به گزارش بولتن، محمد محمد رضائی نماینده سابق بیجار در گفت و گو با خبرنگار بولتن نیوز با بیان اینکه حدود پنجاه فعال سیاسی اصلاح طلب شب گذشته با سید حسن خمینی فرزند یادگار امام دیدار داشتند گفت: در این دیدار که برخی از نمایندگان اصلاح طلب ادوار مجلس، دبیران کل جبهه احزاب مستقلین و اعضاء ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی حضور داشتند، در دفتر سید حسن خمینی در مرقد امام انجام شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه در خصوص مشکلات فعلی کشور و همچنین انتخابات پیش رو مباحثی مطرح گردید گفت حاضرین از سید حسن خمینی تقاضا کردند تا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود اما وی گفت که حاضر به کاندیداتوری نیست و شماها که افرادی موثر و تأثیرگذار جامعه هستید باید کاندیدای توانمند را بیابید و خواستار حضور وی در انتخابات شوید.

نماینده سابق بیجار در مجلس تأکید کرد حاضرین در جلسه از سید حسن خمینی خواستند که در عرصه انتخابات حضوری فعال داشته باشد و اگر شخصاً کاندیدا نمی شود با رایزنی با هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و سید محمد خاتمی آنها را برای کاندیداتوری مجاب کند.

محمد رضائی افزود سید حسن خمینی در این جلسه اعلام داشت که مشکلاتی در کشور وجود دارد و باید در جهت رفع آنها تلاش کرد.

وی گفت: سید حسن در این جمع اعلام داشت که افرادی به مراتب توانمندتر و اصلح تر وجود دارند و نیازی به حضور این جانب در انتخابات نیست و شما به عنوان افراد صاحب نظر می توانید فرد صالح را پیدا کنیدو خواستار حضور وی در انتخابات شوید.

محمد رضائی در پاسخ به این سوال که منظور سید حسن خمینی چه فردی بود و آیا وی بر کاندیداتوری  سید محمد خاتمی نظر دارد گفت: سید حسن اسمی از فردی نبرد اما حاضرین در این نشست این گونه استنباط می کنند که سیدمحمد خاتمی باید کاندیداتوری شود.

رئیس ستاد مشترک انتخابات اقوام ایرانی با بیان اینکه حاضرین در این جلسه نماز مغرب و عشا را به امامت سید حسن اقامه کرده و شام نیز مهمان ایشان بودند، اسامی برخی افراد حاضر در این جلسه را به شرح زیر اعلام کرد.

1-محمد محمد رضائی نماینده سابق بیجار و اصلاح طلب

2-موسوی پور نماینده سابق ابحر و اصلاح طلب

3-نقبائی نماینده سابق تویسرکان و اصلاح طلب

4-ساداتیان نماینده سابق همدان و اصلاح طلب

5-آئین پرست نماینده سابق مهاباد و اصلاح طلب

6-موسوی اجاق نماینده سابق کرمانشاه و اصلاح طلب

7-سید جلال جلالی زاده نماینده سابق سنندج و اصلاح طلب

8-محمدیان نماینده سابق ایلام

9-حسنی نماینده سابق مهران

10-   موسوی نماینده سابق ایلام

11-   محمد علی کریمی نماینده سابق قوچان

 12- حبیب زاده نماینده سابق بوکان

 13-محمد علی کریمی نماینده سابق مریوان

 14-هشمتیان دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی

 15-طجرلو دبیرکل جمعیت نظم و قانون






      
<      1   2   3   4      >