آمار فروردین 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 19
کل بازدید : 833173
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/1    ساعت : 6:50 ع
تاریخ روز

خبرگزاری فارس:

به گزارش  وبلاگ فصل انتظار، بیش از یک ماه و نیم از فیلتر وبلاگ جلبک ستیز یکی از وبلاگهای فعال در ایام فتنه 88 و یکی از وبلاگهای پیشرو در زنده نگه داشتن یاد شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت که بارها و بارها با اعلام فراخوان در دنیای مجازی، جمعی حقیق را به دیدار ایثارگران برده بود، می گذرد.

اما در این مدت سکوت تنها کاری بود که در قبال این فیلترینگ صورت پذیرفت. شاید دلیل فیلتر شدن این وبلاگ به حق بوده است و به اشتباه مطلبی تند علیه قوه محترم قضاییه بر روی وبلاگ قرار گرفته بوده است اما انتظار می رفت قبل از انتخابات سرنوشت ساز مجلس نهم، این وبلاگ رفع فیلتر شده و به عرصه فضای مجازی باز می گشت، اما چنین اتفاقی رخ نداد و بازدید بالای این وبلاگ به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

از اینرو از دوستان، همسنگران، وبلاگنویسان محترم و فعال در فضای مجازی دعوت می گردد ضمن اعلام حمایت از سعید ساداتی، نویسنده وبلاگ جلبک ستیز، از قوه محترم قضاییه تقاضا کنیم با رفع فیلتر جلبک ستیز، قلم عفو بر قصور صورت گرفته بکشند.

اما دوستان ناظر در قوه قضاییه باید بدانند جای خالی چنین وبلاگهایی و موضع گیری های آنان در ایام انتخابات به وضوح حس شد.

در این مرحله ما نویسندگان فعال در عرصه جنگ نرم وظیفه خود میدانیم با انتشار این متن در وبلاگها و وبسایت‌های خود این درخواست را بصورت یک موج وبلاگی از قوه محترم و مسئولین فیلترینگ کشور درخواست کنیم.

باشد تا در هر حال مدافع و پشتیبان ولایت فقیه باشیم و در راه شکست دشمنان قسم خورده این سرزمین همه یک دل و با اراده  این وظیفه خطیر را به عمل نموده و همواره در کنار یکدیگر از تمامیت این آب و خاک چونان شهدا جان خویش را فدا سازیم.

سخنی نیز به دوستانی که از این فرصت استفاده نخواهند کرد و انسجام ارزشی خویش را اعلام نمی‌کنند. روزگاری خواهد رسید که به این فرصتها به چشم حسرت مینگریم.






      

دکتر طلال حاطوم عضو جنبش أمل و مدیر شبکه رادیویی الرسالة لبنان گفت: تمام اخبار رسیده حاکی از این است که امام موسی صدر تاکنون زنده هستند و ما خواستار رهایی این امام فداکار هستیم.

وی در مصاحبه با مرکز خبر حوزه ابراز داشت: من اطمینان دارم که قدرت و عبرت و عنایت الهی رژیم قذافی را نابوده کرده است. رژیم قذافی، امام موسی صدر و همراهانش را در آگوست سال 1978 میلادی  و در ماه مبارک رمضان ربودند و در آگوست سال 2011 و در ماه مبارک رمضان، این رژیم فروپاشید تا عبرتی برای عبرت‌کنندگان باشد.

دکتر حاطوم با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر گفت: جنبش امل در این زمینه کمیسیون تحقیق خاصی تشکیل داد و پیگیریهای زیادی را به انجام رسانده و تمام اخبار رسیده حاکی از این است که امام موسی صدر تاکنون زنده هستند و ما خواستار رهایی این امام فداکار که پیشگام مقاومت لبنان و نشر تفکرات اسلامی در جهان عرب بودند،‌ هستیم.

وی ادامه داد: ما از تمام کسانی که امام موسی صدر را دوست دارند و از تمام کسانی که تابع تعالیم دین مبین و حنیف اسلام هستند و همچنین از شورای انتقالی لیبی می‌خواهیم که ما را در ارتباط با آزادی امام موسی صدر و دو همراهش یاری کنند.

مدیر رادیو الرسالة در بخش دیگری از این مصاحبه به فعالیت های این شبکه رادیویی در لبنان اشاره و تصریح کرد: الرسالة پیرو خط فکری مؤسس جنبش امل امام موسی صدر و همچنین تحت نظارت رییس کنونی جنبش امل و رییس پارلمان لبنان، آقای نبیه برّی می‌باشد. همان‌طور که از اسم این شبکه رادیویی پیداست، نشر حقایق از اولویت‌های کاری این شبکه می‌باشد. یعنی فعالیت‌های این شبکه بیشتر به نشر حقایق معطوف می‌باشد.

وی افزود: بیشتر برنامه‌های این شبکه در چارچوب برنامه‌های دینی- اسلامی مانند تلاوت قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، بیان مسائل فقهی، برنامه‌های دعا و نیایش، برنامه‌هایی در زمینه‌ سیره معصومین (ع) و التزام به مناسبت‌ها از جمله ولادت و شهادت معصومین (ع) است و از دیگر برنامه‌های این شبکه می‌توان به برنامه‌های مسابقه اشاره کرد که ما در این برنامه سؤالی را مطرح می‌کنیم تا شنوندگان به آن سؤال پاسخ بدهند. ما در طرح این سؤالات از مسائل دینی استفاده می‌کنیم. یعنی سؤالات در چارچوب نشر معارف و رسالت دین حنیف اسلام می‌باشند.

مدیر رادیو الرسالة به ویژه برنامه های این شبکه رادیویی درباره امام موسی صدر اشاره کرد و گفت: بخشی از برنامه‌های این شبکه در ارتباط با امام وطن و امام مقاومت، امام موسی صدر می‌باشد. شرح ایده درخشان امام موسی صدر در زمینه بیداری اسلامی و انقلاب‌های اسلامی که پیش‌گام عصر خویش بودند، ‌از فعالیت‌های اساسی این شبکه رادیویی می‌باشد. ایده درخشانی که همچون نظریات امام خمینی (ره) درخشان بود. ما معتقدیم اندیشه مقاومت، اکنون می‌تواند اراضی اشغال‌شده را از لوث وجود رژیم صهیونیستی پاک کند.

وی با بیان اینکه بیش از سی سال قبل، ندای بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی به گوش جهانیان رسید گفت: ما امروزه شاهد به ثمرنشستن این نداها هستیم و امروز ملت‌های جهان به آن افتخار می‌کنند و البته هر کس که وارد مکتب امام حسین (ع) شود، باید به این نتایج عالیه برسد و خون شهدا بر تیغ شمشیرهای دشمن پیروز است.

دکتر طلال حاطوم خاطر نشان کرد: هر کس مانند مقاومت لبنان مبارزه کند، به تحقیق بر ظلم و ستم فائق خواهد آمد و می‌تواند در برابر ابرقدرت‌های جهان به سرکردگی آمریکا و کشورهای اروپایی بایستد.





      

آیت الله سیستانی گفت: در امر به معروف و نهی از منکر باید حیثیت و شخصیت خلافکار در نظر گرفته شود که به او اذیت و اهانت نگردد، همچنین نباید خیلی سخت و دشوار گرفت که سبب انزجار او از دین و برنامه های دینی شود.
به گزارش شفقنا، آیت الله سید علی سیستانی درباره احکام امر به معروف و نهی از منکر که در سایت وی و رساله توضیح المسایل ایشان قابل دسترسی است، اظهار داشته است: امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین واجبات دینی است و خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: "ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر ویامرون بالمعروف وینهون عن المنکر واولئک هم المفلحون"باید از شما "امت اسلامی" گروهی باشند که بسوی نیکی دعوت کنند و امر به معروف و نهی از منکر نمایند و آنان هستند که رستگارند.
از رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده که فرمود : "لا تزال امتی بخیر ما امروا بالمعروف ونهوا عن المنکر وتعاونوا علی البر، فاذا لم یفعلوا ذلک نزعت عنهم البرکات، وسلط بعضهم علی بعض«، ولم یکن لهم ناصر فی الارض ولا فی السما»" .
"امت من مادامی که امر به المعروف و نهی از منکر نمایند و یکدیگر را به احسان و نیکی کمک کنند، در خیر و خوبی خواهند بود و اگر چنین نباشند برکت از آنان برداشته خواهد شد و بعض از آنها بر بعض دیگر- به ظلم- مسلط خواهد گردید و در زمین و آسمان یار و یاوری نخواهند داشت" .
از حضرت امیر المومنین علیه السلام هم چنین روایت شده است : "لا تترکوا الامر بالمعروف والنهی عن المنکر فیولی علیکم شرارکم، ثم تدعون فلا، یستجاب لکم" .
"امر به معروف و نهی از منکر را ترک ننمایید و گرنه بدترین افراد بر شما حکومت خواهند کرد و دعاهای شما هم مستجاب نخواهد شد" .

ادامه مطلب...




      

به میمنت و مبارکی نام علی علیه السلام جوانان خود را زندانی می کنیم!!!!!!!!!!!

عجب مجلس اسلامیی!!!!!!!!!!!! هیچ مسلمانی مانند اینها پیرو احکام اسلامی نیست!!!!!

یه زمانی 1000 سکه (به میمنت کدام یک از نامها وبر اساس کدام یک از احکام وحدیث و روایت اسلامی نمی دانم) بود بعد گفتن به میمنت و مبارکی اقتصاد اسلامی که در کشور رواج داده ایم!!!! به مهریه های بالا مالیات ببندیم!!! بعد دیدن به میمنت و مبارکی تمام این تفکرا ت ناب اسلامی که مبتنی بر نص صریح اسلام در باب ازدواج است زندانها دارد پر می شود از جوانانی که آینده ساز این کشور هستند و بالاخره بعد از 4سال تلاش شبانه روزی در احکام اسلامی توانستد یک مورد میمنت و مبارک پیدا کنند شاید زندانی های مهریه کمتر شد!!!!!!

مگر نمی گوییم که اسلام حتی برای (پای چپ و راست)برنامه دارد چطور برنامه اسلام در مورد ازدواج این همه ایراد دارد و هیچ کدام از میمنت و مبارکی هنوز مشکل (ازدواج=زندان )را نتوانسته چاره کند ایراد کار از کجاست؟؟؟؟؟

نمایندگان مجلس با تصویب آخرین ماده مراعا مانده لایحه حمایت از خانواده، بالاخره بعد از گذشت حدود 4 سال، رسیدگی به لایحه مذکور را به اتمام رساندند. نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه حمایت از خانواده، آخرین ماده لایحه را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند که با تصویب این ماده، رسیدگی به لایحه مذکور پس از گذشت حدود 4 سال در مجلس هشتم، به اتمام رسید و بالاخره به شورای نگهبان رفت تا این شورا مصوبات مجلس را با قانون و شرع مقدس اسلام تطبیق داده و نظر خود را اعلام کند.
لایحه حمایت از خانواده در حالی به روزهای پایانی خود در مجلس هشتم رسید که روز گذشته و در آخرین مصوبات، پیشنهاداتی همچون تعیین سقف مهریه برای زندانی نشدن زوج، تعیین سن حضور اطفال در دادگاه خانواده و تقسیم شدن حقوق شوهر بین همسران خود به تصویب رسید. به گزارش مهر، نمایندگان مجلس تصمیم دارند به هرنحوی که شده، تکلیف لایحه حمایت از خانواده را قبل از سال نو به مشخص کنند. در بخش مهریه در لایحه پیشنهادی دولت آمده‌است میزان مهریه با توجه به وضع عمومی اقتصادی، هر سه سال یکبار از سوی رئیس قوه قضائیه اعلام شود و اگر مهریه نامتعارف بود زوج می‌تواند براساس توان خود پرداخت کند که این لایحه در کمیسیون قضائی حذف شد. ولی نیره اخوان بیطرف این بار پیشنهادی جدید ارائه کرد و گفت: میتوانیم در قانون مصوب کنیم که هرگاه مهریه در زمان وقوع عقد تا 110 سکه – به میمنت و مبارکی نام حضرت علی- باشد، وصول آن مشمول ماده 2 قانون محکومیتهای مالی شود و اگر بیش از این مقدار باشد، مناعت زوج ملاک پرداخت مقرر گردد. مقررات مربوط به به روز رسانی میزان مهریه نیز به قوت خود باقی است. پس از پیشنهاد اخوان، نماینده دولت هم موافقت کرد و درنهایت رای آورد.

http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/News.aspx?NID=95660

 

یاد آن بنده خدایی افتادم که می گفت همسرش گفته مهریه را به میمنت و مبارکی تعداد یاران امام زمان (عج) 313 عدد قرار می دهد!!!!!!گفتم اگر اینقدر مذهبی و اسلامیست!!!! مقام خود امام زمان (عج) که از یارانشان بالاتر است چرا به احترام خود ایشان که امام دوازدهم هستند مهریه خود را 12 عدد قرار نداده و یا 14 عدد بخاطر چهاردهمین معصوم بودن امام زمان (عج)؟

این هم نتیجه اعداد مبارک با تفکرات مذهبی!!!!!!!

تا کی می خواهیم دین را ملعبه هوا و هوس خود قرار دهیم؟؟؟؟؟؟

 

 

 

و اما نظر یکی از مراجع معظم تقلید آیت الله مکارم شیرازی

 

گروه جامعه و شهروند- افزایش چشمگیر زندانیان مهریه در سال جاری نسبت به سال گذشته که حکایت از رشدی بالای 100 درصد دارد عکس العمل های بسیاری را در بر داشته است.یکی از شدید ترین این واکنش ها مربوط به آیت الله مکارم شیرازی است که عنوان کرده قوانین مهریه آبروی اسلام را می‌برد.وی هم چنین گفته که ”خواستار اصلاح این قوانین خلاف شرع هستم.”
به گزارش ایلنا، مرجع تقلید شیعیان در درس خارج فقه و اصول چهارشنبه گذشته خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: سه قانون خلاف شرع مقدس اسلام در مورد مهریه در کشور اجرا می‌شود و خواستار اصلاح این قوانین توسط قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی هستم.آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی افزود: راهی شدن جوانان به زندان به دلیل پرداخت نکردن مهریه یکی ازاین قوانین است که باید اصلاح شود.وی اظهار داشت:امید داریم قوه قضائیه با همکاری مجلس این موارد خلاف شرع را حل کنند.آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد:اثبات پول نداشتن در پرداخت مهریه لازم نیست؛ نباید اعسار ثابت شود و فرد زندان برود تا ثابت کند که معسر است این خلاف بین شرع است؛ شما باید ثابت کنید که پول دارد و مهریه نمی‌دهد و اگر ثابت شد با وجود توانایی مهریه را نمی‌پردازد در این صورت باید به زندان برود.مرجع تقلید شعیان تصریح کرد:دومین قانون خلاف شرع این است که اگر ثابت شد کسی معسر است و اعسارش ثابت و مهریه تقسیط شود سکه اول را که پرداخت زن باید تمکین کند.وی در ادامه تشریح سومین قانون خلاف شرع مهریه افزود:برای عقد قصد جدی شرط است بنابراین جوانی که دانشجو است و برای عقدش زیر بار قرض رفته است مطمئنا پولی ندارد که بخواهد مهریه را عندالمطالبه بپردازد و با وجود تعهدی که کرده است قصد جدی برای پرداخت این مهریه از قبل نداشته است بنابراین زندانی کردن این فرد خلاف شرع است.آیت الله مکارم شیرازی پیشنهاد کرد:برای رفع این مشکل باید سقفی برای مهریه تعیین شود و بیش از آن براساس بخشنامه ای در دفاتر ثبت نشود چون اگر این 3 مسئله حل نشود زندان کردن فرد به خاطر مهریه خلاف آشکار شرع است.
گفتنی است پیش از این معاون ستاد دیه کشوراعلام کرده بود: در مدت 50 روز شاهد افزایش 327 نفری زندانیان مهریه بوده‌ایم و اگر این روند ادامه پیدا کند تا پایان سال 90 افزایش دست‌کم 117 درصدی زندانیان مهریه خواهیم داشت.محمد علی ساری بالا رفتن قیمت سکه را یکی از دلایل زیاد شدن پرونده زندانیان مهریه دانسته است.
قابل ذکر است در اواسط مهرماه سال جاری آیت الله لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نیز به قانون محکومیت های مالی اشاره کرده و در زمینه احراز اعسار محکومان مالی بویژه محکومان مهریه گفته است:امیدوارم این روند که افراد زندانی می‌شوند و بعد مسئله اعسار آنان رسیدگی می‌شود، مورد تجدیدنظر قرار گیرد و بحث عسر همزمان با بحث اجرای محکومتی های مالی مورد رسیدگی قرار گیرد. مسئله ای که اگر موردتوجه قرار گیرد، مشکلات بسیاری از زندانیان مهریه حل خواهد شد.
اعسار در واقع به تنگنای مالی و ناتوانی مردان در پرداخت مهریه اشاره دارد، موضوعی که اکنون پس از زندان رفتن آنها بررسی می‌شود و در برخی موارد هم ناتوانی مرد در پرداخت مهریه اثبات می‌شود.
از سوی دیگر تبعات اقتصادی افزایش قیمت سکه در ماه های اخیر اما موضوعی نیست که بتوان تاثیر آن را بر روی افزایش تعداد زندانیان منکر شد. به عنوان نمونه یک فرد کارمند که سال 83 ازدواج کرده و مهریه همسرش 300 سکه بهار آزادی بوده است، اکنون در صورت طلاق، باتوجه به اینکه مهریه عندالمطالبه بوده و سکه را به نرخ روز حساب می‌کنند، درحالی که در طول این مدت حقوق او حداکثر دو برابر افزایش یافته است. به همین اعتبار می‌توان گفت که با افزایش قیمت سکه، مهم ترین گروه قربانیان این ماجرای اقتصادی، مردانی هستند که با پایان زندگی مشترک شان، دوران زندان را آغاز می‌کنند.
این گزارش می‌افزاید آمار زندانیان مهریه‌ که در سال گذشته 2هزار و 300 نفر بوده در سال جاری به 3هزار و 300 نفر رسیده است.

http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/News.aspx?NID=89636


 هشدار:

من مجرد هستم! این را گفتم که نگویید خودش چوب میمنت و مبارکی این اعداد را خورده استتبسم 






      

مرندی در گفت و گو با خبرآنلاین:موسوی گول خورد، احمدی‌نژاد هم ممکن است چنین اتفاقی برایش بیفتد-2

 

 

ادامه مطلب...




      
<   <<   6   7      >