آمار طلبه سیرجانی - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 19
کل بازدید : 833165
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/1    ساعت : 4:38 ع
تاریخ روز

باسمه تعالی

اعتراض طلاب بروجردی به حکم صادره رسیدگی می‌شود!

اینکه آقای منتظری حاکم شرع دادگاه ویژه روحانیت کشور به ماجرای تحصن طلاب بروجرد ورود پیدا کرده و وارد گفت وگو در این خصوص شده امری مبارک وفرصتی مغتنم است.

چراکه به اعتقاد ما تعامل و گفتگوی بین مردم ومسئولین، بهترین شیوه حل مسائل است وتجربه نشان داده که با سرکوب وبرخوردهای تحکم آمیز همچون شلاق وحبس و تبعید نمی توان به دغدغه های عدالتخواهان و حق طلبان پاسخ داد.

ماجرای برخورد دادگاه ویژه روحانیت با عدالتخواهان تبریز، سیرجان، شبراز و... اثبات کننده این مدعاست.

امید است اینبار مسئولین مربوطه مغرورانه ومتکبرانه رفتار نکرده ودر مقابل حق طلبان خاضع باشند.

نکته ای که قابل تامل است اینکه متاسفانه بعضی از مسئولین مرتبط با این پرونده از جمله جناب آقای منتظری، گویا بخاطر اطلاعات غلطی که به آنها داده شده واعتماد این عزیزان به گزارشات پرونده سازان اینگونه پرونده های حساس، باور کرده اند که دعوا بر سر حجاب وعفاف ومسائل ارزشی نبوده وبخاطر مسائل دیگری است!!! ولذا از همین طریق از همه حق طلبان (مسئول وغیر مسئول) دعوت می کنیم به بروجرد آمده و ماجرا را از نزدیک بررسی کرده وحقیقت امر را دریابند.

ضمنا کجای قوانین آمده که تحصن، غیر قانونی است؟!

ما معتقدیم تحصن، تجمع و راهپیمایی و امثال اینگونه روشهای اعتراضی، ظرفیتهایی است که قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم آورده تا عدالتخواهی وحق طلبی منحصر در راههای عادی که غالبا جوابگو و موثر نیست، نماند.

بعضی ها می خواهند چنین القاء کنند که فقط راه های عادی، قانونی است

در صورتیکه چنین نیست در واقع راه های قانونی دو گونه اند: عادی وغیر عادی

تحصن، تجمع وراهپیمایی راههایی قانونی اما غیر عادی است که قانون اساسی نیز آنها را به رسمیت شناخته است.

اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی:

«تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است».

 متن خبر خبرگزاری فارس در ادامه مطلب 

متن خبر خبرگزاری فارس:

اعتراض طلاب بروجردی به حکم صادره رسیدگی می‌شود!

 

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری حاکم شرع دادگاه ویژه روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس درباره صدور حکم تبعید، حبس و جریمه نقدی برای برخی طلاب بروجردی که مدتی قبل با شکایت ناجا و از سوی دادگاه ویژه روحانیت به این مجازات محکوم شدند، اظهار داشت: نکته اول این است که این آقایان حق اعتراض دارند و به آنها گفته‌ایم که به حکم صادره اعتراض کنند و قطعا رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که آیا این منطقی است که دادگاه ویژه روحانیت آدمی را که در راستای تکالیف و وظایف شرعی خود حرکت کرده باشد، اینچنین محکوم کند؟ آیا آدم عاقل چنین حکمی را می‌پذیرد؟

حاکم شرع دادگاه ویژه روحانیت با بیان اینکه اصلا چنین چیزی صحت ندارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از این افراد با انگیزه‌های دیگری اقدام کرده و مسائل دیگری دخیل بوده است؛ اینکه تحت عنوان مبارزه با بدحجابی کسی محکوم شود، صحت ندارد.

منتظری افزود: این افراد می‌توانند به رأی صادره اعتراض کنند و بدون اینکه اسیر جوسازی‌ها شوند و تحصن کنند، از طریق قانونی به دنبال اعتراض خود باشند.

وی گفت: اگر اعتراض آنها قانونی، منطقی و شرعی باشد قطعا پذیرفته می‌شود ولی ما تابع اینچنین جوسازی‌ها نمی‌شویم. اعتراض این طلاب که محکوم شده‌اند، در دادگاه ویژه روحانیت تهران قابل رسیدگی است.

اواخر سال گذشته تعدادی از روحانیون و طلبه‌های شهرستان بروجرد در اعتراض به وضع بدحجابی در این شهرستان اقدام به راهپیمایی و تجمع مقابل فرماندهی انتظامی این شهرستان کردند اما مدتی بعد با شکایت یکی از دستگاه‌ها، پرونده‌ای علیه این افراد در دادگاه ویژه روحانیت تشکیل شد و تعدادی از آنها به تبعید، حبس و جریمه نقدی محکوم شدند.

برخی از این طلاب از حدود 10 روز قبل در یکی از حوزه‌های علمیه شهرستان بروجرد در اعتراض به این حکم، تحصن کرده‌اند.








      

از روز چهارشنبه هفته گذشته و در پی برخورد ناشایست دادگاه ویژه روحانیت با سه تن از طلاب انقلابی و ولایتمدار بروجرد ، جمعی از طلاب و روحانیون بروجردی در اعتراض یه این برخورد در مدرسه علمیه امام صادق (علیه السلام) بروجرد تحصن کردند.

این کلیپ سخنان حجت الاسلام والمسلین  رحمانی از طلاب ولایی وانقلابی شهر مقدس قم می باشد که در مسجد ولیعصر بروجرد در تاریخ 17 شهریور 91 بیان شده است.

این سخنرانی با حاشیه هایی همراه بود، گویا افرادی مامور جلوگیری از سخنرانی این طلبه انقلابی بودند.
سوال این جاست که چرا برخی نمی گذارند عدالتخواهان ولایتمدار و فرهنگ سازان عفاف وحجاب ، مطالبه حق خود از مسئولین را به گوش مردم برسانند؟!!!

دانلود کلیپ تصویری/سخنان حجت الاسلام رحمانی در مسجد ولیعصر(عج) بروجرد:



13.25 دقیقه

دانلود تصویری  کیفیت بالا 

دانلود تصویری     کیفیت موبایلی



گفتنی است جمعی از طلاب و روحانیون بروجردی از چند سال پیش و در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب، فعالیت‌های علمی و فرهنگی خود را در باب امر به معروف ونهی از منکر، فرهنگ‌سازی مقوله مهم حجاب و همچنین مطالبه عدالت و نظارت مردم بر عملکرد مسئولین آغاز کردند.


از جمله اقدامات مهم طلاب و روحانیون بروجرد در پیگیری مسئله بسیار حساس عفاف وحجاب، انتشار نامه ای جامع خطاب به مسئولین شهرستان خصوصا فرماندهی انتظامی بروجرد می باشد که به امضاء 95 نفر از طلاب وفضلای حوزه علمیه بروجرد و سایر شهرهای کشور رسیده است.

تصویر نامه طلاب و روحانیون خطاب به مسئولان بروجرد:



افراد امضاء کننده این نامه:



به دنبال فعالیت گسترده طلاب بروجرد در فرهنگ سازی مقوله حجاب وعفاف ، نهادها و افراد مختلف حمایت خود را ازاین اقدامات فرهنگی اعلام کردند.

 به خصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد استان لرستان ،ضمن صادر کردن لوح تقدیر خطاب به سه تن از طلاب فعال در این امر ،حمایت خود را از تلاش های فراوان انجام شده اعلام نمود.

متن لوح تقدیر:

نباید دلسوزان جامعه بگذارند معیار های الهی عوض بشوند.

امام خامنه ای مدظله العالی

نظر به ضرورت فعالیت و حضور همه جانبه در جبهه فرهنگی که به فرمایش مقام عظمای ولایت نیاز به جهاد فرهنگی می باشد.

لذا از همکاریهای بی دریغ و کوشش های مستمری که در راستای نیل به اهداف فرهنگی مذهبی وهمچنین تلاش برای احیاء گفتمان امام خامنه ای (مدظله العالی) و منویات ایشان وهمچنین تلاش در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مخصوصا مقوله عفاف وحجاب داشته اید، ما را بر آن داشت تا ضمن تقدیر از همت والایتان، از خداوند بزرگ سر افرازی روز افزونتان را آرزو نمائیم.

علی اسماعیلیان

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان

  تصویر لوح تقدیر اداره کل ارشاد اسلامی لرستان در حمایت از اقدامات فرهنگی طلاب بروجرد:

برای دریافت اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید.





 






      

18 شهریور 91 اولین پیاده روی عدالتخواهان ولایتمدار در بروجرد با حضور جمعی از طلاب و روحانیون متحصن بروجردی و جمعی از روحانیون قمی برگزار شد.

این پیاده روی از محل تصحن مدرسه علمیه امام صادق (علیه السلام) بروجرد آغاز و تا تپه شهدای گمنام بروجرد ادامه می یابد.

تمام هدف و انگیزه اصلی این پیاده روی پیگیری عملی مطالبات برزمین مانده امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) در باب عدالت است.

از هدف های دیگر این پیاده روی حضوری اجتماعی و عملی برای طلاب انقلابی و ولایتمدار و مبارزه با ظلمی فاحش یعنی حکم ناعادلانه دادگاه ویژه روحانیت برای طلاب ولایی وانقلابی بروجرد می باشد.

گزارش تصویری/اولین پیاده روی عدالتخواهان ولایتمدار در بروجرد:

 

 












      

امروز جمعه 17 شهریور 91 بیانیه ای از جانب جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم در حمایت از طلاب انقلابی و ولایتمدار بروجرد صادر شد.
این بیانیه در میان نمازگزاران نماز جمعه این هفته شهر بروجرد پخش گردید.

متن بیانیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم

امام خامنه ای(حفظه الله تعالی):
ما می خواهیم ظلم در جامعه نباشد.                                                       (اردیبهشت 91)

مردم باید رفتار مسئولان، دولتمردان، برگزیدگان وکسانی را که در جامعه اثر گذار هستند زیر نظر داشته باشند، خطاست اگر خیال کنیم که ما مسئولیت را بدست کسانی سپرده ایم وآنها مسئولند، ما برویم مشغول کار و زندگی خودمان باشیم و به کار آنها کاری نداشته باشیم، نخیر، اگر این طور شد، ملت ضرر خواهد کرد، اگر غفلت واقع شد، حوادث غلبه خواهد کرد.                                 (79/10/19)


ما جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم حمایت قاطع خود را از روحانیون عدالتخواه و ولایی متحصن در حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) بروجرد اعلام می داریم.

باید به این پرسش مهم پاسخ داد که چرا با مظاهر فساد و منکر برخورد نمی شود ولی برای روحانیونی که خواستار اجرای عدالت و مقابله با مصادیق علنی منکرات در سطح جامعه هستند، مجازات های سنگینی از جمله حبس، شلاق، تبعید و... تعیین می شود؟!!

ما خواستار اصلاح روند نامناسب تقابل بعضی ازمسئولین برخی نهادها با طلاب و روحانیون عدالتخواه و انقلابی بروجرد هستیم.

شهریور 1391
والسلام علیکم وعلی عبادالله الصالحین
جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم






      

تحصن طلاب وروحانیون عدالتخواه بروجردی در اعتراض به دادگاه ویژه روحانیت

طلاب بروجردی متحصن در مسجد حوزه علمیه امام صادق(ع)بروجرد

مسجد امام صادق(ع) حوزه علمیه بروجرد

 

حجت الاسلام علیرضا جهانشاهی معروف به طلبه سیرجانی

اتاق محل تحصن طلاب بروجردی

 






      
<      1   2   3   4   5   >>   >