آمار دی 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 40
کل بازدید : 833321
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/2/6    ساعت : 7:49 ع
تاریخ روز

پایگاه خبری انصارحزب الله: چندماهی است نوعی عریانی جدید در میان زنان بدحجاب رواج پیدا کرده و فصل جدیدی را بر بی‌حیایی، بی عفتی، تبرّج و نادیده گرفتن حدود الهی گشوده است. 

براین اساس تعداد زیادی از خانم‌ها اقدام به پوشیدن جوراب بلند و البته بدون شلوار نموده‌اند. حتی در مواردی از جوراب‌های بلند رنگی یا توری و منقش که ساق پا کاملا پیداست و یا مانتو یا دامن بدون شلوار و حتی جوراب به نحوی که ساق پا عریان ودر معرض دید و مشاهده است، استفاده می‌گردد. حالا این شیوه پوشش که ابتدا توسط بخش‌های خاصی از جامعه لاابالی استفاده می‌شد، روز به روز در حال گسترش است. 

رخدادی که اتفاقی نیست و با جست و جویی در اینترنت، مشاهده می‌کنید که این نوع از بدپوششی، به عنوان مد جدید به شکل گسترده‌ای در حال معرفی است و حتی فروش اینترنتی و... آن نیز تبلیغ می‌شود. 

بنابراین به نظر می‌رسد به دنبال فصل جدید بی‌حجابی که همان عریان شدن پاها ست، و همچنین بی‌غیرتی مسئولین نظاره‌گر وباطل گو که کاری جز رد مسئولیت از خود ندارند دیگر باید فاتحه جامعه‌ای با ظاهر اسلامی را بخوانیم. 

همانطور که می‌دانید پوشش دامن کوتاه بین زنان غربی رایج است که در دوران طاغوت نیز رواج داشت و البته با بررسی سیر تحول حجاب اسلامی بعد از انقلاب متاسفانه به زودی شاهد ظهور دوباره آن در جمهوری اسلامی خواهیم بود. 

سرآغاز این عریانی جدید شلوار‌های چسبان زنانه بود که پس از حساسیت زدایی به سرعت جوراب بلند مشکی جایگزین آن شد. همانطور که قبل از آن برای مانتو مدل سارافن را مد کردند و وقتی دیدند حساسیتی برای آن وجود ندارد، پس از آن مانتوی آستین کوتاه به همراه ساقبند را مد کردند و بعد از آن، پس از آن نیز به سرعت ساق بند هم برداشته شد و مانتو کوتاه آستین کوتاه و حتی پیراهن آستین کوتاه امروزه به مرهمت بی‌غیرتی مسئولین رواج دارد. 

پس پیش از مراسم فاتحه خوانی، از همگان به‌خصوص بانوان متدین و محجبه، مردان غیور خواستار‌یم که نسبت به این دهن کجی به ارزش‌ها و این بی عفتی که رواج پیدا کرده است ایستادگی کنند و با دادن تذکر لسانی، هر تعداد که می‌توانند، انجام وظیفه کنند.
 
از سروران روحانیت البته به غیر از آن عزیزانی که وظیفه نهی از منکر را فراموش نکرده‌اند، نیز می‌خواهیم اگر یادشان آمد که به غیر از پرداختن به مسائل بی خطر و بی‌هزینه وظیفه دیگری هم دارند، در منابر به خطر این پدیده اشاره کنند و البته در کوچه و خیابان هم این احساس وظیفه را با خود حمل کنند و با تذکر به هنجارشکنان، وظیفه شرعی خود را انجام دهند؛ زیرا احتمالا پس از مراسم فاتحه خوانی برای نظام اسلامی و رجوع به ارتجاع دیگر مجالی به غیر از حجره نشینی نخواهند یافت. 

از وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سایر نهاد‌های مسئول هم که در خواب زمستانی به سر برده وهر 10 سال یک بار پس از ظهور یک فتنه جدید از خواب برمی‌خیزند، می‌خواهیم پیش از حضور در مراسم فاتحه‌خوانی، به این هنجار شکنی جدید که به صورت «سازمان‌یافته» در مدت کوتاهی رواج یافته، رسیدگی نموده و وظیفه شرعی و قانونی خود را به درستی انجام دهند؛ شاید پاسخی برای خدا، امام و شهدا داشته باشند.
والسلام؛ معذرتا الی ربکم

منبع:هفته نامه یالثارات الحسین(ع)






      

واکنش قاطع رهبر انقلاب به تردید افکنی‌ها درباره آزاد و سالم بودن انتخابات/ جدول دشمن را تکمیل نکنید

رهبر انقلاب با انتقاد از برخی که بطور مکرر می گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود افزودند: معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرفها ی شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در جمع هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی قم، پیامدهای مبارک و تعیین کننده قیام 19 دی مردم قم را جلوه هایی از تحقق وعده های صدق الهی خواندند و با تأکید بر ایستادگی و هوشیاری کامل در مقابل طرحها، روشها و حرکات دشمن بویژه در قبال انتخابات خرداد آینده، نکات مهمی را درباره وظایف مسئولان، خواص، مردم، رسانه ها و کسانی که قصد نامزدی در این انتخابات را دارند بیان کردند    .

حضرت آیت الله خامنه ای با تأملی در حوادث دوران انقلاب و سه دهه اخیر، درس آموزی از مناسبتهای ماندگاری همچون قیام 19 دی را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: برخی، پیروزی ملت بر رژیم پر کبکبه و مغرور طاغوت و خارج شدن ایران عزیز از چنبره حقارت آمیز سلطه امریکا را امری محال می دانستند اما به یاری پروردگار رژیم سلطنتی در ایران به زباله دان تاریخ رفت و جمهوری اسلامی و ملت ایران با استقلال کامل در مقابل امریکا، در چشم جهانیان به ملت و نظامی تبدیل شدند که نامشان ملتهای جهان را به وجد می آورد    .

 

ایشان پیروزیها و موفقیتهای سه دهه اخیر را جلوه هایی از تحقق وعده های نصرت الهی دانستند و با استناد به آیات متعدد قرآن افزودند: ملتهای مؤمن، هوشیار و با استقامت در زمان متناسب، قطعاً و یقیناً از یاری پروردگار برخوردار می شوند و این حقیقت، سنت تغییر ناپذیر الهی است و بر اساس همین سنت الهی ملت ایران در این مرحله وهمه مراحل دیگر بر دشمنان خود پیروز خواهد شد    .

رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به ضرورت طرح صحیح اهداف، حرفهای ناب ملت ایران در جهان و تدبیر برای پیشبرد این اهداف افزودند: اگر ملت عزیز و جوانان خوش روحیه و پر توان ایران، مسیر خود را با پایداری ادامه دهند بدون شک و براساس سنت صادق الهی در زمان مناسب، همه آمال، آرزوها و شعارهای «ملی، اسلامی و جهانی» آنان تحقق پیدا می کند، مسیر تاریخ عوض می شود و زمینه های ظهور حضرت ولیعصر (عج) فراهم خواهد شد    .

 

حضرت آیت الله خامنه ای همدستی دولتهای استکباری را برای تحریم ایران و به ستوه درآوردن ملت یادآور شدند و افزودند: مستکبران برخلاف گذشته به صراحت اذعان می کنند که هدف تحریم ها، خسته کردن ملت، تحریک مردم به مقابله با جمهوری اسلامی، افزایش فشار بر مسئولان ایران و در نتیجه تغییر محاسبات مسئولان است    .

 

ایشان افزودند: اما گرایش مردم این سرزمین بزرگ، به مبانی اسلام و انقلاب و عزت ملی ایرانیان روز به روز بیشتر می شود و این، درست نقطه مقابل خواست دشمنان است.

ایشان در تحلیل عوامل تأثیرگذار در تقابل دولتهای مستکبر با ملت ایران، هوشیاری و زیرکی ملت را کاملاً ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: باید با «تقوای جمعی و مراقبت و هوشیاری همگانی»، متوجه طرحهای دشمن باشیم و اجازه ندهیم هیچ مسئله ای، حواسمان را از دشمن پرت کند.

 

رهبر انقلاب، توصیه ها و تأکیدات مکررشان به مسئولان، مطبوعات و پایگاههای اینترنتی را برای پرهیز از سرگرم کردن مردم به مسائل فرعی و نادرست، یادآوری کردند و افزودند: همه این توصیه ها، بخاطر این است که باید حواسمان به دشمن جمع باشد تا بفهمیم که دنبال چه طرح و هدفی است.

 

حضرت آیت الله خامنه ای در چارچوب منطق ارائه شده یعنی هوشیاری ملی برای درک اهداف و طرحهای دشمن افزودند: بررسی رفتار و گفتار مستکبران، نشان می دهد که ذهن دشمن بر انتخابات مهمی که 5 ماه دیگر یعنی در خرداد 92، برگزار می شود،‌متمرکز شده است.

 

ایشان در تشریح اهداف، تکنیکها و روشهای بیگانگان در قبال انتخابات یازدهم ریاست جمهوری افزودند: آنها در درجه اول اگر بتوانند مانع برگزاری انتخابات می شوند اما می دانند که نمی توانند بنابراین از این مسئله مأیوسند.

 

رهبر انقلاب در همین زمینه خاطرنشان کردند: یک بار برخی تلاش کردند که انتخابات را حتی اگر شده دو هفته به عقب بیاندازند اما ما تأکید کردیم که انتخابات حتی یک روز هم نباید عقب بیافتد به همین علت راه تعویق یا برگزار نشدن انتخابات کاملاً مسدود است.

 

حضرت آیت الله خامنه ای مانع تراشی در راه حضور پرشور و همگانی مردم در انتخابات را هدف ملموس دشمنان برشمردند و افزودند: همه، حتی کسانی که ممکن است از سردلسوزی درباره انتخابات توصیه های عمومی کنند حواسشان باشد که به این مقصود دشمن کمک نکنند.

 

ایشان با انتقاد از برخی که بطور مکرر می گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود افزودند: معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرفها ی شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه ی بیان روشهایی که به تحقق هدف دشمن در انتخابات کمک می کند خاطرنشان کردند: در کدام کشور درباره صلاحیتها، ملاحظات لازم اعمال نمی شود؟ چرا اینقدر بر این مسئله تکیه و تلاش می کنید در ذهن مردم این تصور بوجود بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟

 

رهبر انقلاب به اشخاصی که خواسته یا ناخواسته در ا ین چارچوب حرکت می کنند تأکید کردند: مبادا دچار غفلت شوید و جدول مورد نظر دشمن را پر کنید.

 

ایشان با انتقاد از کسانی که سعی می کنند به مردم تلقین کنند که انتخابات سلامت لازم را ندارد اینگونه رفتارها و سخنان را از دیگر روشهایی برشمردند که به تحقق اهداف دولتهای مستکبر کمک می کند.

رهبر انقلاب تأکید کردند: البته بنده نیز اصرار و تأکید دارم که انتخابات باید با سلامت و امانتداری کامل انجام شود و مسئولان دولتی و غیردولتی با رعایت کامل قوانین و تقوا و پاک دستی،‌انتخابات سالمی را برگزار کنند که مطمئناً همینجور خواهد شد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به راهها و روشهای بسیار خوبی که در قوانین برای سالم برگزار شدن انتخابات پیش بینی شده است افزودند: پایبندی همه به این راهها و قوانین سلامت انتخابات را تضمین می کند مگر اینکه کسانی بخواهند از راههای غیرقانونی عمل کنند همچنانکه برخی در سال 88 اینطور عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر بوجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملاءاعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند.

 

رهبر انقلاب اسلامی در تشریح بیشتر روشهایی که به هدف اصلی دشمن در انتخابات یعنی حضور کمرنگ مردم کمک می کند افزودند: ممکن است کسانی سعی کنند در ایام انتخابات با بوجود آوردن حادثه ای یا ماجرایی اقتصادی، سیاسی یا امنیتی سر مردم را به چیزهای دیگری گرم کنند که این هم جزو نقشه هاست البته بنده مطمئنم که ملت ایران بسیار با بصیرت تر و با هوش تر از این است که با چنین ترفندهای خصمانه دشمنان یا عوامل آنها فریب بخورد.

 

رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان نکاتی را درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده بیان کردند.

 

ایشان شرکت در انتخابات را یک حق و یک وظیفه دانستند و افزودند: فردفرد ملت که به نظام جمهوری اسلامی معتقدند و قانون اساسی را قبول دارند می خواهند از حق خود استفاده کنند و یا وظیفه شان را انجام دهند و در این میان عده ای هم می خواهند صلاحیتهای خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.

 

رهبر انقلاب با اشاره به سنگین بودن کار اداره اجرایی کشور افزودند: اداره مملکت، کار اجرایی کوچکی نیست بلکه کار سنگینی است که بر دوش مجریان سطح بالا قرار می گیرد بنابراین کسانی به میدان نامزدی بیایند که این توانایی را در خود احساس می کنند و کار اجرایی را بلدند.

 

ایشان در همین زمینه افزودند: ممکن است کسانی که در سطوح دیگری کار می کنند بعضاً تشخیص ندهند که اداره کشور چقدر بار سنگینی است بنابراین اشخاصی نامزد شوند که توان انجام دادن این وظیفه را در خود می بینند.

 

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: افرادی که می خواهند نامزد شوند علاوه بر درک سنگینی کار، صلاحیتهای لازم در قانون اساسی را که شورای نگهبان نیز بر آنها تکیه خواهد کرد، در خود ملاحظه کنند.

 

ایشان افزودند: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید واقعاً وابسته و دلبسته نظام و قانون اساسی باشند و بخواهند حقیقتاً قانون اساسی را اجرا کنند چرا که رئیس جمهور در این زمینه قسم می خورد و طبعاً نمی تواند قسم دروغ بخورد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان درباره انتخابات آینده تأکید کردند: انشاءالله به اذن الهی و فضل پروردگار، در خرداد 92 انتخاباتی خوب و پرشور برگزار خواهد شد.

 

رهبر انقلاب اسلامی در جمع هزاران نفر از مردم قم، همچنین با تجلیل از نقش تأثیرگذار مردم این شهر در حوادث قبل و بعد از انقلاب افزودند: خاطره قیام 19 دی را نباید فراموش کرد چرا که بیان اینگونه مسائل ضمن اینکه نسل جوان را با سابقه تاریخی خود آشنا می کند موجب قدرشناسی از مجاهدتهای افتخار آفرین این ملت خواهد شد و به جوانان امروز می آموزد که هوشیاری و ایستادگی در مقابل دشمنان به ظاهر قدرتمند، حتماً به پیروزی منجر خواهد شد.






      

صدا و سیما با تقدس زدایی از نام

 

بیانیه انصار حزب الله مازندران در خصوص فیلم توهین آمیز پایتخت

صدا و سیما با تقدس زدایی از نام "نقی" در فرهنگ عامه در پازل دشمن قدم بر می دارد

جاهلانه ترین کار ممکن دراین سریال که با مهر تائید رسانه ملی صورت گرفته است استفاده از نام مبارک امام نقی (ع) بر روی کاراکتر طنز و تلفظ این نام مبارک با لحن تمسخر آمیز است که عرق شرم را همچنان بر پیشانی غفلت مخاطب می ریزد.

 

 

 درعصری که احترام به فرهنگ های اقوام به عنوان اصول ارزشی و نماد غنای فرهنگی کشورها پذیرفته شده و همه ی کشورها خود را مقید به حفظ و زنده نگاه داشتن آنها می دانند.
 
 و در شرایطی که پرچم بیداری اسلامی از فرهنگ و سنن اقوام بهم تنیده ایرانی در سراسر جهان برافراشته شده است متاسفانه   به واسطه غفلت و بی توجهی یا گاها تعمد سازمان های دولتی و ملی در اشکال گوناگون به فرهنگ غنی اقوامی که اولین طلایه دار فرهنگ ناب علوی هستند, توهین می شود.
 
بارزترین نمونه این توهین را میتوان در ساخت سریال موهن و بی محتوای "پایتخت" مشاهد کرد که در آن بدون آنکه توجهی به افکار عمومی مردم مازندران شود, در  شنیع ترین شکل ممکن به گویش غنی مردمان این سرزمین توهین شده و چهره ای نا مناسب از آنها به تصویر کشیده می شود.
 
 
 گویا عوامل این سریال تفاوت اساسی بین دو مقوله"طنز" و "هجو" را به درستی درک نکرده و  برای اینکه در  تعطیلات نوروزی  بینندگان خود را شاد کنند,حاضر شده اند به هجو قومی روی آورند که کتاب  ارادت آنان به خاندان اهل بیت(علیهم السلام) پر از برگه های زرین افتخار است.
 
 صد عجب از اینکه رسانه ملی هم از این سریال که به صراحت به لهجه و فرهنگ شیعی مردم مازندران و علی الخصوص  مقدسات الهی به سخره گرفته است را با بودجه کلان بیت المال حمایت می کند.
 
 
  و اما جاهلانه ترین کار ممکن دراین سریال که  با مهر تائید رسانه ملی صورت گرفته است استفاده از نام مبارک حضرت امام نقی (ع) بر روی کاراکتر طنز و تلفظ این نام مبارک با لحن تمسخر آمیز است که عرق شرم را همچنان بر پیشانی غفلت مخاطب می ریزد.
 

ادامه مطلب...




      

نماینده تهران در مجلس از وزیر اقتصاد خواست که درباره راه‌اندازی فروشگاه «هایپراستار» با سرمایه رژیم صهیونیستی در پایتخت ام‌القرای جهان اسلام توضیح دهد.

به گزارش فارس، تذکرات مکتوب وکلای ملت به مسئولان اجرایی در پایان جلسه علنی امروز مجلس توسط جواد جهانگیرزاده عضو هیئت رئیسه، قرائت شد.

بر اساس آنچه از تریبون رسمی مجلس اعلام شد، مهناز بهمنی نماینده سراب به وزیر کشور درباره لزوم حمایت جدی از شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان‌های سراب و مهربان تذکر داد.

این نماینده همچنین به وزیر صنعت و معدن در خصوص تسریع در تکمیل شهرک‌های صنعتی مناطق محروم تذکر داده است.

عباس قائدرحمت نماینده درود و ازنا نیز در خصوص توسعه مراکز دانشگاهی و علمی و پژوهشی و تحصیلات تکمیلی در استان لرستان به ویژه در حوزه انتخابیه خود، به وزیر علوم تذکر داد.

وی همچنین به رئیس جمهوری درباره ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری استان لرستان تذکر داده است.

عزیزی نماینده شازند برای تسریع در اجرای طرح‌های جاده‌سازی در شهرستان به وزیر راه و شهرسازی تذکر داد و عیسی‌زاده نماینده میاندوآب درباره تجدیدنظر در آئین نامه اجرایی مربوط به منابع طبیعی به وزیر جهاد تذکر داده است.

رسول خضری نماینده سردشت و پیرانشهر در تذکری به وزیر کشور، خواستار اقدام قانونی در برخورد با عاملان تیراندازی نیروی انتظامی در حوزه انتخابیه‌اش شد.

علی نعمت چهاردولی نماینده ملایر به وزیر کار در خصوص تسریع در پرداخت حقوق بازنشستگان تذکر داد و سیدسعید زمانیان و فتح‌الله حسینی نمایندگان شهرکرد و قصرشیرین به وزرای اقتصاد و صنعت، در خصوص پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد تذکر دادند.

عیسی امامی و سیدعلی طاهری نمایندگان گرگان هم در تذکری به رئیس جمهور، خواستار صدور دستور پرداخت بودجه مصوب برای جبران خسارت وارده ناشی از سیل استان‌های گلستان و مازندران شدند.

عباس صلاحی، محمدحسن آصفری، علیرضا سلیمی، عزیزی، ناصر کاشانی، عباس قائدرحمت، محمدرضا پورابراهیمی و شهلا میرگلوبیات نیز به رئیس جمهور برای لزوم توزیع و هزینه‌کرد 2 درصد از اعتبارات بودجه عمرانی کشور جهت مصارف معین در قالب ردیف‌های مشخص تذکر دادند.

زهره طبیب‌زاده نوری نماینده تهران هم در تذکری به وزیر اقتصاد، خواستار توضیحات سیدشمس‌الدین حسینی درباره علت صدور مجوز و راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای «هایپر استار» با سرمایه گذاری اسرائیل در تهران و شهرهای بزرگ کشور شد.






      

ازشهیدسوسول تا آقازاده تاجر ولکسوزسوار
شنیدم توی محل شهید آوردن. عادی بود. عادتمون شده، هزارتا هزارتا بیارن و ببرن. ککمونم نمی گزه. انگار نه انگار. ولی این یکی با بقیه فرق داشت. نه یک کم، که خیلی. از اسمش بگیر برو تا ...

حمید داود آبادی نویسنده وبلاگ خاطرات جبهه در جدیدترین مطلب وبلاگش نوشت:

*آن که فهمید:

آقا سوسوله را آوردند.

شنیدم توی محل شهید آوردن. عادی بود. عادتمون شده، هزارتا هزارتا بیارن و ببرن. ککمونم نمی گزه. انگار نه انگار.

ولی این یکی با بقیه فرق داشت. نه یک کم، که خیلی.

از اسمش بگیر برو تا ...

مازیار ،مازیار، داداش کوچیکه افشین.

وای که چه بچه ای بود افشین. شرّ و شلوغ. از اونا که ...

اونا که چی؟ چی فکر کردین؟

اسمش سوسولی بود، خودشم یه کم، ولی نه اونقدر.

نه مثل من که ظاهرم رو خیلی حفظ می کنم، ولی باطنم از هر ...ی ...تره!

با افشین توی یه مدرسه درس میخوندم.

خودش که این بود، داداش کوچیکش چی بود؟

کوه عشق و معرفت. افشین با همه شلوغی و شرّبازیش، خیلی باحال بود. اینو امروز که نیست نمیگم؛ همون روزا به خودش میگفتم.

همیشه لبخند قشنگی روی لباش بود. هرچی من و ما عُنُق و اخمو بودیم، افشین شاد بود و خندان. قول میدم حتی لحظه های آخر هم اونقدر خندیده که ...

اصلا یادم رفت داشتم از کی می نوشتم. مازیار، داداش کوچیکه افشین.

مازیار بعد 29 سال برگشت و محل رو به هم ریخت. همون جوری که افشین به هم میریخت. 

همه رو تکوند. دلاشون رو جارو کرد. اصلا قبل عید اومد تا یه خونه تکونی مفصل راه بندازه. حالا اگه گفتین مازیار که استخوناش رو آوردن، چه ربطی داره به داداشش افشین؟

افشین که ما مثلا بچه حزب اللهی های مدرسه که خیلی ادعای غیرتمون می شد، بهش می گفتیم "بچه سوسول".

آخه اسمشم سوسولی بود. ولی نه. خیلی داش مشدی و بامعرفت بود. خیلی باحال و بامرام.

آخه افشین هم رفت دنبال داداشش.

آره. اگه اشتباه نکنم، افشین یکی دوسال بعد داداشش رفت.
اون قدر به داداش کوچیکش وفادار بود، که نخواست جنازش برگرده.

هنوزم برنگشته. شاید به احترام داداشش مونده تا بعدا بیاد. احترام به برادر کوچیکه است دیگه.

افشین و مازیار، اسمشون سوسولی بود ولی رسمشون، از خیلی مدعیان مردی و غیرت، بالاتر.

اون روزی که بیگانه به خانه و کاشانه حمله کرد و ناموس ملت رو به خطر انداخت، افشین و مازیار همچین سینه سپر کردن، قلم پای دشمن رو خورد کردن تا دیگه هوس دست درازی به خاک دلیران نکنه.

همون موقع که بعضیا داشتند توی اون جاهای فرنگ، حالشون رو میکردن!

غیرت و شرافت. افشین و مازیار. اینها همیشه باهم در ذهنم تداعی میکنه. ای کاش مردنماهای امروز، ذره ای و فقط ذره ای، از مردونگی و غیرت افشین و مازیار بو برده بودن. اشتباه نکنید. نمیخوام نسل جوون بیگناه امروز رو بکوبم.

منظورم با این پایینی های به اصطلاح بالانشینه! این پایین رو بخونید تا ببینید منظورم با کیه:

* آن که نفهمید: ما آدمای خیلی خوبی هستیم. مومن و عالی.
هیشکی به گرد پای ما نمیرسه.

انقلاب که شد، منم ایران بودم. جنگ که شد، منم سینه سپر کردم. رفتم برای ارسال پیام انقلاب به اون سر دنیا. خب یکی باید بار این زحمت سخت رو به دوش میکشید!

زن و بچه ام رو هم بردم. رفتم دیار ژرمن ها تا بهشون حالی کنم ما چقدر انقلابی هستیم. زندگی در بین دشمن خیلی سخت بود. هزار و یک مصیبت داشت. بی پولی، سرما... وای نگو، سرما هم میخوردیم.

البته بی پولی رو که قربونش برم انقلاب، همه رو برامون جبران می کرد. هزار هزار، دلار دلار ...

بچه هامم بردم. خب باید فرهنگی بار می اومدن دیگه. خسته شدم. بیست و پنج سال غربت کم نیست.

اگه آزاده ها 10 سال غربت و سختی کشیدن، منم 25 سال غربت و سختی کشیدم. خب شکنجه اونا با ما خیلی فرق داشت.

شکنجه ما، روحی و روانی بود. از اونایی که "بایرام لودر" توی "اخراجیهای 2" التماس میکرد عراقیا شکنجه اش بدن! 

من پیشمرگ همه میشدم. خدا هم برام ساخت. ایران که اومدم، فهمیدم چیکار کنم. شدم یقه سفید و دکمه تقوا (بیخود نگو دگمه پدرسوخته بازی) رو بستم و یواش یواش خودمو فروکردم ...

آخرش شدم اونی که دنبالش بودم. این ور و اون ور و بیشتر توی جعبه جادو، بعنوان کارشناس فرهنگی حرافی کردم و نظریه دادم. متخصص همه چی شدم. از یارانه گرفته تا رایانه و ...

تا آخرش به آرزوی کودکیم رسیدم و شدم رئیس.

حالا وقت میوه چینی رسید. پسر گلم هم باید که به نوایی میرسید.
آخرش شد آقازاده. آرزوم بود. اونکه سن و سالش از انقلاب کمتره، واسه خودش مردی شده.

اون اولا که حالیش نبود. اونقدر توی کله اش خوندم تا چند جزء قرآن حفظ کرد. مثل خودم ریش گذاشت و توی مجلس های این ور و اون ور قرآن خوند تا خودش رو توی دل رئیس رووسا جا کرد.

حالا دیگه وقت میوه چیدنشه. اون وقتا که خودم رو توی فلان وزارت خونه فروکردم، اونم فروکردم تو دفتر خودم.

بچه متولد فرانکفورت که نباید بیکار بمونه! آخرش شد اونی که دنبالش بودم. الان فقط داره به مردم بیچاره و بدبخت خدمت میکنه. به قشر آسیب پذیر. زیر خط فقری ها! همونا که وقتی ما توی هامبورگ می چریدیم، این جا بهشون میگفتن مستضعف!

همه چی وارد می کنه. از کمیابترین داروها گرفته تا ... آخرین مدل ماشینهای دویست سیصد میلیونی. حال میکنم آقازادمو میبینم.

آخرش خارج رفتن به دردمون خورد.

مطمئنم همین بچه، آینده نسل اندر نسلمون رو می سازه.

همین الان واسه خودش تاجری شده که صدتا مثل اون به گرد پاش نمیرسن.

خودمونیم: اگه انقلاب واسه خیلیا آب نداشت، واسه ما خارج رفته ها، فرهنگ خورده فرنگ، خوب نونی داشت.

خودم رو که ببندم، باز میرم همون جا که بچه هام میرن و میان. بچه باید اسمش درست و حسابی باشه.

این اسمای سوسولی مثل افشین و مازیار چیه؟

آقازاده باید اسمش خوب باشه. مثلا از سوره های قرآن!
بی خود شایعه درست نکنید. چرت و پرت نگین. کی گفته آقازاده من وقتی می ره دیسکوهای فرانکفورت، اونجاها رو براش قُروق می کنند؟!






      
<      1   2   3   4   5   >>   >