آمار خرداد 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 27
کل بازدید : 833131
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/1/31    ساعت : 5:19 ع
تاریخ روز

سیاست اسلامی از فرهنگ اسلامی سرچشمه می گیرد، لذا تنها نماز و روزه برای فرد سیاستمدار کافی نیست و وی باید سیاست اسلامی را اجرا کند. متأسفانه گاهی در مجلس دیده می شود که نمایندگانی مجلس را محل لابی گری عنوان می کنند و برای شایسته سالاری وقعی نمی نهند، که در این صورت فرد شایسته ای که لابی نکند، رأی نخواهد آورد، در واقع این افراد فرقی بین سیاست اسلامی و سیاست سکولار قائل نیستند.
 
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم معتقد است که تنها نماز و روزه برای فرد سیاستمدار کافی نیست و وی باید سیاست اسلامی را اجرا کند. لذا ایشان در گفتگویی به بررسی و تبیین آسیب های ناشی از نفوذ تفکر سکولار در مسئولین و بخصوص نمایندگان پرداخته است.


استاد آقا تهرانی در این باره می گوید: متأسفانه گاهی در مجلس دیده می شود که نمایندگانی مجلس را محل لابی گری عنوان می کنند و برای شایسته سالاری وقعی نمی نهند، که در این صورت فرد شایسته ای که لابی نکند، رأی نخواهد آورد، در واقع این افراد فرقی بین سیاست اسلامی و سیاست سکولار قائل نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفتگو با انجمن فارغ التحصیلان موسسه امام خمینی(ره) _ تبیین _ با اشاره به اینکه دو نوع جهاد وجود دارد، ابراز داشت: یک نوع، جهاد آشکار است که با دشمنان محسوس بیرونی و به صورت سخت افزاری است و فرد مورد تهاجم متوجه حمله دشمن است و نوع دیگر جهادی ناپیداست که فرد مورد تهاجم ، خود را در شرایط امن احساس کرده است و حتی گاهی لذت می برد و متوجه حمله دشمن نمی شود تا چه رسد بخواهد در برابر او دفاع کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جنگ نرم کمتر افرادی متوجه وقوع جنگ می شوند و مثلا در سالهای گذشته تنها رهبری متوجه تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی بودند، و برخی اصلا آن را درک نمی کردند و اوضاع را آرام می دیدند.

وی با بیان اینکه جنگ نرم نیز سلاح مخصوص به خودش را دارد، ادامه داد: دشمن در این جنگ از ابزار فرهنگی و راه هایی که در تفکر فرد مورد نظرش اثرگذار است، استفاده می کند و از آنجا که کسی متوجه نمی شود تا در صدد دفاع برآید، پیروز میدان خواهد بود.

دکتر آقاتهرانی حوزه جنگ نرم را فراملی خواند و افزود: بیداری اسلامی در واقع جنگ نرم علیه دشمنان اسلام است که در این جنگ نرم، تفکر مردم از اسلام التقاطی و آمریکایی به طرف اسلام ناب تغییر پیدا کرده است.

وی راهکار مقابله با جنگ نرم در داخل کشور را نیز بصیرت دانست و بحث های علمی و کرسی های آزاداندیشی و حتی اسلامی کردن علوم انسانی را در راستای بصیرت بخشی و مقابله با جنگ نرم خواند و گفت: اگر مردم بیدار و بصیر باشند، مورد تهاجم قرار نمی گیرند ، چرا که به موقع متوجه حمله دشمن شده و در صدد دفاع بر می آیند، اما در غیر این صورت حتی از صدا و سیما و مجلس و دولت خودمان ضربه خواهیم خورد .

وی با اشاره به اینکه گستره فرهنگ، سیاست را نیز شامل می شود، ادامه داد: سیاست اسلامی از فرهنگ اسلامی سرچشمه می گیرد، لذا تنها نماز و روزه برای فرد سیاستمدار کافی نیست و وی باید سیاست اسلامی را اجرا کند، برخلاف آنچه که متأسفانه گاهی در مجلس دیده می شود که نمایندگانی مجلس را محل لابی گری عنوان می کنند و برای شایسته سالاری وقعی نمی نهند، که در این صورت فرد شایسته ای که لابی نکند، رأی نخواهد آورد، در واقع این افراد فرقی بین سیاست اسلامی و سیاست سکولار قائل نیستند.

آقاتهرانی افزود: نه اینکه این نمایندگان معاند نظام باشند، اما به جایی رسیدند که گمان می کنند بدون لابی گری، حزب گرایی نمی توان کار کرد.

وی با اشاره به لزوم اسلامی سازی علوم انسانی از جمله علم سیاست ادامه داد: دانشجویان و اساتید دانشگاه دوستدار اسلام هستند و از شرکت آنها در مراسم هایی مثل اعتکاف این مسأله کاملا مشخص است، اما ناچارا مسائلی را تدریس می کنند و فرا می گیرند که غربی و مغایر بلکه ضد اسلام است.

وی انقلاب اسلامی را یک بیداری عنوان کرد که نه با جنگ سخت افزاری بلکه به وسیله بصیرت دهی نرم افزاری شکل گرفت و ادامه داد: بیش از هزار و چهارصد سال عالمان دینی به جز دوره های محدودی و آن هم در سطح اندک خانه نشین بودند و دشمن هرگونه که خواست، عمل کرد، اما نهضت امام(ره) یک بیداری جدی ایجاد کرد به گونه ای که سبب شد همین مردم با دست خالی جلوی توپ و تانک و مسلسل بایستند.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه الآن نیز جوانان ما باید رشد کنند و بیدار باشند، خاطر نشان کرد: در غیر این صورت نظام ضربه خواهد خورد.

وی افزود: این غفلت است که فردی علت رأی دادن خود به کاندیدایی را آبادانی شهر بداند، بلکه هدف باید سرکارآوردن اصلح باشد، اما متأسفانه در مجلس هم کسانی که رأی آوردند، برای این که به منافع مادی خود برسند، به فردی رأی می دهند که در واقع این اشتباه عوام و خواص در رأی دادن نیز به نوعی نرم افزاری است.

آقاتهرانی افزود: در همه زمینه ها برخورد می تواند به صورت نرم افزاری یا سخت افزاری باشد، به عنوان نمونه گاهی فردی علنا به مقدسات توهین می کند و دشنام می دهد که برخورد او سخت افزاری بوده و حساسیت مومنین را بر می انگیزد، اما دیگری کتابی نوشته و با بیانی خوب و قلمی زیبا همان زهر کشنده را با اثری بیشتر به جوانان ما تزریق می کند ، اما حساسیتی را بر نمی انگیزاند و اصلا کسی متوجه نمی شود و حتی گاهی آن عده ای نیز که متوجه شده و هشدار می دهند نیز مورد توجه قرار نمی گیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اسلام زیاد است، اما ایمان کم است، ادامه داد: علیرغم وجود اسلام و به خاطر کمبود ایمان علی (ع) خانه نشین می شود و حسین(ع) به قربانگاه می رود و این فجایع در دوره اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه در خطرات نرم افزاری معمولا مسامحه می شود و لذا این خطرات پیش رونده و نابوده کننده است، ادامه داد: شناخت و بصیرت نسبت به وجود جنگ نرم اولین و مهمترین گام برای مقابله با آن است و بعد از شناخت آن در هر زمینه ای باید به شکل خاص خودش برخورد شود، لذا بصیرت دهی نسبت به وجود چنین دشمنان و خطراتی لازم و ضروری است.






      

خبرنامه دانشجویان - «همسر شما شبیه چه میوه ای است؟» فرض کنید در یک برنامه زنده تلویزیونی به همراه همسرتان حضور دارید و ناگهان مجری با غافلگیری تمام از شما می پرسد همسرتان شبیه چه میوه ای است؟

چندی پیش بود که خبر استفاده از مجریان زن برای مهمانان زن و مجریان مرد برای مهمانان مرد در فضای مجازی پیچیده شد. حرکتی که باید خیلی زودتر از این ها صورت می گرفت. البته همین موضوع به ظاهر کوچک هم صدای عده ای را درآورد و عده ای هم با شانتاژ خبری سعی در غیر منطقی جلوه دادن این اقدام برآمدند تا جایی که علیخانی مجری برنامه ماه عسل که عموما برنامه هایش با ایجاد گپ رو در رو با مهمان هایش صورت می گرفت و تقریبا بیش از نیمی از مهمانانش زن بودند، از تولید این برنامه برای ماه رمضان آتی خودداری کرد تا نشان دهد چقدر حرکت بر روی اصول برای برخی مجریان تازه کار سخت است و شاید تازه، انگیزه این مجریان هم برای اجرای چنین برنامه هایی بیشتر مشخص شود. البته بررسی این موضوع بحث مفصلی را می طلبد که در این مقال فرصت آن دست نمی دهد.

اما در همین راستا هم صدا و سیما صرفا به همین اقدام سلبی و فیزیکی نباید بسنده کند  و به صرف تغییر روند موجود در برنامه های گفتگو محور پرونده این موضوع را بسته ببیند چرا که معضل بزرگتر این چنین برنامه هایی مسئله دیگری است و آن نحوه مواجهه مجریان با مهمانان است و اینجاست که مسئله حیا و حرمت پیش می آید.

شاید در یک برنامه مشکل اول با حضور مهمانان به صورت زوج(زن و شوهر)، حل شود اما معضل بزرگتر یعنی بی مبالاتی اخلاقی مجری در پرسش برخی سوالات همچنان بر جای خود باقی بماند. از این دست اتفاقات اما در بین مجریان کم نیست. همین سلسله برنامه های ماه عسل بود که در آن سال های ابتدایی که با اجرای فرزاد حسنی و بخصوص بامجری گری احسان علیخانی اجرا می شد، با دعوت از مهمانان به صورت زوج یا پدر و دختر و یا مادر و پسر این موضوع را حل کرده بود اما پرسش هایی که در حین برنامه رد و بدل می شد جنس متفاوتی داشت و بیشتر به حوزه خصوصی افراد وارد می شد تا جایی که گوش مهمانان برنامه از خجالت سرخ می شد و از طرف دیگر بی تقوایی مجری در برخورد با مهمان یا همان بی مبالاتی مجری در حرمت نهادن به خطوط شرعی باعث می شد که حضور همراه برای میهمان تنها به عنوان پوششی بر همین موضوع انگاشته شود البته در ابتدا مخاطبان هم این موضوع را پس می زدند و حتی از روی شرم و حیا شبکه را عوض می کردند.

چنین مجریانی در تلویزیون کم نیستند. از "آزاده نامداری" هم در بین مجریان زن در این خصوص می توان نام برد. گرچه در بین مجریان قدیمی شاید به لحاظ محافظه کاری شان این مسئله کمتر باشد اما اصلا جرقه این مطلب به خاطر یکی از همین مجریان قدیمی است.

  "محمود شهریاری" که سال هاست در صدا و سیما فعالیت می کند  و البته در سال هایی به علت ایجاد برخی حواشی از دوربین دور ماند، این روز ها در ایام تعطیل اجرای برنامه زنده رود در شبکه استانی اصفهان را برعهده دارد. در برنامه ویژه عید مبعث که مهمانان  برنامه امیر جعفری و همسرش ریما رامین فر زوج هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون حاضر بودند پرسش هایی از جانب مجری برنامه مطرح شد که نمونه بارز بی حرمتی به مهمان و مخاطب بود.

در طول برنامه سوال هایی کاملا از حیطه شخصی و بی ارتباط با برنامه و مخاطبان از میهمانان پرسیده شد تا جایی که چندین بار امیر جعفری به این سوال ها واکنش نشان داد و از چرایی این پرسش ها پرسید. 

در قسمتی از این برنامه مجری پایش را از این حد نیز فراتر گذاشته و با یک سوال کاملا بی مورد باعث اعتراض میهمان برنامه شد. شهریاری در این قسمت پرسید همسر شماشبیه چه میوه ایست؟ یا از مهمان دیگر برنامه (برادر زاده جعفری) پرسید زن عموی شما شبیه چه میوه ایست؟ سوالی "نا مربوط" که داد مهمان برنامه را هم در آورد. هرچند امیر جعفری به علت زنده بودن برنامه به سرعت از روی این مسئله گذشت اما اعتراض به جایش موجب نگارش این مطلب شد. به راستی آیا مسئولان شبکه  و یا سازمان با چنین پرسشی در یک برنامه زنده مواجه شوند چه برخوردی خواهند داشت؟ و این پرسش تنها با مشاهده یک عملکرد مناسب از جانب مسئولین برنامه یا شبکه می تواند پاسخ داده شود.
    
گفتنی است که این برنامه در بخشی مجزا و به صورت غیر زنده از مهمانان برنامه می پرسید که خودتان را شبیه چه میوه ای می بینید؟ که هرچند این پرسش هم نابجاست اما شهریاری با به انحراف کشیدن این سوال در حالتی که برنامه زنده بود حرکت بسیار ناپسندی از خود به نمایش گذاشت . وی که در اجرا جزو همان گروه مجریان مذکور در بالاست گویا خط قرمزی برای خود در طرح سوال هایش نمی بیند و اینجاست که باید پرسید خط قرمز مجریان تلویزیونی تاکجاست؟






      

اگر عمری بود حاج آقا حتما خاطرات را یادداشت کنید ( کار های کرده و ناکرده ) تا بعدا  !!!!!!!!!!!  چاپ شود و اگر عمری بود من هم خواهم خواند تا ببینم کی به کی بود کی به کی نبود!!!!!

 

آیت‌الله موسوی اردبیلی دیروز در پایان درس خارج فقه و در پایان سال تحصیلی طلاب در سخنان مهمی صادقانه به برخی مشکلات اشاره کرده و از مردم حلالیت طلبید.
به گزارش مشرق به نقل از بازتاب ، این مرجع تقلید گفت: اگر این انقلاب ضایع شود، علاوه بر فرصت‌هایی که از یک ملت ضایع شده است، آبرو و اعتبار روحانیت شیعه هم مخدوش میشود. امروز ما از میراث آبرو و اعتباری بهره می‌بریم که طی قرن‌ها و با خون دل‌ها و مرارت‌ها فراهم آمده و خودخواهی ما یا کوتاهی ما یا بدون تأمل و تدبیر عمل کردن ما خسارت‌های سنگینی به بار می‌آورد. البته سنگ‌اندازی دشمنان و بدخواهان این انقلاب را هم نباید نادیده گرفت، ولی اگر خود ما درست عمل کنیم، هیچ عامل خارجی نمی‌تواند رابطه ما را با خدای تعالی و با مردم مسلمان خراب کند.

ایشان گفت: اگر اشکالات و نارسائی‌هائی وجود دارد مسئولیت آن با ماست و ربطی به اسلام ندارد.

دومین رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی صادقانه خطاب به مردم ایران و خانواده شهدا گفت: اگر بنده کاری کرده‌ام که نباید می‌کردم یا ترک فعلی کرده‌ام که باید انجام می‌دادم، از همه عذر می‌خواهم، از همه حلالیت می‌طلبم. من از طرف خودم حرف می‌زنم، به دیگران کاری ندارم. من از کارهای کرده و نکرده خودم نگرانم. اگر همه ما درست عمل کرده بودیم وضع این نبود. ولی گمان می‌کنم همه ما، همه مسئولین، از سابق تاکنون، باید از مردم عذرخواهی کنیم. ضرورت این کار البته برای مسئولینی که در لباس روحانیتند بیشتر است.



متن سخنان این مرجع تقلید به روایت پایگاه اطلاع رسانی ایشان چنین است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

امروز آخرین جلسه بحث ما در این سال تحصیلی است و آقایان فرصتی در پیش دارند تا سال آینده که معلوم نیست مقدرات الهی چه باشد و آیا بتوانیم باز هم به درس و بحث مشغول شویم یا نه؟ بنده می‌‎خواستم در این جلسه نکاتی را خدمت آقایان عرض کنم. البته مدتی است این مسائل ذهن مرا مشغول کرده است و این فرصت را برای طرح آن‌ها مناسب دیدم.

اولاً، می‌خواستم عرض کنم تعطیلی دروس حوزوی در گرمای تابستان به معنای تعطیل تحصیل و تحقیق نیست. به کار علمی نباید مثل کار اداری نگاه شود، باید مسائل علمی به دغدغه‌های ذهنی ما تبدیل شود تا بتوانیم آن‌ها را به خوبی پی ‎گیری کنیم و به جایی برسانیم. شاید فرصت تعطیل دروس معمول، فرصت خوبی باشد برای مطالعه در زمینه‌هایی که فهم ما از اسلام به آنها نیاز دارد، ولی در ضمن دروس مرسوم کمتر مطرح می‌شود: از تاریخ و سیر و عقاید و تفسیر و اخلاق گرفته تا معلوماتی که شاید علوم اسلامی و حوزوی به شمار نیاید، ولی یک عالم اسلامی باید آن‌ها را بداند؛ از مسائل روان شناسی و جامعه شناسی و اقتصاد و امثال این‌ها، البته هر کس به فراخور زمینه‌ای که در آن کار می‌کند و علایقی که تعقیب می‌کند.

بالاخره روزگار عوض شده، مخاطبان، آقایان مردمی هستند که غالباً تحصیل کرده‌اند و شاید تحصیلات عالیه دارند. نباید فکر کنند علمای دین از دنیا بی‌خبرند. مرادم فقط اطلاع از مسائل جاری و سیاسی دنیا نیست، بلکه مسائل عمیق تر، مسائل فکری مردم که از قضا در زندگی آن‌ها هم تأثیر دارد و در دیانت آن‌ها تاثیرگذار است.

مسأله دیگر این که اگر روحانیت اعتباری دارد، مقبولیتی دارد، این اعتبار اصیل نیست، مال خود ماها نیست، این از جای دیگری است. این اعتبار مال دین است، مال پیامبر خدا (ص) و اهل بیت (ع) اوست. اگر مردم به روحانیت ارادت می‌‎ورزند، به واسطه این است که ماها را شاگرد مکتب امام صادق (ع) می‌دانند. ماها باید به لوازم این انتساب ملتزم باشیم. لازمه انتساب به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) این است که خود را پاک گردانیم، خودخواهی و خودمحوری را کنار بگذاریم.

اگر رفتار خارج از ضوابط تقوا و اصول مورد رضایت محمد و آل محمد (ص) از ما سر بزند، این می‌تواند در عقاید مردم، در اخلاق مردم اثر سوء بگذارد و مسئولیت آن بسیار سنگین است. مردم توقّع ندارند از من و شما رفتار خارج از حیطه تقوا و اخلاق اسلامی ببینند و حق هم دارند. توقع ندارند ببینند ما مبلّغ خودمان هستیم، اسلام را وسیله کرده‌ایم تا امور خودمان را پی بگیریم. اهل بیت (ع) هم استیکال به دین را مذمت کرده اند؛ استیکال به دین یعنی انسان دین را و ارادت مردم به دین را و اعتقادات مردم را نردبان ترقی خودش بکند.

این وجوه شرعیه‌ای که مردم در اختیار ما قرار می‌دهند، ارث پدری ما نیست. این را می‌دهند که به اسلام خدمت کنیم. صاحب حقیقی این مال(عجّل‌الله تعالی فرجه الشریف) وقتی که به اراده خداوند متعال تشریف بیاورند، این اموال را صرف تقویت اسلام می‌کنند، صرف اعتلای مسلمین می‌کنند. آقایان چنین تشخیص داده‌اند که اگر طلاب علوم دینی با این مال تقویت شوند که بتوانند وقت بیشتری را برای درس خواندن اختصاص دهند، به اسلام خدمت خواهند کرد.

البته وجوه شرعیه‌ای که به طلاب می‌رسد ناچیز است ولی همین هم به اعتبار خدمت به اسلام توزیع می‌شود. لذا آقایان محترم باید توجه داشته باشند ما در مقابل ولی‌الله اعظم(عجّل‌الله تعالی فرجه الشریف) مسئول هستیم. اگر درس خواندن ما به درد تقویت اسلام نخورد، به درد دینداری مردم نخورد، معلوم نیست چه وجهی پیدا می‌کند. از این ناحیه واقعاً باید نگران بود. ما اگر در لباس روحانیت هم نبودیم در قبال دین خدا وظیفه داشتیم، در مقابل همین نعمت‌های الهی موظف و مسئول بودیم، تا چه رسد به این که زندگی ما و اعتبار ما با خدمت به دین عجین شده است.

البته روزگار ما هم روزگار دیگری شده است. در دوره طاغوت مسئولیت حوزه‌ها کمتر بود. امکانات در اختیار نبود. فشارها زیاد بود. زندگی طلاب در عسرت بود. صدای ما به مردم نمی‌رسید. در مقدرات زندگی مردم تأثیر چندانی نداشتیم. خون دل‌ها می‌خوردیم تا یک مجله راه بیفتد، تا یک کلاس در یک مسجد دائر شود، تا چهار تا جوان را بتوانیم جمع کنیم. به برکت انقلاب اسلامی فضا عوض شد. مردم به علما اقبال کردند، به حوزه‌ها اقبال کردند. مردم از مرحوم امام(اعلی‎الله‎مقامه) صداقت دیدند، دیدند برای دین کار می‎ کند، برای خدا کار می‌کند، لذا به او رو آوردند. جوان -هایشان را به میدان فرستادند. همه برکات این انقلاب هم مال آن صداقت‌ها و آن فداکاری هاست. خدا را هم شاکریم که این نعمت را به ما ارزانی داشته است. البته نگران هم هستیم نکند با سوء عمل خودمان این فرصت طلایی را از دست بدهیم.

اگر این انقلاب ضایع شود، علاوه بر فرصت‌هایی که از یک ملت ضایع شده است، آبرو و اعتبار روحانیت شیعه هم مخدوش میشود. امروز ما از میراث آبرو و اعتباری بهره می‌بریم که طی قرن‌ها و با خون دل‌ها و مرارت‌ها فراهم آمده و خودخواهی ما یا کوتاهی ما یا بدون تأمل و تدبیر عمل کردن ما خسارت‌های سنگینی به بار می‌آورد. البته سنگ‌اندازی دشمنان و بدخواهان این انقلاب را هم نباید نادیده گرفت، ولی اگر خود ما درست عمل کنیم، هیچ عامل خارجی نمی‌تواند رابطه ما را با خدای تعالی و با مردم مسلمان خراب کند. آن چه نگران‌کننده است کارهایی است که عنایت حق تعالی را از ما بر می‌گرداند. خدای سبحان می‌فرماید: "ذلک بأنّ‌الله لم یک مغیّراً نعمة أنعمها علی قوم حتّی یغیّروا ما بأنفسهم". اگر عنایت خدا از ما برگشت، مردم هم از ما می‌برند. نه این که شخص من و جنابعالی مطرح باشیم، ممکن است مردم با رفتار من و شما از دین روی گردان شوند.

البته حق این است که عمل ما و قصور و تقصیر‌های ما ربطی به مکتب نورانی اسلام و تشیع ندارد، ولی مع الاسف مردم این طور قضاوت نمی‌کنند. اگر از ما بدی ببینند به پای دین می‌گذارند. واقع این است که با همه برکاتی که این انقلاب و نظام داشته و دارد و مرهون فداکاری‌ها و خون‌های پاک است، قصور و تقصیرها هم زیاد است. گاهی کارهایی می‌کنیم که موجب یأس و بدگمانی مردم شده است. امروز جوان‌های زیادی اعتماد و علاقه شان سست شده است. ایمان‌هایی در معرض خطر است. این‌ها تلفات سنگینی است که باید جدی گرفته شود. اگر رفتار من، گفتار من، اخلاق و منش من، کوتاهی من، تزلزلی در ایمان حتی یک نفر ایجاد کرده باشد، کافی است که خواب از چشمم ربوده شود.

بنده از اولی که با هزار سختی و مشقت، با هزار تهدید و فشار که در دوره رضاخان و پسرش وجود داشت، وارد عالم طلبگی شدم تا وقتی که فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی را شروع کردم، بعد هم که انقلاب پیش آمد و خواسته یا ناخواسته زیر بار مسئولیت رفتم، بعد هم که ممحّض در بحوث علمی حوزه شدم، چه آن زمان که مدارس مفید را در تهران راه ‎اندازی کردم، چه کانون توحید را، چه دانشگاه مفید را در قم و کارهای دیگری که انجام شده است، چشمم و امیدم به فضل و عنایت الهی بوده است. خواسته‌ام به اسلام خدمتی کرده باشم.

فعالیت‌های حوزوی به همین نیت بوده، کارهای اجتماعی و سیاسی به همین نیت بوده است، همراهی با مرحوم امام قدس سره و انقلاب به همین نیت بوده است. اما حالا بعضی کارها و نتایج را که می‌بینم، نگران می‌شوم که نکند ما در انجام وظایفمان قصور یا تقصیری داشته ایم. آن روز که دوستان ما مبارزه می‌کردند، آن روز که فداکاری می‌کردند، خیلی بهتر از این را توقع داشتند. نکند فردا در مقابل خدای تعالی، در مقابل صاحبان حق در این مسیر، در برابر این ملت، شرمنده باشیم. عمر دنیا زود می‌گذرد و من در سن و سال و وضع و حالی هستم که باید بیش از شما به فکر باشم.

می خواهم از این فرصت استفاده کنم و خطاب به ملت شریف ایران، به خانواده‌های شهدا، به جانبازان، به همه کسانی که زحمت کشیده‌اند، عرض کنم ما خیرخواهانه پا در این راه گذاشتیم، اما شاید کوتاهی کرده ‎ایم، شاید غفلت کرده ایم. اگر مشکلات و نارسایی‌هایی که هست به من مستند است، از همه عذر می‌‎خواهم. ما دلمان می‌خواست و می‌خواهد که ملت ما سربلند باشند، اخلاق و ایمان در میان جامعه ما رونق داشته باشد، ملت ما خوب زندگی کنند. اگر بنده کاری کرده‌ام که نباید می‌کردم یا ترک فعلی کرده‌ام که باید انجام می‌دادم، از همه عذر می‌خواهم، از همه حلالیت می‌طلبم. من از طرف خودم حرف می‌زنم، به دیگران کاری ندارم. من از کارهای کرده و نکرده خودم نگرانم. اگر همه ما درست عمل کرده بودیم وضع این نبود. ولی گمان می‌کنم همه ما، همه مسئولین، از سابق تاکنون، باید از مردم عذرخواهی کنیم. ضرورت این کار البته برای مسئولینی که در لباس روحانیتند بیشتر است.

عذرخواهی و حلالیت طلبی از ذوی الحقوق، سنت و سیره حسنه است. مردم ما می‌بینند ما خطاهای خودمان را، قصور و تقصیرهای سنگین خودمان را به روی خودمان نمی‌آوریم و حتی گاهی‌ اوقات طلبکار هم می‌‌شویم! اما رئیس فلان کشور یا وزیر بهمان مملکت به خاطر یک اشکال که ممکن است به نظر ما مهم هم نباشد، عذرخواهی میکند. وقتی‌ ما چنین عمل می‌کنیم، مردم از کجا بفهمند که این سنت حسنه، دستور اولیاء معصومین (ع) است. حضرت امیرالمؤمنین (ع) به حاکم منصوبش دستور می‌دهد که اگر مردم گمان خطا و اشتباه و ظلم بر تو داشتند به ایشان توضیح بده، عذر خود را برای آنان بیان کن. رسول خدا (ص) با آن عظمتش، بنا به نقل مشهور، از مردم حلالیت طلبید و در مقابل ادعای یک نفر آدم عادی برای قصاص آماده شد. همه می‌‌دانیم که به نص قرآن کریم، پیامبر و اهل بیت علیهم السّلام معصومند و از آن‌‌ها گناه یا خطایی سر نمی‌زند. این که آن حضرت چنین کاری کرده است، شاید می‌خواسته به ما یاد بدهد که در برابر مردم چگونه عمل کنیم.

بگذارید مردم این‌ها را از ما هم ببینند؛ در ما حس مسئولیت ببینند. ببینند که ما خود را در برابر آنان مسئول می‎ دانیم، آن‌ها را ولی نعمت خود می‌دانیم. مگر امام نمی‌فرمود این مردم ولی نعمت ما هستند. مگر ما از پیامبر خدا (ص) و ائمه (ع) بالاتریم؟. آن‌ها پاک و معصوم بودند و ما خطاکار و گنه کاریم. این چیزهایی که در سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) آمده، برای این نیست که آن‌‌ها را فقط در منابر یا سخنرانی‌ها برای مردم تعریف کنیم؛ بلکه باید پیش از همه خودمان به آن‌‌ها عمل کنیم. پس صادقانه به اشکالات اقرار کنیم و از خطاها عذرخواهی کنیم، تا صداقت ما دل مردم را گرم کند.

از این نترسیم که ما را متهم به عوام فریبی کنند. مردم از کلام ما، لحن صداقت را می‌فهمند. اگر صادقانه عذرخواهی کنیم و درصدد تدارک ما فات باشیم، مردم می‌فهمند، خدای تعالی هم یاری می‌کند. نکند خدای ناکرده از این همه تلاش و فداکاری نتیجه مطلوب نگیریم. نکند فردای قیامت پشیمانی و شرمندگی بر ما عارض شود. نکند آیندگان از ما به بدی یاد کنند. ذکر خیر بندگان اماره صلاح و سداد حکمرانان است.

نکته‌ای نیز باید در این جا عرض کنم و آن این که متأسفانه برخی از افراد، کورکورانه با تقلید از برخی اعمالی که در کشورهای غربی مد شده، برای این که خود را متمدن و پیشرو نشان دهند، مرتکب رفتارهایی می‌شوند که هیچ -گونه توجیه عقلی و منطقی ندارد. اگر کسی اعتقادات ما را قبول ندارد، خوب نداشته باشد، ولی این مجوز اهانت و هتک حرمت نیست. آزادی بیان در هیچ منطق و فرهنگی به معنای آزادی اهانت نیست. در کشورهایی هم که خود را داعیه‌دار آزادی می‌دانند، گاهی اوقات برای اهانت به افراد مجازات‌هایی را در نظر می‌گیرند که شاید اگر فرد اهانت‌کننده به جای اهانت صدمه‌ای جسمی و جانی وارد کرده بود به آن مقدار مجازات نمی‌شد. مگر می‌توان گفت که اهانت به یک انسان مجاز نیست ولی اهانت به اعتقادات مبلیون‌ها انسان مجاز و بی‌اشکال است. کدام عقل و منطقی این را قبول می‌کند؟!

البته این به معنای مجاز نبودن نقد عقاید ما نیست. ما از این که کسی بیاید و با بیان منطقی بخواهد با ما در خصوص عقایدمان بحث و گفتگو نماید استقبال می‌کنیم و سیره ائمه اطهار (ع) و علمای امامیه همواره بر همین منوال بوده است، اما فاصله بین نقد علمی و اهانت زیاد است و مردم خود به راحتی می‌توانند فرق بین این دو را تشخیص دهند. به مردم عزیز هم عرض می‌کنم این اشکالات و نارسائی‌هایی که می‌بینند، این‌ها از ماست و مسئولیت آن هم با ماست. این‌ها ربطی به خدا و اسلام و تشیع و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ندارد.

اگر مردم به خاطر این مشکلات به من و امثال من تندی کردند، جای گله ندارد، اما اگر خدای ناکرده به دین و پیامبر (ص) و ائمه (ع) جسارت شد، باید متوجه بود عذری در این مورد پذیرفته نیست و باید پاسخ گوی آن در پیشگاه خدا و رسولش باشند.

انشاء‌الله که همه شما موفق باشید و اگر به فعالیت ترویجی و تبلیغی مشغول شدید با کلامتان و بخصوص با عملتان این مردم شریف را به دین و ایمان نزدیک‌تر کنید.

والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته





      

به گزارش گروه فضای مجازی بولتن نیوز، نویسنده وبلاگ روایت خون در آخرین مطلب وبلاگش نوشت:

عکسهارا که می بینم تاسف میخورم از اینکه عده ایی کاخ نشینندو عده ایی کوخ نشین!!

 

عکسهایی که بوی ستم و ظلم و بوی مظلوم و ستمدیده می دهد.آقایان از نفت و گاز ومنابع خرمشهر استفاده می کنند و برای خود کاخ می سازنند ولی مردم خرمشهر نباید از نفت و منابعشان بهره ایی ببرند.این عکسها مایه ی تاسف برای ماست که خرمشهر را فقط با پوستر ها و فیلمها و نواهایش می پسندیم و دوست داریم وبرای آبادانیش بی خیال!!! اگر قرار باشد برای سوم خرداد مراسم بگیریم و افتخار کنیم که روز آزادسازی خرمشهر است،چرا برای خرم شدنش کاری نمی کنیم!!؟ مگر کم ثروت و منابع در این شهر نهفته است که مردمش باید همانند مردم سومالی زندگی کنند. بعد ازسی سال از آزادسازی آن هنوز باید شاهد آثار جنگ باشیم.اگر نمی خواهید آبادش کنید پس آن را تبدیل به موزه کنید و خالی از سکنه اش کنید.!!

مردم خرمشهر چه گناهی کرده اند که صدام ملعون بیشعور خرمشهرمان را نه خرمشهرشان را تبدیل به خونین شهر کردو تبدیل به تلی از خاکستر و خرابی نمود.آیا وقت ان نشده است که مقداری هم به آن برسیم.خرمشهر را فقط برای شهدایش میخواهیم و یا برای خودش!!؟ چقدر قرار است به تهران برسیم و بزرگش کنیم !!!؟

این همه رفاه در تهران فراهم کرده ایم اما دریغ از کمی فرهنگ و شعور!! مردم خرمشهر اغتشاش کردند در زمان فتنه یا تهران!!؟ مردم خرمشهر در برابر دشمنان در زمان جنگ ایستادگی کردند یا تهرانی ها(منظورم مردم نه رزمندگان اشتباه نکنید) سی سال میگذرد تهران شده است کاخ نشین و خرمشهری که روزی خرم و آباد بود و تهران در برابرش پشیزی هم نبود شده است کوخ نشین!! همه ی هم و غممان شده است تهران!!

اگر مردم خرمشهر در برابر دشمن پایداری نمی کردند حال تهرانی هم وجود داشت!!!!؟

اما امروزه تهران فرقش با خرمشهر در این است که آب و هوایش خوب،امکاناتش زیاد و عالی، متمدن، با فرهنگ و…………!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! پس خیلی فرق می کند.

 

 

زمانی افتخارمان این بود که می گفتیم به خرمشهر خوش آمدید جمعیت 36 میلیون نفر

حال باید بگوییم به تهران خوش آمدید جمعیت 80 میلیون واندی….

عکسها خود بهتر روایت می کنند تا حرفهای من!! ببنید و گریه کنید تا لذت ببرید

اول عکسهای تهران چرا که،تهران قلب تپنده ی ایران است!!

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurevayatkhoon9e7d/tehran03.jpg

 

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurevayatkhoon9e7d/modareshighway.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خ.ن:

نمی دونم شما می تونید مثل مردم خرمشهر زندگی کنیدآنهم در این فصل که هم گرد و خاک است و هم تابستان!! همه ی عکسها متعلق به تهران و خرمشهر است.فکر نکنید عکسهای لندن با عکسهای سومالی را براتون گذاشتم. نمی دونم آقای احمدی نژاد در سفرهای استانی خود چه تدابیری برای این وضعیت اندیشیده و یا خواهند اندیشید!!

اما با این حساب آزادسازی خرمشهر را تبریک عرض می نمایم و به ارواح طیبه شهدایی که خونشان را دادند و جانشان را فدای این کشور کردند تا ما در آسایش و رفاه باشیم افتخار می کنم و برایشان درود می فرستم.فقط دعا کنید هرچه زودتر کشورمان از لوث وجود خائنین پاک بشود و کمتر ظلم ببینیم

ارواح طیبه ی شهدا و امام شهدا صلوات

یاعلی






      

 مردم  نگران نباشند چند ماه دیگه موقع انتخابات ریاست (خادم و نوکر!!!!) جمهوری باز دو طرف بالا پایین عقب جلو!!!!!!! به احمدی مقدم(همونطور که قالی باف اعتراف کرد!!!!!!!!! ) میگن فیتیله رو بکش پایین تا مردم بیان رای بدن و صور قبیحه شون رون با افتخار اکمل تو رسانه ملی(اسلامی!!!) نمایش بدیم بعد چند ماه که گذشت روز از نو روزی از نو  

 72 ضربه شلاق

آقایان بنشینند ببینند کدام یک از دشمنان اسلام برخورد با بد حجابی و یا امر به معروف و نهی از منکر را بد میداند و از شنیدن کلمه امر به معروف و نهی از منکر بدن مبارکش کهیر می زند و باعث وهن اسلام شده یه مشابه یه جایگزین برای این مسائل در وکنن!!!!! 

 

ناجا بدون توجه به یاوه‌گویی‌ها با قدرت با مظاهر بی‌حجابی برخورد کند
72 ضربه شلاق
 
اسلام رو خشن معرفی نکنید این حکم خیلی تند هستش سه ماه و یک روز زندانی کنیدش تا تعدیل بشه!!!!!!!! وموجب وهن اسلام نشه
 
 
آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی:
دست‌هایی در کار است تا مسئله مبارزه با بدحجابی را سیاسی کند
 
یکی از مراجع تقلید گفت: دست‌هایی در کار است که مسئله مبارزه با بدحجابی را سیاسی کنند و ابتذال فرهنگی را در شهر‌های قم و مشهد تشدید تا از این طریق نظام زیر سوال برود.
به گزارش مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه دوشنبه در دیدار استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران این استان، با بیان اینکه در شهرهای مشهد و قم در مسائل فرهنگی دچار مشکلاتی هستیم افزود: در این دو شهر باید مظاهر اسلامی رعایت و حفظ شود.

وی اظهار داشت: افکاری در جامعه وجود دارد که می‌خواهد مانع از برخورد موثر با بی‌حجابی باشد که البته این افکار اخیرا فروکش کرده و به صورت بی‌طرف درآمده است.

استاد برجسته حوزه تأکید کرد: مسئولان باید در خصوص مسائل بی‌حجابی و بدحجابی در شهرهای قم و مشهد حساس باشند که در این خصوص بگیر و ببند تنها راه حل رفع مشکل نیست.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی بن بست ندارد افزود: مسئولان باید در این زمینه با تدبیر و عقلانی برخورد کنند و دستگاه‌های مرتبط فرهنگی در این دو شهر باید با همکاری یکدیگر این مشکلات را رفع کنند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه عنوان کرد: امروز دست‌هایی در کار است که مسئله مبارزه با بد حجابی را سیاسی کنند و ابتذال فرهنگی را در شهر‌های قم و مشهد تشدید تا از این طریق نظام زیر سئوال برود.

مسائل فرهنگی به مسائل سیاسی تبدیل شده است

وی با بیان اینکه امروز مسائل فرهنگی به مسائل سیاسی تبدیل شده است افزود: در خارج از ایران نیز دشمنان اصرار دارند در راستای مبارزه با اسلام حجاب را از بین ببرند.

این مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کسانی که از خارج ایران برای زیارت امام رضا(ع) به شهر مشهد سفر می‌کنند باید دست پر بازگردند، افزود: تبلیغات گسترده‌ای در خارج بر علیه ایران اسلامی صورت می‌گیرد و دشمنان ایران را کشوری نا‌امن جلوه می‌دهند که مسئولان باید از این فرصت استفاده کنند و فضای امن داخل کشور را برای زائران خارجی تبیین کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد تا زائران خارج از کشور تنها برای زیارت و سیاحت به مشهد سفر نکنند افزود: باید مراکز اقامتی و هتل‌ها رفتار درستی نسبت به زائران خارجی داشته باشند تا این افراد با خاطره بدی از مشهد به وطن خود باز نگردنند.

آیت الله مکارم ادامه داد: اگر زائران خارجی که به مشهد سفر می‌کنند رفتار خوبی از مردم ببینند در این صورت آن‌ها به مبلغان ایران در خارج از مرز‌ها تبدیل می‌شوند.

گرانی مضاعف به زائران تحمیل نشود

وی در ادامه با اشاره به گرانی‌های موجود در کشور، آن را غیرقابل انکار برشمرد و افزود: مسئولان باید به گونه‌ای برنامه ریزی و نظارت کنند تا گرانی مضاعفی به زائران تحمیل نشود.

توهین‌ها نشانه پیشرفت مکتب اسلام است

استاد حوزه علیمه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام توهین آمیز یکی از مزدوران خارج نشین نسبت به ساحت امام دهم شیعیان اظهار داشت: دلیل این توهین‌ها و بدگویی‌های اخیر پیشرفت‌های مکتب اسلام است که دشمنان از این موضوع ناراحت هستند.

وی اضافه کرد: در خبر‌ها آمده است که یکی از فرماندهان نظامی آمریکا عنوان کرده هر کجا که اسلام باشد به ضرر ما است و باید تلاش کرد تا چیزی از اسلام باقی نماند که این اظهارات دیوانه وار نشانه عصبانیت آن‌ها است.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: دشمنان نسبت به پیشرفت‌های شیعیان در ایران و عراق و لبنان و سایر مناطق دنیا عصبانی هستند که این عصبانیت‌ها نتیجه معکوس خواهد داشت.

وی افزود: بعد از این اقدام توهین آمیز ما در درس اخلاق خود که روزهای چهارشنبه در مسجد اعظم(ع) برگزار می‌شود روایات و کلام‌هایی از امام هادی(ع) را دنبال کردیم در حالی که این امر در دستور کار ما قرار نداشت.

اقدامات دشمنان علیه اهل بیت (ع) نتیجه معکوس داد

این مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: برخی از افراد بعد از این اقدام توهین آمیز، با امام هادی(ع) بیشتر آشنا شدند و در واقع اقدامات دشمنان علیه اهل بیت(ع) نتیجه معکوس داد.

وی در پایان گفت: به برکت قرآن، ائمه اطهار و مکتب اسلام نه تنها به 350 حوزه علمیه در کشور بلکه به طلاب هفت کشور دیگر از جمله عراق، لبنان، آذربایجان، افغانستان، پاکستان و هند شهریه داده می‌شود تا فرهنگ اسلام در سراسر دنیا منتشر شود.

 

ناجا بدون توجه به یاوه‌گویی‌ها با قدرت با مظاهر بی‌حجابی برخورد کند
 
برخورد قانون با بی‌حجاب‌ها 

در نهایت در سال 1363 مجلس شورای اسلامی ایران قانون مجازات اسلامی را به تصویب می‎رساند. به موجب ماده 102 این قانون، هرکس در معابر عمومی حجاب را رعایت نکند، به 72 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.


مواضع ضد و نقیض دولت در برابر بی‌حجابی 

اما در سالهای اخیر مواضع ضد و نقیض برخی از دولتی‌ها و رئیس‌جمهور درباره حجاب و عفاف و شیوه برخورد با بی‌حجابی بسیاری از مردم دلسوز را به علت اینکه از دولت در این زمینه با توجه به مردمی بودن و شعارهای رئیس‌جمهور انتظارات بیشتری داشتند؛ آزرده‌خاطر کرد و داد و فریاد برخی از نمایندگان مجلس را هم درآورد تا همواره بیشتر از قبل مبارزه با بد حجابی اهمیتش محسوس شود و البته این پایان کار نبود و حتی نمایندگان مجلس در اسفندماه سال گذشته بحث بی‌توجهی به حجاب و عفاف را در مجلس و در کنار سوالات مختلف از رئیس‌جمهور پیگیری کردند اما ظاهرا به نتیجه قابل توجهی دست نیافتند.


در اینجا نکته مهم این است که چگونه باید به دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و از جمله نیروی انتظامی وگشت ارشاد که مسئولیت برخورد با افرادی که ارشاد نمی‌شوند و همچنان بر بی‌حجابی خود تاکید دارند کمک کرد تا به نوعی راه حل برای برون رفت از این شرایط به وجود آید. مسئله‌ای که همواره مورد تاکید دلسوزان اسلام و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و خواهد بود. اما در این باره به سراغ چند نماینده مجلس رفتیم تا نظراتشان را درباره مسائل مختلف این موضوع به اطلاع شما برسانیم. 

انتقاد از سهل‌انگاری مسئولین کشور 

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت حجاب در کشور در گفت وگو با یالثارات گفت: وضعیت بدحجابی در جامعه هر روز وخیم‌تر می‌شود و بی‌حیایی و دهن‌کجی‌ها افزایش پیدا می‌کند که تماما نتیجه سهل‌انگاری مسئولین کشور در سطوح مختلف است .موضوع حجاب و عفاف که اصل مهمی است و از ضروریات شرع مقدس، امروز علیه آن از طرف بیگانگان و فریب‌خوردگان حرکاتی در حال شکل‌گیری است.

ثبت لکه ننگ برای دولت به علت سهل‌انگاری 

این نماینده مجلس گفت: گاهی نیروی انتظامی برای برخورد با بی‌حجابی وارد می‌شد اما از طرف دولت به آنها هشدار داده می‌شد و حتی مسئولین و فرماندهان عالی رتبه نیروی انتظامی در مجلس به ما گفتند که مسئولین دست ما را بسته‌اند. و ما این موضوع را به رهبری انتقال دادیم. این کم‌کاری و سهل‌انگاری چیزی است که به عنوان یک لکه ننگ برای این دولت ثبت شد.


وی در ادامه افزود :متاسفانه مطالبات مردم و راهپیمایی‌های مردم درباره حجاب و عفاف را رها کردند. چقدر مردم در نماز جمعه‌ها راهپیمایی کردند و بر اجرای قانون عفاف و حجاب تاکید کردند؟ 

بنده در کتاب ماجراهای حجاب و عفاف به بخشی از خون دل‌هایی که در این رابطه مردم خوردند در 300 صفحه اشاره کردم. تازه این بخشی از حمایت مردم از قانون حجاب و عفاف و مقابله با بی‌حجابی بود. 

حجت‌الاسلام رهبر گفت :متاسفانه در این زمینه به علت اینکه فرهنگ‌سازی خوبی صورت نمی‌گیرد، برخی سوءاستفاده می‌کنند، برای مثال جوانی که ظاهری متدین داشت پیش من آمد و گفت در قرآن یک بار فقط توصیه شده به حجاب پس چرا آنقدر از آن صحبت می‌شود؟ که من گفتم افرادی که به این سخنان دامن می‌زنند دروغ می‌گویند؛ چرا که در قرآن 10 آیه به تاکید بر حجاب و عفاف می‌پردازد

انتقاد شدید از رسانه‌ها 

حجت‌الاسلام رهبر با انتقاد از رسانه‌های دیداری و شنیداری و نوشتاری گفت: به نظر من تنها رسانه‌ای که با خون دل و دلسوزانه بحث قانون حجاب و عفاف را پیگیری می‌کند، همین هفته‌نامه یالثارات است و بنده این نکته را به برخی از نمایندگان گفتم و حتی به یکی از مسئولین هفته‌نامه‌ای در مجلس گفتم یک صفحه را برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در هفته‌نامه خود اختصاص دهد. چرا رسانه ملی هر مزخرفی را با اسم فیلم ژاپنی با هزینه‌های زیاد پخش می‌کند اما به موضوع حجاب و عفاف آن طور که باید و شاید نمی‌پردازد؟ چرا مطبوعات کار نمی‌کنند؟


چرا بحث و استدلال نمی‌کنند؟ آیا رسانه ملی برنامه‌ای را به طور جدی کار کرد؟آیا بحث و استدلال و میزگرد خاصی برگزار و از این حکم خدا صحبت کرد؟ مقام معظم رهبری در روز تولد حضرت زهرا مطالبی را فرمودند که بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه چه زیان‌هایی دارد اما انگار مسئولین نمی‌شنوند، انگار خوابشان برده و مرده‌اند ولی با این حال جالب است که همه ادعا دارند که ما پیرو ولایت فقیه هستیم. کدامشان عکس‌العمل نشان دادند؟ 

 

بازهم حمله اراذل و اوباش به ناهیان از منکر
 
مرد جوانی که به آزار و اذیت یک زن توسط تعدادی از اراذل و اوباش خیابان کمیل اعتراض کرده بود، از سوی آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفت و کارش به بیمارستان کشید.
به گزارش فارس،‌ شب گذشته تعدادی از اراذل و اوباش محله کمیل شرقی که با حالتی نامتعادل اقدام به آزار و اذیت یک خانم کرده بودند، مرد جوانی را که به این کار آنها اعتراض کرده بود مورد ضرب‌وشتم قرار دادند.

یکی از شاهدان این حادثه به خبرنگار فارس گفت: 4 جوان که حالت عادی نداشتند به یکی از بانوان این محل آزار و اذیت رساندند که یکی از جوانان قدیمی محل به این کار آنها اعتراض کرد.

این شهروند ادامه داد: بعد از این اعتراض بود که نه‌تنها آن 4 نفر بلکه تعداد دیگری از اراذل و اوباشی که در پارک رودکی حضور داشتند به کمک آنها آمده و همگی بر سر آن جوان تنها ریختند و او را به شدت کتک زدند.

وی گفت در همین حین یک مأمور نیروی انتظامی که به تنهایی در حال گشت‌زنی بود متوجه این حادثه شد و به تنهایی با تعدادی از اراذل و اوباش درگیر شد. او به سرعت مأموران کمکی و همچنین اورژانس را مطلع کرد که نیروهای کمکی پلیس به سرعت به محل آمدند اما بیشتر اراذل و اوباش فرار کرده بودند و فرد مجروح نیز به بیمارستان منتقل شد.

این ساکن محله کمیل با تقدیر از عملکرد مأمور نیروی انتظامی گفت: طبق شنیده‌ها متهم اصلی این ماجرا همچنان در بازداشتگاه است و قاضی دادسرا دستور داده تا زمان معرفی همدستانش باید در بازداشت بماند. همچنین استشهادیه‌ای از سوی ساکنان این محله در اعتراض به تجمع اراذل و اوباش در یکی از قهوه‌خانه‌های این محل و پارک رودکی تنظیم شده که ضمن اعلام شکایت خواستار برخورد جدی دستگاه قضایی با این معضلات هستند. همچنین زنی که از سوی اراذل و اوباش مورد توهین و آزار و اذیت قرار گرفته بود به همراه همسرش از این افراد شکایت کرد.
 
هشتمین از عجایب دنیا
 
برخی از غرفه‌داران لباس‌های نامناسبی پوشیده بودند و به همین دلیل نیروی انتظامی از ساعت 8:30 صبح امروز از باز شدن برخی سالن ها از جمله سالن 6 نمایشگاه بین‌المللی ممانعت به عمل آورده است.
به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل از فارس، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اگروفود (کشاورزی و غذا) که روز گذشته در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد از صبح امروز با برخورد نیروی انتظامی و پلمب برخی سالن‌ها مواجه شده است.

یکی از غرفه‌داران که به خبرنگار فارس گفت: برخی از غرفه‌داران لباس‌های نامناسبی پوشیده بودند و به همین دلیل نیروی انتظامی از ساعت 8:30 صبح امروز از باز شدن برخی سالن ها از جمله سالن 6 نمایشگاه بین‌المللی ممانعت به عمل آورده است. 

در اینباره کاظم اکبرپور در گفت‌و گو با فارس، در پاسخ به این سوال که دلیل پلمب شدن نمایشگاه بین المللی آگرو فود(ماشین‌آلات کشاورزی و صنایع غذا) چه بوده است؟ سوال کرد: نمایشگاه ما پلمب شده است؟

وی در پیگیری خبرنگار فارس و اعلام این موضوع که به دلیل بدحجابی غرفه داران نیروی انتظامی اقدام به پلمب برخی سالن ها کرده است، گفت: این موضوع مربوط به قرار داد داخلی ما با نیروی انتظامی است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها گفت: پلمب نمایشگاه چیز خاصی نبوده و همان نیم ساعت اول حل شد.

این در حالی است که یکی از غرفه داران سالن 6 نمایشگاه به فارس گفت: این سالن هنوز بازگشایی نشده و دلیل پلمب هم بد حجابی غرفه داران اعلام شده است.






      
   1   2      >