آمار تیر 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 9
کل بازدید : 832625
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/1/9    ساعت : 3:23 ع
تاریخ روز

محققان آمریکایی فواید بیشمار روزه را کشف کردند
محققان آمریکایی در تحقیقات تازه خود فواید بیشمار روزه گرفتن برای سلامت انسان و تاثیر پیشگیرانه و درمانی آن در بسیاری از بیماریها را کشف کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از مجله "Pham – Octoal” فرانسه، گروهی از محققان آمریکایی و ایتالیایی تحقیقاتی را در زمینه چگونگی استفاده از روزه برای درمان برخی از بیماریها مثل بیماریهای مغزی نظیر آلزایمر و پارکینسون را انجام داد.

این تحقیقات نشان داد: روزه گرفتن به مدت 2 روز باعث کاهش کالری‌ها می‌شود که این امر به افزایش مقدار سلولهای عصبی منجر می‌شود که اعصاب را فعال می‌سازد.

در این تحقیقات آمده است: روزه گرفتن به مدت 10 روز پیاپی همراه با دنبال کردن یک رژیم غذایی مبتنی بر سبزی به بیماران دچار التهاب مفاصل در کاهش میزان درد ناشی از آن کمک می‌کند و همین وضعیت درباره بیماریهای مربوط به قلب نیز صدق می کند.

بر اساس این تحقیقات، روزه گرفتن به مدت 12 روز نیز فواید خودش را در بیماران دارای فشار خون بالا نشان می‌دهد.

در بخش دیگری از این تحقیقات آمده است: روزه گرفتن به مدت یک ماه کامل خطرات بیماری دیابت را به میزان 40 درصد کاهش می‌دهد زیرا بدن به جای گلوکز، کلسترول ترشح می‌کند که از چربیها به عنوان منبع انرژی استفاه می‌کند و این وضعیت سلولهای چربی در بدن را کاهش می‌دهد.

بر اساس این تحقیقات، روزه گرفتن همچنین از برخی از بیماریها پیگیری می‌کند و نقش درمانی آن در سرطانهای پوست، سینه و مغز به همان اندازه شیمی درمانی است و گرفتن روزه به مدت 5 روز به کاهش رشد تومورهای سرطانی کمک می‌‌کند.

محققان ژاپنی نیز تحقیقاتی را روی 380 بیمار دچار برخی از بیماریهای روانی مثل افسردگی و فروپاشی عصبی انجام دادند و یک برنامه روزه گرفتن به مدت 110 روز را برای آنها اجرا کنند که باعث شد آنها به میزان 87 درصد از این علائم رهایی یابند.

 






      

زنده کردن فتنه در مراسم شهدای کهریزک!

مراسم سومین سالگرد کشته شدگان "کهریزک" در مسجد نور تهران، امسال در فضایی متفاوت تر از دو سال گذشته برگزار شد و با سر دادن شعار های ساختار شکنانه از سوی حاضران علیه نظام ، این مراسم به طور نیمه کاره پایان یافت .

به گزارش خبرنگار صراط ، این سومین سالی است که مراسمی با عنوان گرامیداشت "شهدای حادثه کهریزک " با حضور برخی ازعوامل فتنه 88 و چهره های مطرح جریان اصلاحات برگزار می شود و در آن بسیاری از چهره های فعال در جریان فتنه و سیاسیون منفعل ، مجالی تازه برای دید و بازدید پیدا می کنند .

مجوز دار بودن این مراسم ، همواره باعث گردیده تا بر خلاف دیگر مراسمات ، بسیاری از متهمان فتنه 88 بتوانند آزادانه با حضور در آن ، برخی مواضع ساختار شکنانه خود را مطرح سازند و به دلیل متصل بودن این مراسم به چند چهره خاص با هیچ محدودیتی هم رو به رو نشوند.


در هر حال این مراسم در شرایطی سومین سالگرد خود را سپری کرد که امسال در فضایی کاملا متفاوت برگزار شد و برخلاف مراسم دو سال گذشته که با حضور برخی مسئولین کشور حالتی رسمی تر داشت ، امسال با سر دادن شعارهایی علیه نظام و در حمایت از سران فتنه ، نیمه کاره پایان یافت .

بر اساس این گزارش ، در میانه برنامه وقتی که سخنران از لفظ "فتنه” برای توصیف وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 استفاده کرد ، این سخن وی با شعار های تند و توهین آمیز برخی زنان حاضر در مسجد مواجه شد و با دامنه دار شدن این شعار ها به قسمت آقایان ، کاملا یک فضای هرج و مرج در مراسم حاکم شد .

گفتنی است که هدایت دار شدن شعار پراکنی جمعیت حاضر در مراسم به خیابان مجاور مسجد نور ، حکایت از وجود لیدری واحد اما پنهان با برنامه ریزی قبلی برای این ماجرا داشت که با توجه به حضور گسترده برخی متهمان فتنه 88 در این مراسم ، بعید هم به نظر نمی رسید.

جالب اینجاست که ، اتفاقات فوق در حالی رخ داد که در حاشیه این مراسم در مقابل مسجد نور و همچنین در سالن محل برگزاری مراسم ، پلاکاردهایی با عنوان "شهدای مظلوم کهریزک” و "یادشان سبز” نصب و در همه جای سالن به طور آزادانه از نماد فتنه 88 یعنی پرچم و دستبند سبز استفاده شده بود.

در مراسم امسال حتی برخی از چهره هایی که سال گذشته حضوری پر رنگ داشتند دیده نمی شدند و برخی افراد همچون سردار حسین علایی، علی شکوری راد، محمد کیانوش راد، رضا طلایی‌ نیک، حضور داشتند .

عبدالحسین روح الامینی (پدر یکی از کشده شدگان در کهریزک ) نیز در این مراسم با اعلام اینکه روزشماری می کنیم تا زمان رسیدگی به پرونده این قربانیان آغاز شود، درخصوص پیگیری های صورت گرفته در پرونده کهریزک گفت: در هفته قوه قضائیه که در مشهد برگزار شد بنده گلایه هر سه خانواده را درباره این پرونده به مسئولان بلندپایه قوه قضائیه اعلام کردم .

به نظر می رسد رسیدگی سریعتر به وقایع رخ داده در بازداشگاه کهریزک توسط قوه محترم قضائیه باعث جلوگیری از چنین تحرکاتی در کشور می شود و دستگیری عوامل این اتفاق می تواند بهانه را برای دور هم جمع شدن برخی افراد معلوم الحال که فقط از مبارزه سیاسی ناسزا گفتن و شعار پراکنی کردن را فهمیده اند بگیرد .

لازم به ذکر است در دو طول سه سال گذشته آنقدر از مظلومیت سه کشته شده در کهریزک سخن به میان آمده و روی آنان مانور تبلیغاتی صورت پذیرفته که همه از یاد برده متهمان کشته شده به جرم بر هم زدن امنیت ملی در کهریزک بازداشت شده اند و بنا بر برخی شنیده ها حتی خانواده یکی از کشته شدگان رابطه نزدیکی با برخی از اعضای سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین ) داشته است .

فارق از تمام این حرف و حدیث ها ، نباید فراموش شود که هنوز در رابطه با قتل افرادی نظیر (شهید حسن غلام کبیری ، سرور برومند و فاطمه رجب پور " مادر و دختری که به دست فتنه گران شهید شدند" ، شهید بسیجی محمد‌حسین فیض ، مصطفی غنیان ) وبسیاری دیگر از افرادی که در جریان نا آرامی های سال 88 به دست فتنه گران شهید شده اند اقدامی صورت نپذیرفته است .





      

استدلال وزیر ایتالیایی درباره حجاب

روبرتو مارونی وزیر ایتالیایی : چطور از من انتظار دارید قانون منع حجاب را امضاء کنم در حالی که مریم مقدس در تمام عکسهایش حجاب دارد.






      

محمدرضا محمودی درباره استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسلیه حمل و نقل پاک، گفت: از نظر قانونی هیچگونه ممنوعیتی برای استفاده بانوان از دوچرخه وجود ندارد و شهرداری تهران در مسیرهای شرقی و غربی تهران ایستگاه‌ها ومسیر ویژه‌ای را برای دوچرخه اختصاص داده است که امیدواریم این مسیرها توسعه پیدا کند.

ایسنا: معاون عمرانی استاندار تهران گفت: دوچرخه‌سواری برای بانوان منع قانونی ندارد و باید این موضوع فرهنگسازی و اصلاح شود.
 
محمدرضا محمودی درباره استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسلیه حمل و نقل پاک، گفت: از نظر قانونی هیچگونه ممنوعیتی برای استفاده بانوان از دوچرخه وجود ندارد و شهرداری تهران در مسیرهای شرقی و غربی تهران ایستگاه‌ها ومسیر ویژه‌ای را برای دوچرخه اختصاص داده است که امیدواریم این مسیرها توسعه پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه استانداری آماده همکاری برای توسعه این طرح است، افزود: ضمن موافقت و حمایت از این طرح هر زمان که شهرداری همکاری و یا کمکی را در این زمینه بخواهد، استانداری آماده است تا اقدامات لازم را جهت توسعه فرهنگ ورزش و سلامتی انجام دهد.
 
معاون عمرانی استاندار تهران درباره استفاده از موتورسیکلت‌های برقی که یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها از جمله تهران مطرح شده است، گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های موتورسیکلتهای برقی نسبت به نوع فسیلی آن بیشتر است در شورای عالی ترافیک کشور این بحث مطرح و مقرر شد شرکت‌هایی همچون پیک بادپا که حمل‌ونقل و فعالیت آنها از طریق متورسیکلت است از این موتورسیکلتها استفاده کنند تا ضمن فرهنگسازی، واردات آن را تسهیل کنند و به مصرف کنندگان این موتورسیکلت‌ها امتیازات ویژه اعطا شود.
 
محمودی خاطرنشان کرد: این مباحث در شورای عالی ترافیک مصوب شده و امیدواریم با کاهش هزینه های آن استفاده از موتورسیکلتهای برقی در تهران توسعه یافته و مورد بهره‌بردای قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای نوع فسیلی آن تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوای تهران خواهد داشت به ایسنا گفت: اگر یک موتورسیکلت با سوخت فسیلی به یک نوع برقی آن و یک خودروی پیکان به خودرویی با آلودگی کمتر تبدیل کنیم قطعا در بحث کاهش آلودگی هوا موثر خواهد بود.
 
به گفته معاون عمرانی استاندار تهران در حال حاضر حدود 3 میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می کند که حداقل 10 درصد از این تعداد باید به نوع برقی آن تبدیل شود.






      

به گزارش گروه خاکریز سایبری بولتن نیوز، علی اکبر رائفی پور در آخرین مطلب وبلاگ شخصی اش نوشته است:

به من خبر رسیده که یکى از آنان به خانه زن مسلمان و زن غیر مسلمانى که در پناه ‏اسلام جان و مالش محفوظ بوده وارد شده و خلخال و دستبند، گردن بند و گوشواره ‏هاى آنها را از تن‏شان بیرون آورده است... در حالى که هیچ وسیله‏ اى براى دفاع جز گریه و التماس کردن نداشته‏ اند،

آنها با غنیمت فراوان برگشته ‏اند بدون اینکه حتى یک نفر از آنها زخمى گردد و یا قطره ‏اى خون‏ از آنها ریخته شود اگر به خاطر این حادثه مسلمانى از روى تاسف بمیرد ملامت نخواهد شد، و از نظر من‏ سزاوار و بجا است!

(نهج البلاغه خطبه 27)

ادامه مطلب...




      
<      1   2   3   4   5   >>   >