آمار اسفند 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 27
کل بازدید : 833134
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/1/31    ساعت : 9:3 ع
تاریخ روز

به گزارش بولتن نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین "حیدرمصلحی" صبح امروز در همایش "روحانیون‌سپاه" اظهار داشت: کشورمان علی‌رغم طراحی‌های سنگین و تحریم‌های شکننده در مقابله با نظام در حرکتی رو به جلو و مسیر تکاملی سیر می‌کند، البته در این میان برخی بی‌تدبیر‌ی‌ها، بداخلاقی‌ها و کج‌سلیقگی‌ها نیز وجود دارد که البته از ابتدای انقلاب بوده و باز هم خواهد بود ولی نکته مهم مسیر کشور است که در یک حرکت رو به جلو قرار دارد.
 
وی افزود: از لحاظ اقتدار ملی و بین‌المللی در سطحی قرار داریم که به رغم همه توطئه‌های استکبار و عواملش از جمله رسانه‌های استکباری، همه نقشه‌های آنان به واسطه تدابیر جمهوری اسلامی خنثی و بی‌نتیجه مانده است.  
 
وزیر اطلاعات با اشاره به برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای هدف‌ آنها را تخلیه انرژی ارزشی مردم منطقه خواند و اظهار داشت: با همه این طراحی‌ها و توطئه‌ها، امروز کشور سوریه جانانه مقاومت کرده است.

وی ادامه داد: رؤسای برخی سرویس‌های اطلاعاتی منطقه‌ در دیدارهایی که با من داشته‌اند بارها به گرفتن انتقام از بشار اسد تاکید کرده‌اند، انتقامی که ناشی از حمایت بشار اسد از جریان مقاومت است و باید گفت اوضاع امروز سوریه انتقام غربی‌ها از جریان مقاومت است نه از سوریه.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی اقتدار کشورمان در مذاکرات هسته‌ای را ناشی از گفتمان انقلابی امام و رهبری خواند و تصریح کرد: این گفتمان در همه بخش‌های امروز ما حاکم است و پیشرفت‌های بسیار بزرگی که امروز پدید آمده و حتی بسیاری از آنها را از اعلام‌شان معذوریت داریم ناشی از همین گفتمان است.  
 
وی ادامه داد: غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم‌ها در ایران نمی‌تواند اقتصاد را از پای درآورد اگرچه ممکن است مشکلاتی را بوجود آورد و ما هم نباید بگذاریم اقتصادمان شرطی شود ولی به طور کلی مسیر خودش را خواهد رفت و این حرکت رو به جلو و جایگاه اقتدارآمیز حول محور کلیدی و اصلی ولایت فقیه می‌گردد.
 
وزیر اطلاعات اظهار داشت: امروز وقتی تحلیل‌گران غربی ساختار حکومتی ایران را مورد تحلیل قرار می‌دهند به صراحت اعلام می‌کنند که مدل ولایت فقیه یک نمونه بی‌بدیل است چرا که در این مدل مقوله عشق و دلدادگی وجود دارد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی افزود: البته در طول انقلاب افراد بسیاری بودند که از این خط منحرف شده‌اند که این مساله هم طبیعی است.
 
وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: در انتخابات 92 جریان فتنه در داخل، ضدانقلاب خارج نشین و غربی‌ها برنامه‌ریزی‌های سنگینی را انجام داده‌اند و چشم بسیاری به انتخابات است که تاکنون با توجه به بررسی‌های انجام شده 11 گفتمان دسته‌بندی شده است که مهمترین آن گفتمان مبتنی بر اسلام، انقلاب اسلامی، اندیشه‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است که گفتمان غالب ماست ولی نباید از گفتمان‌هایی همچون گفتمان فتنه و گفتمان گروه‌های التقاطی و سازش هم غافل شد؛ گفتمان‌های ترکیبی و نوظهور هم در این انتخابات به دنبال پیدا کردن جایگاه هستند که در برخی موارد با گفتمان ضدانقلاب ادغام می‌شوند و به یک نقطه مشترک می‌رسند.
 
وزیر اطلاعات یادآور شد: استراتژی تغییر نظام، امروز به استراتژی تغییر رفتار تبدیل شده است، دشمن هم برای این استراتژی از هر ابزاری استفاده می‌کند؛ گاهی اوقات برای تغییر رفتار برخی مسئولان با چند واسطه دست به کار می‌شوند بدون اینکه آن مسئول متوجه شود پشت این واسطه‌ها سرویس‌های اطلاعاتی قرار گرفته‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه در انتخابات سال 88 دشمن هدفش پیاده‌سازی کودتای مخملین با تمسک به تقلب بوده است، گفت: البته دشمن بعد از 88 هم بیکار ننشست و در سال 90 تاکتیک تضعیف قدرت ملی و عدم مشارکت مردم را برای انتخابات پایه‌گذاری کرد ولی به دلیل هوشیاری مردم و انسجام بین دستگاه‌های مختلف کشوری این انتخابات به یکی از بهترین ادوار انتخابات تبدیل شد به طوری که این هماهنگی بین‌ دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی آنقدر بی‌نظیر بود که کوچکترین درگیری و نزاع قومی که در دوره‌های قبلی انتخابات مجلس یافت می‌شد صورت نگرفت و حتی یک نفر هم در این انتخابات آسیب ندید.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی یکی از اهداف اصلی گفتمان‌های فتنه، اصلاحات و سازندگی را مقابله با رهبری خواند و گفت: آنها با هدف مقابله با رهبری و حضور در صحنه در حال ساماندهی خود هستند اما این حضور در صحنه چگونه امکان‌پذیر است وقتی که به طور مثال یکی از این افراد که همه شبکه‌های ضدانقلاب در داخل و خارج به دنبال کاندیداتوری وی هستند بدهی‌های زیادی به ملت ایران دارد و صرف سوابق مسئولیت وی در گذشته نمی‌تواند پرونده گذشته وی را به دست فراموشی بسپارد.  
 
وزیر اطلاعات ادامه داد: اردوگاه و تیم این فرد چگونه سخن از فقدان انتخابات آزاد به میان می‌آورند در حالی که 8 سال صدارت دوم خردادی‌ها بر مبنای همین انتخابات صورت پذیرفته است، ای کاش امکان انتشار اسنادی مربوط به همین افراد از جلسه خصوصی‌شان وجود داشت که در این جلسه جسارت‌هایشان به ساحت امام راحل و سخره گرفتن اصل ولایت فقیه را توسط همین فرد برملا می‌شد که در جلسه می‌گوید امام هم تحت فشار مقوله ولایت فقیه را قبول کرد!! 
 
وی با اشاره به این سوابق تصریح  کرد: این افراد چگونه می‌توانند به خود اجازه دهند که با کمال پررویی ضربه‌هایی که در فتنه 88 به مردم و انقلاب زدند و باعث خسران بسیار شده‌اند را فراموش کرده و با کمال پررویی به دنبال کاندیداتوری هم باشند در حالی که اصل انتخابات در کشور را زیر سوال می‌برند.  
 
وزیر اطلاعات با اشاره به پروپاگاندای رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی و VOA درباره درخواست‌ها از کاندیداتوری یکی از افراد وابسته به ارودگاه فتنه اظهار داشت: بی‌بی‌سی با چه توجیهی برای این فرد رپرتاژ می‌رود؛ بی‌بی‌سی می‌گوید گروهی از نخبگان از این فرد دعوت به عمل آوردند که به انتخابات بیاید وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم منظور از نخبگان در بی‌بی‌سی، داماد، اقوام نزدیک و هم‌پیالگان این فرد هستند، از طرف دیگر به فتنه‌گران زندانی خط داده‌اند که آنها هم مکاتبه کنند و بگویند شما حتی کاندیدا شوید و کاری به زندانی بودن ما نداشته باشید.
 
وی گفت: مدیرعامل اندیشکده واشنگتن به صراحت حرکت دوباره موج به اصطلاح سبز را یکی از فرصت‌های آمریکا می‌داند و می‌گوید که باید واشنگتن راهی برای کمک به فعالان سبز در ایران پیدا کند تا به واسطه آن رژیم را تغییر دهیم.  
 
وزیر اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود در همایش شهید "روحانیت‌سپاه" با اشاره به شناسایی شبکه رسانه‌ای ستاد عملیات روانی دشمن، ابراز داشت: طی یکسال و نیم اخیر بررسی‌های فراوانی صورت گرفت و مشخص شد که محور شدن یک خبر در رسانه‌های ضدانقلاب و برخی‌ روزنامه‌ها در داخل با یک شبکه هدایت می‌شود که تعداد قابل توجهی از اعضای تیم رسانه‌ای فتنه (در داخل و آنها که در مقطع فتنه فرار کرده‌‌اند)در آن فعال بوده‌‌اند و این شبکه از طریق چند نفر مستقیما با سرویس‌های جاسوسی ارتباط داشته است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی افزود: یکی دیگر از ابزارهایی که دشمن به دنبال استفاده از آن است ناکارآمد جلوه دادن تصمیمات مسئولان نظام است به طور مثال قصد دارند تمام تصمیمات دولت‌های نهم و دهم را زیر سوال برده و ناکارآمد جلوه دهند؛ مثلا مسکن مهر یکی از موفقیت‌های ناشی از گفتمان امام و رهبری توسط متعهدین به نظام بوده است که نباید به خاطر برخی سوءتدبیری‌ها زیر سوال برود.  
 
وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهمی که دشمن می‌خواهد انتخابات 92 را به چالشی بزرگ برای نظام تبدیل کند، وسعت دادن به فتنه احتمالی است؛ دشمن می‌خواهد با استفاده از انتخابات شوراها در این انتخابات چالش را از تهران به سطح کشور توسعه دهد که هوشیاری بسیار زیادی را می‌طلبد.
 
وزیر اطلاعات مطرح شدن دستورکارهایی همچون "دولت وحدت ملی برای خروج از بحران" و تضعیف مسئولان نظام از سوی برخی عناصر تئوری‌پرداز وابسته به فتنه را طرحی از پیش ‌تعیین شده عنوان و خاطرنشان کرد:‌سیاه‌نمایی و بحرانی نشان دادن وضعیت نظام یک نقشه برای بازیابی فتنه است و باید در مقطع قبل و بعد از انتخابات هوشیاری بسیاری به خرج داد.






      

به گزارش بولتن نیوز به نقل از فارس، سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی رییس ستادکل نیروهای مسلح در همایش 7 هزار شهید جامعه زنان که هم‌اکنون در تالار وحدت در حال برگزاری است، طی سخنانی با بیان اینکه امروز تهدیدات علیه ما هم از خارج و هم از داخل مرزهاست، گفت: نباید تصور کنیم فقط آمریکا و صهیونیست‌ها علیه ما اقدام می کنند، بلکه بسیاری از دشمنان ما امروز حتی در خانه‌ها، سازمان ها، مساجد و مدارس ما حضور دارند.

فیروزآبادی با اشاره به انتخابات سال آینده ریاست جمهوری اظهار داشت: معلوم نیست فتنه 92 شبیه فتنه 88 باشد، بلکه ممکن است این فتنه از داخل باشد و آثارش نیز در برخی موارد پیداست. وی ادامه داد: در جریان فتنه 92 ممکن است پرچم ولایت و عدالت و آزادی نیز بلند کنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نباید ادعای هرکس که مدعی رابطه با امام زمان(عج) است را پذیرفت، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها و جهت گیری ها و پول هایی که در دو ـ سه سال اخیر خرج شده، ساختاری را بوجود آورده که ممکن است به نام دفاع از ولایت و شعار امام زمان(عج) و دفاع از عدالت، کار خود را انجام دهد.

فیروزآبادی در ادامه سخنان خود به نقش بسیج در دفاع از جمهوری اسلامی ایران پرداخت و با تاکید بر اینکه بسیج موظف است برای دفاع از کوی و برزن به خواهران نیز آموزش نظامی دهد، گفت: وقتی دشمن به حدود شهر و محله ما تهاجم کرد، زنان نیز باید سلاح بدست بگیرند.

وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه برخی مسؤولین و سیاستمداران کشور در برابر تهدبدات خارجی و بین المللی، سیاست های منفعلانه دارند، تصریح کرد: این مواضع شایسته جمهوری اسلامی ایران نیست.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: البته این افراد در ظاهر موضع فعال دارند ولی در موقع عمل که می رسد، منفعل می شوند.

مشروح سخنان رییس ستاد کل نیروهای مسلح متعاقبا منتشر می شود.






      

به گزارش وبلاگستان بولتن نیوز؛ سعید ساداتی در وبلاگ جلبک ستیز نوشت:

متولد 1344 از شهر مسجد سلیمان است که در دوران جنگ تحمیلی در سپاه پاسداران و در منطقه عملیاتی جنوب خدمت کرده است و طی دو مرحله شیمیایی شده است.

 

هر چند برای عزیمت به جبهه های حق علیه باطل هدفی جز بر زمین نماندن حرف امامش نداشته است اما روزهایی که حالش وخیم و شیمیایی امانش را بریده بود پیگیر پرونده جانبازی اش می شود که تنها 20% برای او جانبازی تعیین می شود!

 

جانبازی که این روزها چیز زیادی نمی خواهد؛ نه سهمیه دانشگاه برای فرزندش می خواهد و نه حقوق ثابت در ازای خوابیدن در خانه و نه کارت مترو و نه بلیط استخر و نه حتی تخفیف برای استفاده از بلیط قطار و هواپیما!

 

جانبازی که تنها، درخواست اشتغال به کار دارد و بیش از 20 بار مقابل مجلس شورای اسلامی حاضر شده است و تقاضای اشتغال بکار خود را بر روی پلاکارد و پارچه بزرگ نوشته و به همراه داشت اما هیچ کس به وی توجه نکرد!

 

مردی که این روزها از تحصن مقابل مجلس هم نتیجه نگرفته است می گوید: «اگر مشکل بیکاری ام حل نشود، حتما دست به اعتصاب غذا می زنم»

 

IMG_3383 22222222222222222

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در روزگاری خود را برای شب عید و روزهای نوروز اماده می کردم دیدن اشک های این مرد خدا؛ شیرینی هفت سین را بر دهانم تلخ کرد!

 

نمی دانم می توانم حداقل وظیفه ام را در برابر این جانباز و همه مردانی که امروز امنیت سرزمینم را مدیونشان هستم، انجام دهم یا نه اما اگر کسی مایل بود پیگیر وضعیت این عزیز باشد تمامی مدارکش موجود است.






      

حضرت آیت الله علوی گرگانی: بسیار قبیح است در نظام جمهوری اسلامی که با نام ولایت فقیه یدک کشیده می شود روزهای 13 فروردین که جزو خرافات است و امثال آن تعطیل باشد باشد و روزهای عزای اهل بیت(ع) که افتخار نوکری آنها را داریم تعطیل نباشد و بهتر است نمایندگان محترم مجلس به امور مهم دیگر رسیدگی و تصمیم گیری نمایند.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از 598، به دنبال مطرح مجدد طرح کاهش تعطیلات رسمی کشور توسط برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این امر با مخالفت بسیاری روبرو گردید.

در این بین حذف تعیلات مذهبی کشور همچون روز تاسوعای حسینی و همچنین روز شهادت امام رضا(ع) و حضرت زهرا(س) موجب ناراحتی و نگرانی متدینین و شخصیت های مذهبی شده است.

به همین منظور پایگاه 598 در استفتائی از حضرت آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید قم نظر ایشان را در خصوص این طرح جویا شده است. که این مرجع بزرگوار مخالفت و ناراحتی شدید خود را با طرح چنین موضوعاتی بیان داشته اند که متن سوال بیان شده و پاسخ معظم له در ادامه می آید.

سوال: شنیده شده است اخیراً طرحی با امضای تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تهیه شده که بر اساس آن بخشی از تعطیلات رسمی کشور از جمله تاسوعای حسینی و شهادت امام رضا(ع) از تقویم حذف می شود.

لذا از محضر معظم له خواهشمند است نظر مبارک خود را بیان فرمایید.

پاسخ آیت الله علوی گرگانی:

در روزهای مقدس تاسوعای حسینی و روز شهادت امام رضا(ع) که پاسداشت آنها لازم است و جزو تعظیم شعائر دینی محسوب می شود لازم است که حکومت اسلامی به آنها اهتمام ورزد و همانند سابق با تعطیلی آنها زمینه ابراز ارادت عموم مردم به آن ذوات مقدسه را فراهم آورند.

بسیار قبیح است در نظام جمهوری اسلامی که با نام ولایت فقیه یدک کشیده می شود روزهای 13 فروردین که جزو خرافات است و امثال آن تعطیل باشد باشد و روزهای عزای اهل بیت(ع) که افتخار نوکری آنها را داریم تعطیل نباشد و بهتر است نمایندگان محترم مجلس به امور مهم دیگر رسیدگی و تصمیم گیری نمایند.


لازم به ذکر ایت که در همین رابطه به سخنان مقام معظم رهبری ‏در جمع فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى‏ در تاریخ 1376/06/26 در خصوص تعطیلی شهادت بانوی دو سرا، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) که به عنوان اولین خاستگاه تعطیلی شهادت بانوی بزرگ اسلام می توان از آن نام برد، اشاره می شود: "طبق روایت، روز سه‌شنبه‌ى هفته‌ى آینده - سوم جمادى‌الثّانى - شهادت سیّده‌ى زنان عالم، فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌ علیها) است.

من از ملت ایران درخواست مى‌کنم که در آن روز، مغازه‌ها و محل کسبشان را تعطیل کنند و به فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌ علیها) احترام نمایند. به دستگاهها و ادارات دولتى و کارخانجاتى که کارهاى خاصى دارند، چیزى نمى‌گوییم؛ لیکن کسبه و دکاندارها و بازارها و خیابانها احترام کنند. ان‌شاءاللَّه روز سه‌شنبه را تعطیل کنید تا بتوانیم از برکات فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه علیها) بهره‌مند بشویم."






      

دشمنان خارجی ما اینطور تصوّر کرده‌اند که در شرایط کنونی و با توجه به تمایلات دولت برای مذاکره با آمریکا از یکسو و نیز اذعان برخی مسئولان داخلی به تأثیرگذاری فراوان!!! تحریم‌ها؛ این زمینه فراهم است تا حاکمیت اصلی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مقصر عدم برقراری ارتباط با آمریکا و عاملیت وجود تحریم‌ها معرفی شود.

پایگاه خبری انصارحزب الله: دشمن پس از فتنه سال 88، ظرفیت میدانی خود را برای سال‌ها از دست داد.ظرفیتی که در فتنه سال 78 نیز نشان داده بود. دشمن برای راهبری حرکات براندازانه خود، حسابی ویژه بر روی آن باز می‌کند و سربازان مسخ شده خود را برای معارضه با نظام جمهوری اسلامی ایران به خیابان‌ها می‌کشاند. 

با تمام این اوصاف اما از سال 88 به این سو اتفاقاتی در کشور به‌وقوع پیوست که فضای عمومی کشور را از فتنه طلحه و زبیر در جنگ جمل به سمت «فتنه صفین» سوق داد. در فتنه صفین، شاید عموم لشکریان امیرالمؤمنین و ای بسا برخی از خواص اطراف ایشان، خبر زیادی از چند و چون ماجرا و چرایی فراخوان مالک از نزدیکی خیمه معاویه نداشتند. 

آنها دقیقاً نمی‌دانستند (و حتی روشنگری‌های تعدادی از خواص لشکر امام علیه‌السلام نیز کارگر نشد) که چه شد که به ناگاه طرح حکمیت به علی بن ابی‌طالب(ع) تحمیل شد و در گام بعدی نیز چرا نماینده علی(ع) در حکمیت عزل و به جای او شخص بی کفایتی همچون ابوموسی اشعری گمارده می‌شود! 

رخدادهای فتنه صفین بیش از همه در داخل خیمه علی(ع) به‌وقوع می‌پیوست و خنجر رخدادها، تنها و تنها بر گلوی اول مظلوم عالم یعنی امیر مؤمنان(ع) فشار می‌آورد. شرایط امروز کشور نیز از وجوه مختلفی به حادثه صفین شبیه است. 

در واقع بدون هیچ اغراق و یا قصدی برای گفتن فراواقعیت، باید اذعان داشت که در شرایط امروزین ما، این، رهبریت و اُسّ اساس نظام جمهوری اسلامی ایران است که مظلومانه هدف فشارهای مهم داخلی و خارجی قرار دارد. 

آنچه که در ادامه می‌خوانید دلایلی است که تلاش می‌کند فرض مورد نظر را به صورتی مفهومی و با ارایه کدهایی از خبرها و جریانات روز کشور اثبات کند. 

یکم: حلقه انحراف و سوء مدیریت‌های دولت 

دولت آقای احمدی نژاد به سبب همزیستی‌ای که در برخی ابعاد با حلقه انحرافی دارد، سبب ساز سوءمدیریت‌ و حاشیه‌های فراوانی در اوضاع سیاست و اقتصاد کشور شد. حاشیه‌هایی که از همان ابتدا و به دلایل مختلفی که در این مقال فرصت پرداختن به آنها نیست، بر عمق قطبی‌سازی فشارها (که عموماً به سمت رهبریت نظام بود) افزودند. 

ماجراهایی مثل معاون اولی مشایی، عزل و ابقای وزیر اطلاعات، خانه نشینی 11 روزه و ... همه و همه یک سمت خاص از نظام جمهوری اسلامی ایران را هدف حاشیه‌ها قرار داده بودند. این در حالی است که بحث‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و گمانه‌زنی‌هایی درباره رد یا قبول صلاحیت اسفندیار رحیم‌مشایی نیز بر صحت این گمانه می‌افزاید که حلقه انحراف دست از توطئه علیه اُسّ اساس انقلاب اسلامی بر نداشته است و قصد دارد پای رهبری را به مسائل مختلف باز کند. 

دوم: پیغام و پسغام‌های مذاکره توسط آمریکا؛ با کدام هدف؟ 

به این فروض دقت کنید:
ــ اذعان رئیس جمهور احمدی نژاد به تأثیرگذاری تحریم‌ها!
ــ تأکید آمریکا بر تلاش برای تحریم ایران به دلیل حمایت ایران از مقاومت
ــ التزام حلقه انحرافی به دیپلماسی ایرانی و عدم حمایت از جریان مقاومت
ــ بیان شدن تحریم‌های همه جانبه دشمن به‌عنوان علت اصلی مشکلات اقتصادی کشور توسط رئیس جمهور
ــ اذعان آمریکا به لغو برخی از تحریم‌ها در صورت مذاکره مطلوب با ایران
ــ تمایل دولت به مذاکره با آمریکا و مثبت ارزیابی کردن پیشنهاد آمریکایی‌ها توسط وزیر خارجه دولت!
ــ نهی مقام معظم رهبری از مذاکره با آمریکا در شرایط فشار و تهدید 

با خوانش دقیق فروض اشاره شده به روشنی می‌توان دریافت که معنای پیغام و پسغام‌های آمریکا برای مذاکره، نه خود «مذاکره» که وارد آوردن فشار به ستون اصلی پایگاه انقلاب اسلامی است.
دشمنان خارجی ما اینطور تصوّر کرده‌اند که در شرایط کنونی و با توجه به تمایلات دولت برای مذاکره با آمریکا از یکسو و نیز اذعان برخی مسئولان داخلی به تأثیرگذاری فراوان!!! تحریم‌ها؛ این زمینه فراهم است تا حاکمیت اصلی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مقصر عدم برقراری ارتباط با آمریکا و عاملیت وجود تحریم‌ها معرفی شود. 

تأکید می‌شود که آمریکا از شرایط موجود، تصور بازی برد ـ برد را دارد. به این نحو که یا جام زهر به ولی زمانه تحمیل و مظلومیت امام مجتبی(ع) در «ساباط» تکرار می‌شود و یا اینکه راهبرد فشار عملی خواهد شد و رهبریت نظام جمهوری اسلامی ایران در گوشه رینگ قرار خواهد گرفت. 
(البته دشمن خارجی از تحلیل رابطه ملت ـ رهبر عاجز است و نمی‌داند که امت ایران اجازه تحمیل فشارها به ولی فقیه را نخواهند داد– البته این فقط یکی از گزاره‌هایی است که دشمن معنای آن را نمی‌داند.) 

سوم: تحلیل‌های غلط سیاسی در ماجرای دفاع رهبری از دولت 

متأسفانه در فضای کنونی سیاست ایران، عده‌ای با فهم غلط سیاست دینی و نگرش اِخباری و اشعری مسلک به مبانی انقلاب اسلامی ایران اینطور فضاسازی کرده‌اند که شخص «محمود احمدی نژاد» مورد حمایت بی‌سابقه مقام معظم رهبری قرار دارد. 

آنها با استفاده از تعاریفی که مقام معظم رهبری در برخی دیدارها به ویژه در دولت نهم، از دولت و حتی از شخص احمدی نژاد به‌عمل آورده‌اند اینطور نتیجه‌گیری می‌کنند که تمامی اقدامات این دولت مورد حمایت شخص مقام معظم رهبری است! و لذا سایرینی که غیر از دولت هستند، «مرتجع» و ایستاده در مقابل ولایت فقیه هستند. 

نافهمی این عده و شبهه افکنی این افراد سبب‌ساز آن است که افکار عمومی قدرت تحلیل خود را نسبت به برخی اشتباهات فاحش دولت و حتی اقدامات حلقه انحراف تا حدودی از دست بدهند.
از سوی دیگر محو کردن اشتباهات دولت به بهانه حمایت‌های مقام معظم رهبری، ذنب لایغفری است که بر عمق مظلومیت رهبریت نظام در مقطع کنونی می‌افزاید. 

مدعیان حمایت رهبری از دولت کنونی اما به هیچ وجه توان پاسخگویی به این سؤال را ندارند که چرا مقام معظم رهبری از دول قبلی نیز در مقاطعی تعریف و تمجیدهای فراوانی داشته‌اند و برای مثال به شخص آقای‌هاشمی رفسنجانی صفت «رکن رکین» و به محمد خاتمی صفت «دانشمند متعبد» را نسبت داده‌اند. 

آنها همچنین متوجه معنای عمیق حمایت‌های مقام معظم رهبری از رئیس‌جمهور نیستند که این حمایت‌ها، حمایت‌های ضروری «مهندس نظام» از کلیت نظام اسلامی است نه از یک شخص ( بما هو شخص!) 

از سوی دیگر مقام معظم رهبری بارها و بارها اعلام کرده‌اند که حمایت از تمامی دولت‌ها را وظیفه خود می‌دانند و به این کار تا همیشه مبادرت خواهند کرد. افراد اشاره شده به هیچ وجه قدرت تفکیک این معانی از یکدیگر را ندارند و حمایت‌های رهبری را به حساب مقبولیت جامع و کامل دولت محمود احمدی‌نژاد می‌گذارند. 

جالب آنکه آنها حتی عددی از اقدامات دولت که با نهی صریح مقام معظم رهبری مواجه شده است را نیز با همین تعاریف رهبری از دولت توجیه می‌کنند و اینطور نتیجه می‌گیرند که تمامی اقدامات این دولت قابل قبول است(!) 

اقدامات این افراد موجب می‌شود تا فشار بار برخی سوء مدیریت‌ها، اظهار تمایل‌ها برای مذاکره با آمریکا و فریب لبخندهای استکبار جهانی را خوردن، صحبت‌های انحرافی در باب ظهور و «انسان»، تئوری شوم «مدیریت مشترک جهانی»، سوء مدیریت‌های اقتصادی، بی‌قانونی‌ها و... تنها و تنها بر شانه ولی مظلوم زمانه سنگین و سنگین‌تر شود و در عین حال نیز تعداد زیادی از مردم و حتی برخی از خواص نیز متوجه رخدادهای خیمه علی(ع) و چرایی حمایت‌های اصل نظام از دولت کنونی (و دولت‌های پسین و پیشین) نشوند. 

چهارم: تلاش عده‌ای برای دادن تنفس مصنوعی به جریان فتنه 

باید اذعان کرد که اگر نبود تدابیر و روشنگری‌های مقام معظم رهبری در سال 88، بیماری بزرگ فتنه جان کشور را به سختی آزرده بود. اما در عین حال باید به این حقیقت تلخ نیز اذعان کرد که به هزار دلیل،‌ تعدادی از ریشه‌های این فتنه هرگز خشک نشدند. اصلاح‌طلبان پس از سه سال و بدون برائت جویی از هیچ‌یک از مؤلفه‌های فتنه دوباره به صحنه آمده‌اند. 

آنها مجدداً از ظرفیت بودن موسوی و کروبی سخن می‌گویند، از قصد عده‌ای! برای مدیریت انتخابات آینده خبر می‌دهند و اینطور می‌گویند که ما در اکثریت هستیم(!) آنها نه تنها از اغتشاشاتی که در سال 88 به راه‌انداختند ابراز توبه نصوح نکرده‌اند بلکه در یادداشت‌های سیاسی و حتی اجتماعی خود به صراحت و گستاخانه درباره سرنوشت براندازانه اصلاحات و تقویت کنش‌های اجتماعی(بخوانید اغتشاشات خیابانی) سخن رانده‌اند. 

این رفتارها که همانطور که اشاره شد به هزار دلیل! از جمله کم‌کاری خواص کشور رخ داده‌اند حاصلی جز پاشیدن بذر برای فتنه‌هایی در آینده نخواهد داشت. از سوی دیگر، درمان نشدن زخم‌های فتنه سال 88 و تمسک دوباره اصلاح‌طلبان به شبهاتی که فتنه بر شانه‌های آنها استوار بود، اثری غیر از مظلومیت دلسوزان اصلی کشور ندارد؛ به این دلیل که آنها نه تنها باید نگران فتنه‌های شدیدی از همین دست در سال‌های آینده باشند بلکه فرامین آنها در قبال مبارزه با فتنه و ندای «أین عمار» نیز مصداق «فرمان اطاعت نشده» می‌یابد. 

و «فرمان اطاعت نشده» نیز همانگونه که سبب‌ساز مظلومیت‌های فراوان در صدر اسلام بود ای بسا که مظلومیت‌هایی را در دوران کنونی نیز رقم بزند. 

*** 

هم‌افزایی چهار عامل اشاره شده در هیچ دوره‌ای از تاریخ 34 ساله جمهوری اسلامی ایران تا بدین حد زیاد و دارای همپوشانی نبوده است. زیادت و همپوشانی‌ای که حتی عدد زیادی از خواص و مسئولان کشور را به این نتیجه رسانده است که نظام و کشور هم‌اکنون با «فتنه‌ای چند وجهی»، «پیوند فتنه و انحراف» و «حوادثی خطرناک‌تر» مواجه است. 

البته آنها هنوز شاید به عبارت «فتنه صفین» قائل نبوده و یا به کُنه آن نرسیده‌اند اما طُرفه آنکه شرایطی که اشاره شد نتیجه‌ و تحلیلی غیر از وارد آمدن فشار صد چندان به رهبریت نظام ندارد. 

*ما اهل کوفه نیستیم... 

آنچه که در این گزارش به آن اشاره کردیم، تنها، افکندن نور به زوایای کمتر دیده شده‌ای از فضای موجود پیرامون جمهوری اسلامی ایران و محوریت اصلی آن یعنی ولایت فقیه است. با تمام این اوصاف اما تاریخ انقلاب اسلامی ما نشان داده است که ولی فقیه با تأییدات الهی، حمایت مردم و درایت انقلابی خود تمام این تهدیدات را به فرصت تبدیل خواهد کرد. 

به فضل الهی، تنها شدن ولی زمانه از قاموس انقلاب اسلامی ایران فرسنگ‌ها دور است و اگرچه شاید در دوران‌هایی، فشارها برای هدف قراردادن رهبریت نظام و کشور فزونی یابد، اما این فشارها در سرنوشت خود به پاتاوه‌هایی بدل خواهند شد که مردم و امت حزب‌الله با بصیرت عاشورایی خویش بر آنها پا گذاشته و یک به یک بالا خواهند رفت و به دشت وسیع حمایت از رهبریت نظام و ولایت فقیه وارد خواهند شد. 

«ولایت فقیه» در نظام جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌هایی برخوردار است که هیچگاه در تحلیل دشمن دیده و شنیده نشده‌اند. 

این ظرفیت‌ها، آنگونه که از مدیریت ولایی امام راحل و مقام معظم رهبری سراغ داریم؛ حتی اگر ابر و باد و مَه و خورشید فلک در کار باشند، هرگز و هرگز نخواهند گذاشت نظام جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای بزرگ آن در تنگناهای مختلف بماند و مظلومیت‌هایی را تحمل کند که به پاسخگویی امت درباره تنهایی ولی زمانه در پیشگاه خداوند قهّار بینجامد.






      
<      1   2   3      >