آمار اسفند 91 - دلبسته یاران خراسانی خویشم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان

ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 27
کل بازدید : 832663
تعداد کل یاد داشت ها : 532
آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 10:27 ص
تاریخ روز

گروه سیاسی ـ استقبال مقام معظم رهبری از حساسیت نمایندگان مجلس خبرگان نسبت به مسائل مهم کشور، یکی از نکات بارز نشست اخیر مجلس خبرگان با ایشان است



به گزارش بولتن نیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روزپنج‌شنبه 17 اسفندماه 91 در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان در سخنان مهمی ضمن بررسی مسائل مختلف داخلی و بین المللی، به مسائل مطرح شده در نشست اخیر خبرگان به ویژه مسائل مربوط به صداو سیما اشاره کردند و افزودند: حساسیت نمایندگان مجلس خبرگان به مسائل مهم کشور و موضوعاتی همچون صدا و سیما بسیار مهم و لازم است و باید ادامه پیدا کند.
ایشان سازمان صدا و سیما را یک مجموعه پیچیده فنیِ هنریِ سیاسیِ سازمانی خواندند و خاطرنشان کردند: مسئولان صدا و سیما افرادی خوب، متدین و پایبند به ارزش ها هستند اما توقعات و انتظارات نیز از صدا و سیما بسیار بالاتر است.
رهبر انقلاب اسلامی برآورده شدن انتظارات از صدا و سیما را منوط به نگاه بلندمدت مسئولان آن و پرهیز از نگاه های مقطعی و کوتاه مدت دانستند.
این سخنان نشان می دهد که  مقام معظم رهبری  وهمچنین اعضای مجلس خبرگان رهبری علاقه مند هستند که از توان کارشناسی و فکری و تجربه سیاسی علما و فقهای  عضو مجلس خبرگان در مورد مهمترین مسائل کشور استفاده شود و اعضای خبرگان در امور تخصصی و سیاسی کشور مشارکت فعال داشته باشند.
واقعیت این است که مردم نسبت  به علماو فقهای منتخب خود در مجلس خبرگان اعتماد بالایی دارندو از نظرات روحانیت معظم پشتیبانی می کنند در نتیجه علاوه بر آن که حمایت مردمی و نوعی اعتماد خاص بین مردم و اعضای خبرگان وجود دارد. این مجلس و کمیته های تخصصی آن می تواند از سطح کارشناسی و تخصص بالایی برای انتخاب رهبری انقلاب، بررسی مسائل کشور، دعوت از مردم برای مشارکت در امور جامعه، تذکر به دستگاه های اجرایی و نهادها، پیگیری مشکلات مردم و...  برخوردار باشد و پیشتیبانی مردم ازاین نظرات را به همراه داشته باشد.
به خصوص در شرایطی که دولت، مجلس، نهادها و دستگاه های اجرایی کشور با مشکلات اقتصادی، مدیریتی، تحریم ها و ضرورت رعایت صرفه جویی و حمایت از تولید واشتغال داخلی در چارچوب اقتصاد مقاومتی مواجه هستند، ضروری است که نوعی حمایت معنوی، مشارکت بزرگان و روحانیت معظم و حضور اعضای مجلس خبرگان در مسائل کشور را شاهد باشیم.
مجلس خبرگان باید از دولت، مجلس، دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف سوال کند که مشکلات را چگونه بررسی می کنند، با فساد وقاچاق و تخلفات اداری در واردات و صادرات و امور بانکی چگونه عمل می کنند. در تنظیم بودجه،مخارج ارزی و تنظیم بازار کالا و... چگونه عمل می کنند. ضعف مدیریت ها را چگونه باید حل کرد و نقش ضعف مدیریت تا چه حد بر مشکلات اثرگذار بوده و تحریم ها تا چه حد اثرگذار بوده  است؟ عده ای نباید به بهانه تحریم ها، انواع فساد و ضعف مدیریت را اعمال کنند و آن را به تحریم وفشار دشمن ربط دهند.
امروز بیکاری و طلاق و مشکلات اجتماعی، را باید باتدبیر و برنامه ریزی حل کرد و باید از افراد و مدیران توانمند بهره گرفت و نباید به بهانه وجود مشکلات، افراد ناتوان و مشکل دار را در عرصه مدیریت جامعه وارد کنیم و گرو کشی سیاسی در جامعه داشته باشیم....
مقطع کنونی تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، حساسیت های خود را  دارد و بزرگان، اندیشمندان مذهبی، فقها و افرادی که به نوعی اعتبار و جایگاه ویژه ای در جامعه دارند باید حضور و مشارکت بیشتری در بررسی مسائل کشور داشته باشند.
به عبارت دیگر، سخنان مقام معظم رهبری و استقبال ایشان از بررسی مسائل صداو سیما را می توان نمونه ای از یک انتظار عمومی برای حضور بیشتر بزرگان جامعه ارزیابی کرد. امروز روحانیت معظم، مراجع، فقهای گرانقدر، استادان دانشگاه، پیشکسوت های حرفه ها و صنوف مختلف جامعه، باید در ارائه توصیه هاو تذکرات مشارکت بیشتری داشته باشند  و حضور پدر معنوی و بزرگان را در عرصه های مختلف جامعه شاهد باشیم.
مردم در مواجه شدن با مشکلات جامعه، نیازمند حمایت معنوی و فکری و پند و نصیحت بزرگان هستند، و دولت و مجلس و دستگاه های اجرایی و جوانان و مسوولان و کارشناسان کشور، علاوه بر روش های معمول بررسی مسائل، نیازمند نوعی رهبری و مدیریت پدران معنوی خود هستند.


این نوع مشارکت، کشور را از مسیر بحران ها و مشکلات، بهتر عبور خواهد داد و در شرایطی که دشمن از هر دری فشار را افزایش می دهد و تجزیه طلبان در گوشه و کنار کشور سعی در ایجاد اختلاف و بذرهای نفاق و کینه هستند، لازم است که فقهاو علمای بزرگوار کشور، نقش تاریخی خود را بیش از پیش اعمال کنند و علاوه بر توصیه به مسوولان و نهادها و دستگاه ها، نقش معنوی خود را در آرام کردن فضای جامعه ایفا نمایند و مردم را دعوت به مشارکت در انتخابات، حضور در میدان کار وتلاش و پشتیبانی از مسوولان کشور کنند.






      

 به گزارش بولتن نیوز به نقل از فارس، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: این روزها مسائل دردناکی واقع می‌شود که انسان نمی‌داند در برابر آن چه باید بکند، اگر سکوت کند درست نیست و اگر سخن بگوید مشخص نیست که چگونه تفسیر می‌شود.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرمودند که زمانی بر امت من می‌رسد که امر به معروف و نهی از منکر ترک می‌شود، اصحاب تعجب کردند و ایشان فرمودند از این بدتر این است که به منکر امر کرده و از معروف نهی می‌شود و باز هم اصحاب تعجب می‌کنند و ایشان فرمودند زمانی می‌رسد که معروف منکر شده و منکر معروف می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نباید بگذاریم حجاب منکر و بی حجابی معروف شود بیان کرد: اگر بخواهیم به آنجا نرسیم باید علما، فضلا، دردمندان و شخصیت‌ها زمانی که منکر را ببینند آن را بگویند و تذکر دهند.

وی تصریح کرد:‌ حوادث اسفناک و دردناکی که در جریان تشییع جنازه رئیس جمهور ونزوئلا واقع شد در مجموع شرم آور بود؛ اگر سخن نگوییم کم کم منکر معروف شده و این مسئله تبدیل به سنت می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه جناب آقای یزدی رئیس جامعه مدرسین در این مسئله شجاعانه وارد شد و سخن گفت تا منکر معروف نشود، ادامه داد: 17 نفر از مجلسیان و برخی دیگر موضع گرفتند ولی خیلی‌ها سکوت کردند.

وی اضافه کرد: اخیرا جشنی در تهران به نام جشن استقبال از نوروز تشکیل داده‌اند و این جشن ساعت‌ها طول کشید و از تمام اقوام آمدند و بساط موسیقی‌های مختلف محلی و غیرمحلی را به ره انداختند و رقصیدند و کوبیدند و حتی دختران را وادار به رقص کردند، اگر در برابر اینها چیزی نگوییم منکر معروف می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آیا با این بساط به استقبال نوروز می‌روند؟ گفت: اگر درباره این مسائل سخن نگوییم در پیشگاه خداوند مسئول هستیم، از آقایان دیگر خواهش می‌کنم در برابر منکرات سکوت نکنند، علمای قم، تهران و شهرهای دیگر نگذارند منکر معروف و عادی نشود.

وی افزود: امیدوارم که خداوند به ما توفیق دهد که در شرایط مختلف بدون ملاحظه جهات وظیفه شرعی خود را ان‌شاءالله انجام دهیم.






      

به گزارش بولتن نیوز به نقل از فارس، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج خود در مسجد اعظم قم در سخنانی با اشاره به مطرح شدن طرحی از سوی نمایندگان مجلس در ارتباط با حذف تعطیلی برخی مناسبت‌های مذهبی بیان کرد: طرح حذف تعطیلی روزهای شهادت امام رضا(ع)، شهادت امام صادق(ع) و شهادت حضرت زهرا(س) مطرح شده و گفته‌اند که در ازای حذف این تعطیلی‌ها بین التعطیل‌ها را به رسمیت بشناسند.

وی تاکید کرد: ما برای مجلسیان احترام قائلیم ولی آنهایی که این فکر خام را در سر می‌پرورانند باید بدانند تمام ملت در مقابل آنها خواهند ایستاد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: این کار به هیچ قیمت عملی نخواهد شد، پیشنهادهای خنده‌داری مطرح می‌شود و انگار برخی نمی‌دانند در کدام مملکت زندگی می‌کنند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: گفته‌اند که شهادت امام رضا(ع) در مشهد تعطیل بوده و شهادت حضرت زهرا نیز در قم تعطیل باشد، مگر امام رضا فقط برای مشهد و حضرت زهرا(س) فقط برای قم هستند؟ چه افراد نادانی هستند که این طرز تفکرها را دارند.

وی گفت: 50 روز در سال پنجشنبه است و خیلی جاها در پنجشنبه‌ها به صورت کامل تعطیل است، چهار روز از این تعطیلات را کم کنید چرا به فکر حذف تعطیلات مناسبت‌های بزرگ مذهبی هستید؟

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: البته کسانی که این سخنان را مطرح کرده‌اند عده معدودی هستند و ما به اکثریت مجلسیان احترام می‌گذاریم و فعلا در این خصوص تذکر دادیم.






      

همایش پرشور «استقامت رمز پیشرفت» به یادبود مرد تقوا و سیاست مرحوم حضرت آیت الله خوشوقت عصر امروز در مسجد دانشگاه شریف برگزار شد. 

به گزارش رجانیوز، در این گردهمایی که به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و هیات الزهرا برگزار شد، حضرت آیت الله مصباح یزدی به سخنرانی پرداختند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیت الله مصباح یزدی در سخنانشان ضمن تسلیت رحلت آن عالم ربانی به حضرت ولیعصر، مقام معظم رهبری و عموم ملت ایران اظهار داشت: این حدیث را بارها شنیده‌اید که می‌فرماید از دنیا رفتن عالم ضرری به اسلام می‌زند که قابل جبران نیست و لطمه‌ای به جامعه می‌زند که جبران‌ناپذیر است؛ در ابتدا شاید فرض شود که این حدیث مبالغه است اما وقتی آن را به طور دقیق مطالعه کنیم متوجه خواهیم شد که نه تنها مبالغه نیست بلکه حقیقت است.

 
وی با طرح این سؤال که چقدر مرگ یک عالم می‌تواند در اسلام و جامعه اسلامی خلأ ایجاد کند به طوریکه قابل جبران نباشد، افزود: آنچه به عقل ناقص من می‌رسد این است که مثلاً برای یک ساختمان ابزارآلات مختلفی استفاده می‌شود. برخی ابزارهای کم وزن و برخی ابزارها، ابزارهای سنگین وزن؛ منتها برخی ابزارها برای این ساختمان کلیدی است و اگر نباشد کار ساختمان پیش نمی‌رود.
 
وی افزود:‌ اگر جامعه را به طور فرض همان ساختمان فرض قرار دهیم، هر فردی در جامعه نقشی دارد اما در رأس آنها عالمان هستند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ممکن است کسی از دنیا برود و فرد دیگری جایش را پر کند اما عالمی که تأثیر خاص خودش را دارد اگر از دنیا برود کسی نمی‌تواند جایش را پر کند.
 
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه کارکرد علما در جامعه به تحقیق و مطالعه تخصصی آنها بستگی دارد، خاطرنشان کرد: عالم تا زمانی که هست نقش خودش را ایفا می‌کند اما وقتی رفت کسی جایش را پر نخواهد کرد؛ عالم مانند ماشینی نیست که در نمایشگاه مانده و استفاده‌ای از آن نمی‌شود. عالم هرکجا که باشد جا باز می‌کند و تأثیر خودش را می‌گذارد.
 
وی با بیان اینکه مقصود حدیث از لطمه عالمان از دنیا رفته، علمای دین است تصریح کرد: علمای دیگر هم برای جامعه زحمت می‌کشند و مفید هستند اما آنچه در این حدیث قید شده بر عالمان دینی دلالت می‌کند.
 
 
آیت‌الله مصباح یزدی با طرح این سؤال که رخنه‌هایی که در جامعه به موجب از دنیا رفتن علما به وجود می‌آید کجاست، اظهار داشت: تأثیر علما از دو جهت با یکدیگر متفاوت است و باید توجه داشته باشیم وقتی یک امام جماعت از دنیا می‌رود در بعد خودش تأثیر دارد اما وقتی یک عالم از دنیا می‌رود در بعد وسیع‌تر تأثیر منفی می‌گذارد چون کارکرد عالم بیشتر بوده است.
 
آیت‌الله مصباح یزدی یبا بیان اینکه نقش و تأثیر علما به میزان درک آنها از اسلام بستگی دارد گفت: علوم دینی اعم از اصول، تفسیر، فلسفه، حدیث، رجال، تاریخ و اخلاق و... وقتی یک فقیه از دنیا می‌رود رفتنش به فقه لطمه می‌زند. وقتی یک عالم اخلاق از دنیا می‌رود، رفتنش به اخلاق و وقتی عالم تفسیر از دنیا می‌رود رفتنش به تفسیر لطمه می‌زند.
 
وی با بیان اینکه برخی فقها تنها در امور فردی و عبادی اسلام مؤثر بودند و برخی دیگر در مبانی اجتماعی اسلام، تصریح کرد: آنطور که به ذهن می‌رسد کمتر عالمی داشتیم که در همه علوم دینی مؤثر بوده باشد.
 
وی افزود: وقتی به کتابخانه‌ها می‌رویم 90درصد کتاب‌ها درباره فقهات، مسائل عبادی و مسائل فردی زندگی است مثلاً کتاب‌های صاحب جواهر و شیخ انصاری در باب طهارت و صلوات؛ و یا مثلاً‌ کتاب صاحب جواهر که در شش جلد تمام ابواب فقه را شامل شده است.
 
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه به طور کلی بررسی مسائل سیاسی و اجتماعی فقهی و دینی در اسلام خیلی کم بوده است، گفت:‌ البته الآن در مقام بحث این موضوع نیستم اما فقهایی که در مسائل اجتماعی تحقیق کردند کم بوده‌اند و در بین همین عالمان نیز اکثریت غریب به اتفاق آنها تئوری مطرح کردند و فعالیاتشان روی کاغذ و داخل کتاب است؛ متأسفانه کمتر پیش می‌آمد کسی روی مسائل سیاسی و اجتماعی اسلام سرمایه‌گذاری کند و حتی جان خودش را هم بدهد.
 
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه گفت: 65 سال است که طلبه‌ هستم. از ابتدای دوران طلبگی تا به حالا مسائل بسیاری درباره مباحث سیاسی و اجتماعی در اسلام شنیده‌ام اما کمتر فقیهی و عالمی روی مسائل سیاسی و اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کرد و البته دلایل خاص خودشان را نیز داشتند.
 
وی افزود: یادم می‌آید وقتی تازه طلبه شده بودم بحث درباره مسائل سیاسی و اجتماعی اسلام ارزش منفی تلقی می‌شد. کمتر پیش می‌آمد عالم دینی وارد مسائل سیاسی و اجتماعی شود و به طور قالب مردم به کسی می‌گفتند عالم که به نماز جماعتی برود، عمامه سرش کند، نماز میت بخواند و یا چند دقیقه‌ای در مراسم عزاداری شرکت کند؛ برخی علما که روی مسائل سیاسی و اجتماعی اسلام فعالیت نمی‌کردند می‌گفتند فعالیت در این حوزه کاربردی ندارد چون ما قدرت نداریم و اصلاً کاری از دستمان بر نمی‌آید.
 
مثلاً آیت‌الله کاشانی که در مسائل سیاسی دخالت می‌کرد حتی مورد ملامت قرار می‌گرفت و کسی با ایشان کاری نداشت.
 
این استاد فلسفه سیاست در اسلام با بیان اینکه امام راحل نیمی از فقه را که شامل مسائل سیاسی و اجتماعی می‌شد را ایحاء کرد، گفت: همانطور که ابتدا امام راحل گفتند و سپس مرحوم آیت‌الله مدرس (رض)مطرح کرده‌اند که سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست، کم‌کم ورود علما به سیاست که در گذشته ارزش منفی بود، تغییر کرد.
 
وی گفت: آنطور که یادم هست آیت‌الله کاشانی از مراجع آن زمان چیزی کم نداشت و البته به لحاظ هوش و استعداد فوق‌العاده بود اما چون در مسائل سیاسی دخالت می‌کرد ایشان را جزو علمای بزرگ محسوب نمی‌کردند چرا که دخالت علما در سیاست در آن زمان ارزش منفی تلقی می‌شد.
 
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه نظر برخی علماء درباره دخالت در مسائل سیاسی و اجتماعی مشروط به داشتن قدرت بود، اظهار داشت: در میان مجموعه علمای بزرگ کمتر عالمی بود که دخالت در مسائل سیاسی و اجتماعی را بر خود لازم می‌دانست.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در میان علمای بزرگ خیلی معدود بودند مثل امام(ره) (البته ته دل من می‌گوید هیچکس نبود) که به مسائل سیاسی و اجتماعی خود حتی در کلاس‌های خود می‌پرداخت. وقتی ما سر کلاس امام حاضر می‌شدیم ایشان حتی برای مباحث فقهی و درسی مثال‌های حکومتی می‌زد.
 
وی افزود: امام مراحل مختلف را گذراند. تبعید و زندان را تحمل کرد و حتی فرزندش هم شهید شد اما از پرداختن به مسائل سیاسی و اجتماعی کوتاه نیامد. امام علیرغم اینکه خیلی مهربان بود ندیدم و نشنیدم که برای فرزند شهیدش گریه کرده باشد.
 
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه برای پیروزی انقلاب بسیاری کشته و شهید شدند که آیت‌الله سعیدی از جمله آنها بود، گفت:‌ ایشان 14-15 سال تبعید را به جان خرید اما کارش را دنبال کرد و در نهایت خدا به زحمات علماء برکت داد تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید؛ گرچه خیلی‌ها به امام در مسیر انقلاب کمک کردند اما همه دور امام جمع شده بودند.
 
وی با بیان اینکه فقه اسلام و تشیع در مسائل سیاسی و اجتماعی صاحب نظر و تئوریست، اظهار داشت: شاید بتوان گفت که نیمی از مسائل فقهی مربوط به مباحث اجتماعی و سیاسی است.
 
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه ولایت فقیه از جمله مباحث فقهی اجتماعی و سیاسی اسلام است، افزود: امام در نجف اشرف مسئله ولایت فقیه را مطرح کردند تا فته بابی شود برای تحقیقات بیشتر علماء در اینباره؛ احساس من این است که حتی امام یک میلیونم کارش جز برای انقلاب نبود و امام هستی خودش را فدای انقلاب و فقه شیعه کرد.
 
وی با بیان اینکه بزرگترین عالمی که تمام ابواب فقه را احیاء کرد امام بوده است، گفت: حداقل می‌توان گفت آنچه به ذهن من می‌رسد همین است که امام (ره) تنها عالمی بود که ابواب فقه را در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی در تئوری و عمل ثابت کرد.
 
آیت‌الله مصباح یزدی گفت: آیت‌الله خوش‌وقت که قبل از بنده به قم آمده بود پای درس امام می‌رفت و ایشان همراه با امام مسائل اجتماعی و سیاسی را دنبال می‌کرد.
 
وی با بیان اینکه آیت‌الله خوش‌وقت شهرت‌طلب نبود اما فعالیت‌های بسیار زیادی برای اسلام و نظام اسلامی کرد، افزود: برخی‌ها که ایشان را شناختند از او تلمس کردند و آیت‌الله خوش‌وقت شاگردان زیادی تربیت کرد گرچه هیچ ادعایی نداشت.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما امروز در سوگ کسی نشسته‌ایم که دست‌پرورده امام در همه ابعاد بود و توانست با تربیت شاگردانی مؤثر فعالیتش را گسترش بدهد البته یقین من این است که خدا به کارهای با اخلاص برکت می‌دهد، وسعت و شاخ و برگ می‌دهد، هرکس برای خدا مخلص باشد خدا او را وسیع و پربرکت خواهد کرد و آیت‌الله خوش‌وقت از این جنس بود.
 
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام حقیقت اسلام را فهمید و فقه اسلامی را در همه ابواب اثبات کرد،‌ اظهار داشت: امروز حتی بچه‌های کوچک ما هم می‌دانند که دخالت در امور سیاسی مثل نماز خواندن واجب است و حتی حفظ نظام اسلامی از نماز واجب‌تر است.
 
وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم جای علمایی چون امام(ره) و آیت‌الله خوش‌وقت را پر کنیم اما حداقل می‌توانیم آنچه را که آنها اثبات کرده‌اند را دنبال و پیگیری کنیم، گفت: امروز در گوشه و کنار هم می‌بینیم که برخی اسلام و حکومت اسلامی را نمی‌دانند و نمی‌فهمند که حکومت اسلامی و ولایت فقیه یعنی چه اما ما که متوجه شده‌ایم باید تفاوت داشته باشیم.
 
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه دنیا نظام جمهوری اسلامی ایران و حکومت اسلامی ایران را به نام ولایت فقیه می‌شناسد، تأکید کرد: دستهایی در کار است تا این عنصر اصلی حکومت اسلامی که به برکت خون شهدا حاصل شده را کمرنگ کند؛ می‌گویند ولایت فقیه همان است که در قانون آمده در حالیکه باید بدانند قبل از پیروزی انقلاب ولایت فقیه بوده که نظام سابق را سرنگون کرد.
 
وی با اشاره به ممکن بودن اصلاح قانون اساسی گفت:‌ آنها که می‌گویند ولایت فقیه همانی است که در قانون آمده باید پاسخ بدهند که اگر قانون اساسی اصلاح شد و این ماده مهم حذف شد، آیا قائل به ولایت فقیه نخواهند بود. باید بدانند ما پیرو اندیشه‌ و تئوری هستیم که امام به ما یاد داده و آن این است که اگر رئیس جمهور منتخب مردم از طرف ولی‌فقیه تنفیذ نشود، طاغوت و اطاعت از او حرام شرعی است.
 
این استاد اخلاق حوزه علمیه قم،‌ با بیان اینکه ولایت فقیه همانند آفتاب روشن حقیقتی غیرقابل انکار است، افزود:‌ برخی خودشان را رقیب ولی‌فقیه می‌دانند و فکر می‌کنند می‌توانند ولی فقیه را از صحنه خارج کنند همانطور که علی(ع) را از صحنه خارج کردند. بالاخره تاریخ به ما می‌گوید قاتلان سیدالشهداء خلیفه مسلمین شدند در حالیکه سگباز و شراب‌خوار و میمون‌باز بودند.
 
وی افزود:‌بنی‌عباس و بنی‌امیه 500 سال خلافت کردند و حتی در روی منبر علی (ع) را لعن کردند و لذا تاریخ به ما نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که تبلیغات مؤثر است مگر نگفتند علی(ع) مگر نماز می‌خواند که در محراب شهید شد. آن روز اگر تبلیغات دهان به دهان بود امروز صدها مسیر دیگر میسر است و ما باید مراقب این تبلیغات باشیم.
 
وی افزود:‌ تاریخ به ما می‌گوید و ثابت می‌کند کسانی نماز جماعت خواندند و بر سواره‌های خود نشستند و به سوی حسین‌بن‌علی شتافتند تا امام را شهید کنند که کردند لذا ما باید مراقب باشیم تا خدایی نکرده نظام اسلامی ما لطمه نبیند.
 
آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری گفت: باید مراقب باشیم چرا که باید کسانی سرکار بیایند که اولویتشان اسلام باشد نه ایرانی بودن، اینکه شعار ایران بدهند این شعار بهایی‌ها هم هست.
 
وی افزود: مگر اینکه شعار نه غزه و نه لبنان سر دادند و اما امروز اگر شعاری غیر از اسلام سر بدهند باید بدانند که ما هیچ چیز را قابل قیاس با اسلام نمی‌دانیم.
 
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: فراموش کرده‌اند که مردم ما به خاطر ولایت فقیه و اسلام سینه‌هایشان را مقابل فشنگ‌های دشمن سپر کردند نه برای چیز دیگر. می‌گویند دوران اسلام‌گرایی تمام شده؟ چه چیزی تمام شده؟ چگونه چنین ادعایی می‌کنید بدانید که ما پای اسلام ایستاده‌ایم.
 
وی خطاب به حاضران گفت: مراقب باشید حرفهای غلط نگویند، نیایند بگویند از حکومت صالحان حرف می‌زنیم و رئیس‌جمهور ونزوئلا را مطرح کنند. ما در یک کلام قائل به اسلام، احکام اسلامی و در عمل به نایب امام زمان(عج) که همان ولی‌فقیه است، هستیم.
 
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه دو دهه رهبری مقام معظم رهبری ثابت کرده که ایشان نائبی به حق برای امام زمان(عج) و رهبری بی‌نظیر در دنیاست اظهار داشت: آنچه به ذهن می‌رسد این است که مقام معظم رهبری با هیچکدام از رهبران دنیا قابل قیاس نیست و این از نعمات الهی است که ما باید قدردان آن باشیم.





      

پایگاه خبری انصارحزب الله:آیا تا به حال شنیده اید ماجرای کسی را که چند روز در دل کویر گم شده و در اوج ناامیدی ناگهان چشمه ای بسیار زلال وگوارا وخنک در کنار درختان بسیار سرسبز وسربه فلک کشیده و پرمیوه ای را دیده باشد؟ اینکه چقدر شاد می شود و امیدوار، دقیقا حکایت حال این حقیر بود درمناطق کپرنشین کرمان در شهرستان عنبرآباد در روستای حاجی آباد فلاح ؛ که بعد از سالها خشکسالی شدید فرهنگی، به ناگاه آبشاری بسیار زیبا و با طراوت را در دل این کویر خشک و بی آب و علف دینداری دیدم. 



روستایی که اهالی آن به شکل وضو، تیمم می کردند، امواتشان را بدون سدر و کافور غسل می دادند، به جای نماز و روزه به زیارت قدمگاه‌های روستایشان مشرّف می‌شدند، خرگوش شکار می کردند و می خوردند، زن و مرد نامحرم به راحتی به هم دست می دادند، بعد از داشتن چند نوه و نتیجه، با غسل میانه ای نداشتند! و... 

به راستی حاجی آباد فلاح با شرح مختصری که از استضعاف دینی و فرهنگی آن داده شد، همان کویری بود که ذکرش رفت.اما ذکر آن چشمه زلال وگوارا وخنک درکنار درختان بسیار سرسبز و سربه فلک کشیده و پرمیوه... زن که نه! شیر زنی بود که پس از مراجعه به حاج آقا قرائتی با تاسیس یک خانه قرآنی در کویر فرهنگی حاجی آباد فلاح چنین کرد: 



آموزش روخوانی و روانخوانی کتاب نور، آموزش مفاهیم قرآن، اجرای طرح نسیم انس، اجرای طرح ریشه کنی بیسوادی قرآن، آموزش حفظ موضوعی نونهالان و حفظ نیم جزء، اجرای طرح حدیث وقصه گویی امامان، اجرای طرح سوره فیل ویژه پیش دبستانی، طرح 1445 سوره مبارکه انفال، آموزش تجوید، آموزش تجوید به صورت اشاره، راه اندازی گروه تواشیح و سرودهای عربی ویژه نونهالان و نوجوانان و جوانان، کلاس زبان انگلیسی، کلاس نقاشی، آموزش اشعار حافظ به صورت موضوعی، آموزش حکایت‌های گلستان سعدی، آموزش اشعار بابا طاهر، برگزاری یک دوره تفسیر سوره مبارکه حجرات، برگزاری شش کلاس احکام، برگزاری طرح تربیتی چهره به چهره به مدت سه سال، مدیریت دو حلقه صالحین44 نفره، راه اندازی چهار هیئت قرآنی در روستاهای همجوار، تدریس برای بچه‌های اهل تسنن در کلاسهای قرآنی و ... برای ده‌ها برادر وخواهر کودک و نوجوان وجوان روستایی و بالاخره کسب رتبه اول شهرستان عنبرآباد در برگزاری حلقه‌های صالحین، کسب رتبه اول استان کرمان در طرح چهره به چهره، دو سال کانون نمونه شدن و اخذ لوح سپاس... 



اینها تنها بخشی از کارنامه درخشان یک خانم معلم قرآن پرتلاش بود. بله فقط یک خانم، نه جمعی از کارمندان حقوق بگیر ! خانمی که نه تنها حقوق نمی‌گیرد بلکه بسیاری از هزینه‌های خانه قرآنی خود را نیز شخصا پرداخت می کند. شاید خواندن آنچه ذکرش رفت برای مخاطبین هفته نامه یالثارات مطالب عادی و پیش‌پا افتاده ای باشد؛ اما اگر شما هم مثل حقیر به مخروب? گلی آنان که نامش را خانه قرآنی گذاشته بودند می آمدید نظر دیگری می داشتید.یک اتاق مخروبه استیجاری، بدون آب، گاز، تلفن و هر گونه امکانات آموزشی و آسایشی دیگر (البته برق استثناء بود آن هم برق بدون لامپ)! این شرح وضعیت خانه قرآنی است که از ابتدای سال91 تاکنون به اهالی آن، 90 بار برای تخلیه اش اخطار داده‌اند!. 

حالا بخوانند یالثاراتی‌ها شرحی از زبان این معلمه دلسوز قرآنی روستای حاجی آباد فلاح :«خانه قرآنی روستای حاجی آباد فلاح از مرداد ماه 1382 با هیئت قرآنی صدیقه کبری(س) شروع به فعالیت نمود که به طور سیّار هفته ای دو جلسه خانه به خانه می گشت و دعای توسل وحدت بین شیعه و سنی، توسط یکی از خواهران سنی قرائت می شد و برای خواهران اهل تشیع و تسنن نیز مباحث مهدویت و قرآن تدریس می شد. روند کار به همین منوال پیش می رفت تااینکه سازمان تبلیغات مجوز خانه قرآن را به ما داد و شخصی یک اتاق را نیز به عنوان کلاس درس در اختیار ما گذاشت. 

اما بعد از مدتی، چند بار تذکرداد که باید آن اطاق را تخلیه کنیم ولی ما مکانی برای انتقال نداشتیم، تا اینکه یک شب صاحب اتاق به بهانه برداشتن وسایلش کلید اتاق را از ما گرفت و صبح روز بعد میز و تخته سیاه و موکت و20 قرآن خانه قرآن بیرون پشت درب قفل شده اتاق بود! چند روز به همین منوال گذشت تا اینکه شخص دیگری، کپری را در اختیار خانه قرآن قرار داد که چهار ماه با سختی فراوان، بدون برق وامکانات درتابستانهای عنبرآباد باگرمای 40- 50 درجه به کار خود ادامه دادیم. 



از فروردین سال 90 مکان مخروبه ای که الان نیز در آن ساکن هستیم در اختیار ما گذاشته شد که هزینه برق مصرفی آن را نیز شخصا پرداخت می کنم، اما حالا صاحب همین مخروبه نیز جوابمان کرده وحتی تا یک هفته هم راهمان نداد! 

ازسال 82 تا امروز 27 درخواست ونامه جهت ساخت مسجد فرستادم اما با وجود جمعیت 1300 نفری این روستا متاسفانه پاسخ آن در حد چند ستون نیمه کاره باقی مانده است. از طرف دیگر با پیگیری‌های فراوان، یک ساختمان 85 متری برای خانه قرآن اختصاص داده شده که آن هم به علت کسری 20 میلیون تومانی بودجه به شکل نیمه کاره رها شده است. این درحالی است که موقعیت خاص روستای حاجی آباد فلاح از لحاظ همجواری با روستاهای اهل تسنن و استفاده برادران و خواهران اهل تسنن از این برنامه‌ها و فعالیتهای این خانه قرآنی، نکته ای است که بر اهمیت ساخت و تجهیز هرچه سریعتر ‌آن می افزاید.» 

این خواهر قرآنی از سال 82 عشق علی و آل علی(علیهم السلام )را برای بچه‌های شیعه و سنی مشق می‌کند و فریادگر حب زهرا(سلام الله علیها ) و اولاد زهراست ؛ امید است در این قافله خیر، سهمی داشته باشیم و در روز قیامت شرمنده زهرا(سلام الله علیها ) و اولاد زهرا (سلام الله علیها ) نشویم. امید است مثل همیشه با حمایت خیّرین دلسوز، خانه قرآن وچند ستون نیمه کاره مسجد این روستا به زودی تکمیل گردد. 

شماره حساب گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت 4420447442 نزد بانک ملت به نام گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت و شماره کارت بانک ملت به نام محمد رضا فراهانی 6104337097054322 آماده دریافت کمک‌های سبز شما خیر اندیشان کوثری است. خواهشمند است بعد از واریز درضمن پیامکی به شماره برادر فراهانی 09108051182 حتما مبلغ هدیه و علت واریز (بابت خانه قرآنی روستای حاجی آباد فلاح) را ذکر بفرمایید.

منبع:هفته نامه یالثارات الحسین(ع)





      
   1   2   3      >