سیاست اسلامی از فرهنگ اسلامی سرچشمه می گیرد، لذا تنها نماز و روزه برای فرد سیاستمدار کافی نیست و وی باید سیاست اسلامی را اجرا کند. متأسفانه گاهی در مجلس دیده می شود که نمایندگانی مجلس را محل لابی گری عنوان می کنند و برای شایسته سالاری وقعی نمی نهند، که در این صورت فرد شایسته ای که لابی نکند، رأی نخواهد آورد، در واقع این افراد فرقی بین سیاست اسلامی و سیاست سکولار قائل نیستند.
 
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم معتقد است که تنها نماز و روزه برای فرد سیاستمدار کافی نیست و وی باید سیاست اسلامی را اجرا کند. لذا ایشان در گفتگویی به بررسی و تبیین آسیب های ناشی از نفوذ تفکر سکولار در مسئولین و بخصوص نمایندگان پرداخته است.


استاد آقا تهرانی در این باره می گوید: متأسفانه گاهی در مجلس دیده می شود که نمایندگانی مجلس را محل لابی گری عنوان می کنند و برای شایسته سالاری وقعی نمی نهند، که در این صورت فرد شایسته ای که لابی نکند، رأی نخواهد آورد، در واقع این افراد فرقی بین سیاست اسلامی و سیاست سکولار قائل نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفتگو با انجمن فارغ التحصیلان موسسه امام خمینی(ره) _ تبیین _ با اشاره به اینکه دو نوع جهاد وجود دارد، ابراز داشت: یک نوع، جهاد آشکار است که با دشمنان محسوس بیرونی و به صورت سخت افزاری است و فرد مورد تهاجم متوجه حمله دشمن است و نوع دیگر جهادی ناپیداست که فرد مورد تهاجم ، خود را در شرایط امن احساس کرده است و حتی گاهی لذت می برد و متوجه حمله دشمن نمی شود تا چه رسد بخواهد در برابر او دفاع کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جنگ نرم کمتر افرادی متوجه وقوع جنگ می شوند و مثلا در سالهای گذشته تنها رهبری متوجه تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی بودند، و برخی اصلا آن را درک نمی کردند و اوضاع را آرام می دیدند.

وی با بیان اینکه جنگ نرم نیز سلاح مخصوص به خودش را دارد، ادامه داد: دشمن در این جنگ از ابزار فرهنگی و راه هایی که در تفکر فرد مورد نظرش اثرگذار است، استفاده می کند و از آنجا که کسی متوجه نمی شود تا در صدد دفاع برآید، پیروز میدان خواهد بود.

دکتر آقاتهرانی حوزه جنگ نرم را فراملی خواند و افزود: بیداری اسلامی در واقع جنگ نرم علیه دشمنان اسلام است که در این جنگ نرم، تفکر مردم از اسلام التقاطی و آمریکایی به طرف اسلام ناب تغییر پیدا کرده است.

وی راهکار مقابله با جنگ نرم در داخل کشور را نیز بصیرت دانست و بحث های علمی و کرسی های آزاداندیشی و حتی اسلامی کردن علوم انسانی را در راستای بصیرت بخشی و مقابله با جنگ نرم خواند و گفت: اگر مردم بیدار و بصیر باشند، مورد تهاجم قرار نمی گیرند ، چرا که به موقع متوجه حمله دشمن شده و در صدد دفاع بر می آیند، اما در غیر این صورت حتی از صدا و سیما و مجلس و دولت خودمان ضربه خواهیم خورد .

وی با اشاره به اینکه گستره فرهنگ، سیاست را نیز شامل می شود، ادامه داد: سیاست اسلامی از فرهنگ اسلامی سرچشمه می گیرد، لذا تنها نماز و روزه برای فرد سیاستمدار کافی نیست و وی باید سیاست اسلامی را اجرا کند، برخلاف آنچه که متأسفانه گاهی در مجلس دیده می شود که نمایندگانی مجلس را محل لابی گری عنوان می کنند و برای شایسته سالاری وقعی نمی نهند، که در این صورت فرد شایسته ای که لابی نکند، رأی نخواهد آورد، در واقع این افراد فرقی بین سیاست اسلامی و سیاست سکولار قائل نیستند.

آقاتهرانی افزود: نه اینکه این نمایندگان معاند نظام باشند، اما به جایی رسیدند که گمان می کنند بدون لابی گری، حزب گرایی نمی توان کار کرد.

وی با اشاره به لزوم اسلامی سازی علوم انسانی از جمله علم سیاست ادامه داد: دانشجویان و اساتید دانشگاه دوستدار اسلام هستند و از شرکت آنها در مراسم هایی مثل اعتکاف این مسأله کاملا مشخص است، اما ناچارا مسائلی را تدریس می کنند و فرا می گیرند که غربی و مغایر بلکه ضد اسلام است.

وی انقلاب اسلامی را یک بیداری عنوان کرد که نه با جنگ سخت افزاری بلکه به وسیله بصیرت دهی نرم افزاری شکل گرفت و ادامه داد: بیش از هزار و چهارصد سال عالمان دینی به جز دوره های محدودی و آن هم در سطح اندک خانه نشین بودند و دشمن هرگونه که خواست، عمل کرد، اما نهضت امام(ره) یک بیداری جدی ایجاد کرد به گونه ای که سبب شد همین مردم با دست خالی جلوی توپ و تانک و مسلسل بایستند.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه الآن نیز جوانان ما باید رشد کنند و بیدار باشند، خاطر نشان کرد: در غیر این صورت نظام ضربه خواهد خورد.

وی افزود: این غفلت است که فردی علت رأی دادن خود به کاندیدایی را آبادانی شهر بداند، بلکه هدف باید سرکارآوردن اصلح باشد، اما متأسفانه در مجلس هم کسانی که رأی آوردند، برای این که به منافع مادی خود برسند، به فردی رأی می دهند که در واقع این اشتباه عوام و خواص در رأی دادن نیز به نوعی نرم افزاری است.

آقاتهرانی افزود: در همه زمینه ها برخورد می تواند به صورت نرم افزاری یا سخت افزاری باشد، به عنوان نمونه گاهی فردی علنا به مقدسات توهین می کند و دشنام می دهد که برخورد او سخت افزاری بوده و حساسیت مومنین را بر می انگیزد، اما دیگری کتابی نوشته و با بیانی خوب و قلمی زیبا همان زهر کشنده را با اثری بیشتر به جوانان ما تزریق می کند ، اما حساسیتی را بر نمی انگیزاند و اصلا کسی متوجه نمی شود و حتی گاهی آن عده ای نیز که متوجه شده و هشدار می دهند نیز مورد توجه قرار نمی گیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اسلام زیاد است، اما ایمان کم است، ادامه داد: علیرغم وجود اسلام و به خاطر کمبود ایمان علی (ع) خانه نشین می شود و حسین(ع) به قربانگاه می رود و این فجایع در دوره اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه در خطرات نرم افزاری معمولا مسامحه می شود و لذا این خطرات پیش رونده و نابوده کننده است، ادامه داد: شناخت و بصیرت نسبت به وجود جنگ نرم اولین و مهمترین گام برای مقابله با آن است و بعد از شناخت آن در هر زمینه ای باید به شکل خاص خودش برخورد شود، لذا بصیرت دهی نسبت به وجود چنین دشمنان و خطراتی لازم و ضروری است.