شاهکاری دیگر از سخنگویان رسانه ملی:
پیشنهاد مجری رسانه‌ ملی به زنان : به جای مهریه حق طلاق بگیرید!
چند روز پیش اظهارات "آزاده نامداری" مجری برنامه "جمع ما" در گفتگو با "دکتر خواجه سروی" معاون وزارت علوم در مورد تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها، واکنش­های رسانه­ ای را در پی داشت. متأسفانه در برنامه چهارشنبه مورخ 30/9/90 نیز شاهد اظهار نظر های عجیب و غریب "مازیار قاسمی" مجری کارشناس برنامه" اردیبهشت" شبکه چهار سیما بودیم که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود.

سرویس فرهنگی نقد رسانه 598-نیلوفر نوری/ متأسفانه هر از چند گاهی در رسانه ملی شاهد اظهار نظر های غیر کارشناسانه و شخصی مجریان و کارشناس مجریانی هستیم که هر کدام به نوعی سخنگوی این رسانه تلقی می شوند.همین امر سبب می شود به این موضوع بیاندیشیم که آیا رسانه ملی و تهیه کنندگان معیارهای مشخصی برای انتخاب این گونه افراد دارند یا خیر؟و آیا این افراد اختیار تام دارند که در هر برنامه اظهار نظر شخصی نمایند و راهکارهای گوناگون برای موضوعات مختلفی که بعضاً حوزه تخصصی ایشان هم نمی باشد ارائه دهند؟آیا سخنان یک کارشناس مجری در یک برنامه به مثابه دیدگاه رسانه ملی است و یا دیدگاه شخصی او؟

چند روز پیش اظهارات "آزاده نامداری" مجری برنامه "جمع ما" در گفتگو با "دکتر خواجه سروی" معاون وزارت علوم در مورد تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها، واکنش­های رسانه­ ای را در پی داشت.

متأسفانه امروز(چهارشنبه 30/9/90) نیز شاهد اظهار نظر های عجیب و غریب "مازیار قاسمی" مجری کارشناس برنامه" اردیبهشت" شبکه چهار سیما بودیم که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود.

مجری کارشناس برنامه در ابتدای این برنامه که با موضوع مهریه زنان بود، پس ازیک نطق طولانی، کارشناس میهمان برنامه را معرفی نمود. در اثناء برنامه و در هنگام تماس های تلفنی نیز مجری کارشناس برنامه پاسخ سوال را می داد و سپس از کارشناس برنامه می خواست تا پاسخ او را تکمیل کند. چیزی که شاید بر خلاف عرف برنامه های تلویزیونی باشد.

یکی از موضوعاتی که در برنامه و توسط این مجری مطرح شد این بود که برخی زنان در پی شکست در زندگی زناشویی و به دلیل عدم موفقیت در راضی کردن شوهر خود برای طلاق،از به اجرا گذاشتن مهریه به عنوان ابزاری برای فشار آوردن بر روی مرد استفاده می کنند و در نهایت نیز مهریه تقسیط بندی شده و آن فشار از روی مرد برداشته می شود و زن از دو طرف خسارت می بیند.با توجه به این نکته  آقای مجری در انتهای برنامه راهکار خود را برای شاد و سلامت زیستن خانواده ها ارائه می دهد.راهکاری که نه تنها راهکار او محسوب شده، بلکه راهکار رسانه ملی قلمداد می شود.

و راهکار او از این قرار است:بهتر است زنان به جای این که به مهریه به عنوان ابزار فشار در زمان طلاق نگاه کنند، مهریه را فراموش کرده و به مقدار اندکی مثلاً یک سکه به نام الله بسنده کنند و از آن سو برای تضمین سعادت خانواده حق طلاق را شرط عقد خود قرار دهند. بدین ترتیب مرد چون می داند حق طلاق با زن است دست از شیطنت ها در زندگی خانوادگی بر می دارد و از این رو دغدغه ای برای پرداخت مهریه کلان ندارد و بدین ترتیب زندگی خانوادگی در نهایت سعادت و سلامت پیش می رود!

مجری در این نظریه از یک سو به زنان می گوید از آن چیزی که خداوند برای تو قرار داده و آن را پاکیزه ترین و گوارا ترین مال ها نامیده است دست بکش و به دنبال حقی برو که خداوند آن را برای مرد قرار داده است.

این در حالی است که وی این نظریه هوشمندانه را در انتهای برنامه و زمانی که تنها چند ثانیه به پایان آن مانده ارائه می دهد و کارشناس برنامه نیز فرصت نمی یابد سخنی در مورد آن بگوید.البته در همان چند ثانیه باقیمانده نیز این امکان وجود داشت که ایشان حرف مجری را رد کرده و حداقل سخنی بگوید تا نظر شخصی اش مشخص شود.

به هر حال این برنامه پایان یافت .اما مشکلاتی که ممکن است نظریه هوشمندانه جناب مجری در خانواده ها و میان دختران و پسران در شرف ازدواج به وجود آورد،همچنان ادامه خواهد داشت. از این رو انتظار می رود رسانه ملی فرصتی را که با ریخته شدن خون هزاران شهید در اختیار گرفته تا از آن به عنوان تریبونی برای انتشار تفکر ناب انقلاب اسلامی و اندیشه دینی استفاده کند، مغتنم شمرده و در انتخاب کسانی که به نوعی سخنگویان این رسانه محسوب می شوند، کمال دقت را به جا آورد.