کاروان مردمی “از خراسان تا فلسطین” به یاری خدا با بهره گیری از آموزه ها و تجربیات نخستین مرحله، در سال های آتی تکرار خواهد شد.

بسم رب الشهداء و الصدیقین

فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است. امام خامنه ای    حفظه الله تعالی


با حمد و سپاس الهی، در پرتو عنایات ائمه معصومین علیهم السلام، کاروان "از خراسان تا فلسطین" نخستین حرکت خود را از اول محرم امسال از مشهدالرضا علیه السلام آغاز و در اربعین حسینی در کربلای معلی به پایان رساند. ضمن آرزوی قبولی طاعات و عزاداری همه ارادتمندان ساحت مقدس اباعبدالله علیه السلام و ادامه دهندگان راه سرخ عاشورا چند نکته را به استحضار می رسانیم:

 

 

1 – کاروان مردمی "از خراسان تا فلسطین" که به طور مستقل و بدون بهره گیری از کمک های دولتی مسیر طولانی از مشهدالرضا علیه السلام تا کربلای معلا را با شعار آزادی قدس شریف با موفقیت طی نمود، نخستین تجربه این حرکت عاشورائی بوده و قرار است به حول و قوه الهی این حرکت نورانی و جریان ساز که مورد استقبال مردم متدین در شهرهای مختلف ایران و عراق قرار گرفت و توانست در حد بضاعت خود توجه عزاداران اربعین را به مسئله مهم و اساسی فلسطین جلب نماید، با بهره گیری از آموزه ها و تجربیات نخستین مرحله، در سال های آتی تکرار شده و به اذن الهی با گسترده تر نمودن حوزه تاثیرگزاری خود، مقدمات آزادی قدس شریف را فراهم نماید.

 

2- پیاده روی عظیم و میلیونی اربعین، جلوه ای از لبیک آزادگان جهان به ندای هل من ناصر حسینی است که با نادیده انگاشتن حصار زمان و مکان، عظمت نهضت عاشورای اباعبدالله علیه السلام و پیروزی خون بر شمشیر و تحقق وعده حاکمیت مستضعفان بر پهنه گیتی را به رخ جهانیان می کشاند. این ویژگی است که رعشه بر اندام غول های رسانه ای دنیا انداخته و مدعیان تبادل آزاد اطلاعات را به محاق سکوت و خفقان فرو برده است. در عین حال این حقیقت شیرین و امیدبخش، حجت را بر تمامی دلسوزان عالم اسلام به خصوص مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام کرده و آنان را ملزم به بهره گیری هر چه بیشتراز ظرفیت عظیم اربعین حسینی در راستای احیای شعائر و ارزشهای الهی، برائت از مشرکین و اتحاد در سایه قرآن و عترت می نماید.

اقدامات فرهنگی و انقلابی کاروان مردمی "از خراسان تا فلسطین" در کشور عراق هرچند ظاهرا محدود و اندک بود اما چنان مورد استقبال مردم مسلمان و زائران حسینی از کشورهای مختلف قرار می گرفت که نشان گر عمق ظرفیت های موجود در این مراسم عظیم الهی و البته کوتاهی و غفلت برخی دستگاه ها در استفاده از این قابلیت ها و ظرفیت ها است. لذا به همه دلسوزان اسلام ناب توصیه می شود از هم اکنون با جمع آوری تجربیات، نکته ها و ایده های مختلف در صدد برنامه ریزی جامع برای استفاده بهتر و جبران خلأهای موجود برای اربعین سالهای آینده باشند.

 

3- با توجه به حرکت تفرقه افکنانه و سوء استفاده معدودی از وابستگان و متحجران منسوب به برخی بیوت، و تلاش آنان برای غیرسیاسی جلوه دادن عزاداری ها – اگر چه چندان راه به جایی نمی برند – اما به منظور پیشگیری از احتمال ایجاد شائبه برای برخی از مؤمنان، ضروری است تبیین مبانی انقلاب اسلامی و فلسفه قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام که همان امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و فساد و یزیدیان زمان می باشد، در دستور کار مراکز فرهنگی و انقلابی قرار گیرد.

 

4- بدینوسیله از عزیزانی که در شهرهای طول مسیر، ما را یاری کردند، به خاطر مهمان نوازی و استقبال صمیمانه آنان تشکر نموده و از خداوند بزرگ خواهان اجری بی مثال برای آنان و توفیق خدمت بیشتر به مکتب و راه و مرام امام حسین علیه السلام را خواستاریم.

 

5- در پایان بار دیگر انگیزه و هدف اصلی از راه اندازی کاروان "از خراسان تا فلسطین" را یادآور شده و اعلام می کنیم به مدد خدای متعال وعنایات اهل بیت علیهم السلام و با استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگ عاشورا و همت همه مومنان و آزادگان جهان به زودی پرچم فتح و ظفر مستضعفان بر مستکبران عالم، در قدس شریف و در جای جای این کره خاکی به اهتزاز در خواهد آمد.    

 

ان شاء الله و من الله التوفیق و ماالنصر الا من عندالله.

ستاد مردمی آزادسازی قدس شریف
عدالتخواهان بدون مرز

دیماه 1393- ربیع الاول1436