خورده ایم نگذاریم هیچ بی گناهی در زندان بماند مگر اینکه خود نیز در زندان باشیم.

 به گزارش سایت خبری تحلیلی “یاران خراسانی” ؛ جمعی از عدالتخواهان ولایتمدار اولین اطلاعیه خود را در خصوص پرونده آقای مصطفی ارفعی مدیر مسئول روزنامه حدیث زنگان استان زنجان به شرح ذیل صادر کردند:

 

بسم رب المظلومین

 

نگذارید حرف امام خامنه ای زمین بماند، آنجا که می فرمایند:

 

ما می خواهیم ظلم در جامعه نباشد.

 

« مردم باید رفتار مسئولان ، دولتمردان، برگزیدگان و کسانى را که در جامعه اثرگذار هستند، زیر نظر داشته باشند. خطاست اگر خیال کنیم که ما مسئولیت را به دست کسانى سپرده‌ایم و آنها مسئولند؛ پس برویم مشغول کار و زندگى خودمان باشیم و به کار آنها کارى نداشته باشیم؛ نخیر، اگر این‌طور شد، ملت ضرر خواهد کرد؛ اگر غفلت واقع شد، حوادث غلبه خواهد کرد.»   19/10/79

 

«امر به معروف و نهى از منکر حوزه‌ هاى گوناگونى دارد که بازمهم ترینش حوزه مسئولان است؛ یعنى شما(مردم) باید ما (مسئولین) را به معروف امر و از منکر نهى کنید. مردم باید از مسئولان، کارِ خوب را بخواهند؛ آن هم نه به صورت خواهش و تقاضا، بلکه باید از آنها بخواهند. این مهم ترین حوزه است.   25/9/79

 

بیش از یک ماه است که طلبه عدالتخواه سیرجانی به همراه طلبه عدالتخواه تبریزی و طلبه عدالتخواه کلیبری و جمعی دیگر از طلاب و دانشجویان عدالتخواه  وانقلابی در حال پیمودن راه های عادی برای نجات یک زندانی بی گناه و مظلوم از بند کسانی هستند که بخاطر برخی کینه ها و تسویه حساب های شخصی برای او پرونده سازی کرده اند.

 

دیدار با دادستان کل کشور – آقای محسنی اژه ای- ، پیگیری از طریق آقای رئیسی- معاون اول قوه قضائیه-، رایزنی و گفت و گو با بسیاری از مسئولین  زنجان از جمله: استاندار ،دادستان، رئیس کل دادگستری، معاون امام جمعه، فرمانده سپاه و نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان، بخشی از این راه های پیموده شده است. علاوه بر آن از طریق اطلاعات سپاه و حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و دیوان عالی کشور نیز این موضوع پیگیری شده است.

 

اما تاکنون هیچ کدام از این راه ها جواب نداده است.

 

برخی از این آقایان اعلام ناتوانی کرده ، بعضی ابتدا قول همکاری داده ولی در نهایت خود را کنار کشیدند، برخی دیگر حل مسئله و باز کردن این گره را به دیگران حواله کرده اند و عده ای قلیل نیز گفته اند: به شما چه مربوط؟!!

 

به هر دلیل هیچ کدام از این راه ها تاکنون هیچ نتیجه ای نداده  و برای چندمین بار تجربه و ثابت شد که اینگونه موارد جز از راه های غیر عادی اما کاملا قانونی و شرعی همچون تحصن و پیاده روی و… حل نخواهد شد.

 

و اما اصل ماجرا چیست؟

 

آقای مصطفی ارفعی از  نویسندگان و روزنامه نگاران انقلابی و عدالتخواه کشور و مسئول تنها روزنامه ارزشی استان زنجان است و “حدیث زنگان” نام روزنامه ای است که از سال 82 تا 89 بصورت هفته نامه و از سال 89 تاکنون بصورت روزنامه منتشر شده است و در طی ده سال انتشار منظم خود ، همواره در مسیر تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه گام برداشته است. (2)

 

 

اما متاسفانه این روزها شاهدیم که برخی از مسئولان و اصحاب قدرت و ثروت استان زنجان به منظور انتقام گیری و ساکت کردن و حذف آقای ارفعی با ساختن بهانه ای واهی و فوق العاده مضحک ایشان را مورد ظلم خویش قرار داده اند.

 

رویه مستقل و البته عدالت خواه روزنامه زنگان و چاپ انتقاداتی ازمسئولین استانی سبب شد تا برخی از آنها به دنبال حذف این روزنامه برای همیشه و پرونده سازی برای آقای ارفعی باشند.

 

 

هنگامی که نتوانستند در نشریه ای که تاکنون بیش از 900 شماره از آن منتشر شده است،  حتی یک مطلب خلاف شرع یا خلاف قانون پیدا کنند به دنبال بهانه ای دیگر جهت پرونده سازی و برخورد با ایشان گشتند.

 

وقتی که در زندگی و عملکرد درست آقای ارفعی هیچ بهانه ای پیدا نکردند به فکر درست کردن یک بهانه افتادند:

 

حضور آقای ارفعی در شبکه اجتماعی فیس بوک وسیله ای شد برای کسانی که هیچ نقطه ضعفی از ایشان در فضای حقیقی پیدا نکرده بودند تا بتوانند با پرونده سازی و اتهامات واهی مقدمات دستگیری و اقدامات بعدی را فراهم نمایند.

 

به راستی ذکر این ماجرا از جهتی خنده دار و از جهاتی دیگر بسیار ناراحت کننده و تعجب برانگیز است:

 

مدتها قبل آقای مصطفی ارفعی به پیشنهاد و تشویق یکی از دوستانش در شبکه اجتماعی فیس بوک عضو گروهی می شود که او در فضای مجازی تشکیل داده بود موضوعی که در میان بسیاری از اهالی رسانه امری طبیعی و معمول است، آقای ارفعی مدتی در این گروه مجازی فعالیت می کند اما به خاطر مشغله زیاد در خصوص تهیه و توزیع و مدیریت روزنامه و …. ، فرصت لازم برای وقت گذاشتن در شبکه اجتماعی فیس بوک را نداشت.

 

به همین جهت مدتها هیچگونه فعالیتی در آن صفحه نداشته و هیچ توجهی به آن گروه نکرده است.

 

پس از مدتی فردی معلوم الهویت از طریق قابلیت “تگ کردن” در فیس بوک،  مطلبی توهین آمیز نسبت به حضرت امام (اعلی الله مقامه الشریف) در آن صفحه قرار می دهد. همین امر، بهانه ای می شود برای کسانی که درصدد انتقام گیری و تسویه حساب با آقای ارفعی بودند.

 

اتهامی که به گفته کارشناسان این امور و متخصصین جرائم رایانه ای هیچ ربطی به آقای ارفعی نداشته و با وجود سابقه درخشان و چهره انقلابی و ولایی ایشان در چندین سال فعالیت مطبوعاتی، به هیچ وجهی به ایشان نمی چسبد و حتی احتمال تبانی و توطئه و جرم سازی را به ذهن آنان که چنین پرونده هایی را قبلا تجربه کرده اند، می آورد.

 

جالب آنکه نه مباشران این اقدام، نه مدیر گروه و نه دیگر اعضاء این کلوپ ، هیچ کدام احضار و محاکمه نشده اند و با وجود اینکه هویت فردی که آن مطلب توهین آمیز را به این کلوپ فرستاده، مشخص  و معلوم است اما با او هیچ برخوردی نشده است چراکه دغدغه آقایان، توهین به مقدسات و اینگونه مسائل نیست بلکه آنها به دنبال اغراض و اهداف خاص خود هستند.

 

http://s5.picofile.com/file/8103773468/%D8%B9%DA%A9%D8%B3_%D9%85%D8%B5%D8%B7%D9%81%DB%8C_%D8%A7%D8%B1%D9%81%D8%B9%DB%8C_%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1_%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84_%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87_%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D8%AB_%D8%B2%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%86.jpg

 

باید از مسئولین برخورد کننده با آقای ارفعی پرسید چه اتفاقی افتاده که به فکر کنترل یک کلوپ کوچک در بین هزاران هزار کلوپ دیگر در یک شبکه مجازی افتاده اید؟ ای کاش این کنترل ها و نظارت ها بطور واقعی و برای همه وجود داشته باشد نه اینکه به عنوان ابزار و بهانه ای برای پرونده سازی و حذف نیروهای انقلابی و ولایی و عدالتخواه که هیچ نقطه ضعفی در کارنامه فعالیت خود نداشته اند به کارگیری شود.

 

آیا توهین های هر روزه افراد حقیقی و حقوقی مختلف در نشریات زنجیره ای سراسر کشور را نمی بینند؟ آیا توهین به حضرت امام و سایر مقدسات در صفحه های شخصی افراد خاص و معلوم الحال را نمی بینند؟

 

جای بسی تعجب و تاسف است که در حالی که در زنجان نشریاتی وجود دارد که درباره نظام و ولایت و سایر مقدسات هرچه می خواهند می نویسند و بدون هیچ منعی به فعالیت خود ادامه می دهند!! اما فردی مثل آقای ارفعی باید متهم به توهین به حضرت امام(رحمت الله علیه) شود!!

 

جالب اینکه دادسرای عمومی زنجان در تاریخ 30 بهمن سال گذشته، نسبت به اتهامات آقای ارفعی قرار منع تعقیب صادر کرده و ایشان را تبرئه می کند و این حکم در سایت رسمی قوه قضائیه قابل مشاهده است. (1)

 

اما با کمال تعجب پرونده ای که مختومه اعلام شده بود ، چند ماه بعد با اصرار و فشار برخی مسئولین زنجان بدون این که این پرونده در دادسرا رسیدگی شود بر خلاف روال قانونی مستقیما به دادگاه فرستاده می شود.

 

در نهایت دادگاه انقلاب زنجان آقای مصطفی ارفعی را به اتهام “توهین به مقدسات” به دو سال زندان محکوم می کند. این در حالی است که فرد توهین کننده و سایر اعضاء این کلوپ، کاملا آزاد بوده و اصلا شکایتی از آنها نشده است.

 

متاسفانه دادگاه تجدید نظر نیز به صورت غیابی تشکیل شده و آقای ارفعی را به تحمل 10 ماه زندان محکوم می کند.

 

تاسف بارتر اینکه تاکنون چندین مرحله ، عده ای خاص به منزل و محل کار ایشان رفته و با ایجاد رعب و وحشت و گاهی تهدید خانواده، موجبات ترس و وحشت همسر و فرزند و نگرانی پدر و مادر سالخورده وی را فراهم کرده و در نزد همسایگان و سایر شهروندان موجبات سوء ظن و بدبینی نسبت به خانواده ای آبرومند را که چندین شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است، به وجود آورده اند.

 

قابل توجه اینکه در تمام این بازرسیها از منزل و محل کار آقای ارفعی حتی یک مورد مشکوک پیدا نکرده اند که بتوانند ضمیمه این پرونده ساختگی کنند.

 

و جالب تر اینکه هفته نامه و  روزنامه حدیث زنگان در طول ده سال انتشار خود هیچ تذکری از جانب هیچ نهادی دریافت نکرده است. و این روزها در حالی که آقای ارفعی در زندان به سر می برد همچنان به وسیله همسر و همکاران ایشان در حال انتشار است. اما نکته ای که باعث شده عده ای خاص از مدیر مسئول عدالتخواه این روزنامه چنین عصبانی باشند این است که ایشان بارها با  استناد به مستندات و مدارک متقن به نقد و بررسی برخی اقدامات نابجا و مفاسد بعضی از مسئولین استانی پرداخته و از سوی دیگر حاضر نشده مطالب سفارشی و خلاف واقع بعضی مسئولین زنجان را در روزنامه خود درج کند. در واقع می توان گفت این مطلب راز اصلی و علت واقعی آن خصومت ها و پرونده سازی ها ست. (3)

 

ما جمعی از عدالتخواهان ولایتمدار وظیفه شرعی و انقلابی خود می دانیم این گونه مسائل را پیگیری کرده و اعلام می کنیم اگر قرار باشد عده ای خاص هرازگاهی با تمسک به بهانه های واهی و ساختگی و مضحک برای عدالتخواهان و نیروهای ارزشی و متعهد به انقلاب و ولایت، پرونده سازی کرده و به دنبال حذف آنان باشند ، وارد میدان شده و تا رسیدن به نتیجه مطلوب دست از پیگیری های عملی خود بر نخواهیم داشت.

 

ما قسم خورده ایم نگذاریم هیچ بی گناهی در زندان بماند مگر اینکه خود نیز در زندان باشیم و از خدای بزرگ عاجزانه توفیق عمل به این عهد و پیمان را خواستاریم…

 

والسلام علی من اتبع الهدی

 

جمعی از عدالتخواهان ولایتمدار  20/9/92

 

 

بخشی کوتاه از مستندات:

 (1)-  مختومه اعلام شدن و اعلام منع تعقیب پرونده مصطفی ارفعی در سایت عدل ایران:

 

 

 

 

 

(2)- عکس هایی از روزنامه حدیث زنگان که ماهیت حزب اللهی و ارزشی این روزنامه را آشکار می کند.