واقعاً این درد را به که باید گفت که متهمی در بازداشتگاه می میرد و فرمانده پلیس هم با مسوولیت پذیری ، مسوول مربوطه را برکنار و قوه قضاییه هم عاملان حادثه را تحت تعقیب قرار می دهد ولی "وکیل مردم" ، با خیال راحت می گوید که ظلمی نشده است.

محمد کوثری ، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ، در گفت و گو با روزنامه اعتماد راجع به مرگ ستار بهشتی در بازداشتگاه پلیس ، گفته است: "من معتقد نیستم که به ستار بهشتی ظلمی شده باشد و هر کسی که برخلاف امنیت کشور کاری را انجام می‌دهد باید مجازات آن را هم بچشد."

در این باره چند نکته قابل ذکر است:

1 - در این که مرحوم بهشتی با اتهاماتی مواجه بوده و باید طبق قانون از خود دفاع می کرده و نهایتاً قانون درباره او حکم می کرده ، تردیدی وجود ندارد. لذا این نوشتار ، ناظر به محتوای پرونده وی نیست، هر چند که نوشتن چند مطلب تند و تیز در یک وبلاگ گمنام که تعداد بازدیدهایش از عدد انگشتان دست فراتر نمی رفت ، اساساً نمی تواند لطمه ای به نظام ، امنیت ملی و مسوولان کشوری و لشکری وارد کند.

2 - گزارش های رسمی حکایت از ضرب و شتم ستار بهشتی و وجود کبودی هایی بر بدن وی دارند. همچنین وی بر خلاف مقررات در محلی که نباید نگه داشته می شد ، نگه داشته شده و نهایتاً هم جان خود را از دست داده است.
آیا اگر خدای ناکرده ، فرزند آقای کوثری نیز به چنین سرنوشتی دچار می شد و به دلیل نوشتن مطالبی در وبلاگش ، بازداشت می شد و بعد جنازه فرزندش را به او تحویل می دادند ، باز هم همین طور حرف می زد؟
مگر نه این است که ایشان بر مسند وکالت مردم تکیه زده است؟ آیا یک وکیل درباره موکل خود این گونه سخن می گوید؟

3 - فرمانده نیروی انتظامی در پی مرگ ستار بهشتی ، رئیس پلیس فتای درگیر در این پرونده را برکنار کرد که جزو اقدامات ارزنده ناجا محسوب می شود. همچنین قوه قضاییه نیز پرونده ای برای متهمان پرونده تشکیل داده و اعلام کرده که قاطعانه بدان رسیدگی خواهد کرد.
اگر حرف های کوثری ملاک عمل باشد و ظلمی در حق بهشتی نشده باشد ، لابد این فرمانده پلیس و قوه قضاییه هستند که در برخورد با متهمان مرگ ستار بهشتی ، ستم کرده اند(!) و حال این که برخورد قانونی با این افراد ، عین عدالت است.

واقعاً اگر ظلمی به ستار بهشتی نشده بود ، چرا فرمانده خاطی برکنار شد و چرا بقیه متهمان تحت تعقیب اند؟
متأسفانه همین قبیل دیدگاه هاست که مسائلی مانند فاجعه کهریزک و کوی دانشگاه و مرگ ستار بهشتی را رقم می زنند و علاوه بر تضییع حقوق مردم ، حیثیت نظام را به خطر می اندازند.

واقعاً این درد را به که باید گفت که متهمی در بازداشتگاه می میرد و فرمانده پلیس هم با مسوولیت پذیری ، مسوول مربوطه را برکنار و قوه قضاییه هم عاملان حادثه را تحت تعقیب قرار می دهد ولی "وکیل مردم" ، با خیال راحت می گوید که ظلمی نشده است.

بهشتی ، تنها یک متهم بود و اگر دادگاه حکمی صادر می کرد ، حداکثر مدتی به زندان می رفت ولی هرگز شایسته مرگ نبود ولی کوثری می گوید: هر کسی که برخلاف امنیت کشور کاری را انجام می‌دهد باید مجازات آن را هم بچشد.
گیریم که بهشتی خلاف امنیت کشور کاری کرده بود ، آیا مجازاتش مرگ بود که کوثری این گونه به راحتی می گوید که هر کس خلاف امنیت کاری کرد باید مجازاتش را بچشد؟

ای کاش این سخنان را هر کس دیگری می گفت جز کسی که خود را وکیل مردم می داند.