گروه سیاسی ـ استقبال مقام معظم رهبری از حساسیت نمایندگان مجلس خبرگان نسبت به مسائل مهم کشور، یکی از نکات بارز نشست اخیر مجلس خبرگان با ایشان است



به گزارش بولتن نیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روزپنج‌شنبه 17 اسفندماه 91 در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان در سخنان مهمی ضمن بررسی مسائل مختلف داخلی و بین المللی، به مسائل مطرح شده در نشست اخیر خبرگان به ویژه مسائل مربوط به صداو سیما اشاره کردند و افزودند: حساسیت نمایندگان مجلس خبرگان به مسائل مهم کشور و موضوعاتی همچون صدا و سیما بسیار مهم و لازم است و باید ادامه پیدا کند.
ایشان سازمان صدا و سیما را یک مجموعه پیچیده فنیِ هنریِ سیاسیِ سازمانی خواندند و خاطرنشان کردند: مسئولان صدا و سیما افرادی خوب، متدین و پایبند به ارزش ها هستند اما توقعات و انتظارات نیز از صدا و سیما بسیار بالاتر است.
رهبر انقلاب اسلامی برآورده شدن انتظارات از صدا و سیما را منوط به نگاه بلندمدت مسئولان آن و پرهیز از نگاه های مقطعی و کوتاه مدت دانستند.
این سخنان نشان می دهد که  مقام معظم رهبری  وهمچنین اعضای مجلس خبرگان رهبری علاقه مند هستند که از توان کارشناسی و فکری و تجربه سیاسی علما و فقهای  عضو مجلس خبرگان در مورد مهمترین مسائل کشور استفاده شود و اعضای خبرگان در امور تخصصی و سیاسی کشور مشارکت فعال داشته باشند.
واقعیت این است که مردم نسبت  به علماو فقهای منتخب خود در مجلس خبرگان اعتماد بالایی دارندو از نظرات روحانیت معظم پشتیبانی می کنند در نتیجه علاوه بر آن که حمایت مردمی و نوعی اعتماد خاص بین مردم و اعضای خبرگان وجود دارد. این مجلس و کمیته های تخصصی آن می تواند از سطح کارشناسی و تخصص بالایی برای انتخاب رهبری انقلاب، بررسی مسائل کشور، دعوت از مردم برای مشارکت در امور جامعه، تذکر به دستگاه های اجرایی و نهادها، پیگیری مشکلات مردم و...  برخوردار باشد و پیشتیبانی مردم ازاین نظرات را به همراه داشته باشد.
به خصوص در شرایطی که دولت، مجلس، نهادها و دستگاه های اجرایی کشور با مشکلات اقتصادی، مدیریتی، تحریم ها و ضرورت رعایت صرفه جویی و حمایت از تولید واشتغال داخلی در چارچوب اقتصاد مقاومتی مواجه هستند، ضروری است که نوعی حمایت معنوی، مشارکت بزرگان و روحانیت معظم و حضور اعضای مجلس خبرگان در مسائل کشور را شاهد باشیم.
مجلس خبرگان باید از دولت، مجلس، دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف سوال کند که مشکلات را چگونه بررسی می کنند، با فساد وقاچاق و تخلفات اداری در واردات و صادرات و امور بانکی چگونه عمل می کنند. در تنظیم بودجه،مخارج ارزی و تنظیم بازار کالا و... چگونه عمل می کنند. ضعف مدیریت ها را چگونه باید حل کرد و نقش ضعف مدیریت تا چه حد بر مشکلات اثرگذار بوده و تحریم ها تا چه حد اثرگذار بوده  است؟ عده ای نباید به بهانه تحریم ها، انواع فساد و ضعف مدیریت را اعمال کنند و آن را به تحریم وفشار دشمن ربط دهند.
امروز بیکاری و طلاق و مشکلات اجتماعی، را باید باتدبیر و برنامه ریزی حل کرد و باید از افراد و مدیران توانمند بهره گرفت و نباید به بهانه وجود مشکلات، افراد ناتوان و مشکل دار را در عرصه مدیریت جامعه وارد کنیم و گرو کشی سیاسی در جامعه داشته باشیم....
مقطع کنونی تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، حساسیت های خود را  دارد و بزرگان، اندیشمندان مذهبی، فقها و افرادی که به نوعی اعتبار و جایگاه ویژه ای در جامعه دارند باید حضور و مشارکت بیشتری در بررسی مسائل کشور داشته باشند.
به عبارت دیگر، سخنان مقام معظم رهبری و استقبال ایشان از بررسی مسائل صداو سیما را می توان نمونه ای از یک انتظار عمومی برای حضور بیشتر بزرگان جامعه ارزیابی کرد. امروز روحانیت معظم، مراجع، فقهای گرانقدر، استادان دانشگاه، پیشکسوت های حرفه ها و صنوف مختلف جامعه، باید در ارائه توصیه هاو تذکرات مشارکت بیشتری داشته باشند  و حضور پدر معنوی و بزرگان را در عرصه های مختلف جامعه شاهد باشیم.
مردم در مواجه شدن با مشکلات جامعه، نیازمند حمایت معنوی و فکری و پند و نصیحت بزرگان هستند، و دولت و مجلس و دستگاه های اجرایی و جوانان و مسوولان و کارشناسان کشور، علاوه بر روش های معمول بررسی مسائل، نیازمند نوعی رهبری و مدیریت پدران معنوی خود هستند.


این نوع مشارکت، کشور را از مسیر بحران ها و مشکلات، بهتر عبور خواهد داد و در شرایطی که دشمن از هر دری فشار را افزایش می دهد و تجزیه طلبان در گوشه و کنار کشور سعی در ایجاد اختلاف و بذرهای نفاق و کینه هستند، لازم است که فقهاو علمای بزرگوار کشور، نقش تاریخی خود را بیش از پیش اعمال کنند و علاوه بر توصیه به مسوولان و نهادها و دستگاه ها، نقش معنوی خود را در آرام کردن فضای جامعه ایفا نمایند و مردم را دعوت به مشارکت در انتخابات، حضور در میدان کار وتلاش و پشتیبانی از مسوولان کشور کنند.