شما هم دلتون خوشه ها  اگر ... یک حرف بس است

 این آقا اینقدر تو معاون اولی برای خدا خوب کار کرد و مشکلات قوه قضاییه رو حل کرد  که با حفظ سمت  دادستان دادگاه ویژه هم شد!!!

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام رئیسی، رئیس دادگاه ویژه روحانیت سؤالات و مباحثی را پیرامون وضعیت حجت الاسلام جهانشاهی معروف به طلبه سیرجانی مطرح کرد.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

از: جنبش عدالتخواه دانشجویی

به: ریاست محترم دادگاه ویژه روحانیت

همانطور که می‌دانید قریب به چهارماه از زندانی شدن علیرضا جهانشاهی(معروف به طلبه سیرجانی) و همراه جوانشان می‌گذرد و هنوز هیچ خبر موثقی در مورد ایشان منتشر نشده است.

این وضع نگران کننده در حالی است که در این مدت بسیار طولانی، نامبرده بدون هیچ تفهیم اتهام و یا محکومیتی در اوین محبوس بوده‌اند. به راستی باید از دستگاه قضا که طبق قانون اساسی مجری عدالت در سطح جامعه است و از سوی دیگر باید ملجأ و پناه ضعیفان و ستمدیدگان باشد، از چنین اجحاف بزرگی پرسید که طبق کدام بند از قانون و شرع و به چه اتهام نامعلوم و نامفهومی چنین اقدامی صورت پذیرفته است.

طبق کدام اصول فقهی و کدام مبنای اجرای عدالت می‌توانید شخصی را بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشد دستگیر کرده و قریب به سه ماه او را از دیدار خانواده‌اش محروم کنید، بدون اینکه هیچ خبری از او منتشر نمایید؟

آیا مرخصی‌های پزشکی، حق استفاده از وکیل مخصوص، ارتباط با جامعه و دیدار با خانواده و سرکشی به آنان حق گروه خاصی از افراد هست ولی حق مظلومان و بی‌پناهان نیست؟

آیا اسلام آمده است تا حقوق از دست رفته آنان را بازگرداند یا رنج مستضعفین را مرهم بگذارد؟

جنبش عدالتخواه دانشجویی مدت‌ها است که به انحاء گوناگون با برخی گروه‌ها، افراد، شخصیت‌ها پیرامون حساس کردن آنان به این واقعه تلاش کرده است و سعی کرده این درد بزرگ را در فضایی آرام و بدون تنش پیگیری کند امّا آنچه این روزها می‌بینیم و می‌شنویم حاکی از این است که برخی نهادها و جریان‌ها، مشغول تسویه حساب سازمانی با طلبه‌ای هستند که هنوز اتهام و جرمش معلوم و مشخص نیست.

اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی بنابر رسالتی که بر دوش دارد و وظیفه ای که پیرامون دادخواهی از مظلومین بر عهده گرفته است به این وسیله از شما به طور جدی مطالبات زیر را بیان می‌کند:

1- هر چه سریعتر جامعه و اذهان مشوش شده مردم پیرامون این قضیه روشن کنید و اطلاعات موثقی از حال آقای جهانشاهی منتشر کنید.

2 – قوه قضائیه باید به این پرسش مهم و امر نگران کننده پاسخ دهد که چرا شخصی را در عین بی‌عدالتی و مخالفت با قانون و شرع در حبس نگاه می‌دارد بدون اینکه دادگاهی برای وی تشکیل دهد.

3- چرا از خانواده ایشان حق ملاقات را سلب کرده‌اید؟

در پایان جنبش عدالتخواه دانشجویی از شما درخواست ملاقات اعضای شورای مرکزی این اتحادیه دانشجویی با علیرضا جهانشاهی و همراه‌شان را دارد تا به این وسیله از سلامت روحی و جسمانی نامبرده مطلع و از چگونگی و چرایی وضعی که به آن دچار هستند، اطلاعات موثق به دست آورده و در اختیار مومنین به اسلام و انقلاب بگذارند.